Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jos rekka ajaa olemattomalla turvavälillä perässä

Vierailija
04.03.2023 |

Etenkin liukkaalla kelillä. Eihän se rekka kesälläkään ihan hetkessä pysähdy. Tässä viimeisen vuoden parin aikana on tullut aivan sekopäisiä rekkakuskeja kohdattua. Rekka ajaa ihan lähellä takana enkä saa sitä karistettua kannoilta edes 90km/h vauhdilla. Tänään oli lähellä ettei rekka jyrännyt autoani kun jouduin hiljentämään lumitöitä tekevän traktorin takia. Välillä tekisi mieli kääntyä sivutielle pois alta, mutta rekka tulee niin lähellä etten uskalla maantiellä hiljentää lähes pysähdyksiin kääntymisen takia. Voiko noista hulluista kuskeista ilmoittaa johonkin?

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän liinat hätäjarrutuksella kiinni. Siinähän rekkakuskivelää loppuelämänsä kuolemantuottajana.

Vierailija
2/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä "ammattikuskeja"ja "sankareita", joita muiden tienkäyttäjien pitää palvoa ja nöyristellä. Vaikka itse ajavat nokka telkkarinruudussa tai kännykässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sen verran ylinopeutta että karisee.

Vierailija
4/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin vilkku päälle ja vasta sitten hiljentelet vauhtia ja käännät esim. bussipysäkille.

Vierailija
5/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on oikeasti uhkaava, laita vilkku päälle todella hyvissä ajoin ja ala hiljentää vähän kerrallaan ja kun rekka on varmasti hidastanut perässäsi, käänny sivutielle.

Vierailija
6/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kamalaa, kun rekka ajaa liian lähellä. Kaikki eivät ajattele kokonaisvaltaisesti 🙈

Yli kymmenen vuotta sitten kaahasin sataa, 80 tiellä, kun tuntui, että takana tuleva rekka tulee päälle.

Vierailija
7/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen maantiellä hidastanut nopeutta juuri ennen isoa ylämäkeä ja sitten kiihdyttänyt takaisin, sinne on rekkapena jäänyt mäkeen köröttelemään.

Vierailija
8/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat alansa täys ammattilaisia teitä nielleitä konkareita.

Vierailija
9/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan sen verran ylinopeutta että karisee.

Kyllä se kesällä onnistuu, mutta jos tiet on jäiset tai loskaiset niin en minä ainakaan lähde kaahailemaan. Haluan vain ehjänä kotiin.

Vierailija
10/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Itse yritän yleensä ottaa etumatkaa ja sitten esim kääntyä pois alta johonkin toiselle tielle tai jopa bussipysäkille. Ehkä säälittävää, mutta ajan rekan perässä mieluummin kuin sen edessä. Rekat ajavat yleensä maksimissaan 90 km tunnissa joten pitää ajaa lujempaa jos haluaa päästä karkuun. Kuulostaa hauskalta toisaalta, mutta ikäviä tilanteita ollut. Yksi kuski tosin meni ohi, kun annoin tilaa ja siirryin laidempaan "kiitti" vielä vilkuilla.

Vierailija
11/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ohitettiin kolme venäläistä rekkaa yöllä. Sitten jänis hyppäsi puskuriin. Ei voinut pysähtyä, kun venäläiset rekat puskivat päälle. Vasta perillä tutkittiin vauriot.

Vierailija
12/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilautan jarruvaloa. Ainoa mikä auttaa.

Vierailija
13/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän lähimmälle bussipysäkille. Olen siinä hommassa jo tosi taitava.

Vierailija
14/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kamalaa, kun rekka ajaa liian lähellä. Kaikki eivät ajattele kokonaisvaltaisesti 🙈

Yli kymmenen vuotta sitten kaahasin sataa, 80 tiellä, kun tuntui, että takana tuleva rekka tulee päälle.

Taitaa rajoitin olla 92km/h. Mutta rajoitus 80km/h enkä ole kuullut että yksikään olisi ylinopeus sakkoa saanut. Henkilöautolla kyllä on tuolla ylityksellä tullut.

Vierailija
15/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastan turvalliseen nopeuteen.

Aika usein pakettiautokuskit ovat mulkkuja jotka ajavan aivan takapuskurissa kiinni.

Turvallinen nopeus on jotain 20-30 kilsaa alle rajoitusten :-)

Vierailija
16/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ohitettiin kolme venäläistä rekkaa yöllä. Sitten jänis hyppäsi puskuriin. Ei voinut pysähtyä, kun venäläiset rekat puskivat päälle. Vasta perillä tutkittiin vauriot.

Ei koiraa pienemmän eläimen tömähdyksestä saa pysähtyä muutenkaan yhtäkkiä vaikka ei olisikaan rssiä perässä rekkoineen.

Vierailija
17/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvissä ajoin vilkku päälle ja vasta sitten hiljentelet vauhtia ja käännät esim. bussipysäkille.

Näin olen tehnyt.

Ja ärsyttäviä perässä ajavia pikkuautoja varten väistyn sivuun, mutta ajan heti takaisin tielle, jotta se autoilija "tajuaa" tai edes yrittäisi tajuta, että oli persuuksissa kines.

Vierailija
18/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän toisen jalan kaasulla, mutta toisella painan jarrua sen verran, että takavalot syttyvät. Minulla on vanha auto, joten kuuluu "klik" kun jarruvalot syttyvät, mutta jarrut eivät vielä ota kiinni.

Takana olija ottaa kummasti välimatkaa.

Vierailija
19/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ylämäkeä hidastan 50-60 km/h rekalta vauhti pois. Sitten kiihdytän itse reippaasti ja annan rekan taas tulla puskuriin, kunnes seuraavan mäen kohdalla teen edellä kuvatuin tavoin. Kyllä sitä rekkakuskia sieppaa.

Varmasti onkin perävaunullisen rekan kanssa suurta juhlaa ajaa tuollaisen törpön perässä.

Vierailija
20/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä "ammattikuskeja"ja "sankareita", joita muiden tienkäyttäjien pitää palvoa ja nöyristellä. Vaikka itse ajavat nokka telkkarinruudussa tai kännykässä.

Ei saa silti yleistää. Moni ajaa hyvin. Itse seuraan muutenkin kuskien elämää esim videoiden kautta. Sielläkin osa paheksuu jopa toistensa käytöstä liikenteessä. On paljon eroa kaikessa. Tuli mieleen se, että onko ikäviä kokemuksia aiheuttaneet ns kotimaiset vai ulkomaalaiset rekat? Jos mietin itseäni niin kyllä moni kotimaan rekkakin näissä jutuissa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä