Miten suhtautuisit, jos sinun miehesi joisi joka la 6 tölkkiä olutta?
Siskon mies tekee tota ja muija vaan, ett ihan tavallista?
Kommentit (103)
kun ei ole kaljaa vielä tähän päivään saakka juonut :)
Enkä olis muuten joka vkl kaljaa juovaa huolinutkaan.
joiden mielestä 6 saunakaljaa kerran viikossa on paljon!
Että on pakko vetää aina sitä bissea tai muuta väkijuomaa. Miksi pitää otta lasi viiniä tai olut jotta vähän rentoutuu työpäivän jälkeen? Miksi tarvitaan punkkua että ruokapöydässä päästään rentoon tunnelmaan? Yleensäkin miksi pitää ottaa pari teki sitä taikka tätä? Onko kyse metsäläisten mielenköyhyydestä ja huonosta itsetunnosta? Ehkä tässä lihavien ja masentuneiden maassa olisi aika ruveta hakemaan vastauksia, nautintoja ja asenteita muualtakin kuin pullosta.
Tuohon kuuteen saunakaljaan liittyen ihan omana kantanani sanon, että ihan vaan siksi kun kun se on todella hyvää ja yhdistelmä kuuma sauna, jääkylmä olut ja ehkä toinenkin ja pulahtaminen uimaan on mun mielestä aivan älyttömän suuri nautinto.
Ihan samalla tavalla jollein voi ola nautinto katsoa elokuvaa, juoda Pepsi Maxia ja mussuttaa sipsejä. Se ei ole mun juttu, ei ollenkaan.
Ei yksi olut rentouta suuntaan eikä toiseen. Eikä lasillinen punaviiniä. Eikä sitä ole "aina pakko vetää". TänäKÄÄN viikonlopuna meillä ei ole juotu mitään alkoholipitoista, mutta ihan hyvältä olisi olut varmasti maistunut saunan yhteydessä jos sitä olisi ollut.
6 olutta kerrean viikossa ei mielestäni ole paljon, saattaa meilläkin mennä tuon verran eikä siitä tule edes humalaan jos ei niitä peräjälkeen kisko.
joiden mielestä 6 saunakaljaa kerran viikossa on paljon!
Että on pakko vetää aina sitä bissea tai muuta väkijuomaa. Miksi pitää otta lasi viiniä tai olut jotta vähän rentoutuu työpäivän jälkeen? Miksi tarvitaan punkkua että ruokapöydässä päästään rentoon tunnelmaan? Yleensäkin miksi pitää ottaa pari teki sitä taikka tätä? Onko kyse metsäläisten mielenköyhyydestä ja huonosta itsetunnosta? Ehkä tässä lihavien ja masentuneiden maassa olisi aika ruveta hakemaan vastauksia, nautintoja ja asenteita muualtakin kuin pullosta.
kun HALUAA! Olisi elämä aika paljon tylsempää, jos ei aikuisenakaan saisi tehdä niin kuin tahtoo (ketään vahingoittamatta).
kyllä yksi (max kaksi) piisaa. Mutta kohtuus on vaikea laji suomalaiselle - näkehään se jo ihmisten vartalon muodosta. Kun otetaa, niin otetaan kaksi käsin - oli kyse sitten oluesta tai pullasta.
tarvisi suhtautua mitenkään. Ei ole suuri määrä joten siitä vaan.
Siis siskon mies juo niitä puolen litran oluita. Sehän on suurkuluttamista!! Itse en hyväksyisi, jos minulla olisi mies. En tiennyt että pikku tölkkejä on.
siksi minä juon saunassa kaljaa(en tosin arkena).
Miksi se olisi joku tekosyy juomiselle?
Voisin minä sitä kaljaa juoda ilman saunaakin mutta saunassa se paremmalta maistuu mielestäni.
Ap hei,keskity siihen omaan elämääsi äläkä siskosi miehen juomatottumuksiin.
Siis mitä? Pitääkö teidän ajella joka ilta ja yö? Nukahtaako lapset vain autoon?
JOS ajattelette, että lapsi sairastuu äkisti ja pitää viedä hoitoon, niin siihen on tarkoitettu ambulanssi ja taksi.
En nyt vaan ymmärrä tätä syytä olla mitään juomatta... Ymmärtääkö miehesi?
keskustelisin asiasta että miksi näin.
Olen oikeasti hämmentynyt kun luin tämän ketjun. Siis NÄIN tavallista on vetää noinkin paljon alkoholia illassa/viikossa suomalaisissa lapsiperheissä.
Me juodaan joskus, ehkä kerran kk:ssa, yks siideripullo tai tölkki miehen kanssa PUOLIKSI saunajuomana, muulloin vettä...
että 100% raitistutaan, kun saadaan lapsia. Varmaan niitä "oikeasti" kännääviä on enemmän kuin täysin raittiita:(
keskustelisin asiasta että miksi näin. Olen oikeasti hämmentynyt kun luin tämän ketjun. Siis NÄIN tavallista on vetää noinkin paljon alkoholia illassa/viikossa suomalaisissa lapsiperheissä. Me juodaan joskus, ehkä kerran kk:ssa, yks siideripullo tai tölkki miehen kanssa PUOLIKSI saunajuomana, muulloin vettä...
mun mies juo noin kerran tai kahdesti kuukaudessa ja se ei juo vain yhtenä iltana vaan perjantai, lauantai ja sunnuntai. nytki juo ja kyllä tympäsee huomenna meidän lapsen (4 kk) neuvola johon lupas tulla pitämään sylissä kun toista rokotetaan, minua tekee pahaa kun toista pistetään. ja arvatkaa vaan tuleeko ei tule joko on huomenna rapulassa ja todennäköisesti juo vielä huomennakin kaikki lupaukset säretään aina! työttömänä ollut viimeiset 6 vuotta ja minä olen rampannu töissä, nyt olen äitiyslomalla.. :( paha mieli mutku sen käytöksen jo tietää etukäteen mutta silti jokainen kerta satuttaa että tärisen välillä.. :(
keskustelisin asiasta että miksi näin.
Olen oikeasti hämmentynyt kun luin tämän ketjun. Siis NÄIN tavallista on vetää noinkin paljon alkoholia illassa/viikossa suomalaisissa lapsiperheissä.
Mulla on itse asiassa sellanen tunne, että tää ketju todella avasi mun silmät. Kolme litraa kaljaa yhdessä illassa joka viikko on monille ilmeisesti normaalimäärä tai jopa "vähän". Mulla ei ollu oikeesti aavistustakaan.
Miehen kohdalla suurkulutuksen raja on 24 annosta viikossa tai yli 7 annosta kerralla. Kumpikaan näistä kriteereistä ei täyty.
Täytyy sanoa, että nuorempana en olisi tuota 6 pullollista hirvitellyt, mutta lapsia kun on niin en kyllä katso tuota hyvällä. Tai alkoholistihan sitä saa olla, että toleranssi on niin korkea, että kuusi olutta ei muka aiheuttaisi näkyvääkin humaltumista. Jos nyt joskus juo kuusi ja on vaikka kavereita kylässä, niin eipä siinä kai mitään. Mutta joka lauantai jos tuon vetäisisi, niin en katsoisi hyvällä. Onneksi meillä osataan saunoa veden tai muiden alkoholittomien virvoitusjuomien kanssa.
Valitettavasti ihmisillä on aivan hämärtynyt käsitys siitä, mikä on sopivaa alkoholin kulutusta esimerkiksi lapsiperheissä. Johtuu varmaan siitä, että nykyiset äidit ja isät on saaneet elää rillumareielämää niin kauan ennen perheen perustamista, että enää ei edes muistu mieleen miltä se lapsesta tuntuu, kun vanhemmat ovat hiprakassa. Jos niitä lapsia ei ole, niin sitten tuosta määrästä ei välttämättä ole niin suurta haittaa. Humalassa vietetyt viikonloput on kylläkin vähän sama asia kuin ottaisi viikosta päivän tai pari pois, kyllä se sen verran huuruista menoa on.
mutta jos oma mies alkaisi noin juomaan niin kyllä huolestuisin/kyselisin mistä tuulee. Lisäys olisi kuitenkin sen verran huomattava. Tällähetkellä juo lauantaisin yhden kaljan. On siitäkin pitänyt välillä taukoa kun sanoi että rupesi ahdistamaan kun tuli sellainen olo että se lauantaikalja on pakko saada. Itse en vähentämistä oikein ymmärtänyt, mutta itseppähän tuo tuntemuksensa tietää ja onhan se toki aika pöljää juoda tavan vuoksi (vaikka vaan se yksi kalja).
Isoja tölkkejä jos joka viikonloppu 6 juo niin se on mielestäni liikaa lapsiperheessä. Toki joskus voi ns. ryypätäkkin mutta jos se on jokaviikkoista ns kalsarikännäystä niin tuo on liikaa.
siis kun alkoholi ei kuulu meidän elämään, niin olishan se merkki elämätavan muutoksesta, jos mieheni alkais juoda saunakaljoja. Meidän tapauksessa olis tosiaan kysymys enemmästäkin kuin vaan jonkin juoman juomisesta.
Siis se olis erittäin selvä VIESTI jostakin, joten täytyis puhua. Muutama kalja sinäsä ei nyt maailmaa kaada,mutta tuo tapojen muutos ois se juttu.
jonka rutiineihin kuuluu joka lauantai sauna! Olutta saa minun puolestani juoda, kunhan ei ole saunan orja. Säälittää sellaiset ihmiset, joille sauna on lauantain kohokohta. Todella surullista.
.. aika omituista, että sauna ja alkoholi kuuluu jonkun mielestä yhteen.
Ap:n aiheeseen: on sama juoko mies joka ilta yhden oluen vai kerran viikossa sixpäkin. Molemmat on mun mielestä liikaa. Joskus, harvoin, voi käydä viihteellä ja juoda vaikka sen 15 olutta. Mutta jos on joka viikko pakko juoda siksari olutta kotona, niin on elämässä aika vähän tekemistä.
Mieheni juo noin 6 olutta viikossa. Ikää on 45 vuotta ja sixpack näkyy myös vatsassa, todella hyvässä kunnossa. Ei juo oikeastaan koskaan itseään humalaan, pe-la juo nuo yht 6.
En minäkään pahana pitäisi nykyiseen juomiseen verrattuna, jos
- joisi vain lauantaisin (nyt ottaa ainakin pullon pari melkein joka ilta)
- joisi vain olutta (ottaa lisäksi väkeviä viikonloppuisin)
- käyttäytyisi siitä huolimatta ihmisiksi (alkoholiriippuvaisten käytös muuttuu ikäväksi silloinkin, kun ei juo)
siis joillakin, ei mitenkään ihmeellistä. Monet juo useamman oluen päivittäinkin.
Mutta jos oma mies tuota harrastaisi, niin ei käy. Minä en halua elää sellaisen kanssa, jonka täytyy juoda joka viikko.
Jos ap:n siskoa ei haittaa, niin ei kai sille asialle mitään voi tehdä. Miehen terveydelle ei tietenkään tee hyvää juoda noin paljon, pitkällä aikavälillä vaikutukset alkavat näkyä, vielä ei huolestuta kun haitat eivät näy.