Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisit, jos sinun miehesi joisi joka la 6 tölkkiä olutta?

Vierailija
01.10.2011 |

Siskon mies tekee tota ja muija vaan, ett ihan tavallista?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnutkaan, että noin runsas juominen saunan yhteydessä on noin arkista, ainakin ketjun perusteella. Mä oon ihan vieraantunut suomalaisesta arjesta (olen asunut ulkomailla jo kauan). :-) Varmaan noi määrät vaikuttaa jo aika paljon myös siihen, miksi suomalaiset ovat niin usein ylipainoisiakin.

Mun mieheni olisi 6 kaljan jälkeen selvästi humaltunut, erityisesti saunan yhteydessä kun nestehukka vahvistaa alkoholin vaikutusta. Mä en missään tapauksessa suostuisi sellaista katselemaan viikottain meillä kotona. Sovitaisiin miehen kanssa jonkinlaiset pelisäännöt. Nykyisin se käy lähikuppilassa ehkä 1-2 kk välein istumassa iltaa niin että hieman päihtyy. Oikeaa härmäläistä känniörvellystä en katsoisi enää hetkeäkään... Se oli muuten yksi osasyy siihen, että vaihdoin suomalaisen poikaystäväni aikoinaan ulkomaalaiseen... :-)

Vierailija
62/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös tuo 6 tölkkiä nyt ole aika pieni määrä? Kuten joku jo laittoikin niin ei siinä edes ne "riskirajat" ylity.

Liäsksi jos kyseessä normaalikokoinen mies, ja vähänkin kokemusta taustalla niin eihä tuosta tule edes humalaan. Jos siis kyse oli että la illan aikana juo, jolloin aikavaäli on jotain 19-24 tms? Tuossahan pysyy ajokunnossakin (HUOM en takaa tätä, vain nopea arvio).

Ja jos/kun kaloreita per tölkki on se ~40kcal/desi, niin tuo on parempi vaihtoehto kuin pussillinen sipsejä.

Kuudesta kaljasta tulee melkein 800 kcal. Jos sen verran saa ylimääräistä energiaa joka viikko, lihoo vuodessa kuutisen kiloa. Ja joka vuosi se 6 kiloa lisää tekee muutamassa vuodessa jo aikamoisen kaljamahan.

Ei ihme, että toiaalla tässä ketjussa heitetään tämän "normaalikokoisen" miehen painoksi 110 kg. Suomalaisista on tulossa ylipainon suhteen Euroopan amerikkalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kalorit, vaan miten käyttää aikansa sen viikon ajan ;) Mitään hemmetin kaljamahaa ei kyllä takuuvarmasti tule jos muuten liikkuu ihan normaalisti.

Joten kerran viikkoon 6 olutta ei kyllä takaa sitä että saat kaljamahan.

Vierailija
64/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös tuo 6 tölkkiä nyt ole aika pieni määrä? Kuten joku jo laittoikin niin ei siinä edes ne "riskirajat" ylity.

Liäsksi jos kyseessä normaalikokoinen mies, ja vähänkin kokemusta taustalla niin eihä tuosta tule edes humalaan. Jos siis kyse oli että la illan aikana juo, jolloin aikavaäli on jotain 19-24 tms? Tuossahan pysyy ajokunnossakin (HUOM en takaa tätä, vain nopea arvio).

Ja jos/kun kaloreita per tölkki on se ~40kcal/desi, niin tuo on parempi vaihtoehto kuin pussillinen sipsejä.

Kuudesta kaljasta tulee melkein 800 kcal. Jos sen verran saa ylimääräistä energiaa joka viikko, lihoo vuodessa kuutisen kiloa. Ja joka vuosi se 6 kiloa lisää tekee muutamassa vuodessa jo aikamoisen kaljamahan.

Ei ihme, että toiaalla tässä ketjussa heitetään tämän "normaalikokoisen" miehen painoksi 110 kg. Suomalaisista on tulossa ylipainon suhteen Euroopan amerikkalaisia.

Mun mies painaa 81 kiloa ja on mielestäni "normaalikokoinen":D Jossain vaiheessa suhdettamme on painanut 71 kiloa, silloin oli todella hoikassa kunnossa.

Vierailija
65/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kalorit, vaan miten käyttää aikansa sen viikon ajan ;) Mitään hemmetin kaljamahaa ei kyllä takuuvarmasti tule jos muuten liikkuu ihan normaalisti.

Mä maratoonaan, ja juon talvikaudella 6 olutta keskimäärin viikossa. Eikä todellakaan ole kaljamahaa:D

Vierailija
66/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun joku ylempänä kirjoitti, että mieluummin kalja kuin sipsipussi, oli pakko korjata että kalorimäärltään sikspäkki on ihan kunnioitettava sekin. Ja yleensä reipas alkoholinkulutus tulee kyllä sen päivittäisen kalorimäärän päälle ylimääräisenä. Eli kyllä vaikutus voi olla - ja usein onkin - näkyvä. Sitä ei vaan moni halua kuulla.

Sehän painonhallinnassa yksi niistä haasteista onkin, että jo hyvin pienellä päivittäisellä liikakulutuksella alkaa ne kilot kertyä. Esim. juustovoileipä ylimääräistä päivässä (energiankulutukseen nähden) tuo useamman kilon vuodessa, ja muutamassa vuodessa tulos on selvä. Ei ihme että monella ylipainoisella on sellainen tunne, että enhän mä edes mässäile hirveästi. Ja juuri vaikkapa saunakaljojen ja siidereiden energiamäärät on sellaisia, joita ihmiset ei usein juurikaan kyseenalaista, kun nehän "kuuluu asiaan".

No, mä luulen että mä lauantai-illan ainoana ulkkarina olen täällä nyt vähemmistössä saunakaljoittelijoiden keskuudessa. Katsotaan kunhan huomenna pääsee raittiimmatkin mukaan ketjuun. :-)

Vierailija
67/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun joku ylempänä kirjoitti, että mieluummin kalja kuin sipsipussi, oli pakko korjata että kalorimäärltään sikspäkki on ihan kunnioitettava sekin. Ja yleensä reipas alkoholinkulutus tulee kyllä sen päivittäisen kalorimäärän päälle ylimääräisenä. Eli kyllä vaikutus voi olla - ja usein onkin - näkyvä. Sitä ei vaan moni halua kuulla.

Sehän painonhallinnassa yksi niistä haasteista onkin, että jo hyvin pienellä päivittäisellä liikakulutuksella alkaa ne kilot kertyä. Esim. juustovoileipä ylimääräistä päivässä (energiankulutukseen nähden) tuo useamman kilon vuodessa, ja muutamassa vuodessa tulos on selvä. Ei ihme että monella ylipainoisella on sellainen tunne, että enhän mä edes mässäile hirveästi. Ja juuri vaikkapa saunakaljojen ja siidereiden energiamäärät on sellaisia, joita ihmiset ei usein juurikaan kyseenalaista, kun nehän "kuuluu asiaan".

No, mä luulen että mä lauantai-illan ainoana ulkkarina olen täällä nyt vähemmistössä saunakaljoittelijoiden keskuudessa. Katsotaan kunhan huomenna pääsee raittiimmatkin mukaan ketjuun. :-)

Tässä ketjussa oli kyse kerran viikossa tapahtuvasta juomisesta. Jos sen viikon ajan vain makaa, ei liiku yms, niin takuuvarmasti kilot näkyvät. Mutta jo pelkkä normaali liikkuminen polttaa nuo kerran viikkoon saadut kalorit. Ei kuitenkaan paljoa vaadi saada kulutettua 6 annosta keskiolutta. Eriasia jos joka päivä ottaisi.

Vierailija
68/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maratoonaan, ja juon talvikaudella 6 olutta keskimäärin viikossa. Eikä todellakaan ole kaljamahaa:D

Siltikin laihtui :) Ja ihan sekin sillä että ei se miten paljon juo, vaan se miten hän kulutti ajan sen juomisen välillä. :)

Vierailija
69/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rupeis juomaan jotain saunakaljoja.

Vierailija
70/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa piireissähän tuo on ihan tavallista mutta henkilökohtaisesti tuntisin noin.

Vierailija
71/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen oluen juominen kuuluu naiselle?

En ikinä enkä koskaan sietäisi jonkun puuttumista niin henkilökohtaisiin asioihini kuin syöminen ja juominen.

Suomalainen nainen on niin turha otus, että lumihanki kutsuisi välittömästi, jos alkaisi kaljoittelustani valittamaan.

Aivan käsittämätötä, mitä suomalaiset feministinaiset luulevat itsestään.

Vierailija
72/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen oluen juominen kuuluu naiselle?

En ikinä enkä koskaan sietäisi jonkun puuttumista niin henkilökohtaisiin asioihini kuin syöminen ja juominen.

Suomalainen nainen on niin turha otus, että lumihanki kutsuisi välittömästi, jos alkaisi kaljoittelustani valittamaan.

Aivan käsittämätötä, mitä suomalaiset feministinaiset luulevat itsestään.

Eihän se millään tavalla kuulu, jos ei ole yhteisiä lapsia eikä vietetä sitä lauantai-iltaa eikä muutakaan aikaa yhdessä, ei asuta yhdessä eikä ole yhteisiä rahoja.

Jos perustaa perheen, pitäisi jopa miehenkin laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Jos oluen juonti on tärkeintä, niin toivottavasti tuon kirjoittajalla on riittävästi ehkäisyvälineitä.

Naisellakin on oikeus nykyään päättää, katsooko viikonloppuisin kaljoittelevaa miestä vai ei.

Ihan kaikessa ystävyydessä, nalkuttamatta. Eikä sillä asialla ole feminismin kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
73/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin ihan samalla tavalla kuin jos mieheni a)söisi lauantaina makkaran b) katsoisi lauantaina tv:tä c) kävisi lauantaisin kävelyllä d) lukisi lauantaina Helsingin Sanomia

Eli en nyt taida ymmärtää kysymystä oikein. Vai oliko tarkoitus, että minun pitäisi paheksua asiaa tai olla huolestunut tai vaatia, että kun sinä kerran juot kaljaa, niin hiero samalla selkääni tai kun haet olutta, toisitko minulle samalla limpparia.

Vai pitäisikö minun siis määrätä, että sopiva määrä on vain 3½ tölkillistä olutta lauantaina ja max 2 kahvikupilllista sunnuntaina? Ja vain mustia sukkia saa "minun taloudessani" käyttää?

Vierailija
74/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä 6 saunakaljaa kerran viikossa on paljon!

Vierailija
75/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jotain siltä väliltä? Vaikuttaa aika paljon suhtautumiseen.

Vierailija
76/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin minäkin! Minun mieheni juo jokapäivä ainakin pari,koska pitää siitä,ei siis juo humalanhakuisesti,vaan muuten vaan sitä pitää ostella :D Olen kyllä sanonut että ei sitä jokapäivä tarvii mutta siihen asti kun ei käsistä karkaa ni reiluahan se,ei voi toista alkaa kieltelemäänkään pienistä.

Sitten kun lapsi isompi ja ymmärtää ni saa kyl heittää johki lasiin ja juoda lasista ;D

Vierailija
77/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä 6 saunakaljaa kerran viikossa on paljon!

Että on pakko vetää aina sitä bissea tai muuta väkijuomaa. Miksi pitää otta lasi viiniä tai olut jotta vähän rentoutuu työpäivän jälkeen? Miksi tarvitaan punkkua että ruokapöydässä päästään rentoon tunnelmaan? Yleensäkin miksi pitää ottaa pari teki sitä taikka tätä?

Onko kyse metsäläisten mielenköyhyydestä ja huonosta itsetunnosta? Ehkä tässä lihavien ja masentuneiden maassa olisi aika ruveta hakemaan vastauksia, nautintoja ja asenteita muualtakin kuin pullosta.

Vierailija
78/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juo edes joka viikko, mutta kuudesta oluesta hän ei tulisi kovin humalaan.

Vierailija
79/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo joka ilta 3-5 tölkkiä olutta. Se on mielestäni liikaa, sixpäkki kerta viikkoon vastaa minusta karkkipäiväsysteemiä.

Vierailija
80/103 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa vaan 6 olutta niin ok. yllättävän vähän. Ei siis haittaisi yhtään.