tekisitkö tapauksessani neljännen lapsen?
Olen aina halunnut ison perheen ja rakastan lapsia. Poden vauvakuumettakin. Minulla on kolme lasta ja se on ehdoton minimi mitä olen aina toivonut. Mies suotuisi neljänteen. Olisi ihanaa kun olisi neljä lasta.
MUTTA
Meillä on kolme lasta samaa sukupuolta, joten tahtomattaankin sitä toivoisi täydestä sydämestään sitä puuttuvaa sukupuolta. Kaikki ympärillä ajattelisivat, että teemme neljännen vain tuota toista sukupuolta toivoen. Ehkä niin vähän olisikin. Mutta toisaalta jos minulla olisi kolme lasta ja molempia sukupuolia, tekisin varmasti nyt kiljuen karjuen neljännen. Voiko "pelko" samasta sukupuolesta estää minua tekemästä lisää lapsia?
Tämä on todella omituinen tilanne...
Kommentit (26)
väliä muiden mielipiteillä on tällaisessa asiassa? Kukaan ei ajattele teiatä mitään, koska kaikilla on liian kiire murehtia sitä, mitä muut heistä ajattelee.
Toi prosenttihommatyyppi ei kyllä vissiin oo ollu matikan tunneilla hereillä. Edellisten lasten sukupuolet ei vaikuta yhtään seuraavien sukupuoleen. Kolikonheitossakaan kruuna ei ole klaavan jälkeen yhtään todennäköisempi, eikä kahden klaavan, tai sadankaan. Jotkut naiset tekee herkemmin poikia, mutta se koskee kyllä kaikkia lapsia järjestysnumerosta riippumatta.
Meillä on kaksi poikaa ja mos saisimme kolmanen lapsen niin mä kyllä toivoisin hulluna että ois tyttö. Eikä se toive vaikuta yhtään siihen kuinka paljon tulevaa lasta rakastettaisiin, oli kumpi vaan.
että kukaan ei ehdi meitä ajatteleen kun miettivät sitä mitä niistä ajatellaan :) näinhän se menee.
Mutta toivoisin siis itsekin kyllä sitä tyttöä, sitä en voi kieltää. Jotenkin vaan harmittaa, että en uskalla tehdä ehkä neljättä koska en kestä niitä ilmeitä. Voihan se olla, että se oma toive lisää sitä ilmeiden tuijottelua. Tämä on vaikein äätös elämässäni. Enkä osaa päättää... Niin haluaisin vielä kerran oman pienen vauvan.
ap
Minulla on kaksi poikaa, ja jos teen vielä lisää, toivon totisesti että on myös poika. Kuten joku jo sanoikin, "samaa sorttia" olevilla on helppoa keskenään, puhumattakaan että vaatteet/varusteet käyvät kaikille.
Tunnen olevani erityisen ylpeä siitä, että kehoni on mahdollistanut sen, että SAAN olla kahden hienon kundin äitinä, kuten aina olin halunnutkin.
Kerro tylyille ihimisille, että todella toivoisin poikaa, kun kaikki tavarat olis sit valmiina ja leikkikaverit kans. Että arvatkaas mikä säästö olis jos pojan saan?! Vaatteet, lelut jne. Kyllä ne leikitkin sujuu kivasti 4 veljeksen kesken. Että sit todella toivon lahjoituksia kaikilta tyttöjen vanhemmilta, jos pitää kaikki hommata uusiks. Mutta vauvakuume oli sen verran kova, että tuli kumpi vaan niin rakas on.
Ei muiden tarvitse tietää salaisesta haaveestasi ajatella, miltä tuntuisi tyttökin saada. Olet kuitenkin rakastava äiti. Ehkä vaikeinta on sitten kohdata mahdollisesti se sisäinen pieni pettymys, jos sellainen tulee. Jos tuntuu, että sitä ei pysty ääneen puhumaan ja itseäkin koko tunne harmittaa. Se tunne on kuitenkin sinun ja sinun ei tarvitse hävetä sitä, vaan toivottavasti voit luottamuksellisesti siitä hyvän ystävän tai miehesi kanssa puhua. Eikä sinun tunne ole keneltäkään lapsettomalta pois. Tietenkin se antaa erilaista perspektiiviä asiaan. Sinulla on onni saada biologisia lapsia.
Mutta tokaisu, mä kyllä toivon salaa poikaa, kun kaikki olisi silloin helpompaa, saattaa sinut ehkä kiperimpien tilanteiden yli. Tsemppiä!
Jos kestät itse aidosti syvällä sisimmässäsi neljännen pojan, niin älä jarruttele!
Kerro tylyille ihimisille, että todella toivoisin poikaa, kun kaikki tavarat olis sit valmiina ja leikkikaverit kans. Että arvatkaas mikä säästö olis jos pojan saan?! Vaatteet, lelut jne. Kyllä ne leikitkin sujuu kivasti 4 veljeksen kesken. Että sit todella toivon lahjoituksia kaikilta tyttöjen vanhemmilta, jos pitää kaikki hommata uusiks. Mutta vauvakuume oli sen verran kova, että tuli kumpi vaan niin rakas on.
Ei muiden tarvitse tietää salaisesta haaveestasi ajatella, miltä tuntuisi tyttökin saada. Olet kuitenkin rakastava äiti. Ehkä vaikeinta on sitten kohdata mahdollisesti se sisäinen pieni pettymys, jos sellainen tulee. Jos tuntuu, että sitä ei pysty ääneen puhumaan ja itseäkin koko tunne harmittaa. Se tunne on kuitenkin sinun ja sinun ei tarvitse hävetä sitä, vaan toivottavasti voit luottamuksellisesti siitä hyvän ystävän tai miehesi kanssa puhua. Eikä sinun tunne ole keneltäkään lapsettomalta pois. Tietenkin se antaa erilaista perspektiiviä asiaan. Sinulla on onni saada biologisia lapsia.
Mutta tokaisu, mä kyllä toivon salaa poikaa, kun kaikki olisi silloin helpompaa, saattaa sinut ehkä kiperimpien tilanteiden yli. Tsemppiä!
Jos kestät itse aidosti syvällä sisimmässäsi neljännen pojan, niin älä jarruttele!
jos olisi neljä lasta ja kaikki samaa sukupuolta. Olisi kiva nähdä veljesten/sisarusten luonne-erot ja toisaalta ehkä sitten viimeinen olisi tiiviimmin osa porukkaa. Mutta älä tee lasta, jos epäilet itsesi pettyvän, jos poika tulee. Osta mieluummin barbie-nukke, jolle voit vaihdella vaatteita...
Tekisin itse nyt kolmannen, jos mies suostuisi. Hän haluaa odottaa, ja käyhän sekin minulle.