Miten saada takaisin työmotivaatio?
Tiedän, että pitäisi olla iloinen, että on työpaikka. Mutta työsuhde päättyy (taas) vuodenvaihteessa eikä (taaskaan) tiedossa mitä sen jälkeen. Pitää taas tarjota itseään joka paikkaan, esittää supertaitavaa/lahjakasta/täydellistä oman alansa moniosaajaa. Pitäisi tehdä nämä viimeiset työkuukaudet töitä täysillä ja loistokkaasti, jotta saa hyvän työtodistuksen ja suositukset. Mutta vaan väsyttää eikä jaksa innostua.. työ tuntuu pakkopullalta. Väliaikaisuus rasittaa. Olen reilusti päälle kolmekymppinen, perheellinen ja korkeakoulutettu. Miten palauttaa motivaatio työhön, kun sen on menettänyt?
Kommentit (3)
Ajattele, että nyt sinulla on taas enemmän kokemusta ja mahdollisuus saada entistä parempi työpaikka. Minusta kolmekymppinen kokemusta omaava ihminen on juuri haluttu työntekijä.
No mä en ymmärrä miksi sitä työmotivaatiota pitäisi ylipäänsä hakea ja vatvoa. En mäkään mieti aamuisin töihin lähtiessä, että kiinnostaako mua se lähteminen ja täällä oleminen miten paljon tänään. Tänne tullaan joka arkipäivä ja töitä tehdään, koska haluan olla työssäkäyvä ihminen.:)
Ei mulla ole vaihtoehtoa muuta kuin tulla tänne ja tehdä työni niin hyvin kuin osaan. Jos joskus tuntuu, että ennemmin jäisin kotiin, niin SILTI on vain TULTAVA töihin. Ennemmin sitä lähtee hyvillä mielin kuin pahalla tuulella.
Olen hakenut töitä kyllä jo nyt. Mutta jos jouluun mennessä ei tärppää, on alettava taas markkinoida itseään kaikkialle. Niin tämän nykyisenkin paikan sain. Ei tästä ollut mitään ilmoitusta missään mol.fi:ssa tms.
Minulla on aina aikaisemmin ollut korkea motivaatio eikä tätä työtä mielestäni voi tehdä hyvin ilman motivaatiota. Paljon ihmiskontakteja, luovaa työtä. Väsähtänyt pakkopullaote työhön heijastuu heti työn laadussa. Eli minun alallani ei onnistu tuo "käyn vaan töissä"-asenne.