Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää 40v, lapset tehty ja siitä haikeus, onko normaalia?

Vierailija
26.01.2025 |

Mietin, onko miten tavallista, että näin 40-vuotiaana tulee haikeus siitä, että nuoruus, hedelmällisyys, pikkulapsivuodet on lopullisesti takana ja ikinä ne ajat ei palaa?

meillä on kolme lasta, joista nuorin 5v. Hänen kohdalla sairastuin vakavaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Voimavaroja ei enää olisi aloittaa alusta, pelkäisin liikaa riskejä ja mies jonottaakin vasektomiaan. 

Kokemuksia olisi mukava kuulla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset, ikää 41. Itse jaksaisin vielä lapsia yrittää mutta mies ei joten tällä mennään. On siis 3 lasta ennestään mutta kova kaipuu olisi yhteen vielä ollut

Vierailija
2/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta. Onhan se haikeaa ajatella menneitä aikoja tietäen, että takaisin sinne ei pääse. Itselläni auttaa se, että katselen niitä aikoja ikään kuin myötätunnolla ja hellyydellä ja olen niistä kiitollinen. Ja ehkä myös sellainen toiveikas tulevaisuuteen katsominen: elämästä tulee erilaista, mutta se voi silti olla hyvää eri tavalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja tuttua minullekin. Tulee uniakin joskus että saisin uuden vauvan tai että oma lapsi on pienempi kuin nyt. Voisi olla mukava kokea koko homma uudelleen, mutta en tiedä onko se mahdollista. Toisaalta saatan saada lapsenlapsia ja joka tapauksessa voin lasten kasvettua keskittyä sitten muihin asioihin, sekä edelleen auttaa ja tukea aikuisia lapsia jne.

Vierailija
4/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuskin miehenä edes perustan perhettä ennen kuin olen noin 40 v.

Vierailija
5/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mietteet. Ikää 38v ja kaksi lasta. Kesällä erosin lasten isästä (hyvästä syystä) ja nyt tullut suru siitä, että lapsia en saa enää enempää. 

Vierailija
6/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44. On haikeaa. Olisin halunnut enemmän kuin kaksi lasta, mutta elämän realiteetit tulivat vastaan. Toisaalta olen kyllä kiitollinen siitäkin, että elämä on mukavaa kahden isomman lapsen kanssa.

Vierailija
7/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne! Toisaalta on iloinen ja helpottunut siitä, että lapset on jo isoja, mutta toisaalta taas haikeudella ajattelee niitä pikkulapsiaikoja. Meillä nuorin jo 10 ja huomaa, että elämään on tullut kyllä paljon uutta nyt lasten kasvettua.

Vierailija
8/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haikeus mutta se ei häviäisi lisää lapsia tekemällä. Kun se liittyy olemassa olevien lasten kasvuun. Ovat pian täysi-ikäisiä.

Vierailija
9/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 45, lapsi 23, jo kauan maailmalla ja kaikenlaiset luopumisen haikeuden koettu, paraikaa luovun vanhemmistani. Eivätköhän ne kaikki ole normaaleja. Elämä menee eteenpäin, niin sen kuuluu mennä. Välillä se on haikeaa.

Vierailija
10/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, yksi asia joka elämässä on ohi.

Vierailija
11/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haikeaa, olen 46 ja ei edes ole lapsia, onneksi ei ole. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
12/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Vaikka toisaalta olen kiitollinen siitä miten elämä on nykyään jo niin helppoa kun nuorin lapsikin on jo 10v. Meillä on 5 lasta, jotka kaikki saimme mieheni kanssa ollessamme vielä alle 30-vuotiaita. Tavallaan uusi elämänvaihe alkamassa, kun lasten kasvaessa meillä on taas enemmän aikaa tehdä asioita ihan kahdestaankin puolison kanssa. Silti haikeus toisinaan iskee ja kun katsoo valokuvia niiltä ajoilta kun lapset oli pieniä, tulee olo että miten ihanaa aikaa sekin aika oli.

Toisinaan näen unia joissa minulla on sylissä vastasyntynyt lapsi ja olen ihmeissäni että vieläkinkö sain vauvan.

Vierailija
13/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole haikeaa, olen 46 ja ei edes ole lapsia, onneksi ei ole. Näin me ollaan erilaisia.

Ei ole haikeaa ja lapsia ei ole. No ei kai se silloin olekaan. 

olen itse 40v ja hieman haikeaa, vaikka odotankin hetkeä kun ei kaikki rahat mene lapsiin.

Vierailija
14/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lainkaan ihmisiä, joille se heterosuhde ja lapset on koko elämä. Ei oikeasti mitään omia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Miten voi olla noin tyhjä kuori? Tsiisus.

Vierailija
15/16 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan ihmisiä, joille se heterosuhde ja lapset on koko elämä. Ei oikeasti mitään omia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Miten voi olla noin tyhjä kuori? Tsiisus.

En tiennytkään, että mulla ei ole omia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Tähän asti luulin, että mulla on molempia. Mutta kiitos, kun kerroit tämän. Varmasti sinä, joka et minua tunne, tiedät paremmin.

Vierailija
16/16 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että lapset on merkityksellisintä ei sulje pois omia kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi