Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsokaa nyt taaksenne, kun avaatte auton oven!

Vierailija
28.09.2011 |

Nyt on mies kuollut Helsingissä jonkun idioottikuskin takia. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa katsoa, tuleeko takaa pyöräilijä, ennen kuin sen oven avaa?

Itse olen muutamaan kertaan joutunut äkisti väistämään vastaavassa tilanteessa ja kyllä säikähdin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pyöräilijä voi ollenkaan katsoa mihin ajaa?

Vierailija
2/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei päde tässä. Mitään kuollutta kulmaa ei ole eikä tule, kun sen pään kääntää ja todella katsoo taakse eikä luota juorupeiliin.

Minulla itselläni on ollut kortti vuodesta 1986 eikä tällaisia mokia tai vahinkoja ole sattunut kertaakaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lensin auton etuoven yli ja pyörä jäi siihen etuoveen. Hetkeen en kyllä tajunut mikä minuun iski. Onneksi vastaan ei tullut bussia yms. selvisin tosiaankin aikamoisella tömähdyksellä. Ja pyörän kunnostuksella.

Oven avaaja: Puhuin puhelimessa ja istuin paikallani, puhelu loppui ja avasin oven, koitin kiireesti ehtiä seuraavaan tapaamiseen.

Vierailija
4/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pitäisi nähdä etukäteen aikooko pysäköidyssä autossa istuva avata autonsa oven juuri kun on ajamassa ohi? Ystävälleni on käynyt juuri tälläinen onnettomuus, onneksi katkaisi vain kätensä.

Vierailija
5/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin vaikka ihan rauhallisestikin, saati alamäessä, niin ei kyllä yhtään pysty ennakoimaan kadun varteen parkkeeratun auton oven aukeamista. Etenkään, jos auto on siinä ollut jo tovin etkä edes näe, että sisällä istuu joku!

Mieheni ensimmäinen tyttöystävä kuoli samanlaisessa onnettomuudessa.

Vierailija
6/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pitäisi nähdä etukäteen aikooko pysäköidyssä autossa istuva avata autonsa oven juuri kun on ajamassa ohi? Ystävälleni on käynyt juuri tälläinen onnettomuus, onneksi katkaisi vain kätensä.

ettei sitä huomaa.

Minusta pyöräilijän pitää olla kaupungissa ajaessaan se enemmän varovainen juuri siitä syystä, että niin vähästä voi käydä huonosti.

Vierailija
7/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisten hullujen kuskien takia minä ajan jalkakäytävällä ja aivan paskan hailee, sanooko joku jotain tai pysäyttääkö poliisi. Henkikulta on sen verran kallis, että mielummin maksan vaikka joskus sakot.

Vierailija
8/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljet pyörällä kun olet loisto kuski?

Pitääkö kuskin avata ikkuna ja työntää päänäs ulos siitä avoimesta ikkunasta?

Eikö pyöräilijällä tarvitse olla aivoja? Jos auto pysähtyy tien viereen, on aika helvetin todennäköistä, että kohta aukeaa ovi!!!!

Vierailija
9/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä huomaa. Minusta pyöräilijän pitää olla kaupungissa ajaessaan se enemmän varovainen juuri siitä syystä, että niin vähästä voi käydä huonosti.

Kerro minulle, miten se pyöräilijä voi tietää, avautuuko jonkun auton ovi? Pitäisikö tiirata koko ajan pysäköityjen autojen sisälle vai miten ajattelit? Kyllä se vaan niin on, että vastuu on vain ja ainoastaan autolla.

Vierailija
10/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pyöräilijällä tarvitse olla aivoja? Jos auto pysähtyy tien viereen, on aika helvetin todennäköistä, että kohta aukeaa ovi!!!!

Minun tapauksessani puhelu oli kestänyt useita minuutteja, joten en todellakaan nähnyt auton pysäköityvän. Hirvittäviä vahinkoja sattuu. Kannattaa varmaan kaikkien olla vaan varovaisia.

Kolarin jälkeen jonkun aikaa tarkkailin pysäköityjä autoja sillä silmällä, mutta nyt huomaan unohtaneeni tuon tavan.

Vierailija
11/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kuskin avata ikkuna ja työntää päänäs ulos siitä avoimesta ikkunasta?

Autoilijan todellakin täytyy katsoa, ettei avaa ovea niin että siihen joku törmää! Se on nimenomaan autoilijan vastuulla. Ei pyöräilijän. Voi taivas mikä idiootti.

Vierailija
12/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljet pyörällä kun olet loisto kuski? Pitääkö kuskin avata ikkuna ja työntää päänäs ulos siitä avoimesta ikkunasta? Eikö pyöräilijällä tarvitse olla aivoja? Jos auto pysähtyy tien viereen, on aika helvetin todennäköistä, että kohta aukeaa ovi!!!!

Kuljen välillä myös pyörällä, onko se jotenkin poikkeuksellista mielestäsi?

Entä jos se auto ON JO PYSÄKÖITY? Miten pyöräilijä voi tietää, koska ovi aukeaa? Pyöräillessä pitää sitä paitsi KATSOA MYÖS ETEENSÄ, eikä pysäköityjä autoja.

Kyllä sinne taakse näkee, vaikkei päätä laita ikkunasta pihalle.

Toivottavasti sinulla ei ole korttia.

ap.

Vierailija
13/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä huomaa. Minusta pyöräilijän pitää olla kaupungissa ajaessaan se enemmän varovainen juuri siitä syystä, että niin vähästä voi käydä huonosti.

Kerro minulle, miten se pyöräilijä voi tietää, avautuuko jonkun auton ovi? Pitäisikö tiirata koko ajan pysäköityjen autojen sisälle vai miten ajattelit? Kyllä se vaan niin on, että vastuu on vain ja ainoastaan autolla.

Muistaakseni pyörää saa taluttaa jalkakäytävällä ja ainakin Helsingissä on tosi hyvät pyörätiet.

Minusta tuo on niin marginaalinen tilanne, että juuri pyöräilijää pitäisi varoa kun avaa auton oven. Todennäköisemmin siinä pitäisi varoa ohi ajavaa autoa ja olla itse varovainen, ettei jää auton alle. Valitettava tapaus mutta minusta kovin kummallinen.

Vierailija
14/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ovat aivan hulluja. Heillä on omasta mielestään oikeus kaikkeen mahdolliseen ja vauhti kova.

Hyvä vaan että luonto karsii tyhmimpiä silloin tällöin -osaavatpahan jäljelle jääneet varoa ja tämä koituu myös meidän kunnon ihmisten hyödyksi.

Vierailija
15/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovaisuutta ja tarkkailla muiden tekemistä; paino sanalla LIIKKUJIEN. Pysäköity auto ei liiku mutta pyöräilijä liikkuu.

Vierailija
16/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillari tulee parhaimmillaan yli 40:n nopeutta takaa. Voit katsoa peilistä, voit kääntää päätä ja silti se fillari ilmestyy viereesi, kuin tyhjästä!

Ja kyllä sitä on tapahtunut elämässä vaikka mitä niille kaikkein varovaisimmillekin, sekä niille, jotka noudattavat lakia prikulleen.

mutta se ei päde tässä. Mitään kuollutta kulmaa ei ole eikä tule, kun sen pään kääntää ja todella katsoo taakse eikä luota juorupeiliin.

Minulla itselläni on ollut kortti vuodesta 1986 eikä tällaisia mokia tai vahinkoja ole sattunut kertaakaan.

ap.

Vierailija
17/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos joku avaakin sen oven siellä jalkakäytävän puolella? Se on itse asiassa jopa isompi riski, sillä kuskit yleensä tarkistavat tilanteen peilistä, mutta pelkääjän penkillä istuu kaiken maailman "pyöräilijät", jotka eivät edes hoksaa tarkistaa mitään, vaan avaavat oven tosta vaan.

Ja mitäs teet, kun se vanha mummo, tai pieni lapsi paukkaa rapusta suoraan sun eteen?

Ei ole kyse vain sakoista!

Vierailija
18/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni pyörää saa taluttaa jalkakäytävällä ja ainakin Helsingissä on tosi hyvät pyörätiet.

Minusta tuo on niin marginaalinen tilanne, että juuri pyöräilijää pitäisi varoa kun avaa auton oven. Todennäköisemmin siinä pitäisi varoa ohi ajavaa autoa ja olla itse varovainen, ettei jää auton alle. Valitettava tapaus mutta minusta kovin kummallinen.

Jos pyöräilijä ajaa pyörätietä pitkin, ja pyörätien vieressä menee autotie, jonka sivuun voi parkkeerata auton, ja jos tästä autosta ulostautuu joku idiootti katsomatta lainkaan että tuleeko takaa (tai edestä) päin pyörää, niin silloin mahdollinen törmäys on vain ja ainoastaan oven avanneen törpön vastuulla.

Vierailija
19/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilijä ajaa pyörätietä pitkin, ja pyörätien vieressä menee autotie, jonka sivuun voi parkkeerata auton, ja jos tästä autosta ulostautuu joku idiootti katsomatta lainkaan että tuleeko takaa (tai edestä) päin pyörää, niin silloin mahdollinen törmäys on vain ja ainoastaan oven avanneen törpön vastuulla.

Vierailija
20/52 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan kovaa tuo pyöräilijä ajoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi