Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt hyvät siskot, apua! Mies jätti, olen raskaana. Ei tukiverkostoa.

Vierailija
31.07.2011 |

Olen aina ollut aborttia vastaan, mutta nyt on kai pakko myydä periaatteet ja tehdä keskeytys. Mulla on kaksi lasta lisäksi tässä ruokittavana. Mies ei halua elää enää perhe-elämää, eikä olla myöskään isä. Hän lähti äitinsä luokse ja muuttaa ilmeisesti sinne. Mitään ei ole kuulemma tehtävissä. Voi olla että on uusi nainen katsottuna.

Olen vahva luonne, ja saatan kyllä selvitäkin ilman miestä. Mulla on vakituinen ja hyväpalkkainen työ, asutaan pk-seudulla ja täällä on enemmän tarjolla tukea kuin jossain maalaispitäjässä. Lapsella vain ei olisi isää..

Mikä on järkevintä? Tiedän, että psyykkisesti saattaisin joutua vaikka lataamoon abortin takia. Olen niin vahvasti sitä mieltä, etten pystyisi siihen. Lasta kuitenkin rakastaisin vaikeuksista huolimatta.

Mulla on tunteet pahasti ristiriidassa. Raskauskin niin pitkällä, että keskeytys ei olisi enää helppo. Voi hyvänen aika, sanokaa jotain rohkaisevaa mulle.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se päätös sinun on tehtävä itse. Ärsyttää vaan ihan hirveästi nämä kommentit, joissa uhataan/ennustetaan naisen VARMASTI katuvan aborttia jossain vaiheessa. Tästä aiheesta on toimitettu kirja, jossa kertojina naisia, jotka tehneet abortin eivätkä kadu sitä. Voi kun muistaisin minkä niminen se oli.

Ja en siis väitä etteikö abortin tekemistä voisi katua ja siitä tulla hirveä olo, mutta riepoo, kun väitetään, että tämä on väistämätöntä.

Toivottavasti ap pääset johonkin ratkaisuun asian kanssa. Voimia sinulle!

Vierailija
2/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidä lapsi jos tuntuu että pitäisi tehdä niin...

selviät ihan varmasti!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri itkee vieläkin vuosien päästä ja miettii minkälainen lapsi olisi nyt, mitä hän osaisi yms. Kyllä tässä valtiossa yhna pärjää. Jos ei ole tukiverkkoa valmiina niin sitä voi saada tai sit voi maksaa esim mll hoitajia kotiin. Ja todennäköisesti lasten isäkin joskus näkee lapsiaan. Tsemppiä.

Vierailija
4/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviytymistarina. Kiitos!

Vierailija
5/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten joku voi murhata oman lapsensa. Puistattavaa.

Tiedän yhden, joka katkerasti katuu aborttiaan, 15 vuoden jälkeenkin

Vierailija
6/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jättää heitteille. T.2 aborttia ja 2 lasta

Vierailija
7/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten joku voi murhata oman lapsensa. Puistattavaa.

Tiedän yhden, joka katkerasti katuu aborttiaan, 15 vuoden jälkeenkin

mistäs tuon termin keksit, Suomen lain mukaan abortti ei ole murha ja sen mukaan me täällä elämme. Tiedän yhden joka abortin sijaan piti lapsen ja nyt lapsi on mielisairaalassa, koska viiltelee itseään.

Vierailija
8/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyvin tarkkaan!

Kerroit itsekin olevasi vahva nainen, luultavasti tiedät itsekin oikean vastauksen raskausasiaan liittyen...

T: itsekin aikanaan tilanteessa ollut 2lapsen totaaliyhäri

Vierailija
9/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä vaikutat siltä, että haluat pitää lapsen ja pärjätä vaikeasta tilanteesta huolimatta. Ja miljoonat naiset ovat pärjänneet yksin lasten kanssa läpi sukupolvien; et olisi ensimmäinen.

Joten valitse se ratkaisu, jonka kanssa parhaiten pystyt yöksi nukkumaan. Valitettavasti päätöksessä ei voi kukaan muu auttaa. Tsemppiä!

Vierailija
10/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvä, vakkari työ, etkä asu missään korvessa. Itse olin tuossa tilanteessa opiskelijana, kahden lapsen yh:na. Nyt, pari vuotta myöhemmin, elämässä on kaikki vielä paremmin. Uusi avioliitto, lapset onnellisia, enkä voisi kuvitellakaan, mitä elämä olisi ollut tuota ihanaa kuopusta!

Vierailija
11/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? jaksatko yksin kolmen lapsen kanssa?

Menetit miehen, mutta saat ihanan pikkuisen vauvan. Ei huono "vaihtokauppa" ollenkaan. Vaikka vauvalla ei isää olisikaan, niin ainakin tuplasti sitkeämpi äiti ainakin.

Sulla on nyt useita kuukausia aikaa järjestää elämää uusille urille, rakentaa turvaverkkoa ja ottaa erilaisista auttavista käsistä selvää ennen kuin vauva syntyy.

Mutta valitse sen ratkaisu, jota tiedät ettet joudu jälkikäteen katumaan, oli se sitten kumpi tahansa.

Jos päädyt pitämään vauvan, niin toivottavasti osaat nauttia odottamisesta mullistavasta ja kurjasta elämäntilanteesta huolimatta.

Vierailija
12/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin oikealta tuntuu. Kyllä sä selviät. Voimia sinulle lähetän.

Vierailija
13/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista vanhin on jo esiteini, toinen vasta taapero. Rakastan kovasti lapsiani, ja tiedän että uuttakin tulisin rakastamaan. Mulla on siinä mielessä hyvin asiat, että pystyn elättämään lapset yksinkin, ja ylimääräiseenkin kivaan olisi varaa, mm. reissuihin. Tosiaan nyt olisi hyvää aikaa etsiä niitä tukiverkostoja, jotta tarpeen vaatiessa on joku taho mihin turvautua.

Tiedän että pystyn elämään sen kanssa, että saan vauvan. Sitä en tiedä miten pystyisin elämään abortin kanssa, mulla ei ole siitä kokemusta. Kovasti kyllä joudun nyt työstämään asiat niin, että asiat on kunnossa kun/jos vauva syntyy.

ap

Vierailija
14/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aborttia luultavasti katuisin paljon. Kyllä mä varmaan sun tilanteessa pitäisin lapsen. Ja voihan olla, että lapsen isäkin haluaa jossain vaiheessa alkaa isäksi lapselleen, vaikka nyt sanoo muuta.

Vierailija
15/53 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä saa ainakin helposti lapsiperheiden kotipalvelua. On siis sosiaalitoimen palvelu, ei lastensuojelujuttuja.

En suosittele aborttia, jos nyt jo tuntuu pahalta idealta. Pärjäät kyllä, pari vuotta on rankempaa mutta kyllä se siitä.

Saattoi mennä ohi, mutta oletteko miettineet miten lapset on isällään? Sullahan voisi olla joka toinen vkl vapaata, esim?

Vierailija
16/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi että haluaa elää nyt ihan omaa elämää. En tiedä voisiko olla joku nainen kuvioissa. En ole huomannut mitään erikoista, että voisi epäillä. Vaikka eihän sitä aina osaakaan epäillä.

En tiedä muuttuuko asiat joskus niin, että mies haluaa jälleen olla osa lasten elämää. Jos haluaa, niin helpottaisihan se elämää tietysti. Tällä hetkellä epävarmuudessa eläminen kalvaa, kun en voi laskea miehen varaan mitään. En olisi voinut kuvitella että näin käy. Mies vain tokaisi, että ihmiset muuttuu. Näin se on nähtävä kai :o/ Ap

Vierailija
17/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään kävin pikku kävelyllä vauvani kanssa ja se oli sylissä. Oi että nautin pienen pulleroiseni tuoksusta ja ajattelin siinä että onko parempaa!!!

Kaikkea hyvää

Vierailija
18/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti. saat vielä paljon ilon päiviä. Ja mistäs tietää jos pienokaisesi saa vielä isän itselleen tulevaisuudessa.

Vierailija
19/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittynyt. Se on uskomattoman upea luomisteko tuo elämän ihme. Se on jotain niin ainutlaatuista ja kaunista, joten ole kiitollinen vauvasta!

Mulla on muutama ystävä, jotka katuvat katkerasti aborttiaan. Vaikka olivatkin hyvin nuoria ja typeriä silti abortti on naisen tunne-elämälle karsean kostautuva tapahtuma!

Tukiverkkoa saa niinkin jos asut vaikka kerrostalossa niin luultavasti siellä on iäkkäämpiäkin henkilöitä, joihin tutustumalla/ystävällisyydellä saatat saada hyviä kontakteja ja auttavia:)

Iloista odotusta sulle ja suloista vauvan posken pehmeyttä:))

Vierailija
20/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaat vain koko elämäsi. Eihän sinua raiskattu, tiesit mitä teit, kun tekee seksiä, raskaus on mahdollinen. Et voi laittaa tämän sen miehen syyksi. Se on oma, kallisarvoinen ja rakas lapsesi, se on Osa sinua. Miten edes mietit? Kun tulit raskaaksi, siihen täytyy olla syy. Se on sinun lapsesi, Osa sinua. Hänestä saattaa tulla opettaja, lääkäri, presidentti vaikka. Älä hylkää lapsesi. Ethän ole samalla tasolla miehen kanssa. Hän varmasti katuu vanhetessaan, ja palaa lastensa luo pyytämään anteeksi. Jos itse haluaisit pyytää 3nnelta lapseltasi Anteeksi, löydät hänet vain tuonpuoleisessa.

missä 2 siinä kolmaskin. Et halua elää koko elämäsi katsoen 2 lasta silmiin, ja ajatella millaiset silmät on 3 lapsellasi. Pilaat vain koko elämäsi. Eihän sinua raiskattu, tiesit mitä teit, kun tekee seksiä, raskaus on mahdollinen. Et voi laittaa tämän sen miehen syyksi. Se on oma, kallisarvoinen ja rakas lapsesi, se on Osa sinua. Miten edes mietit? Kun tulit raskaaksi, siihen täytyy olla syy. Se on sinun lapsesi, Osa sinua. Hänestä saattaa tulla opettaja, lääkäri, presidentti vaikka. Älä hylkää lapsesi. Ethän ole samalla tasolla miehen kanssa. Hän varmasti katuu vanhetessaan, ja palaa lastensa luo pyytämään anteeksi. Jos itse haluaisit pyytää 3nnelta lapseltasi Anteeksi, löydät hänet vain tuonpuoleisessa.

missä 2 siinä kolmaskin. Et halua elää koko elämäsi katsoen 2 lasta silmiin, ja ajatella millaiset silmät on 3 lapsellasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi