Nuukuustarinat hakusessa!!
Eli tutun tempaus sai miettimään että onko kitsaudella enää mitään rajaa!? Onko sinulla tuttua joka on visu ku mikä? Jaa tarinasi niin saadaan kauhistella! (omani kerron jahka pääseen koneelle naputteleen)
Kommentit (260)
Olen jo useamman vuoden ajan hankkinut vessapaperit yliopiston vessasta. Rullaa ei saa irti telineestä, vaan sitä pitää aina kelata. Otan myös mäkkäristä mukaan pippuria, koska en viitsi ostaa kaupasta.
Kaikista huvittavinta tässä on, etten ole edes mikään köyhä.
Ja mitä sitten ajattelin tapahtuvan sille leipäpusille, jos siinä ei ole koiranjätöksiä? Maatuuko se nopeammin vai? Heh :)
Jos biojätteet tai vaikkapa koirankakat laittaa tavalliseen muovipussiin, ne hajoavat hapettomassa tilassa. Normaali hajoaminen, ts. lahoaminen, tapahtuu hapellisissa (aerobisissa) olosuhteissa. Hapettomissa (anaerobisissa) olosuhteissa tapahtuva mätäneminen synnyttää valtavasti metaania. Metaani puolestaan kiihdyttää voimakkaasti kasvihuoneilmiötä. Haluat siis hukuttaa omat lapsesi ja muiden lapset sulattamalla jäätiköt? :)
Nuukuustarina: tunnen ihmisen, joka paikkaa vaatteensa loputtomiin. 30-40 vuotta vanhat vaatteet ovat käytännössä vain paikkaa paikan päällä.
Mieheni täti käy eläkeläisvuorolla uimahallissa saunassa ilmaiseksi kerran viikossa ja kehuskelee sitten ettei tarvitse kotona lämmittää ikinä saunaa.
näiden pesuaineen puolittajien olisi helpompi käyttää sitä jauhetta, saisi laittaa just sen verran kuin haluaa. Jäin vain ihmettelemään...
Enkä todellakaan ole nuuka, päin vastoin. Syy miksi teen tätä on se, että haluan saastuttaa luontoa mahdollisimman vähän ja lisäksi pesuaine jäämiä astioissa on vähemmän. Voin olla joakusta pimeä, mutta nuuka en ole.
säästyy paperia ja vettä. Ja tää on totta, valitettavasti. Lisäksi kyttää aina (jos on hereillä) kun oon suihkussa, että kauanko taas sitä vettä taas tuhlattiin. Ja mulla on isompi palkka, joten maksan isomman osan vesilaskusta ja lämmityskuluista joka tapauksessa...
mulla on viikko-siivouslista, toiminut jo monta vuotta ja joka perjantai mä paikkaan rikkonaiset vaatteet. Käytännössä alushousuihin on tullut pieni reikä, sukkia parsin jne jne.
Mun yks aivan ihana raitacollagen hihansuut olivat jo rikki, joten käänsin pari kertaa sivuja ja ompelin käännökset uusiksi resoreiksi. Ja paita on ainakin 15 v vanha. Lisäksi olen ommellut farkkuihini paikat, jos on mennyt rikki jne jne. Nyt kun painoa on eron jälkeen lähtenyt yli 15 kg on rintaliivitkin isot. Joten kavennan niitä aina välillä saumojen kohdalta.
Näitä vaatteita käytän vapaalla, tietty alusvaatteet ja sukat ovat jokapäiväisessä elämässä. Mulla ei ole aikomustakaan ostaa kotivaatteita, kun kerran on mitä pitää päällä. Lapset ovat joka toinen viikko isällään ja kun ovat kotona, yritän pitää vähän fiksumman näköisiä vaatteita, kun usein lasten kaverit tulee ilmoittamatta kylään. Mutta kun olen yksin olen kyllä aika riepu-kaisa.
Kerran lähin esimieheni kysyi miten pärjään ja multa oli just sinä aamuna loppunut shampoo, vaikka pesen vain kerran viikossa hiukset. Vähän puoliksi vitsinä sanoin palasaippuaa ensi viikolla kehiin. Mulla ei jäänyt vuosi sitten yhtään senttiäkään rahaa laskujen jälkeen ja joka ikistä asiaa mietin 20 krt ostanko ja yleensä pyrin tulemaan ilman. Hän sitten sanoi kelpaisko ilmaisnäytteet. Hänen miehensä reissaa työnsä puolesta ja tuo aina mukanaan ne pienet shampoopullot, joita hotellihuoneessa on ja hän ei tiedä mitä hän niillä tekee. Seuraavana päivänä toi niitä pieniä purkkejä lähes 100 kpl ja itkuhan siinä meinas tulla. Pussissa oli myös monen monta niitä pienen pieniä palasaippuoita. Mä laitoin ne saippuat pieniksi palasiksi, pihalla olevaan grilliin laitoin kattilaan vettä ja saippuat lopulta suli. Käytin tätä seosta pesuaineena vessassa koko vuoden.
Mun kohdalla nuukuus johtuu 100 % rahanpuutteesta.
Joulukorttien tai muun postin postimerkki on jäänyt leimaamatta niin käytän kuoren uudelleen, laitan vain osoitteen päälle uuden osoitteen... Niitä tulee ainakin pari vuodessa, yes..!
näiden pesuaineen puolittajien olisi helpompi käyttää sitä jauhetta, saisi laittaa just sen verran kuin haluaa. Jäin vain ihmettelemään...
Enkä todellakaan ole nuuka, päin vastoin. Syy miksi teen tätä on se, että haluan saastuttaa luontoa mahdollisimman vähän ja lisäksi pesuaine jäämiä astioissa on vähemmän. Voin olla joakusta pimeä, mutta nuuka en ole.
On paljon helpompaa katkaista se tabletti, kuin alkaa sen jauheen kanssa säätämään.
Oltiin ravintola- ja baarikierroksella. Ei voinut syödä tai juoda mitään ravintolahinnoilla. Joi omia eväitään aina matkalla seuraavaan paikkaan ja katseli sitten vierestä kun muut söi ja joi. Oli varmaan tosi kiva reissu sillä.. Eikä mun käsittääkseni yhtään sen köyhempi ollut kuin me muutkaan.
Mulla myös tuttava joka baarissa juo korkeintaan yhden koko illan aikana. Jos pyydän ravintolaan syömään, ei koskaan lähde kun on kallista. Jos ollaan porukalla sovittu tyttöjen illasta, ensin syömään ja sen jälkeen baariin, silloin lähtee ravintolaan mutta ei syö siellä mitään.
Itselle tulee aina niin vaivautunut olo kun näkee että toinen kuolaten katsoo muiden eväitä ja sitten ottaa maistiaisen lautaselta. Tai alkaa valittamaan kuinka kaikki on niin kallista ja on täälläkin törkeän hintasta, kuinka te muut raskitte...
Muuten kyllä kiva kaveri mutta viime aikoina on alkanut ärsyttämään ja tekis mieli lopettaa yhteydenpito.
Jos koko perhe kävi saunassa, sai 2 viimeistä aina käydä kylmässä suihkussa, jossa tulee vettä samalla paineella kuin pikkupoika käy pissalla. Aikanaan kun sitten sain omia lapsia ja vein lapset iltapesulle, lämmin vesi loppui ja mä sain totaalisen raivarin. Kiva viedä lapset jääkylmään suihkuun iltapesulle siksi, kun ukki on niin sairaan pihi. Melkein lähdin hotelliin yöksi saman tien. Sen jälkeen on lämmintä vettä riittänyt, mutta paine on edelleen onneton. Tuota ennenkin oltiin me aikuiset jouduttu kylmään suihkuun, mutta sitten meni hermot, kun lapsillekaan ei ollut lämmintä vettä.
Lisäksi vanhempani ostavat lähes kaikki ruokansa -50% alesta. Jääkaappi on niin lämmin, että tuollaiset viimeisen käyttöpäivän ruoat pilaantuu siellä varmaan tosi tehokkaasti :O
Rahasta ei vanhemmillani ole tosiaankaan puutetta, mutta silti tuo pihiys vaan pahenee vuosi vuodelta, varsinkin isälläni. Äitini vielä ymmärtää mikä on järkevää ja mikä ei, mutta kun toinen ei tajua...
Kun olin teini, hän valitti siitä, kun puhuin "turhaan" puhelimessa kavereiden kanssa ja "tuhlasin suihkussa vettä" kun olin siellä niin kauan: pesemässä pitkiä hiuksiani. Isä itse pesee itsensä varmaan desilitralla vettä.
Kesällä, kun vanhempani menivät mökille ja minä jäin kotiin, isä laittoi lämpimän veden pois päältä (säästöä joo) ja sain karaista itseäni pesemällä hiukset niin kylmällä vedellä, että välillä oli pakko pitää tauko pesusta ja hieroa lämpöä päänahkaan.
Nykyään isällä on älyttömästi rahaa, hänen perittyään vanhempansa ja silti hän ostaa kenkänsä Lidlistä, kun ne saa sieltä halvalla...
esim.kaapin nurkkaa vasten. onnistuu tietysti vain niissä tableteissa joista pitää joka tapauksessa ottaa kääre pois.
syy miksi ei meillä ole jauhetta on pienet lapset. turvallisempaa pitää tabletteja.
-lapsella on mopokypärä liian iso, joka ei suojaa onnettomuuden sattuessa, mutta kypäränhän sai halvalla jostain tarjouksesta
-sauna lämmitetään yösähköllä ja nukkumassa olevat lapset herätetään saunomaan
Miksi ylipäätään lähteä ravintolaan, jos ei ole rahaa tai haluja maksaa? Miksi nuristaan parin euron narikasta tai vitosen sisäänpääsymaksusta? Kandeisko pysyä kotona ja juoda jotain kotiviiniä?
Ja syy on sama kuin edelliselläkin.
Aiemmin käytin kokonaisen, mutta sitten kerran oli viimeinen tabletti rasiassa ja oli pakko saada sekä koneellinen tiskiä pestyä että liotettua pahasti pohjaanpalanut kattila puhtaaksi. Huomasin, että puolikas riittää mainiosti pesemään koneellisen normaalilikaisia astioita :)
Meillä isä ei luvannut juoda tuoremehua semmoisenaan, vaan käski laimentaa sitä vedellä. Meitä oli 5 siskoa murrosiässä (siis menkat tulleet), niin kerran isä osti kuormalavallisen terveyssiteitä jostain halpakaupan loppuunmyynnistä, ja niitä pamppuja olisi sitten pitänyt kehdata käyttää jonku yläaste ikäisen tytön. :D Ja ne kurjan pamput ei tahtonu loppua sitten millään, että ois päässy käyttämään ohkasempia versioita(joita jo siihen aikaankin oli).
Nuo isän ostamat kauhupamput eivät edes pysyneet paikoillaan. Piti aina koulussa käydä joka välkkä veskissä laittamassa paremmin paikoilleen. Liikuntatunnit oli kauheita, kun pelotti että side nousee juostessa ja kurkkaa housunkauluksesta. :)
..että miten ekologista on kerätä muovisiin leipäpusseihin koiran jätökset?? Se on kylläkin piheyttä eikä ekologisuutta. Ekologisuutta olisi joko lapioida pois tieltä tai käyttää esim. Hauskan pusseja, leipäpusseilla tuotat pikkuhiljaa vaan vuoren muovitettua koiranp:tä.
kuuluu tapoihini. Syynä ekologisuus ei niinkään piheys. Otan talteen kaikki hyvät lahjapakkaukset -säästän leipäpussit ja pakastan niissä esim. marjoja joita kerään tai käytän koiran kakkipusseina -huonekalut päällystän ja ompelen kankailla ja en osta uusia heti. -Monet vaatteet ostan huutiksesta käytettynä -Kaikki ehja tavara mitä on ja jota en käytä en heitä pois vaan lahjoitan tai myyn esim. kirppiksellä -Emme läträä veden kanssa kun pienempikin suihkuttelu riittää _emme myöskään pidä valoja huoneissa joissa emme ole -Ajamme pyörillä ja käytämme julkisia yms..
Meillä myös lantrattiin tuoremehu lapsena mutta kyse taisi olla köyhyydestä, ei nuukuudesta.
Kaverini mies ei raaski ostaa ikinä uusia vaatteita vaan käyttää enimmäkseen mainosvaatteita jotka saatu ilmaiseksi. Vaimo ostaa hänelle lahjaksi vaatteita joita kuitenkin pitää, joten mies taitaa olla vain tarkka omista rahoistaan.
Tuttuni mummo kuivattu myös käytetyt vessapaperit patterilla ja haju oli sen mukainen aina kylässä käydessä..
On paljon helpompaa katkaista se tabletti, kuin alkaa sen jauheen kanssa säätämään.
jauhepakettiin voi laittaa lusikan jolla koukkasee sopivan määrän jauhetta. Ei mene "säätämiseksi".