Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuukuustarinat hakusessa!!

Vierailija
27.09.2011 |

Eli tutun tempaus sai miettimään että onko kitsaudella enää mitään rajaa!? Onko sinulla tuttua joka on visu ku mikä? Jaa tarinasi niin saadaan kauhistella! (omani kerron jahka pääseen koneelle naputteleen)

Kommentit (260)

Vierailija
81/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin talvilomalla käymässä kotikulmilla ja ehdotin äidille että mennään katsomaan Härmä elokuvaa. Äitini veti ihan hirveet kilarit,9 egee leffalippuun on paljon rahaa,sellaseen ei tuhlata. Ja minä vielä olisin maksnaut liput.Ottaa niin päähän,mihinkään ei voi koskaan lähteä,koska kaikki kuulemma maksaa. Sit äiti vaan on kotona sen telkkarin ääressä ja laskee rahojaan.

Vierailija
82/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tosi pihin ihmisen kämppiksenä opiskeluaikoina. Hän oli syönyt spagettia ja jättänyt loput lautaselle tiskipöydälle. Ne oli sitten kuivuneet tietenkin siinä pöydällä sellasiksi oksettaviksi kiemurakepeiksi. Siivotessani keittiötä heitin ne - tietenkin - biojätteeseen, josta kämppikseni veti kunnon kilarit.

Hän olisi KEITTÄNYT NE UUDESTAAN JA SYÖNYT, koska eihän niissä mitään vikaa ollut. Olin siinä kohtaa niin hämmästynyt että aloin nauraa päin naamaa. Siis hyi helvetti!!!!!!!!! Ja myöhemmin todella teki niin, eli söi niitä kerran kuivaneita ja uudestaan keitettyjä spagetteja. Oksettavaa, vieläkin ällöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan ole nuuka, päin vastoin. Syy miksi teen tätä on se, että haluan saastuttaa luontoa mahdollisimman vähän ja lisäksi pesuaine jäämiä astioissa on vähemmän. Voin olla joakusta pimeä, mutta nuuka en ole.

Sitäpaitsi joku putkimies sanoi, että puolet suositellusta määrästä riittää ja on konelle hyväksi, kun ei laita liikaa ainetta.

Vierailija
84/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien astianpesukone hajosi vihdoin 20 vuoden jälkeen puoli vuotta sitten. Eivät oo uutta ostaneet. Äiti tiskaa nyt käsin... Äidillä on myös rahaa säästössä useita kymmeniä tuhansia mutta koska koko asunto on isän nimissä ja eivät ole naimisissa niin ei viitti kuulema omiaan sijottaa. Mieluummin tiskaa tosiaan käsin.

Teininä jos puhuin kaverin kanssa yli puoli tuntia puhelimessa (se lankapuhelin oli muuten olohuoneessa joten oli vanhempien kuullen puhuttava) niin johan alko isä valittamaan et nyt alkais jo riittää se puhuminen!! Noloa, varsinkin jos kaveri oli meille päin soittanut.

Kun vanhemmilta hajosi kodinhoitohuoneesta lattialämmitys niin isä uusi vain osa lattiasta :D :D Huone on n. 8 neliötä niin lattian reunoilla puolen metrin matkalla on vanha valkoinen kaakeli ja keskellä uusi vihreä :D

Jos mä joskus itelleni vielä miehen löydän niin piti se ei todellakaan saa olla sillä mä en kestäis tollasta :/

Ja ovikello ei oo toiminut heillä viimiseen 10-vuoteen. Kuulema sitä ovikoputus-juttua voi ihan hyvin käyttää...

Isän molemmilla siskoilla on lähiaikoina rakennetut uudet talot niin äiti sano et kyllä välillä hävettää kun ne käy kylässä ja heillä alkaa kaikki repsottaa mutta isä ei saa mitään tehtyä. Tai sit yrittää korjata mutta uutta ei missään nimessä (kuten se keittiön lamppu jossa on 5-vuotta ollut rautalanka ympärillä).

Siis APUA!!!! miten joku voi elää tollasenihmisne kanssa? äitisi on todella hyvänluonteinen.

Vierailija
85/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni taitaa olla pihein ihminen jonka tiedän, välillä menee aivan naurettaviin sfääreihin nuukuudensa kanssa. Ja todellakaan rahasta ei ole hänellä pulaa, varakas mies. Teki juuri tuota että jos perhe kävi vuorotellen suihkussa, kaksi viimeistä saivat reilusti alle kädenlämpöistä vettä niskaansa. Minulla ja siskollani molemmilla oli pitkät ja paksut hiukset ja tarvitsemme vettä "hieman" enemmän että saimme tukan pestyä kunnolla. Isä ei tähän päivään mennessä ole suostunut tekemään asialle mitään, aina vanhemmillani kyläillessä otan omassa asunnossani kunnon kuuman suihkun ennen lähtöä. :D Äiti on tosin nyt suutahtanut isälleni useamman kerran asiasta, kun on vanhemmiten itsekin alkanut kaipaamaan lämmintä vettä ja lapsenlapset kyläilevät.

Isä myös jaksoi aina ja aina valittaa sähkönkulutuksesta, jääkaappi kävi niin lämpimällä että häijyä teki kun "kuluttaa hirveästi sähköä". Pakastimen avaaminen melkein kiellettiin paitsi hätätapauksissa kun sekin sulatti pakastinta. Aina kun isälle soittaa, tämä melkein lyö luurin korvaan sanottuaan asiansa ettei tule ylimääräistä puhelinlaskua niistä sekunneista, mitkä menisivät hyvästelyihin tai pidempään jutteluun. Sen lisäksi keksii muutenkin kaikkia älyttömiä "säästökohteita" ja on yksi niistä, jotka "tekevät itse ja säästävät", vaikka tosiasiassa kulut olisivat 2-kertaiset helpompaan vaihtoehtoon verrattuna (juuri tuota luokkaa että ajetaan bensaa kuluttaen takaisin kotiin hakemaan unohtunut plussakortti). Ja kun siitä rahasta ei todellakaan ole pulaa. Ja välillä mietin että onko isälläni makuaistia ollenkaan kun aina pilaantunutta/vanhentunutta ruokaa pois heittäessä hän ilmestyy jostain ja hätäilee että "älä sitä nyt pois heitä, kyllä minä syön!".

Samoin talvella paukkupakkasilla sai aina nukkua melkein ulkovaatteissa kun sisälämmitystä ei millään kärsinyt säätää isommalle. Nyt ovat nämä viimeiset talvet laittaneet sitä pari kertaa isommalle, onneksi. Ja kun teininä kävi isän kanssa kaupoilla, alkoi tämä aina tinkimään kaikesta (eikä todellakaan kuulunut asuinpaikkani "kulttuuriin") ja minä jouduin vierestä sanomaan että nyt faija lopeta, kyllä sulla on varaa. Ja teki myös sitä että osti halpaa tavaraa ja sen mennessä rikki kävi palauttamassa ja osti uuden halvan tavaran palautuksesta saaduilla rahoilla, jne. Sen sijaan että olisi ostanut vähän kalliimman kunnollisen joka kestäisi monta vuotta.

Tämä ei niinkään ehkä pihiä ole, mutta siskon penkkareissa isä kykki lasten seassa kaivamassa karkkeja maasta ja tunki taskuihinsa kuin viimeistä päivää. Silloin vähän hävetti. :D

Ja tietysti kaikkea mikä on tarjouksessa pitää ostaa, vaikkei sitä edes tarvitsisi. Mutta kun "halpaa oli". Kaikesta huolimatta isä on rakas, mutta nämä pihiydet ottivat kotona asuvana teininä hirveästi aivoon!

Vierailija
86/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on tuhlausta, tykkään pestä astioita. Tytär nauraakin, että äiti pesee nuo kertakäyttö astiatkin.

[yhdet tutut käyttää mökillä ja kertiksiä, mutta ne pestään ja kyllä vähän yököttää ja mukeina jugurttipurkit yms.

Vierailija
87/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuukailu on kivaa. Mua taas ahdistaa nuo kaupat ja tavaramäärät mitä siä on, esim.kaikennäköistä krääsää hyllyt pullollaan jota ihmiset ostaa ,joka on sitten kirpparien hyllyjä täyttämässä .Minä en ainakaan halua yhtäkään lahjaa ,ostan itse mitä tarvitsen .

Muakaan ei haittaa nuukailu. Minusta on vaan fiksua käyttää rahaa säästeliäästi. Inhoan myös kauppojen krääsää, minusta tuntuu, etten tarvitse mitään. Enkä kyllä halua lahjaksikaan, ostan mieluumin itse sen mitä tarvitsen.

Mieheni on toista maata, mikä välillä ärsyttää. Se ostelis kaupasta ihan mitä vaan, kaikkea sellastakin mitä minun mielestä ei tarttis - uusia mattoja, uuden mikroaaltouunin, uus kahvinkeitin jne. kun vanha alkaa kyllästyttää.

Vierailija
88/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tosi pihin ihmisen kämppiksenä opiskeluaikoina. Hän oli syönyt spagettia ja jättänyt loput lautaselle tiskipöydälle. Ne oli sitten kuivuneet tietenkin siinä pöydällä sellasiksi oksettaviksi kiemurakepeiksi. Siivotessani keittiötä heitin ne - tietenkin - biojätteeseen, josta kämppikseni veti kunnon kilarit.

Hän olisi KEITTÄNYT NE UUDESTAAN JA SYÖNYT, koska eihän niissä mitään vikaa ollut. Olin siinä kohtaa niin hämmästynyt että aloin nauraa päin naamaa. Siis hyi helvetti!!!!!!!!! Ja myöhemmin todella teki niin, eli söi niitä kerran kuivaneita ja uudestaan keitettyjä spagetteja. Oksettavaa, vieläkin ällöttää.

Oon mäkin noin tehnyt, ei tuossa vielä mitään kamalaa

edes ole. Eri asia jos ne spagetit ois ollu päiviä siinä.

Sehän on vain vehnäjauhoa!

Vierailija
89/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuukailu on kivaa. Mua taas ahdistaa nuo kaupat ja tavaramäärät mitä siä on, esim.kaikennäköistä krääsää hyllyt pullollaan jota ihmiset ostaa ,joka on sitten kirpparien hyllyjä täyttämässä .Minä en ainakaan halua yhtäkään lahjaa ,ostan itse mitä tarvitsen .

Muakaan ei haittaa nuukailu. Minusta on vaan fiksua käyttää rahaa säästeliäästi. Inhoan myös kauppojen krääsää, minusta tuntuu, etten tarvitse mitään. Enkä kyllä halua lahjaksikaan, ostan mieluumin itse sen mitä tarvitsen.

Mieheni on toista maata, mikä välillä ärsyttää. Se ostelis kaupasta ihan mitä vaan, kaikkea sellastakin mitä minun mielestä ei tarttis - uusia mattoja, uuden mikroaaltouunin, uus kahvinkeitin jne. kun vanha alkaa kyllästyttää.

Taloudellisuus ja kierrätys ovat ihan järkeviä juttuja,mutta kun saituus menee siihen,että suihkussa ei voi käydä,kun vettä kuluu,eli ennemmin haistaan ja vaatteet on sottasia yms. kun niitä ei voi pestä. En voi käsittää tollasta saituutta!Enkä ymmärrä kavereiden ja sukulaisten keskellä loisimismeininkiä,itse ollaan hyötymässä,mutta ei antamassa. En halua meille enää yhtä sukulaisperhettä kylään,olivat aiemmin monta päivää kesäisin,mutta tultiin kahtakättä heittäen. 2 aikuista ja 3 lasta. Kun menimme esim. huvipuistoon,niin meidän lapset sai jätskit ja ruuat ja heidän lapset katseli vierestä. Söivät autossa lämmintä jugurttia.Kyseessä päällikkö tason ihmiset,eli se palkka ei ole varmaan pienin ja huonoin.

Vierailija
90/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mieheni on samanlainen kuin minä .Ikinä ei tule typeriä riitoja jonkun äitien- tai isänpäivälahjoista koska sitä pakko-ostamista ei harrasteta.Eikä ole kyse ettei olisi varaa ostaa se ei vaan kiinnosta. KIva että en ole ainoa ,aina ei uskalla kaikille kertoa kun pitävät kummallisina.

Vierailija
91/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin noin tehnyt, ei tuossa vielä mitään kamalaa

edes ole. Eri asia jos ne spagetit ois ollu päiviä siinä.

Sehän on vain vehnäjauhoa!

Ne nimenomaan oli siinä päiviä, että kuivuivat ihan kokonaan, sitten vaan keitti ne taas pehmeiksi. Hyi saatana. En kyllä ikimaailmassa söisi uudestaan keitettyjä spagetteja vaikka eivät päiväkausia olisi siinä olleetkaan. Ällöttävää. *sama*

Vierailija
92/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vei viikonloppuvieraansa hotelliin aamiaiselle; vieraat maksoivat itse omat aamiaisensa ja isäntä maksoi omansa lounasseteleillä. Tarjosi vieraille ruuaksi Italian pataa, johon laittoi puolet ohjeen jauhelihamäärästä. Hän myös sammutti auton moottorin alamäessä.

Oltiin tuttavapariskunnan kanssa reissussa ja mieheni olisi halunnut ostaa pullon samppanjaa mutta ei voinut kun nää toiset nousi suuttuneena pöydästä: ei kuulemma mitään järkeä ostaa ravintolasta kallista samppanjaa kun kaupasta saa halpaa kuoharia. Mieheni olisi maksanut.

Vierailija
93/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini ovat niin saitoja, että tunnen myötähäpeää heidän puolestaan. Se ei ole enää tervettä ja kyseessä on 60+ ihmiset,jotka ovat ikänsä käyneet töissä. Pidimme häät,kustansimme kaikki itse,koska olemme ihan ok-palkkaisia. Saimme vanhemmiltamme 60 euroa ja äitini tuli paikanpäälle 15 vuotta vanhassa mekossa. Isälläni oli eriparia takki ja housut. Koko juhlan he ihmettelivät suureen ääneen paljonko kaikki olivat maksaneet. Sulhaseni vanhemmat ovat olleet jo eläkkeellä pitkään,molemmat saavat aika pientä sairas eläkettä. Mutta he olivat kultaisia,kysyivät että osallistuvatko he miten suurella summalla ? emme vastaanottaneet rahaa heiltä. Isäni ja äitini eivät tietenkään kysyneet moista. Saimme heiltä 300 euron lahjakortin,mikä oli tosi iso summa heidän tuloihinsa nähden. Anoppi js appi oli tyylikkäästi pukeutuneet ja anoppi oli käynyt kampaajalla ja meikattavana. Anoppi ja appi olivat ihan suu auki vanhempieni käytöksen edessä. Meille on syntymässä eka lapsi joka on molemmille eka lastenlapsi,olen jo oppinut,että vanhemmiltani ei tipu mitään ja ei tarvitsekaan,mutta järkeeni ei mahdu mihinkä he säästää? on iso ok-talo,jossa kaikki repsottaa,pari sijoitus kaksiota kaupungilla ja iso kesämökki. Missään muualla ei tietysti käydä kuin siellä kesämökillä. Anoppi ja appi viettävät hyvin vilkasta eläkeläisten elämää retkineen ja tansseineen.Olisi ihan kiva omata normaalit vanhemmat,mutta kaikki keskustelu pyörii aina rahan ympärillä:mitä joku maksaa ja miten kallista kaikki on. Ai niin,unohtui mainita että isäni on ollut johtajan liksalla koko työuransa.

Vierailija
94/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkusta tulee semmoinen liru ja vesi on aina kylmää, kun isäpappa on säätänyt talonsa systeemit niin, että vesi lämpiää vain yösähköllä ja paineet on mahdollisimman pienet. Myös vessanpöntöt on säätänyt niin, että lähes aina jää kakat pönttöön uiskentelemaan, kun vettä tulee pikkutippa vetäessä. Sadevedellä voi sitten yrittää ämpärin kanssa huuhdella ekstraa... ARGH! Lasten kanssa menee hermot, kun aina saa pestä kylmässä.

Myös patterit on useimmiten pois päältä eli talo on tosi kalsea. "Pistäkää vaatetta päälle" on vastaus, jos valittaa kylmää. Lasten nokka vuotaa aina mummolassa, kun siellä on niin saatanan kylmät lattiat (lattialämmitystä ei saa käyttää, vaikka se on asennettu kylppäriin, eteistiloihin ja vessaan).

Muistan, kun isä opetti mua ajamaan autolla (itse toki, kun autokoulu on niin kallis) ja opetti aina pysähtyessä ottamaan vaihteen pois päältä ja nostamaan kytkimen ylös, ettei kytkin kulu (ilmeisesti sitten kuluisi ihan mahdottomasti, jos pitäisi pohjassa hetken punaisissa valoissa!). Tätä sitten autokoulun 2. vaiheessa opettaja ihmetteli.

Isä myös laittaa aina vedet pois päältä koko talosta, kun lähtee muutamaksi tunniksi pois, mutta se on enemmän vesivahingon vainoharhaisuutta kuin nuukuutta.

Isä säästää ihan kaiken, ja nyt onkin kova pitäminen, ettei se raahaa kaikkia vanhoja vauvanvaatteita, leluja, huonekaluja tms. meille. Toki mielelläni otan vanhaa tavaraa, joka on hyväkuntoista, mutta suurin osa näistä on hyvin halvalla 70-luvulla hankittua, koinsyömää lumppua. Antiikki & design - sitä ei meidän papparaiselta kyllä löydy...

Vierailija
95/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on tehnyt saituudesta taidetta... kukaan nainen ei ole jaksanut hänen kanssaan määräänsä enempää.

Ostin vanhemmilleni teatterilippuja joululahjaksi,kysyin että haluaako hän osallistua kimppalahjaan: olisi pitänyt maksaa 15e,oli kuulemma liian kallista. Ja velipoika tienaa 4000e bruttona kuukaudessa (tykkää kerskua asialla). Vei sit jouluna 5 egen hyasintin äidille. Siis niin raivostuttavaa ja äitini jaksaa puolustella aina. Kyllä jokaisella ihmisellä pitää käytöstavat olla. Meille tullessaan syö aina,mutta koskaan homma ei pelaa vastavuoroisesti. Mieheni on niin kyllästynyt,joten ollaan pidetty aikamoista hajurakoa,veljeni on toisen lapsen kummi,niin myöskään lapselle ei tule koskaan mitään. Tosi surullista,ystäväni on toisen tyttömme kummi ja hän on hyvin avokätinen,ostaa mm.uusia vaatteita (käsintehtyjä,ovat aika kalliita) ja mekin vastavuoroisesti myös muistamme häntä.Ikävää lasten psta,toinen saa kivat synttäri ja joululahjat ja toinen saa jonkun halvan värityskirjan (muttei tusseja/väriliituja)

Meillä on tosi pieni suku ja pyysimme serkkuni ja siskoni kaksosille kummeiksi. Siskoni on pahempi kuin yksikään laihialaisvitsi ja hän on kansainvälisessä yrityksessä keskijohdossa duunissa. Serkkuni osti viime jouluna kummilapselleen Tiia Vanhatapion suunnitteleman ja ompeleman vaatteen. Oletusarvona on, että ei ollut sieltä edullisimmasta päästä. Sisareni osti omalle kummilapselleen kylpylelun. Kauhulla mietin että mitä tulevat vuodet ovatkaan ja miten selitän sen tytöille. Äitimme täytti 60-vuotta ja ehdotin siskolleni että ostetaan kylpylälahjakortti hoitoineen,tietenkään siskoni ei halunnt osallistua,koska on niin kallista.

Vierailija
96/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on tehnyt saituudesta taidetta... kukaan nainen ei ole jaksanut hänen kanssaan määräänsä enempää.

Ostin vanhemmilleni teatterilippuja joululahjaksi,kysyin että haluaako hän osallistua kimppalahjaan: olisi pitänyt maksaa 15e,oli kuulemma liian kallista. Ja velipoika tienaa 4000e bruttona kuukaudessa (tykkää kerskua asialla). Vei sit jouluna 5 egen hyasintin äidille. Siis niin raivostuttavaa ja äitini jaksaa puolustella aina. Kyllä jokaisella ihmisellä pitää käytöstavat olla. Meille tullessaan syö aina,mutta koskaan homma ei pelaa vastavuoroisesti. Mieheni on niin kyllästynyt,joten ollaan pidetty aikamoista hajurakoa,veljeni on toisen lapsen kummi,niin myöskään lapselle ei tule koskaan mitään. Tosi surullista,ystäväni on toisen tyttömme kummi ja hän on hyvin avokätinen,ostaa mm.uusia vaatteita (käsintehtyjä,ovat aika kalliita) ja mekin vastavuoroisesti myös muistamme häntä.Ikävää lasten psta,toinen saa kivat synttäri ja joululahjat ja toinen saa jonkun halvan värityskirjan (muttei tusseja/väriliituja)

ja sitäpaitsi lapsen kanssa vietetty aika on minusta paljon tärkeämpää kuin lahjat (kummilta). Voittehan te vanhemmat kompensoida ja ostaa ylimääräisen lahjan tuolle lapselle, joka ei kummiltaan saa mitään. Ja toisaalta, lapsen on hyvä oppia myös, että kaikki elämässä ei ole aina täysin tasapuolista. Kun varmasti lapsillanne kaikkea tarvittavaa on :-).

Vierailija
97/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestääkö yhtä hyvin kuin hieman hintavampi??

Ja tuliko ostettua vain sen takia kun se oli halpa, ei sen takia että on akuutti tarve.

Ylipäänsä periaate huonekalujen tai vaatteiden suhteen on se, että viis siitä onko nätti, kunhan se on halpa.

Hieno ja sangen kannatettava ja kunnioitettava periaate. Vielä jos sitä sovelletaan siten, että halpuus ei tarkoita toimimattomuutta ja epäkäytännöllisyyttä, niin mikäpä siinä.

Vierailija
98/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha pari jakaantui eri kassoille että molemmat saa sen ilmaisen raeruohosiemenpussin kun niitä oli 1/asiakas.

Ja toki otettiin myös ilmainen työkalupussukka; mamma pohti sille käyttöä ja totesi lopulta että kyllä sitä jokonkin voi käyttää :D

Vierailija
99/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni risteilylle ja otti vedenkeittimen ja nuudeleita mukaan, että ei tarvitse ostaa laivalta ruokaa.

Vierailija
100/260 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkusta tulee semmoinen liru ja vesi on aina kylmää, kun isäpappa on säätänyt talonsa systeemit niin, että vesi lämpiää vain yösähköllä ja paineet on mahdollisimman pienet. Myös vessanpöntöt on säätänyt niin, että lähes aina jää kakat pönttöön uiskentelemaan, kun vettä tulee pikkutippa vetäessä. Sadevedellä voi sitten yrittää ämpärin kanssa huuhdella ekstraa... ARGH! Lasten kanssa menee hermot, kun aina saa pestä kylmässä.

Myös patterit on useimmiten pois päältä eli talo on tosi kalsea. "Pistäkää vaatetta päälle" on vastaus, jos valittaa kylmää. Lasten nokka vuotaa aina mummolassa, kun siellä on niin saatanan kylmät lattiat (lattialämmitystä ei saa käyttää, vaikka se on asennettu kylppäriin, eteistiloihin ja vessaan).

Muistan, kun isä opetti mua ajamaan autolla (itse toki, kun autokoulu on niin kallis) ja opetti aina pysähtyessä ottamaan vaihteen pois päältä ja nostamaan kytkimen ylös, ettei kytkin kulu (ilmeisesti sitten kuluisi ihan mahdottomasti, jos pitäisi pohjassa hetken punaisissa valoissa!). Tätä sitten autokoulun 2. vaiheessa opettaja ihmetteli.

Isä myös laittaa aina vedet pois päältä koko talosta, kun lähtee muutamaksi tunniksi pois, mutta se on enemmän vesivahingon vainoharhaisuutta kuin nuukuutta.

Isä säästää ihan kaiken, ja nyt onkin kova pitäminen, ettei se raahaa kaikkia vanhoja vauvanvaatteita, leluja, huonekaluja tms. meille. Toki mielelläni otan vanhaa tavaraa, joka on hyväkuntoista, mutta suurin osa näistä on hyvin halvalla 70-luvulla hankittua, koinsyömää lumppua. Antiikki & design - sitä ei meidän papparaiselta kyllä löydy...

Anoppi ja appi on tätä samaa linjaa,talvilomalla olimme lasten kanssa pulkkailemassa ja laskettelemassa monta päivää,eli ulkona monta tuntia päivässä. Lapset hikoilivat toppiksissaan ja olivat nälkäisiä ulkoa tullessaan. Vaatteet yleensä kuivatellaan mäkireissun jälkeen. Yhden päivän jaksoin tätä katella,mutta kun se meni siihen,että suihkusta ei tullut lämmintä vettä,ruoka oli laskettu niin että joka lapselle noin 3 lihapullaa ja yksi leivän pala. Ja olin vienyt ruokapussin mennessäni,mutta tietenkään siitä ei ollut yhtään tarjolla. Kun 3:n alle 7 vuotiaan pitää olla kylmässä suihkussa,niin huumorini loppui ja kyselin, että voisiko tuon lattialämmityksen/lämpöisen veden laittaa päälle,että voisin ripustaa ulkoiluvaatteet yöksi kuivumaan. Se ei sopinut. Olin niin raivona,että lähdin lasten kanssa hotelliin pariksi yöksi ja emme menneet konkurssiin tästä. Lapset pääsivät lämpimään suihkuun,vaatteet saatiin kuivaksi ja mahat täyteen ruokaa,kukaan ei jäänyt nälkäiseksi. Mieheni on yrittänyt puhua vanhemmilleen,mutta se pihiys ja saituus on niin tiukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä