Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuukuustarinat hakusessa!!

Vierailija
27.09.2011 |

Eli tutun tempaus sai miettimään että onko kitsaudella enää mitään rajaa!? Onko sinulla tuttua joka on visu ku mikä? Jaa tarinasi niin saadaan kauhistella! (omani kerron jahka pääseen koneelle naputteleen)

Kommentit (260)

Vierailija
61/260 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette vain suoraan imuroi, ilman lakaisemisia, ja tyhjennä sitten niitä pölyjä sieltä pölypussista takkaan/roskikseen, mikäli pölypussia haluatte säästää? Samalla lailla tai enemmänkin ne pölyt pöllyää, kun ensin huiskitte ympäriinsä harjalla ja kippaatte rikkakihvelillä takkaan. :) Tuli vaan mieleen. Että imurinhan on tarkoitus olla ikään kuin sen harjan korvaaja...

Vierailija
62/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyve, samoin kierrätys. Ihmiset, jotka hamstraavat esim. juhlien ruokapöydistä mukaansa kaikkea mahdollista kotiinsa eivät ole nuukia, vaan ahneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- -Keräilee kauppojen yms paikkojen roskiksita polttokelpoista puutavaraa.

On kyllä ihan järkevää touhua. Kumpikin hyötyy. Itsekin yrittäjänä ilahdun, jos joku vie turhat lavat pois, ja lavojen kerääjä saa hyvää polttopuuta.

Vierailija
64/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole varastamista. Kyllä vessasta saa ottaa paperia mukaansa, varsinkaan, jos ei vie koko rullaa. Jos on myös maksanut mäkkärissä ostokset ja avannut pippuripussin, voi sen viedä kotiin.

Vierailija
65/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole varastamista. Kyllä vessasta saa ottaa paperia mukaansa, varsinkaan, jos ei vie koko rullaa. Jos on myös maksanut mäkkärissä ostokset ja avannut pippuripussin, voi sen viedä kotiin.

1 avatun pippuri- tai suolapussin voi toki viedä kotiinsa tuskin niitä 10 kpl suolapussia tulee kaikkia avattua yhdellä mäkkärikäynnillä? Mun kaveri tosiaan nappaa ylimääräisiä maustepusseja mukaansa ja sitten kehuskelee kuinka ei ole suolaa tarvinnut ostaa vuosiin. Tosi säästeliäs, käy hesessä mutta suolaa ei tarvi ostaa kaupasta. ;)

Vierailija
66/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-poikaystävä oli todella nuuka. Vaatteita ei ostanut ikinä itselleen, sai vaatteet käytettyinä isovanhempiensa tutuilta. Oli reikäisiä, tahraisia, haisevia rytkyjä suoraan 60-luvulta, mutta niin se ex vaan niitä mielissään käytti. Minun vuokseni ei halunnut ajaa autolla yhtään ylimääräistä kilometriä, bensaa kuluu, nääs. Käytiin tuttujen luona ja kotiin päin mentäessä minun kotini oli poikaystävän kotimatkan varrella, paitsi ylimääräinen n 1km mutka olisi pitänyt koukata. Ei voinut viedä minua kotipihaan koska mulla ei ollut maksaa bensarahaa.

Mutta annas olla jos luki lehdestä että jokin tavara (jota tarvii tai halusi) on alennuksessa toisella puolella kuntaa niin sinne sitten ajoi. Oli suuri paikkakunta jossa matka kunnan toiselle puolelle on n 200km. Kävi tuttujen luona "ohimennessään" päiväkahvilla (ei siis tarvinnut kotonaan keitellä)

Mutta siis itse kyllästyin totaalisesti kahdessa vuodessa tuohon sairaalloiseen piheyteen ja lähdin. Itse ei ollut valmis mihinkään rahaa laittamaan, mutta ahneena oli vastaanottamassa jos joku jotain tarjosi. Laskeskeli muista ihmisistä miten voisi heistä hyötyä jotenkin. Halusi käydä tätini ja hänen miehensä luona usein. Nämä kun olivat lapsettomia ja iäkkäitä, poikaystäväni mielestä muistavat sitten testamentissaan häntä.

Näin muuten exää kesällä kaupassa. Samanlaiset ryysyt päällä. Erosta aikaa 14 vuotta ja tunnustan että hävetti... En tajua mitä olen ajatellut kun olen häneen ihastunut. Kyllä nyt ihmisten ilmoilla kulkiessaan pitää olla siistit vaatteet päällä, vaikka ei niin muodikkaat olisikaan.

Vierailija
67/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästi ennenvanhaan ihan kaiken. Toisaalta se on ymmärrettävää, koska jäi 6 lapsen kanssa leskeksi 1955, ennen leskeneläkelain voimaantuloa. Hänelle jäi 2 ha tila ja vastavalmistunut talo, ja yksi lehmä ja sika.

Ihan kaikki napit, vetskat, pitsit, käärepaperit, kankaanpalat, juhlanarut, kuminauhat, peltipurkit.... mitä vaan säästettiin. Periaatteella aika tavaran kaupihtee. Mummolan vintti on oikea 50-70-luvun muodin aarreaitta. Samoin huonekalut on tuolta ajalta. Sohvat on isäni vanhat. Myöskään uusia silmälaseja ei voinut käyttää, koska sangat kuluu. Käytettiin siis 70-luvun alun paksusankaisia hirveyksiä.

Itselleen mummo ei osta vaatteita ikinä. Kulki rikkinäisissä tai paikatuissa vaatteissa. Naapureille esitti tosi köyhää, vaikka kaapit oli täynnä aikuisten lasten ostamia uusia vaatteita lahjapaketeissa. Kerran 1991 me serkkuni kanssa lainasimme mummolle vaatetta siskonsa syntymäpäiville, ja kun tätini lähti autolla pihasta mummo kyydissään niille synttäreille, vinkkasi hän meille silmää, että laittakaa toimeksi. Me ryntäsimme kiireesti vaatekaapille ja raakkasimme kaikki reikäiset puolilahot rytkyt pois, ja poltimme peltitynnyrissä. Uudet viikkasimme kaappeihin. Samalla hävitimme kaapeista kaikki vanhaksi menneet mausteet ja sitkonsa menettäneet jauhot (tyyliin parasta ennen 1984) ja 60-70-luvun saippuapalojen tähteet.

Mummo oli kiukkuinen ja ihmeissään. Mutta ilmeisesti viesti sitten meni perille, koska ne uudemmat vaatteet otettiin käyttöön. Ja nykyisessä vuokra-asunnossaan, jonne joutui käytännön syistä muuttamaan, on uudet sohvat ja matto, mutta uskollisesti kirjahylly, joka on peräisin vuodelta 1975. Se on kirkkaan keltainen :O.

Mummon taloa ei tietenkään saa myydä....arvohan nousee(?);saunan katto on huopakatto vm. 1960 ja tarvitsee kipeästi remonttia ja alkuperäiskuntoista taloa pitäisi muutenkin peruskorjata, kun ei siellä ole vessaa eikä vettä. Suvun lasten ja lastenlasten pitäisi kuulemma maksaa remontti, kunhan lapsethan sitä taloa on kuluttaneet! Kuolinpesä mieluummin myisi talon, mutta mummo ei suostu osallistumaan remppaan eikä myyntiin. Mummon tilillä on rahaa 65000...

Vierailija
68/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö joku panemaan paremmaksi Ennen imurointia lakaisen harjalla roskat ja pölyt . Käärin ne sanomalehteen ja poltan. Pöly palaa ja tuhkalla parannetaan maata. Ja tää on ihan totta...

ennen imuroimista. Meillä on semmoinen pieni sinkkuasunnon imuri, jonka pölypussi täyttyy todella äkkiä, joten lakaisen aina roskat ja koirankarvat ja kaadan ne polttoroskikseen ennen imuroimista. Meillä on alakerrassa 2 tulisijaa, joiden lämmittämisestä tulee aika lailla roskaa. Yläkerrassa en yleensä lakaise, siellä on siistimpää.

Vierailija
69/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli käymään meillä joskus vuosia sitten ja olivat yökylässä, kaukaa kun saapuivat. Mentiin käymään kaupassa, koko kauppareissuun kinastelivat, lähes riitelivät siitä mitä ostetaan. Toinen halusi jotain leikkelettä, mutta toinen ei halunnu samaa. Se joka ei halunnut leikkelettä, kieltäytyi maksamasta osuutta siitä. Lopulta kauhean torailun päätteksi päästiin kassalle ja toinen heistä maksoi kaiken. Kun päästiin kotiimme, pyysivät laskinta lainaa ja alkoivat laskemaan, sun ostos sinä maksat, mun ostos minä maksan, yhteinen ostos pannaan puoliksi. Lopuksi tulos oli kutakuinkin 13e 25,5snt henkeä kohti. Senttejä on hankala pistää puoliksi joten siitä vielä pohtivat että kumpi maksaa 13,26e ja kumpi 13,25e. Yrittivät muistella että kummin päin se viimeksi meni. Ihan älytöntä.

Eikä homma edes päättynyt siihen. Eivät olleet päässet sopuun siitä mitä margariinia ostavat (sanoin kyllä että meillä on, mutta merkki ei kelvannut kummallekaan), joten toinen luovutti ja sanoi että osta mitä haluat mutta yksin maksat sen. Margariinia haluamaton nappasikin leivän päälle sipauksen, voitte arvata, sotahan siitä syttyi.

Naurettiin miehen kanssa itsemme kipeäksi kun vihdoin meiltä lähtivät. Eikä olla kutsuttu toistamiseen. Puhuttiin vielä, että jos joku olisi kertonut meille moisen jutun omista tuttavistaan, ei oltais ikinä uskottu. Mutta kai se pitää, kun omin silmin nähtiin. :D

Vierailija
70/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli käymään meillä joskus vuosia sitten ja olivat yökylässä, kaukaa kun saapuivat. Mentiin käymään kaupassa, koko kauppareissuun kinastelivat, lähes riitelivät siitä mitä ostetaan. Toinen halusi jotain leikkelettä, mutta toinen ei halunnu samaa. Se joka ei halunnut leikkelettä, kieltäytyi maksamasta osuutta siitä. Lopulta kauhean torailun päätteksi päästiin kassalle ja toinen heistä maksoi kaiken. Kun päästiin kotiimme, pyysivät laskinta lainaa ja alkoivat laskemaan, sun ostos sinä maksat, mun ostos minä maksan, yhteinen ostos pannaan puoliksi. Lopuksi tulos oli kutakuinkin 13e 25,5snt henkeä kohti. Senttejä on hankala pistää puoliksi joten siitä vielä pohtivat että kumpi maksaa 13,26e ja kumpi 13,25e. Yrittivät muistella että kummin päin se viimeksi meni. Ihan älytöntä.

Eikä homma edes päättynyt siihen. Eivät olleet päässet sopuun siitä mitä margariinia ostavat (sanoin kyllä että meillä on, mutta merkki ei kelvannut kummallekaan), joten toinen luovutti ja sanoi että osta mitä haluat mutta yksin maksat sen. Margariinia haluamaton nappasikin leivän päälle sipauksen, voitte arvata, sotahan siitä syttyi.

Naurettiin miehen kanssa itsemme kipeäksi kun vihdoin meiltä lähtivät. Eikä olla kutsuttu toistamiseen. Puhuttiin vielä, että jos joku olisi kertonut meille moisen jutun omista tuttavistaan, ei oltais ikinä uskottu. Mutta kai se pitää, kun omin silmin nähtiin. :D

Lähtiessään miettivät että miten saavat lopun leikkelepaketin ja margariinin vietyä kotiin. Oli kesä ja heillä ajomatkaa 500km. Minä sitten annoin kaupanpäälliseksi saadun kylmäkassin ja sinne pakastimesta jonkun pakastekasvispussin kylmää pitämään. Lupasivat palauttaa kylmäkassin mutta eipä ole kuulunut.

Vierailija
71/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavanlaisen ex-pariskunnan. Jokaisesta kauppaostoksesta piti säilyttää kuitti ja summat lyötiin exceliin. Sitten jaettiin menot tasan. Eron jälkeen miespuolinen vielä kehui kuinka hän todellisuudessa söi hieman enemmän, mutta muija ei tajunnut vaatia tasoitusta. Aivan pimeitä ihmisiä. :D Tässäkin parissa ainakin miespuolinen oli olevinaan vihreä ja tosi ekologinen. Ei ollut vaan saita ja ahne pikkusielu.

Vierailija
72/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laihan mehun tarjoaminen lapsille on

klassikko, johon aika moni sortuu.

joo mä teen niin kun olen pph ja ruoka on kallista ja korvaukset pienet. juokoon kotona sitä vahvempaa mehua. siis näin teen jos ulos otan mukaan mehua pulloon. maistuu lapsille paremmin kuin pelkkä vesi.

enkä anna lapsille ikinä ketsuppia ruoat menee kyllä alas ilmankin.

Vierailija
73/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitä näitä tiskitablettien katkaisijoita. Helpompaa ja edullisempaa olis käyttää sitä jauhetta, sitäkään ei tarvi laittaa niin paljon kuin ohjeessa sanotaan. Ja onhan ne tabletitikin laitettava lasten ulottumattomiin, ihan yhtä vaarallisia ne on, puolikkaita avonaisia tabuja laatikossa. Ei kai sellaisia jätetä lasten saataville? Aika huono selitys siis tuokaan, että tabut olis lapsiperheeseen muka parempia.

Taidatte vaan oikeasti olla pihejä :)

joo mä katkaisen kanssa mutta tabletteja ostankin vain halvalla. kerran myytiin tabletti paketteja 1e/paketti. se on halpaa, sen verran voin nähdä vaivaa että puolitan.

Vierailija
74/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista muita juttuja, mutta se on jäänyt mieleen, että jemmasi vaimonsa käytetyt kuukautissiteet takan viereen johonkin pönttöön ja käytti niitä sitten syttyinä kun lämmitti taloa...appi sanoi, että oli aika karua istua olohuoneessa, kun haiseehan ne...

eikö se vaimo voi sit sanoa mitään. antaa toisen vaan touhuta. mä veisisn johonkin naapuri talon roskikseen pussissa omat käytetyt, ettei ukko nuiitä ottaisi. kyllä olis eron paikka. tök.

Vierailija
75/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatun pippuripussin toki saa mukaansa ottaa. Jos taas nappaa avaamattomia pusseja laukkuunsa niin se on ihan selvää varastamista. Selittele mitä selittelet, aika säälittävää on varastaa vessapaperia. Mitä muuta saa ottaa mukaansa? Saanko mä viedä vaikka sun kännykän, jos jätän laturin sulle?

Vierailija
76/260 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen jatkuvasti itse viiliä ja jogurttia. Jogurttikoneeseen 1 purkki jogurttia, litra maitoa ja painan nappia. n 12 h päästä kansi kiinni ja jääkaappiin.

Viiliä teen niin että 1 kaupasta ostettu viili, litra maitoa ja yön yli purkkeihin, sitten jääkaappiin.

Tämä on paljon parempaa ja kun taloyhtiöön on vasta nyt tullut energiajäteastia mutta mihin kannet ? myös paljon energiaystävällisempi tapa sekä edullisempi kaupan päälle.

Mä saan kenkäkaupassa olevalta henkilöltä aina välillä ison kasan kenkälaatikoita. Käy autolla töissä ehkä joka toinen kk ja silloin niitä tuo. Toinen henkilö, samassa taloyhtiössä on remppamies ja tuo mulle aina tapettien jämät ja avatun liisterin. Siis jos tapetoi tänään, ottaa käyttämättömän valmiin liisterin mukaan ja tuo sen samana päivänä mulle.

Mä päällystän näillä tapeteilla kenkälaatikot ja lapset kun käyvät synttäreillä laittavat lahjan aina näihin. Laatikot ovat tosi tykättyjä, esim tyttäreni ystävät käyvät aina etukäteen valitsemassa minkä laatikon ottavat. Ja näin tietty tyttäreni kutsutaan useammin synttäreillekin. Pojalleni irrotan lehdistä poikien juttuja, liimaan niitä myös laatikoihin.

Ehkä suurimman aarteen tein reilu vuosi sitten kummitytölleni, joka täytti 10 v. Oli Victorian kesä ja hän on itsekin varsinainen prinsessa. Joten leikkasin kaikki mitä löysin, joissa oli pariskunta tai vaan Victoria, liimasin kuvat kenkälaatikkoon. Laatikossa oli varmaan yli 100 naamaa. Kontaktimuovia päälle ja lahja sisään. Kenkälaatikko on 1 suurimmista aarteista vielä tälläkin hetkellä.

Samoin joulupaperit säästän ja liimaan ne laatikoihin ja aina sanon nämä on helppo kierrättään, ei tiedä tekeekö kukaan niin.

oi miten ihana idea. taidan kokeilla vaikka en kovin näppärä olekkan käsistäni.

Vierailija
77/260 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleen vain yhden muumivärityskirjan. Lapset saivat aina merkkailla etukäteen siitä, mitä kuvia haluavat värittää ja hän sitten otti seuraavana päivänä töissä valokopioita niistä sivuista.

Hän teki myös naapurin lumityöt ja sai palkaksi edellisen päivän Hesarin, joten säästyi näin tilaamasta kallista lehteä. Eihän ne uutiset päivässä vanhene :D

Vierailija
78/260 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleen vain yhden muumivärityskirjan. Lapset saivat aina merkkailla etukäteen siitä, mitä kuvia haluavat värittää ja hän sitten otti seuraavana päivänä töissä valokopioita niistä sivuista.

Hän teki myös naapurin lumityöt ja sai palkaksi edellisen päivän Hesarin, joten säästyi näin tilaamasta kallista lehteä. Eihän ne uutiset päivässä vanhene :D

Hm... se Muumivärityskirja on ilmeisesti ollut 160-sivuinen, joten jokaiselle lapselle on varmasti riittänyt sivuja vuorollaan väritettäväksi. Lasten on opittava jossain vaiheessa jakamaan leluja eli että jotain erikoisempaa voidaan hankkia yhteisestikin (kai niillä on kuitenkin ollut muita ihan omiakin värityskirjoja). Siksi ihmettelen valokopioiden ottamista vai meinasiko hän, että kirjaan ei saa tehdä merkintöjä??

Ystävällistä tehdä naapurin lumityöt, jos itse on hyväkuntoinen ja on aikaa, ja naapuri ei itse voi tai jaksa. Ja hyvä, että ovat tuollaisen sopimuksen keksineet. Ja netistähän joka tapauksessa katsotaan ihan tuoreet uutiset. :)

Vierailija
79/260 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, hän valitti siitä, kun puhuin "turhaan" puhelimessa kavereiden kanssa ja "tuhlasin suihkussa vettä" kun olin siellä niin kauan: pesemässä pitkiä hiuksiani. Isä itse pesee itsensä varmaan desilitralla vettä. Kesällä, kun vanhempani menivät mökille ja minä jäin kotiin, isä laittoi lämpimän veden pois päältä (säästöä joo) ja sain karaista itseäni pesemällä hiukset niin kylmällä vedellä, että välillä oli pakko pitää tauko pesusta ja hieroa lämpöä päänahkaan. Nykyään isällä on älyttömästi rahaa, hänen perittyään vanhempansa ja silti hän ostaa kenkänsä Lidlistä, kun ne saa sieltä halvalla...

jo edesmennyt isäni oli ihan samanlainen:) eikä ollut rahasta pulaa. Tuttavapariskunta veti kyllä enkat vedensäästössä. Ottivat kannuun juomavettä kerran päivässä ettei joka lasin takia tarvitse hanasta ottaa. Hanasta kun tippui aina pari ylimääräistä tippaa sulkemisen jälkeen :DDD

Vierailija
80/260 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on tehnyt saituudesta taidetta... kukaan nainen ei ole jaksanut hänen kanssaan määräänsä enempää.

Ostin vanhemmilleni teatterilippuja joululahjaksi,kysyin että haluaako hän osallistua kimppalahjaan: olisi pitänyt maksaa 15e,oli kuulemma liian kallista. Ja velipoika tienaa 4000e bruttona kuukaudessa (tykkää kerskua asialla). Vei sit jouluna 5 egen hyasintin äidille. Siis niin raivostuttavaa ja äitini jaksaa puolustella aina. Kyllä jokaisella ihmisellä pitää käytöstavat olla. Meille tullessaan syö aina,mutta koskaan homma ei pelaa vastavuoroisesti. Mieheni on niin kyllästynyt,joten ollaan pidetty aikamoista hajurakoa,veljeni on toisen lapsen kummi,niin myöskään lapselle ei tule koskaan mitään. Tosi surullista,ystäväni on toisen tyttömme kummi ja hän on hyvin avokätinen,ostaa mm.uusia vaatteita (käsintehtyjä,ovat aika kalliita) ja mekin vastavuoroisesti myös muistamme häntä.Ikävää lasten psta,toinen saa kivat synttäri ja joululahjat ja toinen saa jonkun halvan värityskirjan (muttei tusseja/väriliituja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme