Mitä ajattelet omasta kodistasi kun luet Kaunis Pieni elämä -blogia?
Kommentit (37)
Miksi suomalaisten mielestä kauniit vaatteet tarkoittaa samaa kuin juhlavaatteet????? Kyllä kauniitkin vaatteet voi olla mukavia päällä. Onneksi en asu Suomessa ja saan pukea lapseni kauniisti ilman että heti ollaan arvostelemassa. En voi ymmärtää millä tavalla se teidän p***settä kutittaa jos joku haluaa ostaa kauniita vaatteita lapsillensa.
Kateelliset ämmät; pukekaa vaan edelleenkin lapsenne oloasuihin, leggareihin ja crocs-kenkiin. Hyvä Anne kun uskallat ja haluat poiketa massasta.
kellään kolmen lapsen äidillä on aikaa tuollaiseen. Maailma on täynnä kivoja ja kehittäviä asioita, joita voisi tehdän lasten kanssa, yhdessä ja erikseen. Ja jos on varaa siivoojaan, lastenhoitoapuun, jne, niin SILTI saisin kyllä aikani kulumaan lukiessa, elokuvissa, museoissa, puuhamaissa, piirtäessä, pelatessa - koko perheen voimin, tai yksin tai aikuisten kesken tai yksi vanhempi+yksi lapsi kukin vuorollaan... Tai jos aikaa on sittenkin liikaa, niin voihan sitä mennä vaikka vapaaehtoistyöhön! Mutta säätää jatkuvasti sisustuksen ja merkkivaatteiden kanssa??? Elämänsisältö??? Lasten maailmankuva?
Itselläni on kaunis, tyylikäs, ajaton ja siisti, mutta KÄYTÄNNÖLLINEN koti, jonka ylläpitämiseen ei paljoa aikaa mene. Ja sama pätee lasten vaatteisiin. Eli rumuudessa ei elellä (silmäni ei kestäisi sitä), mutta elämän sisältö on ihan muuta kuin kauniiden tavaroiden hiplailu.
Tuohan on Annen työ. Valokuvausta varten ovat laittaneet paremmat päälle. Hän myy omaa lifestyleään meille. Ihan ok liikeidea minusta.
Kai heilläkin on hetket, joihin kamera ei sovi.
Heidän kotiaan silloin ajattelen, ja se on kaunis:)
mutta ei se minua saa mitenkaan omaa kotiani miettimaan. meilla on hyva koti meille ja siivooja kerran viikossa pitaa sen suht kunnossa. kamaa vaan on niin hitosti ettei tama siistilta ikina nayta... tykkaan kaunis pieni elama blogista. heilla on elamanarvot paikallaan..
että jos mun sottapyttymies ja koirat asuisivat tuolla, niin tuollaisia kuvia ei ikinä saisi otettua :)
Kiinnostaa tietää, koska sisustus on hyvin kalliin näköinen.
Mitä mies tekee työkseen? Kiinnostaa tietää, koska sisustus on hyvin kalliin näköinen.
että pidän entistä enemmän omasta, minimalistisen modernista sisustuksesta.
enemmän lasten kanssa. Muuten oma kotimme voittaa 6:0.
ja taloa tavallaan ihan kauniina, mutta kun katson meidän omaa kotia, tämä tuntuu omalta ja olen tähän tyytyväinen.
Meillä on valkoisen lisäksi mustaa, violettia, vihreää, pinkkiä yms... Ja jotenkin paljon ronskimman ja painavamman oloista.
En siis kestäisi lillua tuolla valkoisessa höyhenessä :-) Vaikka se omalla tavallaan kaunis onkin.
Kyseessä on selvästikin tarmokas nainen. Kodin kiiltokuvamaisuus on ymmärrettävää, sillä hän myy samalla verkkokauppansa tuotteita.
Silti jollain tasolla koti on aika persoonaton, joten en löydä sieltä mitään vinkkejä omaan kotiini, joka on "itseni näköinen".
Toisaalta, olispa ollut "valmis koti" kun lapset syntyivät.
Pakko myöntää, kotini väritys on muuttunut paljon valoisammaksi kuin ennen. (olen katsonut blogin 3 kertaa ja se on ihan tarpeeks...)
että hän (siis mies) on vähintään KTM tai DI, mutta että onkin "vain" tradenomi...
Tiedän, typerä kommentti, mutta tulipahan sanottua :)
Ja mieleeni juolahtavia asioita:
Äidin täytyy olla aika perfektionisti, että saa kaikki niin viimeisen päälle laitettua ja tehtyä (esim askertelut, joulu jne), hienoa, että joku jaksaa, mutta mistä se aika on pois revitty? Jos on kolme pientä lasta, onko enää aikaa olla niiden lasten kanssa yhdessä, kun äiti häärää askartelujen, projektien, siivouksen, ja shoppailun parissa (tuollainen paneutuminen kun vaatii pitkäjänteistä työtä ja aikaa) Lapset siis varmaan tarhassa päivisin (paitsi se pikkuvauva)?
Ihmettelen, mistä heillä on rahaa niin isoon ja hulppeaan omakotitaloon, hienoihin vaatteisiin ja sisustukseen?? Ovatko perineet rahaa, vai nettoavatko paljonkin rahaa yrityksellään? Vai elävätkö yli varojensa?
Kolmas minua mietityttänyt juttu oli, että en itse oikein pidä, kun blogiin liitetään omia poseerauskuvia (lasten ja kodin kuvat ymmärrän), mutta minusta on vähän narsistista laittaa kuvia omasta itsestään blogiin, kun on uudet, trendivaatteeet päällä. Halutaanko siinä näyttää jotakin?? Se poseeraus on mulle vaan niin vierasta, ehkä siksi että olen itse ujo, minusta olisi kammottavaa ja hassua, jos lataisin itsestäni poseerauskuvia nettiin.
Mutta siis muuten vaikuttaa oikein mukavalta, ja kivalta naiselta, jolla arvot samanlaiset kuin itsellänikin. Ihana koti, taitava käsityöihminen, ja huippuahkera touhuaja kun saa kaiken aikaan!
Tässä siis mieleeni juolahtaneet mietteet, positiiviset ja negatiiviset!
että onpa meillä ihanan kodikkaan, lämpöisen ja aidosti elämän näköinen koti.
Niitä on osoitteessa: abortti.blogspot.com
(Ei juuri nyt käsittele aborttia.)