Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle riitti mun läskit!

Vierailija
27.09.2011 |

Oon päälle nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Pikkuhiljaa kertynyttä ylipainoa mulla on n. 30 kg ja yhdessä miehen kanssa n. 22 vuotta. Olin normaalipainoinen kun tavattiin. Mies itse on normaalipainoinen, lenkkeilee ja liikkuu omaksi ilokseen, ei mitenkään tavoitteellisesti.

Tähän asti mies ei ole sanonut mulle mitään mun läskeistä, mutta käytös on pikkuhiljaa muuttunut. Seksi ei miestä enää kiinnosta ja muutenkin läheisyys on kadonnut. Olen pistänyt sen pitkän yhdessäolon piikkiin ja itsekin vain tottunut asiaan. Arki on ollut lastenhoitoa ja ruuanlaittoa. Eilen mies sitten avasi sanaisen arkkunsa, eikä se ollut miellyttävää kuultavaa.

Miestä kuulemma ällöttää mun läskit, sitä ällöttää mun ainaiset laihiksen aloittamiset kun tulosta ei kuitenkaan tule, sitä ällöttää mun kaksoisleuka jne. Seksi ei kiinnosta, kun joka paikassa on makkaraa makkaran päällä ja koko kroppa hyllyy. Sitä ällöttää mun sohvalla makaaminen ja se, etten huolehdi terveydestäni ja itsestäni.

Ensimmäinen reaktio oli tietenkin shokki ja itkukin tuli. Mä olin aina ajatellut, että mun ylipaino ei haittaa miestä, kun se on yleensä hyvin avarakatseinen ja "mukava" eikä se ole koskaan sanonut asiasta pahasti. Olen täällä itseasiassa muutaman kerran puolustellutkin, että kaikkien suhde ei perustu ulkonäköön jne. Mies on pidemmän aikaa jo ajatellut, että mä näytän kamalalta ja toivonut että tekisin asialle jotain. Hän ei kuulemma toivo mitään barbia, vaan ihan normaalia suomalaista naista, joka liikkuu ja mahtuu kaupan normiosasto vaatteisiin.

Pää on vieläkin ihan sekaisin. Toisaalta olen ihan helvetin vihainen, mutta toisaalta iha hitusen helpottunutkin. Syy miehen muuttuneeseen käytökseen tuli selväksi ja tottahan hänen puheensa oli. Motivaatio laihduttamiseen tuli selväksi.

Onko muita, jotka ovat joutuneet samanlaisen "kohtalon" uhreiksi? Että asiat parisuhteessa ei olekaan niin kuin niiden kuvittelee olevan?

Arvaan, että tästä tulee kiukkuista kommenttia, että meillä ei ainakaan ole noin ja että meidän parisuhte perustuu muille arvoille kuin ulkonäkö.

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pyytänyt kävelylle, luvannut hoitaa lapsia jos haluan mennä jonnekin liikkumaan jnejne. Luvannut palkintoja tuloksen saavuttamisesta. Mutta kun ne mun laihikset on loppuneet jo melkein ennen kuin ovat alkaneet. Sitten olen taas rojahtanut sohvanpohjalle. Nyt kai loppui kärsivällisyys kertaheitosta.

Ei ihme, että on ällöttänyt. Nyt vasta itse tajuan asian.

Ja ei, vastoin teidän joidenkin veikkauksia, miehen sanat ei jää mua kalvamaan. Ei meillä olla niin ohutnahkaisia että joka asia jää vaivaamaan. Hyvä vain, että pisti tähän hyllyvään persukseen vauhtia!

sanoi, että sitä ällöttää ap:n laihdutusyritykset. Miksei ole aiemmin tukenut.

Sinä otit ne sanat itseesi. Nyt ajattelet itsestäsi juuri niin kuin mies sanoi. Et ehkä tietoisesti mutta ne sanat eivät unohdu mielestäsi koskaan. Itse en tuollaiseen suhteeseen tyytyisi jos mies noin pahasti loukkaisi.

Vierailija
62/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi kiinnosta. Nytkö alkoi kiinnostaa, kun sadannen kerran lupaat laihduttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin aika paljon. Kyllä mullekin voisi noin sanoa koska tottahan ne sanat on.

Vierailija
64/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai ne tunteet tunnen, etkä sinä.

Tottakai eilen tuntui kamalalta, kun mies ne sanat suustaan päästi enkä ollut siihen valmistautunut. Mutta nyt tajuan, että hän oli ihan oikeassa ja pelkillä kauniilla sanoilla ei olisi ollut tällaista vaikutusta. Niitä hän on käyttänyt jo monta kertaa.

Kävin aamulla itseasiassa nakuna peilin edessä itseäni katsomassa eikä se todellakaan ollut kaunis näky. Jos 163 cm nainen painaa 97 kg, on siitä jo sanottava (ja nyt joku sanoo, että onhan sulle enemmän ylipainoa kuin 30 kg) ja asianomainen herätettävä. Enää ei ole kyse kosmeettisesta haitasta vaan isosta terveysriskistä.

Olispas ihan kamalaa elämää, jos jokainen toisen sanoma pitäisi säilöä sielun syvyyksiin ja sitä märehtiä vuodesta toiseen.

Vierailija
65/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julmasti. Mulla oli tuollainen poikaystävä. Hän halusi minun muuttuvan. Laihtuvan ja kiinteytyvän. Enkä edes ollut ylipainoinen... No, miten kävi? Sain unelmakroppani, mutta riittikö se miehelle? Ei. Hän silti löysi toisen naisen. Kyse ei ole sinun vartalostasi eikä sinusta. Miehesi on kontrolloiva, alistava. Hän haluaa vain dominoida sinua. Nyt aiheena on laihdutus. Seuraavaksi jotain muuta mihin hän "ei ole tyytyväinen." Lista on loputon.

Juttu on niin, että shokkiherätys on yleensä se tehokkain. Jos ap:n mies olisi vaan lätissyt jotain puolivillaisia munattomia vihjailuja, ei ap olisi ehkä herännyt todellisuuteen niinkuin nyt.

Pitkä parisuhde kestää suoraan sanomisenkin silloin tällöin. Onhan toi rakastamista kun lupaa täyden tuen ja palkinnot. Mun mielestä hyvin tehty ap:n mieheltä ja ap:n asenne vaikuttaa hyvältä. Tsemppiä!

Ei tarvi kertoa kuinka se puoliso ällöttää ym.

Ällöttämispuheilla saa vain sen parisuhteen rikki, kyllä ne loukkaukset jää sen toisen mieleen ja nousee sieltä vielä joskus esiin. Mikä ihmeen uroteko on saada toinen inhoamaan itseään vielä enemmän kertomalla kuinka ällöttävä tämä on? Uroteko on saada se ihminen välittämään itsestään ja terveydestään ja olla mukana laihdutusprojektissa.

Vierailija
66/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanaa, kun saa olla ilkeä?

Se, kiinnostaako, jää nähtäväksi.

Vierailija
67/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne ovat mallillaan? Ylipaino voi johtua yksin siitäkin. Silloin ei toimi aineenvaihdunta eikä kylläisyyskeskus.

Minun mielestäni ylipaino on aina fyysinen sairaus tai oire. Terve ihminen ei pysty syömään enempää kuin on nälkä. Minulla oli ennen hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. En pysytynyt säätelemään syömistäni. Maha ei kurissut, oli vaan usein sellainen "pohjaton nälkä". Nyt en voi syödä liikaa, jos syön tulee pahoinvointi! Makeanhimo oli myös aiemmin voimakas, nyt en voi syödä kuin vähän kerrallaan makeaa. Ei maistu.

Tässä olisi suuren tutkimuksen paikka. Vähän aikaa sitten oli juttu lehdessä että kilpirauhasen vajaatoiminta on kansantauti Suomessa. Herää kysymys, miksi se ei kiinnosta lääkäreitä? Miksi he suhtautuvat niiiiiin nihkeästi?

Vierailija
68/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi suuren tutkimuksen paikka. Vähän aikaa sitten oli juttu lehdessä että kilpirauhasen vajaatoiminta on kansantauti Suomessa. Herää kysymys, miksi se ei kiinnosta lääkäreitä? Miksi he suhtautuvat niiiiiin nihkeästi?

siksi koska lääkefirmat eivät ole taudista kiinnostuneita vaan toivovat, että lääkärit määräävät kaikkia muita turhia ja kalliita lääkkeitä, kuten mielialalääkkeitä. Tyroksiini on lääkefirmoille liian halpa lääke.

Vierailija
69/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanaa, kun saa olla ilkeä? Se, kiinnostaako, jää nähtäväksi.

Tunti sitten olit itsekin sitä mieltä. Nytkö me kaikki muut ollaan pahiksia?

Vierailija
70/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vapaata aikaa harrastaa ja mennä ja vaimo on kotona + lihoo.

Meilläkin tilanne meni tuohon. Nyt olen hoikka ja tappelemme mieheni kanssa vapaasta ajasta. Kumpikaan ei haluaisi olla lapsenvahtina.

Arvaan että miestä harmittaa, kun edes möläytti ajatuksensa ääneen. Äidille on niin helpompi jäädä lasten kanssa kotiin. Moni mies lähtee pelaamaan sählyä ja on niin polleaa poikaa, kun ei ole läskiä.

Vierailija
71/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan rakastamalleni ihmiselle että hän ällöttää. Hän ei voisi ällöttää minua vaikka olisi spitaalinen ylipainoinen. Enkä kestäisi nähdä hänen kasvoillaan yhtäkään kyyneltä saatika vielä minun aiheuttamaani ja olla sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Fakta.

Vierailija
72/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan pystyisi sanomaan rakastamalleni ihmiselle että hän ällöttää. Hän ei voisi ällöttää minua vaikka olisi spitaalinen ylipainoinen. Enkä kestäisi nähdä hänen kasvoillaan yhtäkään kyyneltä saatika vielä minun aiheuttamaani ja olla sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Fakta.

Ap:n poju pystyi. Moni onkin jo antanut aploodit pojulle rohkeista sanoista.

T: 11cm mies

Vierailija
73/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole mikään missimittainen, mutta esim. molemmissa raskauksissa on painoa pukannut parisenkymmentä kiloa. Niille olen antanut kyytiä heti, koska jotenkin minusta on outoa ajatella, että hyllyvä läski himottaisi ketään. Eli ajattelen, että haluan olla seksuaalisesti haluttava, mukavan näköinen nainen, ja mielestäni SE on toisesta välittämistä, että osaa ottaa toisen huomioon tuollakin tavoin. Lisäksi haluan olla esimerkki lapsilleni normaalivartaloisesta, normaalisti syövästä ja liikkuvasta naisesta.

En minä itsekään koskaan ajattele ylipainoisesta naisesta, että ohhoh, onpa kaunis nainen. Kyllä ne tuppaa niitä normaalikokoisia olemaan. Sama juttu miehiä katsellessa.

Ei se ylipaino vaan ole kaunista, ja se tekee ihmisen yleensä flegmaattiseksi, kun ei jaksa mitään, ei halua mitään.

Vierailija
74/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas liikkuminen vieläpä lisää ruokahalua. Jos treeniohjelma vaatii ruokailun ja pian sen jälkeen vaikkapa kahden tunnin harjoituksen niin harvapa valitsee sen ilman ruokailua. Joten on pakko vetää harjoitus täydellä vatsalla. Aikataulun takia.

Liikunta voi aiheuttaa myös kovaa väsymystä ja muistikatkoksia + oppimishäiriöitä sekä vakavan masennuksen. Olisin hyvin varovainen markkinoidessani liikunnan hyötyjä.

Liikuntaan ei normaalilla kansalaisella riitä aikaa. Monella riittää kunnianhimoa toteuttaa joku ohjelma, mutta kroppa ei välttämättä kestä sitä rasitusta pidempään.

Etenkin ap:n kannattaisi olla hyvin varovainen liikunnan suhteen. Kuntoa on kehitettävä vuosikymmeniä porrastetusti, jotta päästään ihanteelliseen kuntoon, vaikkapa siihen että jaksaa juosta aamulla tunnin lenkin ja käydä illalla kuntosalilla ja keskellä päivää joogassa.

Pääsääntöisesti liikuntaa voi suositella henkilölle joka on sitä harrastanut jo pienestä pitäen. Aikuisena aloitettu liikkuminen päättyy usein ylikuormitukseen ja nivelten vakaviin kulumiin.

Eli edelleen ruokavalioon muutos ja liikunta kannattaa unohtaa. Siihen tuskin ap:lla on aikaa. Harvalla ihmisellä on aikaa repiä päivästä parituntia liikunnalle. Paitsi hyvin itsekkäillä ihmisillä (kuten ap:n mies). Ja lapsettomilla.

Tosi outo viesti.

Toki liikunnan harrastaminen täytyy aloittaa porrastetusti ja lajilla, joka ei tuo mukanaan liian suurta rasitus- tai vaurioriskiä tottumattomalle liikkujalle.

Tavoitteena tuo tuollainen kolme kertaa päivässä (lenkki, jooga ja kuntosali) on aivan tarpeettoman kunnianhimoinen. Ylipainoisen ihmisen olisi hyvä saada erilaista liikuntaa noin 45-60 min päivässä tai 300 kcal edestä, mutta jo 30 min/pv on jo jotain. Liikunta voi olla hyötyliikuntaa - työmatkojen (osittaista) kävelyä, remontointia, puutarhatöitä. Reipas kävely on muuten hyvä aloittelijan liikuntamuoto, samoin rauhallinen uinti. Sen päivittäisen 30 min reippaan kävelyn kun yhdistää kerran tai pari viikossa vaikka jumppaan, tanssiin, hiihtolenkkiin, kuntosalikeikkaan, (kunto)pyöräilyyn, johonkin kivaan joukkuelajiin, squashiin tai tennikseen, ashtanga-joogaan tms. niin positiivinen vaikutus terveyteen on aivan taattu. Ja sen tuntee omissa nahoissaan. Ja huom. sitä terveyttä ei mitata pelkissä kiloissa!

Liikunnan aiheuttama masennus on aivan utopinen väite - itse asiassa lukuisien tutkimusten mukaan liikuntaharrastuksen aloittaminen AUTTAA tilastollisesti lievässä ja keskivaikeassa masennuksessa yhtä paljon kuin SSRI-lääkitys. Ihminen joka vetää itsensä hämärän rajamaille, piippuun ja muistikatkoksiin saakka tekee paljonkin todella väärin, ja kiinnostaisi tosiaan tietä mihin ihmeeseen väitteesi perustuu.

Tuo että liikuntaa ei voisi enää aloittaa aikuisena - puppua, ei voi muuta sanoa. Huippu-urheilijaksi tuskin enää on mahdollisuuksia (tosin senorisarjoissa on myös kaikenlaisia myöhään herätyksen saaneita), mutta elämäntapaliikkuja voi tulla kenestä vaan.

Vierailija
75/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei jaksa olla empaattinen, jos nainen purkaa mieltänsä ulkonäkö/paino-ongelmista.

Sanoo tai tekee mitä tahansa niin menee väärin. Ei voi sanoa, että joo olet lihava, joo, olet kannataisiko laihtua, kyllä tykkään sinusta tuollaisena.

Pidemmän päälle, jos ollaan oikeasti lihavia ja sitten sen päälle henkisesti lihava, niin voi todella käydä, että puoliso alkaa niitä läskejä vihaamaan.

Kärjistetty esimerkki, jossa ripaus tottakin: Vaimo: Olen lihava, kauheaa.

Mies ajattelee: Ahaa, eipä tule saantia tänäkään iltana.>> Mies sanoo: hmömmm, taidan mennä autotalliin korjaamaan sitä hyllyä.

Vierailija
76/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on alusta asti oltu pullukoita niin sit ok, mutta jos on normaali tai hoikka suhteen alussa niin kyllä siinä kuosissa pitäs pysyä suhteessakin. Tai ei ole pakko mutta toisella on oikeus tuntemuksiinsa

Jos olisin lihava, odottaisin mieheni silti hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. En tarkoita tällä, että sinun ei pitäisi laihduttaa.

Mites, kun ihminen tuppaa muuttumaan vanhetessaan? Hyväksytkö rypyt tulevaisuudessa, tai kaljuuntumisen? Entäs roikkumaan rupeavan nahan? Ihminen kun nyt ei vaan pysy aina 20-vuotiaan näköisenä.

Vierailija
77/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teitä rasita elää noin, että lähes joka hetki on mielessä seksi seksi seksi... Eikö se väsytä? :D

Vierailija
78/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaa kannattaa harrastaa, sehän on vaan terveellistä ja aineenvaihduntakin siitä virkistyy. Uinti olis hyvä laji jos on paljon ylipainoa, ettei nivelet rasitu liikaa... En mä ainakaan siellä ketään arvostele, enkä makkaroita laske, vaan keskityn ihan siihen omaan uimiseen.

Kannattaa tosiaan miettiä mitä sieltä kaupasta kotiin raahaa, eli eihän niitä herkkuja ole jos niitä ei osta eikä tee.

Vierailija
79/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on lihonu noin 40 kg siitä kun tavattiin. Ylipainoa siis tullut aika hurjan paljon.

Mä en voi mitään, mua alkaa kanssa ahdistamaan miehen olemus. Rakastellessa tuntuu että tukehdun jos tulee yhtään päälle. Halatessa pitää kohta varvistella ihan kunnolla, että yllän mahan yli jne.

Lisäksi harmittaa se, että hän oli tavatessamme aktiivinen mies, joka harrasti ja oli meneväinen. Nyt aika paljon aikaa kuluu sohvalla maatessa.

Miten minun pitäisi sanoa hänelle asiasta?

Vierailija
80/191 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on alusta asti oltu pullukoita niin sit ok, mutta jos on normaali tai hoikka suhteen alussa niin kyllä siinä kuosissa pitäs pysyä suhteessakin. Tai ei ole pakko mutta toisella on oikeus tuntemuksiinsa

Jos olisin lihava, odottaisin mieheni silti hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. En tarkoita tällä, että sinun ei pitäisi laihduttaa.

Mites, kun ihminen tuppaa muuttumaan vanhetessaan? Hyväksytkö rypyt tulevaisuudessa, tai kaljuuntumisen? Entäs roikkumaan rupeavan nahan? Ihminen kun nyt ei vaan pysy aina 20-vuotiaan näköisenä.

Nämä himoliikkujat, laihduttajat sun muut karppaajat ovat oikeasti vaan kuolemanpelkoisia. He luulevat pysäyttävänsä ikääntymisen. Newsflash: meistä kaikista tulee vanhoja harmaapäitä, ryppykasoja, silmät kuopallaan, selkä köyryssä...vanhuksia. Jos siis elämme sinne asti! Mutta kuolemaa et voi paeta! :))