Miehelle riitti mun läskit!
Oon päälle nelikymppinen, kahden lapsen äiti. Pikkuhiljaa kertynyttä ylipainoa mulla on n. 30 kg ja yhdessä miehen kanssa n. 22 vuotta. Olin normaalipainoinen kun tavattiin. Mies itse on normaalipainoinen, lenkkeilee ja liikkuu omaksi ilokseen, ei mitenkään tavoitteellisesti.
Tähän asti mies ei ole sanonut mulle mitään mun läskeistä, mutta käytös on pikkuhiljaa muuttunut. Seksi ei miestä enää kiinnosta ja muutenkin läheisyys on kadonnut. Olen pistänyt sen pitkän yhdessäolon piikkiin ja itsekin vain tottunut asiaan. Arki on ollut lastenhoitoa ja ruuanlaittoa. Eilen mies sitten avasi sanaisen arkkunsa, eikä se ollut miellyttävää kuultavaa.
Miestä kuulemma ällöttää mun läskit, sitä ällöttää mun ainaiset laihiksen aloittamiset kun tulosta ei kuitenkaan tule, sitä ällöttää mun kaksoisleuka jne. Seksi ei kiinnosta, kun joka paikassa on makkaraa makkaran päällä ja koko kroppa hyllyy. Sitä ällöttää mun sohvalla makaaminen ja se, etten huolehdi terveydestäni ja itsestäni.
Ensimmäinen reaktio oli tietenkin shokki ja itkukin tuli. Mä olin aina ajatellut, että mun ylipaino ei haittaa miestä, kun se on yleensä hyvin avarakatseinen ja "mukava" eikä se ole koskaan sanonut asiasta pahasti. Olen täällä itseasiassa muutaman kerran puolustellutkin, että kaikkien suhde ei perustu ulkonäköön jne. Mies on pidemmän aikaa jo ajatellut, että mä näytän kamalalta ja toivonut että tekisin asialle jotain. Hän ei kuulemma toivo mitään barbia, vaan ihan normaalia suomalaista naista, joka liikkuu ja mahtuu kaupan normiosasto vaatteisiin.
Pää on vieläkin ihan sekaisin. Toisaalta olen ihan helvetin vihainen, mutta toisaalta iha hitusen helpottunutkin. Syy miehen muuttuneeseen käytökseen tuli selväksi ja tottahan hänen puheensa oli. Motivaatio laihduttamiseen tuli selväksi.
Onko muita, jotka ovat joutuneet samanlaisen "kohtalon" uhreiksi? Että asiat parisuhteessa ei olekaan niin kuin niiden kuvittelee olevan?
Arvaan, että tästä tulee kiukkuista kommenttia, että meillä ei ainakaan ole noin ja että meidän parisuhte perustuu muille arvoille kuin ulkonäkö.
Kommentit (191)
mutta toivottavasti näet hyödyt itsesi puolesta myös.
Tunti kävleyä jokatoinen päivä, ok, mutta parempi olisi, jos sen ruokavaliosi laitat totaaliremonttiin!
Suurin osa nyt varmaan haluaa terveen, normaalipainoisen ja mukavalta näyttävän kumppanin. Harvemmin sitä (ei oikeastaan koskaan) on tosi hottis jos sitä painoa on sellaiset 30 kiloa liikaa. Kyllä voi jo sanoa ettei noin painava terveydestään huolehdi, joten miehesi on sinänsä ihan oikeassa. Totuus on joskus vittumaista kuultavaa.
vaikka sitten niinkin että "rakkaus perustuu muuhunkin jnejnejne" mutta musta tossa on ehkä parasta nyt se että mieheshän ihan tosissaan rakastaa sua! Kun miettiin millanen kynnys on sanoa jotain tollasta toiselle (vaikka ehkä sanavalinta ollut hiukan karkea), ei voi kun nostaa hattua siitä että miehellä oli rohkeutta sanoa, puuttua peliin ja välittää. Huonommassa tapauksessa ei olis puuttunu asiaan vaan vaihtanu vaan naista :o/
Nyt tsemppiä sinne uuteen elämään, mieti mitkä pisteet saat mieheltäs kun tällä kertää sä onnistut! Vinkkinä: alottakaa yhdessä joku uus harrastus, joka on molemmille täysin outo ja uus ettekä kumpikaan osaa. Näin ootte enemmän "samalla viivalla" ja voitte tsempata toisianne vaikka fyysiset lähtökohdat onkin erilaiset. Ei esim. paritanssi jossain muodossa olis teidän laji? Ihanan kirpeetä syksyä sinne!
Täytyy sanoa, että vaikka olin ensin tyrmistynyt ja vihainen, olen nyt tällä hetkellä miehen sanoista lähes tyytyväinen.T: AP
Tuo oli äärimmäisen törkeää mieheltä! Miten helvetissä voitte puolustella tuollaista käytöstä? Asiat voi sanoa monella tapaa!
Miehen olisi kuulunut ottaa asia puheeksi rakastavalla tavalla!! Kannustavalla, rakentavalla, motivoivalla. Helvetin moukka idiootti äijä. Ap sulla oli ihan oikea ensireaktio. Älä hemmetissä nyt alistu. Rakkaus ei perustu ulkoisiin asioihin. Tosi rakkaus kestää kaiken. Rakastava mies ei ikinä haluaisi satuttaa sua tuolla tavalla. Ikinä!
liikunnan lisäämistä, mutta pieni varoituksen sana siihen liittyen. Liikunta lisää myös ruokahalua. Liikunnalla ei loppujen loppujen lopuksi kauheita määriä kaloreita kuluta, syömällä saa äkkiä saman määrän takaisin, korkojen kera. Eli siis tunnin kävelylenkillä ei esimerkiksi kuluta edes lautasellista makaronilaatikkoa. Helposti sitä saattaa kuvitella, että kun on tänään liikkunut, niin voi syödäkin reilusti.
Suosittelen kokeilemaan ihan kalorilaskureita, esim. kalorilaskuri tai kiloklubi.
Sitä tarvitaan vielä monta kertaa. En edes uskalla asettaa mitään 20 kg tavoitetta, kunhan nyt ensin saisi viisi kiloa pois ja sitten mennään kohti seuraavaa tavoitetta.
Ja kyllä mä itsekin odotan sitä hetkeä, kun voin harrastaa mieheni kanssa seksiä ilman joka hetken kiusallista tietoisuutta omasta kropasta ja asennoista joissa näytän kamalalta. Että kyllä nää läskit on itseenkin vaikuttaneet joka hetki.
Pelottaa vaan, että jääkö esim. vatsanahka rumasti roikkumaan laihdutuksen jälkeen, vaikka kuoleminen lihavuuteen on varmasti ikävämpi juttu.
Täytyy sanoa, että vaikka olin ensin tyrmistynyt ja vihainen, olen nyt tällä hetkellä miehen sanoista lähes tyytyväinen.T: AP
Tuo oli äärimmäisen törkeää mieheltä! Miten helvetissä voitte puolustella tuollaista käytöstä? Asiat voi sanoa monella tapaa!
Miehen olisi kuulunut ottaa asia puheeksi rakastavalla tavalla!! Kannustavalla, rakentavalla, motivoivalla. Helvetin moukka idiootti äijä. Ap sulla oli ihan oikea ensireaktio. Älä hemmetissä nyt alistu. Rakkaus ei perustu ulkoisiin asioihin. Tosi rakkaus kestää kaiken. Rakastava mies ei ikinä haluaisi satuttaa sua tuolla tavalla. Ikinä!
puuttunut pelkkiin ulkoisiin asioihin. Johan se on tässäkin ketjussa jo moneen kertaan selitetty.
vaikka sitten se että 30kg painavampi puoliso ei enää miellytä silmää.
julmasti. Mulla oli tuollainen poikaystävä. Hän halusi minun muuttuvan. Laihtuvan ja kiinteytyvän. Enkä edes ollut ylipainoinen... No, miten kävi? Sain unelmakroppani, mutta riittikö se miehelle? Ei. Hän silti löysi toisen naisen.
Kyse ei ole sinun vartalostasi eikä sinusta. Miehesi on kontrolloiva, alistava. Hän haluaa vain dominoida sinua. Nyt aiheena on laihdutus. Seuraavaksi jotain muuta mihin hän "ei ole tyytyväinen." Lista on loputon.
julmasti. Mulla oli tuollainen poikaystävä. Hän halusi minun muuttuvan. Laihtuvan ja kiinteytyvän. Enkä edes ollut ylipainoinen... No, miten kävi? Sain unelmakroppani, mutta riittikö se miehelle? Ei. Hän silti löysi toisen naisen.
Kyse ei ole sinun vartalostasi eikä sinusta. Miehesi on kontrolloiva, alistava. Hän haluaa vain dominoida sinua. Nyt aiheena on laihdutus. Seuraavaksi jotain muuta mihin hän "ei ole tyytyväinen." Lista on loputon.
laihduttamaan! Hän siis funtsi jo valmiiksi että en tule onnistumaan ja voi sitä myrtsiyttä, kun laihduinkin nopeasti! :)))
Toi nyt on ihan täyttä paskaa.
Mies lopetti viikonloppu dokailun ja röökaamisen. Syö nyt terveellisesti ja urheilee päivittäin noin 2 tuntia.
Läskiä sille on kerääntynyt ympärille. On toki vähän tukevampi myös lihaksistoltaan mutta sixpäkki on kadonnut ja kunto koholla. Myös posket on turvonneet. Näyttää ihan keihäänheittäjältä tai sellaiselta.
Ei liikunta sovi kaikille.
Kaipaan vähän sitä hoikempaa miestä, joka oli vähän huonommassa kunnossa. Itse olen aina ollut hoikka vaikka mitä söisin.Ehkä ap sun pitäisi muuttaa ruokavaliota. Ala vaikka karppaamaan. Liikuntaa en välttämättä suosittele. Mun pitää sanoa et mieheni on melkoisen turn off nykyään vaikka onkin kovassa lenkkikunnossa jne... Sen persekään ei mahdu farkkuihin.
Kreatiinia menee varmasti. Ainakin poskista päätellen. Ymmärrän hyvin tilanteesi. Liikunta ei välttämättä hoikenna ihmistä. Pahimmillaan se turvottaa ihmistä, kuin pullataikina.
Sinä siis ihailet narkkarilookia. Sellaista kärppämäistä miestä, jolla ei ole ylimääräistä lihasta ympärillä?
Nyt miehesi on keihäänheittäjä.
Päivittäisellä liikunnalla saa korkeintaan kulutettua päivän aikana hakitut ylimääräiset kalorit. Laihtuminen lähtee ruokavalion muutoksella.
Ap:kin voisi laihtua sohvalla tekemättä mitään.
Ala karppaamaan!
liikunnan merkitystä usein vähätellään ja katsotaan vain sen kuluttamia kaloreita.
Kaloreihin ei sisälly koko totuus, ei läheskään, sillä:
- Senkin ajan kun olet vaikkapa kävelyllä, olet poissa jääkaapilta tai sohvalta suklaata mussuttamasta.
- liikunta aiheuttaa yleistä hyvänolontunnetta (=vähentää lohtusyömistä jos olet siihen taipuvainen), nostaa mielialaa ja lisää yleistä aktiivisuutta.
- lisääntynyt yleinen aktiivisuus taas nostaa peruskulutusta
- ruokavaliosi muuttuu myös "itsekseen" liikunnan vaikutuksesta koska esim kun tiedät että olet lähdössä liikkumaan, et voi syödä itseäsi ähkyyn ja pöhnään koska haluat jaksaa liikkua. Ja liikunnan endorfiinit korvaavat vaikkapa sen suklaasta saadun mielihyvän.
- yleinen väsähtäneisyys saa aikaan makeanhimoa ja tämän yleisen väsähtäneisyyden poistat liikkumalla
julmasti. Mulla oli tuollainen poikaystävä. Hän halusi minun muuttuvan. Laihtuvan ja kiinteytyvän. Enkä edes ollut ylipainoinen... No, miten kävi? Sain unelmakroppani, mutta riittikö se miehelle? Ei. Hän silti löysi toisen naisen. Kyse ei ole sinun vartalostasi eikä sinusta. Miehesi on kontrolloiva, alistava. Hän haluaa vain dominoida sinua. Nyt aiheena on laihdutus. Seuraavaksi jotain muuta mihin hän "ei ole tyytyväinen." Lista on loputon.
Juttu on niin, että shokkiherätys on yleensä se tehokkain. Jos ap:n mies olisi vaan lätissyt jotain puolivillaisia munattomia vihjailuja, ei ap olisi ehkä herännyt todellisuuteen niinkuin nyt.
Pitkä parisuhde kestää suoraan sanomisenkin silloin tällöin. Onhan toi rakastamista kun lupaa täyden tuen ja palkinnot. Mun mielestä hyvin tehty ap:n mieheltä ja ap:n asenne vaikuttaa hyvältä. Tsemppiä!
olisi ilmaissut huolensa sun terveydestä. Mutta kertoa että häntä "ällöttää" tämä ja tuo on eri asia! Miten joku voi olla niin sikamainen että kehtaa noin sanoa? Olisin vetäny turpaan tollasta moukkaa.
Ainakin varmaan ajattelee juuri noin! No, jos oikein hyvin käy mun tulokset alkaa näkymään ennen kuin kerkiää sanomaan, mullakin on alkanut tää itseni niskasta kiinni otto. Pelottaa että kuolla kupsahdan läskeihini ennen kuin lapset pääsee ripille...
julmasti. Mulla oli tuollainen poikaystävä. Hän halusi minun muuttuvan. Laihtuvan ja kiinteytyvän. Enkä edes ollut ylipainoinen... No, miten kävi? Sain unelmakroppani, mutta riittikö se miehelle? Ei. Hän silti löysi toisen naisen. Kyse ei ole sinun vartalostasi eikä sinusta. Miehesi on kontrolloiva, alistava. Hän haluaa vain dominoida sinua. Nyt aiheena on laihdutus. Seuraavaksi jotain muuta mihin hän "ei ole tyytyväinen." Lista on loputon.
Juttu on niin, että shokkiherätys on yleensä se tehokkain. Jos ap:n mies olisi vaan lätissyt jotain puolivillaisia munattomia vihjailuja, ei ap olisi ehkä herännyt todellisuuteen niinkuin nyt.
Pitkä parisuhde kestää suoraan sanomisenkin silloin tällöin. Onhan toi rakastamista kun lupaa täyden tuen ja palkinnot. Mun mielestä hyvin tehty ap:n mieheltä ja ap:n asenne vaikuttaa hyvältä. Tsemppiä!
Luuuletko että nainen ikinä unohtaa noita sanoja? Että miestä ällöttää miltä toinen näyttää sängyssä??? Miten helkkarissa siitä voi ikinä enää nauttia? Jos joka hetki pitää miettiä onko tarpeeksi hyvännäköinen, niin seksistä ei tule mitään.
Mies sai asiansa sanottua ja sinä sait motivaation laihtua. Nyt vaan muistat, että aloitat sen heti, etkä huomenna, tai ensi viikolla. Osasit ottaa asian aikuismaisesti ja mieskin kertoi, että tavallinen nainen on hyvä, ei tarvi olla barbie. Eli kaikki hyvin ja tsemppiä muutokseen!