kuinka suurella todennäköisyydellä tulee raskaaksi vaikka käyttää kondomia
olen koko ikäni kondomia käyttänyt, enkä ole tullut vahingossa raskaaksi. siis minkälaisia kodomeja ne ihmiset oikein käyttää, joille noita vahinkoraskauksia sattuu. vai millasta seksiä ne oikein harrastaa
Kommentit (39)
Kaksi kertaa olen ollut huolimaton ja molemmilla kerroilla tuli lapsi.
:)
No en oo tullu koskaan raskaaksi kun mieheni käytti kondomia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:28"]
Miettikääs näin päin:
Jos sata paria käyttää vuoden ajan kortsua ainoana ehkäisynä, heistä noin 4 paria tulee raskaaksi (pearlin luku). Jos nämä parit käyttävät tätä ehkäisyä kymmenen vuotta ja joka vuosi tulee neljä paria raskaaksi, niin kymmenessä vuodessa raskautuneita onkin jo 40 paria! Eli pienikin prosentti muuttuu ajan kuluessa suuremmaksi todennäköisyydeksi.
[/quote]
Tuo on aika huonoa matikkaa. Oletat, että raskaaksi tulleet parit ovat joka vuonna uusia, vaikka yhtä hyvin ne samat 4 paria voi raskautua joka vuosi. Ehkä he vain eivät osaa käyttää kondomia.
[/quote]
Kun kumia käyttää tarpeeksi usein niin kohdalle osuu huonon laadun vuoksi viallisia kondomeita. Siksi kondomin ehkäisyteho ei ole 100 % vaikka käyttäjänä olisi maailman taitavin kumimaisteri. Tyypillisille suhareille sattuu vahinkoja sadan parin joukosta viidelletoista yhden vuoden kuluessa, täydellisille kumimaistereillekin osuu kaksi vahinkoraskautta sataa pariskuntaa kohti vuodessa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_birth_control_methods#Comparison_table
Kerran on kondomi hajonnut ja silloin siitä kuului niin kova "naps"-ääni, että huomattiin heti tapahtumahetkellä ja vaihdettiin uuteen.
Kondomien lisäksi voi käyttää spermisidejä, jos haluaa lisätä ehkäisytehoa.
voiko tulla raskaaksi , jos poika on laittanut kerran sisään ilman kondomia.
Meillä on olleet kumit ehkäisynä yli 10 v. Kummallakin kertaa kun jätettiin pois lapsenhankintamielessä tulin ekassa kierrossa raskaaksi. Vielä ei ole yksikään hajonnut tai pettänyt.
Eli meillä toimii hyvin. Ja jos jotain kiinnostaa, niin hormoneja ei käytetä kun pistävät mun kropan sekaisin (migreeniä joka päivä, tulen frigidiksi, kilahtelen tyhjästä ja muuta mukavaa). Kohta varmaan pitäis poikkasta piuhat toiselta.
No kuule riippuu ihan siitä mihin sen pukee!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa kumi paikoilleen vasta siinä vaiheessa kun mies alkaa tuntea siemensyöksyn alkavan lähestyä. Näin pienenee todennäköisyys että kumi ehtisi hajota tai rikkoutua.
Tästä toiminnasta meille tuli vauva
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole niin, että jos vaikka 96% toimii, niin niistä 4% joilla pettää on kondomin osalta raskaus mahdollinen. Siihen kun lisätään ovulaatiot ja kaikki, niin raskautumisen todennäköisyys onkin jo aika pieni...?
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin!
Ei siihen käsittääkseni lisätä ovulaatioita ja muita, vaan tuo on tulos kokonaistilanteessa, jossa on seurattu käyttöä ja tilastoja, 4% raskautta käsittääkseni vuoden sisällä tietystä aktiivisesta seksielämästä kondomin kanssa, korjatkaa jos taas minä olen väärässä
Mun kaveri tuli raskaaksi kondomista huolimatta. Lukeehan kondomipaketissakin, että mikään ehkäisy ei ole sata pros
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs näin päin:
Jos sata paria käyttää vuoden ajan kortsua ainoana ehkäisynä, heistä noin 4 paria tulee raskaaksi (pearlin luku). Jos nämä parit käyttävät tätä ehkäisyä kymmenen vuotta ja joka vuosi tulee neljä paria raskaaksi, niin kymmenessä vuodessa raskautuneita onkin jo 40 paria! Eli pienikin prosentti muuttuu ajan kuluessa suuremmaksi todennäköisyydeksi.
Ei, vaan laske näin. Jos harrastat seksiä 100 kertaa kortsun kanssa, niin niistä kerroista 1-4 kertaa voisit tilastollisesti todennäköisesti tulla raskaaksi. Mutta jos sinulla ei ole ovulaatiota tai et ole edes hedelmällinen niin et tule koskaan raskaaksi, vaikka itse kortsuehkäisy pettäisikin.
Joten jos harrastat vähän seksiä, niin todennäköisyys on todella pieni, jos taas paljon, niin riskisi kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs näin päin:
Jos sata paria käyttää vuoden ajan kortsua ainoana ehkäisynä, heistä noin 4 paria tulee raskaaksi (pearlin luku). Jos nämä parit käyttävät tätä ehkäisyä kymmenen vuotta ja joka vuosi tulee neljä paria raskaaksi, niin kymmenessä vuodessa raskautuneita onkin jo 40 paria! Eli pienikin prosentti muuttuu ajan kuluessa suuremmaksi todennäköisyydeksi.Ei, vaan laske näin. Jos harrastat seksiä 100 kertaa kortsun kanssa, niin niistä kerroista 1-4 kertaa voisit tilastollisesti todennäköisesti tulla raskaaksi. Mutta jos sinulla ei ole ovulaatiota tai et ole edes hedelmällinen niin et tule koskaan raskaaksi, vaikka itse kortsuehkäisy pettäisikin.
Joten jos harrastat vähän seksiä, niin todennäköisyys on todella pieni, jos taas paljon, niin riskisi kasvaa.
Varmaankin näin
No...tulin raskaaksi kun käytin hiivalääkettä samaan aikaan, ihan vähän vain hivelin alapäähän sitä siis en käyttänyt niitä puikkoja, just ovisaika vielä. Raskaus oli kuitenkin kemialllinen ja alkoi vuoto. Muuta syytä en keksi, kondomi ollut luotettava jo vuosikausia.
Kerran. En edes laske kumin käytöksi sitä että munaa uitetaan vehkeessä ennen sen päälle laittamista. Tottakai kumi on koko yhdynnän ajan päällä.
Huomiona että keskeytetystä(että vedetään pois ennen kuin mies tulee) en tullut raskaaksi ollenkaan.
Nyt käytössä vasektomia.
Vierailija kirjoitti:
Kerran. En edes laske kumin käytöksi sitä että munaa uitetaan vehkeessä ennen sen päälle laittamista. Tottakai kumi on koko yhdynnän ajan päällä.
Huomiona että keskeytetystä(että vedetään pois ennen kuin mies tulee) en tullut raskaaksi ollenkaan.
Nyt käytössä vasektomia.
Niin, väärinkäytökset vähentävät ehkäisytehoa ja juurikin tämä paljaalla uittaminen ennen kumia on väärinkäyttöä. Me kuitenkin tätä harrastetaan, mutta ei ole käynyt vahinkoa
Miksi vatvotte jotain prosentteja?
Abortti toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vatvotte jotain prosentteja?
Abortti toimii aina.
Varmaankin ihan mielenkiinnosta. En tiedä lähipiiristä ketään, joka olisi tullut raskaaksi kondomin kanssa, mutta aina kuulee juttua joltain, että jollekin käynyt näin. Liekö totta
Niin se ei ole 100% siinäkään, niin kuin ei muissakaan ehkäisyissä. Itsellän on ollut kerran paketissa epämuodostunut kondomi ja jopa kahdesti on mennyt kondomi rikki ihan normaalissa yhdynnässä. Nämä olen molemmat hoitanut jälkiehkäisyllä. Mutta eiköhän näitäkin valmisteta liukihihnalla ja sekaan mahtuu sen 3% verran niitä epäonnistuneita yksilöitä.
Mutta kaverilla on lapsi joka on syntynyt jälkiehkäisystäkin huolimatta.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.