Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä tuli paha mieli lapseni puolesta.

Vierailija
26.09.2011 |

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on.

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua.

Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa. Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että "minäkin palloa?", mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ.

Tyttö alkoi itkemään, ja minä sanoin että kuule me voidaan ostaa sulle synttäreille oma ilmapallo. Mutta voi kuinka harmitti.

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut.

Onneksi on sunnuntaina ne synttärit, niin saa tyttö siellä sitten sielunsa kyllyydestä ilmapallotella.

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin tavallista. Ja itsekin olisin toiminut niin kuin Ap.

Vierailija
122/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta olisi pitänyt ottaa pojalta kädestä se pallo? no höpöhöpö ja joo kuten joku jo vastasi: On sulla pienet huolet. Kannattaa varautua olemaan kokoajan pahalla mielellä seuraavat 16 vuotta, jos tollasesta tulee pahamieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän se äiti puuttui, yritti saada poikaansa lainaamaan palloa. Ei kai se nyt voi pakottaakaan sitä kun on kysymys sen pojan pallosta?

Vierailija
124/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Omalleni olisin sanonut, että et koske toisen ilmapalloon, ettei se mene rikki ja vappuna ostetaan sulle sitten oma pallo. :) Olen omallen i opettanut, että toisten tavaroita saa katsoa muttei koskea. Kunpa muutkin opettaisivat... Nytkin oli auton kylkeen vedetty ruma jälki parkkipaikalla...

Vierailija
125/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuihan hän kun maanitteli poikaa antamaan pallon lainaan! Minkäs mallin aikuinen antaa lapselle, jos vie tavaran lapsen kädestä? Oikeudet ne on lapsellakin.

Vierailija
126/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata vähän paksumpi nahka että kestät vastaisuudessa paremmin.

Vierailija
127/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkien kanssa tarvii leikkiä.

Vierailija
128/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eI O TOTTA, tollasta murehdit. pikkusieluin olet. mietippä, toisilla on syöpää ja vakavia menetyksiä ja vauhkaat pallosta. huh huh !!

Vierailija
129/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne ole mitään synttärikamaa, vaan jokapäiväistä sälää nykyään

eli pidä vastaisuuden varalla AINA kotona ilmapalloja, joita voit puhaltaa tarpeen vaatiessa

toinen pakollinen AINA kotona oltava on saippukuplat ;)

tulet senkin vielä huomaamaan, et niitä on oltava, tai pahamieli tulee aina jatkossakin ;)

elämä on....valitettavasti

lapset on , samoin monet aikuiset on.....

on vaan opittava olenn ja elään, tai eristäydyttävä kotiin ja omalle pihallensa

Vierailija
130/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain harmi lapsen puolesta. Todellakin olisin omalta lapselta ottanut kädestä pallon, että kyllä annetaan muidenkin kokeilla. Kun kerran kaikki muutkin pihassa oli niin tehneet. Minun mielestä ei ole puuttumista jos vaan sanoi että tekisitkö kulta niin tai näin ilman aietta oikesti vaatia että niin tapahtuu.

Tosi pieni asia tietenkin, on vaan aiemminkin saman perheen taholta kaikenlaista vastaavaa tullut. Olen itse tarkka siitä ettei lapseni saa jättää ketään ulkopuoliseksi epäoikeudenmykaisella tavalla.

Ap

Vierailija
131/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain harmi lapsen puolesta. Todellakin olisin omalta lapselta ottanut kädestä pallon, että kyllä annetaan muidenkin kokeilla. Kun kerran kaikki muutkin pihassa oli niin tehneet. Minun mielestä ei ole puuttumista jos vaan sanoi että tekisitkö kulta niin tai näin ilman aietta oikesti vaatia että niin tapahtuu. Tosi pieni asia tietenkin, on vaan aiemminkin saman perheen taholta kaikenlaista vastaavaa tullut. Olen itse tarkka siitä ettei lapseni saa jättää ketään ulkopuoliseksi epäoikeudenmykaisella tavalla. Ap

halua antaa tälle tavaroitaan. Miksi pojan olisi pitänyt antaa ilmapallo sun lapselle? Siksi kun se haluaa? Opeta sinä sille omalle pennullesi, että kaikkea ei voi saada ja mankumisella ei saa mitään periksi.

Olet kyllä pikkaisen outo tapaus.

Vierailija
132/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen on todellakin pientä siihen verrattuna mitä on tulossa.

Ja kun sanoit että omaltasi ottaisit pallon pois ja antaisit muiden kokeilla, oletko nyt ihan varma? Sittenhän itse aiheuttaisit pahan mielen lapsellesi.

Vierailija
133/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin haluan omat lapseni opettaa. Minun mielestäni kun ollaan leikkimässä yhdessä (sitä se poika tuli pihaan tekemään, leikkimään lapseni kanssa) se tulisi tehdä ystävällisesti. En moiti lasta ettei halunnut lainata -sellaisia lapset ovat. Mutta itse jos olisin ollut äitinsä asemassa olisin ilman muuta antanut hänen poikansa lainata lapseni leluja, VAIKKA lapseni ei niin sillä hetkellä olisikaan halunnut tehdä.

Minusta on tärkeää oppia jakamaan ja ottamaan toiset huomioon. Se on tärkeämpää kuin lapseni mielipaha.

Ilmeisesti olen tässä asiassa kuitenkin kohtalaisen yksin. ISossa perheessä kasvaminen on tainnut tehdä minusta jakavamman kuin teistä, vai mistä lienee kyse.

Ei lapsen jotain tärkeitä tiettyjä esineitä tarvitse jakaa, kuten unilelua tai lempipehmoa. (niitäkin voi antaa katsoa vähän) Mutta jos antaa kaikkien muiden pihassa kokeilla lelua jättäen yhden ilman, se on ilkeää.

Tuleehan näitä lasten ja aikuisten elämässä tietenkin. Pieni asia aikuiselle mutta suuri kaksivuotiaalle.

ap

Vierailija
134/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen on todellakin pientä siihen verrattuna mitä on tulossa.

Ja kun sanoit että omaltasi ottaisit pallon pois ja antaisit muiden kokeilla, oletko nyt ihan varma? Sittenhän itse aiheuttaisit pahan mielen lapsellesi.

Niin olen toiminut kyseisen ja muidenkin lasteni kanssa. Ei ole kyse lapsen mielipahasta sinänsä, vaan siitä mitä siitä oppii.

ap.

Vierailija
135/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mammat taitaa itse suurennella, kun jaksavat noin pitkästi vastata... :D

Tosin minä tuon pojan äitinä olisin antanut tytönkin kokeilla palloa ihan vähän aikaa. Pitää osata jakaa.

Vierailija
136/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran antaa muidenkin leikkiä sillä niin sitten annetaan kaikkien eikä syrjitä yhtä. Enkä rupea anelemaan lapselta, että voisitko antaa vaan olen opettanu jakamaan leluja eli tottakai tyttökin olisi saanut pienen hetken kokeilla ja sitte poika olisi saanu pallon takaisin.

Curlingmamma on tässä se pojan äiti jonka antoi pojan määrätä.

Vierailija
137/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain harmi lapsen puolesta. Todellakin olisin omalta lapselta ottanut kädestä pallon, että kyllä annetaan muidenkin kokeilla. Kun kerran kaikki muutkin pihassa oli niin tehneet. Minun mielestä ei ole puuttumista jos vaan sanoi että tekisitkö kulta niin tai näin ilman aietta oikesti vaatia että niin tapahtuu. Tosi pieni asia tietenkin, on vaan aiemminkin saman perheen taholta kaikenlaista vastaavaa tullut. Olen itse tarkka siitä ettei lapseni saa jättää ketään ulkopuoliseksi epäoikeudenmykaisella tavalla. Ap

ja pallo olisikin sillä toisella lapsella mennyt rikki. Miten olisit asian selittänyt lapsellesi? "Äiti otti sinulta pallon väkisin vain lainaksi toiselle, jolta pallo menikin rikki, sori.."

Vierailija
138/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pallo olisikin sillä toisella lapsella mennyt rikki. Miten olisit asian selittänyt lapsellesi? "Äiti otti sinulta pallon väkisin vain lainaksi toiselle, jolta pallo menikin rikki, sori.."

että ilmapallot on sellaisia ja ne menee lopulta rikki. Ehkä sitten sen pallon rikkoneen lapsen äiti olisi tuonut toisen tilalle, tai sitten ei olisi ja pallo olisi unohtunut. Ainakaan ketään ei oltaisi syrjitty. Sellaisen viestin tahdon omille lapsilleni antaa.

ap

Vierailija
139/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilmapallot on sellaisia ja ne menee lopulta rikki. Ehkä sitten sen pallon rikkoneen lapsen äiti olisi tuonut toisen tilalle, tai sitten ei olisi ja pallo olisi unohtunut. Ainakaan ketään ei oltaisi syrjitty. Sellaisen viestin tahdon omille lapsilleni antaa. ap

Kyllä se nyt vaan on niin, että sinun tehtävä on tuollaisessa tilanteessa kiinnittää lapsen huomio muihin asioihin/leikkeihin tai sitten luvata puhaltaa kotona ilmapallo, jolla saa leikkiä. Naurettavaa pahoittaa aikuisena ihmisenä mielensä tuollaisesta, joka on lasten keskuudessa ihan jokapäiväistä. Kaikkea ei vaan kaikille jaeta, eikä tule jakamaan omakaan lapsesi myöhemmin.

Olen tällä palstalla välillä täysin ällistynyt siitä, miten lapsellisesti aikuiset ihmiset käyttäytyvät!

Vierailija
140/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on niin, että sinun tehtävä on tuollaisessa tilanteessa kiinnittää lapsen huomio muihin asioihin/leikkeihin tai sitten luvata puhaltaa kotona ilmapallo, jolla saa leikkiä. Naurettavaa pahoittaa aikuisena ihmisenä mielensä tuollaisesta, joka on lasten keskuudessa ihan jokapäiväistä. Kaikkea ei vaan kaikille jaeta, eikä tule jakamaan omakaan lapsesi myöhemmin.

Olen tällä palstalla välillä täysin ällistynyt siitä, miten lapsellisesti aikuiset ihmiset käyttäytyvät!

Niin minä teinkin, sitten kun kävi selväksi ettei tuo poika tosiaankaan aio antaa lapsen palloa kokeilla. Hämäsin ja keksin muuta tekemistä ja harmi unohtui.

ei tässä nyt ole kyse siitä, että olisin itse jotenkin ihan hajalla kullannuppuni kyyneleistä :D eikä minulle ole mitenkään uutta surut lapsen elämässä. Minusta on silti kurjaa, ikävää, huonoa käytöstä jättää yksi ulkopuolelle. Ja äidiltä sanoa lapselle sinun pitäisi tehdä näin ja näin ja näin, muttei lainkaan katsoa että mitään sen suuntaista tapahtuu.

Kyseinen perhe on itse aina lainaamassa meidän kaikkia hiekkaleluja ja uima-altaita ja pieneksi jääneitä vaatteita, sapettaa lähinnä se miten usein heiltä jää vastavuoroisuus väliin. Itse saavat kyllä lainata, mutta heidän ei sitten itse tarvitse edes olla kohteliaita pienimmille.

ap