Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä tuli paha mieli lapseni puolesta.

Vierailija
26.09.2011 |

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on.

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua.

Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa. Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että "minäkin palloa?", mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ.

Tyttö alkoi itkemään, ja minä sanoin että kuule me voidaan ostaa sulle synttäreille oma ilmapallo. Mutta voi kuinka harmitti.

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut.

Onneksi on sunnuntaina ne synttärit, niin saa tyttö siellä sitten sielunsa kyllyydestä ilmapallotella.

Kommentit (245)

Vierailija
141/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on niin, että sinun tehtävä on tuollaisessa tilanteessa kiinnittää lapsen huomio muihin asioihin/leikkeihin tai sitten luvata puhaltaa kotona ilmapallo, jolla saa leikkiä. Naurettavaa pahoittaa aikuisena ihmisenä mielensä tuollaisesta, joka on lasten keskuudessa ihan jokapäiväistä. Kaikkea ei vaan kaikille jaeta, eikä tule jakamaan omakaan lapsesi myöhemmin. Olen tällä palstalla välillä täysin ällistynyt siitä, miten lapsellisesti aikuiset ihmiset käyttäytyvät!

Niin minä teinkin, sitten kun kävi selväksi ettei tuo poika tosiaankaan aio antaa lapsen palloa kokeilla. Hämäsin ja keksin muuta tekemistä ja harmi unohtui. ei tässä nyt ole kyse siitä, että olisin itse jotenkin ihan hajalla kullannuppuni kyyneleistä :D eikä minulle ole mitenkään uutta surut lapsen elämässä. Minusta on silti kurjaa, ikävää, huonoa käytöstä jättää yksi ulkopuolelle. Ja äidiltä sanoa lapselle sinun pitäisi tehdä näin ja näin ja näin, muttei lainkaan katsoa että mitään sen suuntaista tapahtuu. Kyseinen perhe on itse aina lainaamassa meidän kaikkia hiekkaleluja ja uima-altaita ja pieneksi jääneitä vaatteita, sapettaa lähinnä se miten usein heiltä jää vastavuoroisuus väliin. Itse saavat kyllä lainata, mutta heidän ei sitten itse tarvitse edes olla kohteliaita pienimmille. ap

,mutta muista, meidän pitää saada kans lainata jotain kun haluamme. Lol aivan uskomatonta.

Ja mitä tulee yhden ulkopuolelle jättämisestä, niin siihen kannattaa varautua, sitä tulee jatkossa esiintymään ja paljon.

Suosittelen ostamaan ison kuplan ja kasvattamaan lapsesi siinä.

draama queen :D

Vierailija
142/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti pitänyt repiä pallo lapsensa kädestä ja antaa ap:n lapselle. Jos ei muuten usko niin vaikka läpsäyttänyt tai uhannut koivuniemen herran tanssivan saksanpolkkaa pojan takamuksella jollei anna palloa lainaksi. Järkyttävän itsekästä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän se äiti puuttui, yritti saada poikaansa lainaamaan palloa. Ei kai se nyt voi pakottaakaan sitä kun on kysymys sen pojan pallosta?

3-vuotias antamaan kaverinkin kokeilla palloa. Äidin olisi ehdottomasti pitänyt ottaa pallo lapselta, sanoa, että totta kai pitää antaa kaverinkin kokeilla, maailmassa on sellainen sääntö. Lapsi olisi oppinut jotain olennaista jakamisesta. Mitä hän nyt oppi?? Että äiti ei voi hänelle mitään kun hän (3-vuotias!) sanoo EIKÄ.

Ei mikään ihme että lapsilla ei ole enää kohteliaita käytöstapoja, kun ei aikuisetkaan niitä hallitse tai uskalla hallita!

Vierailija
144/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse kumminkin jatkossakin annan teidän lasten lainata meidän lasten tavaroita. Myös kokeilla niitä leikissä olevia, jos kerran ne yhteisessä leikissä on. Täytynee tosiaan alkaa varautumaan tällaisiin harmeihin jatkossakin, kun on noin yleistä jakamattomuus ja itsekkyys.

Jatkossakin otan vaikka lapseni kädestä lelun ja annan sen sinun lapsellesi, jos muutkin ovat sillä pihassa saaneet leikkiä. Vaikka revin sen lapseni kädestä ja vien oman itkupotkuraivarilapseni sisälle kainalossa kantaen. Koska minun mielestäni lapseni on tärkeämpää oppia jakamaan tavarat oikeudenmukaisesti kuin oppia, että hänen ei tarvitse välittää siitä jos jollekulle tulee paha mieli ja joku yksi jää ulkopuoliseksi. En halua lapseni luulevan, että hänen tahtonsa on se ainut tärkeä. Se on tärkeä, mutta muutkin ovat.

ap, joka antaa nyt tämän keskustelun olla.

Vierailija
145/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle opettanut että joku lelu tai tavara vaikka hiekkalaatikolla on "toisen tytön" ja ei voi ottaa. En mä kyllä näe sitä niin että jos tuo lelun hiekkalaatikolle niin automaattisesti kaikki muut saa sillä vuorollaan leikkiä.

Vierailija
146/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse kumminkin jatkossakin annan teidän lasten lainata meidän lasten tavaroita. Myös kokeilla niitä leikissä olevia, jos kerran ne yhteisessä leikissä on. Täytynee tosiaan alkaa varautumaan tällaisiin harmeihin jatkossakin, kun on noin yleistä jakamattomuus ja itsekkyys. Jatkossakin otan vaikka lapseni kädestä lelun ja annan sen sinun lapsellesi, jos muutkin ovat sillä pihassa saaneet leikkiä. Vaikka revin sen lapseni kädestä ja vien oman itkupotkuraivarilapseni sisälle kainalossa kantaen. Koska minun mielestäni lapseni on tärkeämpää oppia jakamaan tavarat oikeudenmukaisesti kuin oppia, että hänen ei tarvitse välittää siitä jos jollekulle tulee paha mieli ja joku yksi jää ulkopuoliseksi. En halua lapseni luulevan, että hänen tahtonsa on se ainut tärkeä. Se on tärkeä, mutta muutkin ovat. ap, joka antaa nyt tämän keskustelun olla.

Sairasta!

Vierailija
147/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykän ja sanoo että haluaa sen kun muillakin sellainen on, mitä ap. sitten sanot?

Vierailija
148/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko, sen kuuluu tehdä se, nih!

Vierailija
149/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykän ja sanoo että haluaa sen kun muillakin sellainen on, mitä ap. sitten sanot?

Eihän tuo ole lainkaan sama asia.

Vierailija
150/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita lapsen on hyvä oppia tuntemaan. Olisit onnellinen että lapsesi kokee ja oppii, hyödyllistähän tuo tulevaisuuden kannalta on.

Vierailija
151/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni olisin sanonut, että se on pojan pallo ja lähdetään.

Vierailija
152/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ovat niitä arjen "pikku pettymyksiä" mitä lapsen kyllä pitäisi oppia sietämään...

Itse voisi tietenkin näyttää esimerkkiä lapselleen, eikä jäädä jonkun ilmapallon perään itkemään.

Vierailija
153/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että no, jos se ei halua lainata palloaan, niin sille ei nyt voi mitään. Että sullahan on tulossa synttärit ja siellä on sitten monta palloa joilla saat leikkiä.

Ei pikkuasioista kannata tehdä isompia kuin ne onkaan.

Vierailija
154/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin tuumannut tytölle, että se on sen pojan pallo.

Pojan äitinä olisin antanut tytön kokeilla pallon, sitä suuremmalla syyllä, jos sillä sai muutkin pojan kaverit leikkiä.

Lapset eivät tietenkään saa ottaa toisen tavaroita ilman lupaa, mutta sen verran pitäisi jokaisen osata jakaa omastaan, että antaa luvan vähän aikaa kokeilla.

Ja tosta on ihan turha ruveta saivartelamaan jotain naapurin emäntä-juttuja.

Vierailija
155/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin tytölle että nyt sitä ei saanut kokeilla, ja saat sitten myöhemmin oman. Mutta kyllä minua harmittaa tuo, kun ei ollut ensimmäinen kerta.

Turhaahan kaikki harmin kerääminen aina tietenkin on, mutta tulinpa nyt tästä tänne napisemaan. :) Joskus hetken sapettaa, mutta jäipä sekin sitten taa.

(enkä siis tietenkään ajattele, että kaikkea pitäisi aina saada kokeilla tai että lapseni pitäisi aina saada kaikki)

ap

Vierailija
156/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein pitää itseänsä epäonnistuneena äitinä, mutta nyt on hyvä mieli, kun ei sentään curling-äiti ole. Kiitos Ap! Ja koita kestää. Lapsellesi tekee tavattoman hyvää nähdä, että aina ei saa kaikkea, mitä tekee mieli.

Vierailija
157/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että helposti rikki meneviä juttuja ei lainata toisille. Itse äitini en antaisi lapseni edes ruikata toisen ilmapalloa koska siinä on vaara että sen hajottaa!

Enkä kyllä ymmärrä sitäkään että lapselle muka pitäisi opettaa että oma tavara otetaan kädestä ja annetaan toiselle välittämättä siitä että toinen voi sen hajottaa.

Mun mielestä tossa sun tarinassa ei ollut vikaa kuin sinussa.

Vierailija
158/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äitinä olisin antanut tytön kokeilla pallon, sitä suuremmalla syyllä, jos sillä sai muutkin pojan kaverit leikkiä.

Lapset eivät tietenkään saa ottaa toisen tavaroita ilman lupaa, mutta sen verran pitäisi jokaisen osata jakaa omastaan, että antaa luvan vähän aikaa kokeilla.

Koko ketjussa.

Kyllä melko itsekäitä pikkupaskiaisia kasvatatte jos ette ota huomioon muiden tunteita. Varsinkin kun lapset on kavereita keskenään. Tai itseasiassa juuri siksi pitäisis antaa myös toisen leikkiä ja opettaa samalla se, että leikissä jaetaan tavaroita!!

Haloo mammat!

Asia olisi täysin eri jos lapset eivät tuntisi toisiaan.

Ei ole ihme että kasvatusalan ammattilaiset haukkuvat nykyajan lapset ja nuoret. Itsekäitä pikkupaskiaisia ja johtuu tasan tuollaisesta kasvatuksesta.

Vierailija
159/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain harmi lapsen puolesta. Todellakin olisin omalta lapselta ottanut kädestä pallon, että kyllä annetaan muidenkin kokeilla. Kun kerran kaikki muutkin pihassa oli niin tehneet. Minun mielestä ei ole puuttumista jos vaan sanoi että tekisitkö kulta niin tai näin ilman aietta oikesti vaatia että niin tapahtuu.

Tosi pieni asia tietenkin, on vaan aiemminkin saman perheen taholta kaikenlaista vastaavaa tullut. Olen itse tarkka siitä ettei lapseni saa jättää ketään ulkopuoliseksi epäoikeudenmykaisella tavalla.

Ap

Ap:n lapsi taitaa olla perheen ainoa lapsi?

Tuli mieleeni vanha sanonta - valitse taistelusi. Pakollisissa, oikeasti tärkeissä tai vaarallisissa asioissa itse vaadin lapselta että se mitä pyydän tapahtuu, mutten rupeaisi repimään palloa kädestä antaakseni sen toiselle kokeiltavaksi. Maanittelisin, suostuttelisin mutten pakottaisi.

Sille toisellekin on muuten hyvä oppia, että aina ei saa kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
160/245 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjussa.

Kyllä melko itsekäitä pikkupaskiaisia kasvatatte jos ette ota huomioon muiden tunteita. Varsinkin kun lapset on kavereita keskenään. Tai itseasiassa juuri siksi pitäisis antaa myös toisen leikkiä ja opettaa samalla se, että leikissä jaetaan tavaroita!!

Haloo mammat!

Asia olisi täysin eri jos lapset eivät tuntisi toisiaan.

Ei ole ihme että kasvatusalan ammattilaiset haukkuvat nykyajan lapset ja nuoret. Itsekäitä pikkupaskiaisia ja johtuu tasan tuollaisesta kasvatuksesta.

sellaista tavaraa mikä menee helposti rikki en pakottaisi antamaan 2- vuotiaalle!!!

Jos jos pikku Jennica ja pikku Jennican äiti eivät sitä tajua niin kyllä on päässä vikaa. Eriaisia olis ollut joku potkupallo mitä 2- vuotias ei saa rikki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä