Kylläpä tuli paha mieli lapseni puolesta.
Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on.
No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua.
Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa. Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että "minäkin palloa?", mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ.
Tyttö alkoi itkemään, ja minä sanoin että kuule me voidaan ostaa sulle synttäreille oma ilmapallo. Mutta voi kuinka harmitti.
Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut.
Onneksi on sunnuntaina ne synttärit, niin saa tyttö siellä sitten sielunsa kyllyydestä ilmapallotella.
Kommentit (245)
Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ.
... eikä äitinsä puuttunut lainkaan.
pom, pom vaan
olet typerä ap!
ei voi repiä kädestä toisen omaa ilmapalloa!!
kakarasi ei ole maailman napa!
Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. öööö
No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa"
johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan.
Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivultaja yritti vähän osallistua.
Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa. Pompotteli sitä tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle,
"minäkin palloa?",
mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle
pojan äiti poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi
EIKÄ.Tyttö alkoi itkemään, ja minä sanoin että kuule me voidaan ostaa sulle synttäreille oma ilmapallo.
Mutta voi kuinka harmitti.Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla
äitinsä puuttunut lainkaan. Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa,
ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut.
ensiksikin vaikuttaa, että poika on tyyttösi "kaveri, vain jos muuta seuraa ei ole!
pojan äiti kyllä puuttui tilanteesen, mutta poika ei halunnut enään antaa palloa muille! olihan äskeen jakanut sen monelle isommalle, tyttösikin sai tilaisuuden...
turha väittää, ettei tilaisuutta annettu!
kakarasi ei vain tarttunut annettuun tilaisuuteen!
tuo on ihan uskomatonta, että pitäisi repiä pojan kädestä hänen oma palonsa, vain että kakarasi saisi pallotella!
itsekyydellä ei ole mitään rajaa!!!!
että tuli paha mieli. Ja varmaan vielä enemmän typeristä kommenteista täällä.
Jos jollain on paha mieli lapsen puolesta niin antaa olla eikä vouhkata, että sitten viiden vuoden päästä plaaplaa. Itsellekin joskus parivuotiaan kanssa tuli suru jostain ns.pienestä. Ja ihan hyvin on kouluasioiden kanssa pärjätty. :-)
Täältä on yleensä turha hakea empatiaa.
Kylläpä siellä hiekkalaatikolla tapahtuu todella kuohuttavia asioita. Hui sentään!
entäs jos 3-vuotias poika ei oikeasti halua leikkiä 2-vuotiaan tytön kanssa, mutta äitinsä takia "joutuu" pakosti leikkimään. ei toisen omaa palloa voi repiä kädestä, että joku muukin saisi kokeilla!
26.9.2011 17:30
miten asia on ratkennut?
LOL elämän ensimmäinen pettymys, hyvä :) niin se pitääkin.
Kyllä on pienestä kiinni. Loukkaannuit, mutta miksi?
Olen itkenyt tälle tarinalle taukoamatta vuodesta jo vuodesta 2011.
Kirjoittaminenkaan ei näköjään onnistu, kun silmätkin ovat sameat kyyneleistä. T:211
Voi että.
Siis tottakai pieni lapsi haluaa, kaiken mitä näkee. Ja isompikin!!!
Ja kyllähän tämä pojan äiti yritti. Ei kyllä väkisin voi ottaa.
Silloin sun olis pitänyt sanoa lapselles että nyt ei onnistu, hommataan vaikka oma pallo ja sanonu siinä ettei haittaa.
Maalaisjärkeä.
Ja todellakin veikkaan että et antaisi oman lapses ilmapalloa toiselle jos joku sitä haluis ;)
Ihan vaan tulitästä jutusta sellanen vipa...
Toisen kädestähän ei oteta leluja, eikö kaikille opeteta niin?!!!
Ihan helmeä. Mahtavaa, jonkun elämä on ilmapallosta kiinni. Voihan lol. Ihan mahtavaa. ;) onko 6 vuotiaalla tyttärelläsi ollut muita pettymyksiä, vai onko tämä pahin mahdollinen, palloa ei saanut. ..;)
Pääsikö määrääminen pitkällä ja vanhalla ketjulla iltalehteen? ;) melkoinen ap
Olen opettaja ja kyllä YHTÄÄN ihmettele miksi nykyajan lapset ovat niin itsekkäitä, kun kasvatus on tätä tasoa. Siis aivan järkyttävää curlingia näiltä ap:ta haukkuvilta. Kliseisesti sanottuna vanhemmuus on hukassa. En tiedä miten teidät itsenne on kasvatettu mutta 3-v:n EI TODELLAKAAN pitäisi saada määrätä tuollaisista asioista. Tuossa lapsi oppi vain että kaikkia ei tarvitse kohdella tasapuolisesti ja että äitiä ei tarvitse totella. Onnea vaan pojan äidille kun lapsi menee kouluun, tulossa ikäviä keskusteluja...
pitää oikeen REPIÄ pojan kädestä ilmapallo ja sanoa, että nyt on TYTÖN VUORO! hui jos meneekin rikki! sitten pitää selittää vaan, että näin kävi!!! joo just!! mitä pelleilyä! :D
pojan äiti olisivoinut sanoa, että kitisevälle tytölle, että sun äiti varmaan ostaa sullekki oman ilmapallon!!!
tää on meijän "pekan" oma pallo! oikeesti! onko miään järki repiä lapsen OMAA ILMAPALLOA kädestä pois (menee jopa rikki) keneltä oikeen saa repiä kädestä, mikä tilanne oikeuttaa repimään käsistä tavarat ja lelut pois!? selitä ap se itselles ja lapselles!! kai sinäkin itse ap lainaat makuuhuoneen puolelle miestäsi, kun mä kerran niin HALUUUN!!! mä haluuuuuun!!! silloin mun pitää se saada, sitä saada... siis pointi oli se, että ap et voi opettaa lapselles, että saa aina kaiken mitä haluu!
tule ihmeessä ap kertomaan, miten teillä nykyään menee! onko tyttäresi tottunut saamaan aina kaiken mitä haluaa?
Uskomatonta, että tää ketju on aloitettu v.2011!
ap lapsesi pitää oppia sietämään pettymyksiä, aina kaikkea ei voi saada
olet todella itsekäs, jos kuvittelet, että muut repivät tavarat omien lasten käsistä, vaan että sinun kakara saisi lelun! tuskinpa vaan