Adressi " parempien" lastenohjelmien puolesta. OSALLISTUTHAN?
Kommentit (26)
lastenohjelmia??? Monet niistä ovat oikeasti tylsiä ja typeriä.
My Little Pony on rimanalituksista kamalin, pelkkä lelumainos.
Ylellä tulee jo nyt aika hyviä lastenohjelmia.
Pakkoko niitä robottisarjoja on lapsilleen kolmoselta ja neloselta näyttää!
Niiden leikkaus ja kerronta on auttamatta liian hidas ja antiikkinen.
Hyvä esimerkki oli Yleisradion viime vuonna perjantaisin näyttämät vanhat lastenohjelmat (juu, Ylellä näitä on, ei tosiaankaan niitä robottiohjelmia). Ainakin oma neljävuotiaani sanoi suoraan, ettei ole kiinnostunut niitä katsomaan, ovat kuulemma tylsiä.
Eli meistä ne ovat nostalgisia, koska ne tuovat lapsuusmuistot mieleen. Mutta ei niitä välttämättä silti kannata nykylapsille tuputtaa. Opettavaista, väkivallatonta ja positiivista lastenohjelmaa VOI tehdä ilman, että se on tylsää!
-3-
Mutta niitä Kyllitädin tarinoita en haluais uusiks. Vihasin niitä lapsena. tosi tylsiä
Esim. Puuha-Pete, Pikkuväki, Mansikka Marja, Tuomas-Veturi, Popsikkaat ja en jaksa kaikkea edes kirjoittaa niitä on NIIN paljon. Niin ja robottiohjelmatkin voi olla kivoja. Pikkurobot oli meidän koko perheen suosikki. Ja onhan noita vanhojakin näytetty. Minusta se on VANHEMPIEN tehtävä valvoa mitä lapset katsovat eikä TV-yhtiön. Kysynnän ja tarjonnan laki. Älkää antako lasten katsoa huonoja ohjelmia niin johan lakkaavat näyttämästä ohjelmia joita kukaan ei katso.
En allekirjoita noin huonoa vetoomusta
jopten minä en ihan täysin allekirjoita tätä nostalgia asiaa. Esimerkiksi Taotao, Liisa Ihmemaassa, Maija Mehiläinen ja Peukaloisen retket sarjat ovat yhä vain ihania ja omien lasten mielestä mukavia katsella. Myös Smurffit ja Olipa kerran elämä sarjat ovat ajattomia. Sen sijaan en mitään hinku ja vinku tyylisiä juttuja kaipaa ollenkaan. Tai jotain muita alkeellisesti toteutettuja muovailuvaha tai paperinpala -animaatioita. Nalle Luppakorva on 3 vuotiaani suosikki Pikku Kakkosesta. Histamiini olisi kiva nähdä, miltä mahtaisi näyttää marionettikoni aikuisen silmin.
vanhin on 4v eikä katso kolmoselta kuin winxit, pitkin hampain sekin.. olis kai siellä joku titi nalle, tomi traktori, sinisen talon nalle.. mutta kun näiden perään heitetään suoraan joku pään irti repimis-piirretty missä ajetaan lemmikki ankan yli sata kertaa eikä käy kuinkaan, nauretaan vaan päälle.
Hyvällä asialla ovat nuoret tytöt. Toki niitä hyviä lastenohjelmia tehdään nykyisinkin Pohjoismaissa, esim. Katti Matikainen. Mutta kolmosen ja nelosen " lasten" ohjelmat ovat hirveitä! Juuri siitä syystä allekirjoitin, kun vetoomus menee juuri noille kanaville!
Vierailija:
jopten minä en ihan täysin allekirjoita tätä nostalgia asiaa. Esimerkiksi Taotao, Liisa Ihmemaassa, Maija Mehiläinen ja Peukaloisen retket sarjat ovat yhä vain ihania ja omien lasten mielestä mukavia katsella. Myös Smurffit ja Olipa kerran elämä sarjat ovat ajattomia.
mun lapselle. Eli VANHEMMALLA on se vastuu.
Vanhempien tulisi voida luottaa siihen, että lastenohjelmiksi mainostetut ohjelmat todella sopivat lapsille!
Minun lapseni ovat niitä NYKYLAPSIA. Ei minun kaikki kaveritkaan tykänny vuonna 82 Taotaosta. Mutta 5 vuotias tyttäreni tykkää. Sinun lapsesi eivät ole koko otos tämän päivän lapsista, kuten eivät myöskään minun.
Vierailija:
Vanhempien tulisi voida luottaa siihen, että lastenohjelmiksi mainostetut ohjelmat todella sopivat lapsille!
Ja muutenkin erilaisia. Jollekin 3-vuotiaalle esim. Tao Tao voi sopia, mutta toiselle ei. Mutta koska MINUn lapselleni ei sovi, niin eipä sitten pitäisi kenenkään muunkaan sitä katsoa, vai?
Halinalleja katteltiin juuri, ja ne oli ihan oikeasti aika pelottavia. Heitettiin roskiin video, ei voi 4-5 v niitä katsoa mun mielestä.
Nykyaikanakin on ihania lastenohjelmia, toki olipa kerran - sarjaa voisi tosiaan tulla uusintana, ne on tosi hyviä ja opettavaisia.
En miekään tollasenaan allekirjoita,
Hyvä juttu, että ko.listaan kerätään nimiä!! Vai että on joidenkin lasten mielestä opettavaiset ja rauhalliset tarinat tylsiä? Nooh, sehän on ihan mihin on tottunut. Jos lasten mielestä jotku aikuisille suunnatut ohjelmat on kivoja ja " ei tylsiä" saako he katsoa nekin???
En tunne Halinalleja, mutta tarkoitin ohjelmia, jotka eivät sovi minkään ikäisille lapsille, sellaisia SAIRAITA, joita kolmoselta ja neloselta tulee. Joskus olemme sattumalta kuulleet sieltä repliikkejä esim. ihmisen (tai hahmon) leikkelystä!
Voisko joku täällä valaista, kun ei meillä ole kukaan edes nähnyt sellaisia. Tarkoitatteko sitten jotain pokemonia ja baybladea vai mitä? Niitä en ole antanut 4v lapsen vielä katsoa, mutta se vähä mitä itse olen silmäillyt niin en niitä isommilta kyllä kokonaan kieltäisi. Munkin mielestä vanhemmat sen esivalinnan tekee.
ilmestyi juuri 6 DVD:n boksina. Ostettiin se 6-vuotiaallemme, ja se on kyllä kestänyt aikaa hyvin. Lapsemme on katsonut sitä innoissaan ja on oppinut samalla paljon historiasta. Myös nämä muut Olipa kerran -sarjat olivat kyllä hyviä.
Minä osallistun ainakin ja lähetän viestin läheisilleni joiden osallistumisesta olen myös varma. Nykyajan lastenohjelmat ovat tosiaan jossain määrin " vinksahtaneita" .