Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä odotan nyt yhdeksättä lasta! :)

Vierailija
25.09.2011 |

Sen uskallan tunnustaa ja olen tästä ylpeä!Ihme lapsivihamielistä porukkaa täällä. Ja ihan on ite pystytty perheestämme huolehtimaan. maksuista yms. selvitty. hyvillä mielin olen... Ja Raamatussa sanotaan aika lailla näillä sanoilla; lisääntykää ja täyttäkää maa. Ja myös rakastetaan näitä jokaista omaa lastamme, kovasti. ja huolehditaan. kasvatetaan yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.:) toivon mukaan elämässään pärjääviä aikuisia jotka sit myös lisääntyy kun aika on kypsä siihen...saadaan jatkaa sukuamme. niin, kyllä minä uskallan senkin myöntää että on meillä ollu TOSI tiukkaakin välillä, silti on pärjäilty...:) Rakkautta on paljon isossa perheessä, se ei lopu!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä vähän ajattelen että miksi turvautua lääketieteeseen? Eikö olisi parempi kuolla silloin kun Jumala asettaa sen määräajan? Mikä hinku meillä on roikkua täällä elämässä kun paljon parempi on odottamassa?

Toki elämää helpottavat lääkkeet ovat ok, mutta jos esim. minulla olisi leikkausta vaativa syöpä tai sydänvika, en siitä välittäisi tietää vaan antaisin aikani kulua loppuun silloin kun on loppuakseen.

Lasten suhteen täytyy menetellä vähän toisin etten joudu mihinkään syytteisiin, mutta itseni suhteen saan onneksi toimia niin kuin haluan.

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Että miksi kristityt ylipäätään turvautuu terveydenhoitoon ja kärsii pitkistä hoidoista? Kun heitä odottamassa on paratiisi kaikkine nautintoineen kuoleman tuolla puolen!!!!

Toista se on emillä ateisteilla, kun meillä ei ole mitään hauska tideossa kuoleman jälkeen. Me raukat yritetään elää se hauskuus tässä elämässä.

Vierailija
42/72 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla yhdyn siihen ajatukseen että ihmiskunnan pitää vähentyä, ei kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ihanteena mahdollisimman suuri perhe Jeesukselle:

http://freepathways.wordpress.com/2011/10/09/94-lapsen-isa/

Vierailija
44/72 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa minun korvissani rangaistukselta. jo lapsillekin vaikeaa.

Vierailija
45/72 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran aikaa isovanhemmat antavat jokaiselle lapselle ? Ei varmaan yhtään. Varsinkin jos sisarukset ovat yhtä kovia sikiämään.

Naapuritalossa asuu lapseni ystävä. Viime kesänä oltiin lähdössä Puuhamaahan ja ystävä pyydettiin mukaan. Äiti ei päästänyt koska tarvi apua pikkusiskojen hoidoisa.

Jokaisella saa olla vaikka 1000 lasta, kunhan täyttää lapsen tarpeet. Ja mikä tahansa laskutoimitus osoittaa ettei jokainen lapsi saa tarvittavaa laatuaikaa. Isovanhemmat eivät muista lapsenlapsiaan nimeltään sekä syntymäpäivät jäävät väliin.

Eikö nämä ole tärkeitä asioita lapselle ?

Vierailija
46/72 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla suhde sun mieheen... Vaimo nimittäin odottaa 9. lasta. Hmm...

Vilpittömästi onnea kuitenkin! Oikeasti!!

Vierailija
47/72 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tapasin kerran naisen ja jälkeenpäin kuulin että hällä ois 9 lasta ja vielä yh !

eivätkä ole lestadiolaisia.

Vierailija
48/72 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista yhdeksästä olisin abortoinut jo ainakin neljä! Mikä teitä lestoja vaivaa, kun noin sikiätte?! Järki käteen nainen, olet vain miehesi aluspatjana ja synnytyslinjana..

Vierailija
49/72 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo kuitenkaan ole Raamatun keskeisin opetus.

Mikähän se muuten on ?

Jos raamatunluku jää tuohon yhteen lauseeseseen tai tuosta "lisääntymisestä" tulee joku uskonelämän ydinasia, niin pieleen menee ja pahemman kerran

Vierailija
50/72 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo kuitenkaan ole Raamatun keskeisin opetus.

Mikähän se muuten on ?

Jos raamatunluku jää tuohon yhteen lauseeseseen tai tuosta "lisääntymisestä" tulee joku uskonelämän ydinasia, niin pieleen menee ja pahemman kerran

Vierailija
51/72 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki in koeteltava Jumalan sanalla!LISÄÄNTYKÄÄ JA TÄYTTÄKÄÄ MAA-JA TEHKÄÄ SE ITSELLENNE ALAMAISEKSI.Lestadiolaisilla ei ole aikaa lukea raamattua ITSE, VAAN USKOTAAN SOKEASTI MITÄ PUHUJA VÄITTÄÄ SANASSA "SANOTTAVAN"

Vierailija
52/72 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moninkertisesti nykyinen määrä ihmisiä. Tämänkokoisissa maissa esim. Keski-Euroopassa ja Aasiassa voi elellä hyvinkin 15 miljoonaa ihmistä.

Vierailija
53/72 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi kaikki ihmiset eivät ajattele samoin. Muutoin olisi jo luonnonvarat kulutettu loppuun ja kaikki täältä kuoltaisiin. Onneksi teitä on siis harvassa :)

Vierailija
54/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa minun korvissani rangaistukselta. jo lapsillekin vaikeaa.

Sitä ei lestadiolainen saa ajatella. Ajatukset keskitetään oman taivaspaikan varmisteluun.

Vierailija
55/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohti raamatussa sanotaan että just teidän pitää täyttää maa?

Et ehkä kysy hirmu vakavissasi... ehkä minä kuitenkin vastailen. Raamattua en tunne olleskaan niin ettei mun kannata alkaa sieltä hakemaan selityksiä. Mutta me uskomme niin että Jumala on Elämän ja Kuoleman Herra,ja Jumala jatkaa yhä tänään luomistyötään. Jokainen uusi ihminen on Jumalan luoma ja tarkoittama.

Se ihminen joka rajoittaa lastentuloa, estää Jumalan suunnitelmaa ja luomista.ihmisellä ei ole mitään oikeutta ottaa ihmislapsen syntymää "omiin käsiinsä". Tämän kai te voitte ymmärtää kun se näin ajatellaan.eli silloin jää syntymättä joku jonka Jumala tarkoitti syntyväksi tänne ihmiseksi elämään... pidemmän tai lyhyemmän elämän...

Jokaisella ihmisellä on tarkoitus. Näin me uskomme...

ap

vaan saarnamiehiin.

Vierailija
56/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaan siihen hommaan ole ja tuolla noi kaksi veljestä taas painii ja kinastelee.

Niissäkin on ihan tarpeeksi.

Ei lapsimäärää tarvitse perustella. Jokaisen henkilökohtainen asia.

Vierailija
57/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pitkään myös oma haaveeni, mutta me emme lapsia saa luomusti, joten siitä oli luovuttava. Neljästä lapsesta haaveilin, samoin mies. Emme koskaan saa tietää, olisiko se jäänyt neljään vai ehkä kolmeen, mutta onnellisia olemme näistä kahdesta, joiden tekemiseen meni aikaa ja rahaa ja monenlaista henkistä ja fyysistä vaivaa.

Luen paljon suurperheistä, joissa lapsia on 5-7, ja tunnen pari tällaista perhettä. Lapsiluku on minustakin niin henkilökohtainen asia, että on väärin tuomita suoralta kädeltä.

MUTTA korostan aina tässä omaa vastuuta. Jos jaksaa hoitaa isoa perhettä, molemmat vanhemmat panostavat siihen, on sukulaisia ja ystäviä auttamassa ja lapset voivat hyvin, kaikki on ok. Mutta jos se suurperhe luodaan väkisin ilman omaa vapaata tahtoa jonkin asian pelossa, lasten ikäerot ovat pieniä ja lapsia syntyy enemmän kuin on resursseja, on väärin lapsia kohtaan toimia näin. Lapset tarvitsevat isossakin perheessä vanhemman aikaa ja huomiota, ja suurperheessä kotitöihin menee aikaa, vaikka isommat lapset auttaisivatkin. Isompia ei myöskään saisi pitää työvoimana, koska koulunkäyntikin on rankkaa työtä ja jos illat hupenevat kotitöihin ja sisarusten hoitamiseen, ollaan taas täysin väärällä tiellä. Niinpä isossa perheessä lapset saavat väkisinkin liian vähän huomiota. Jos osaa asiaan kiinnittää huomiota ja yrittää luoda niitä kahdenkeskisiä hetkiä päivittäin jokaisen lapsen kanssa, ei tilanne ole katastrofaalinen. Mutta jos se kahdenkeskinen hetki on se, kun lapsi kuorii perunoita ja äiti imettää vauvaa, ollaan taas hukassa.

Tiedän perheen, jossa isä vie viittä lasta harrastuksiin pari kertaa viikossa (isompiakin on mutta kulkevat itse harrastuksiinsa). Kun lapset ovat harrastuksissa, isä jää parin pienimmän kanssa odottamaan ja lukee sanomalehteä. Ei siinä saa laatuaikaa yksikään lapsista, isä ehkä viettää hetken omassa maailmassaan ja äiti saa rauhassa olla omassa harrastuksessaan. Kuka kärsii? No, ne lapset, jotka eivät saa huomiota.

En siis ole varaukseton isojen perheiden ihailija. On eri asia miettiä ja pohtia, että kyllä tähän meidän perheeseen sopii vielä yksi lapsi kuin vain tehtailla niitä lisää suomatta ajatustakaan jo nykyisen perheen jaksamiselle ja voimavaroille. Kysyn ainan näissä ketjuissa ja kysyn nytkin suurperheiden äideiltä: miten huomioitte kaikki lapset päivittäin ja varmistatte, että he tulevat kuulluiksi ja tuntevat itsensä tärkeiksi vai eikö tämä ole teistä tärkeää? Kuinka paljon isommat lapset tekevät kotitöitä ja hoitavat pienempiään? Miten varmistatte isompien lasten jaksamisen suurperheessä, kun huomio väkisin on pienissä ja pienten tarpeissa? Vai onko ne pienet helppo sysätä isompien hoidolle, ja itse varmsitatte omaa jaksamistanne? Tästäkin kun on tuttavapiirissä esimerkkiä.

Vierailija
58/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihana asia ja Suomeen tarvitaan lisää kunnon kansalaisia ja työvoimaa näin taloudellisesta näkökulmasta katsottuna, kun siihen on täällä viitattu.

Onneksi olkoon ja voimia uuden vauvan hoitoon!

Vierailija
59/72 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. mietin vaan tuota Raamatun tulkintaa, Raamattua pitäisi lukea kokonaisuutena eikä poimia sieltä yksittäisiä lauseita ajattelematta asiakontekstia jossa se sanotaan. Jos vaikkapa poimitaan vaan lause : lisääntykää ja täyttäkää maa (tosiaan niin sanotaaan Raamatussa) niin samalla periaatteella voitaisiin poimia vaikkapa lause : Älä syö leipää, älä juo vettä ( 1.kun 13:9)

On siis tärkeä lukea Raamattua ja pyytää siihen Jumalalta ymmärrystä. Raamatussahan sanotaan myös, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Jos uskoo Raamatun Jumalaan niin häntä ei opi tuntemaan lukematta Raamattua. Ei se riitä, että joku muu sanoo sinulle mitä Raamatussa lukee ja tekee omia tulkintojaan, vaan Jumala on antanut myös sinulle kyvyn lukea ja ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
60/72 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on maailman maista 11. suurin hiilijalanjälki. Kuluttaminen on vain voimistunut vaikak sitä pitäisi vähentää.

Ei tarvita yhtään lisää jättisuuria perheitä tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme