Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos saisit ylläten tietää olevasi raskaana?

Vierailija
25.09.2011 |

Olisiko iloinen yllätys vai katastrofi? Pitäisitko lapsen ilman muuta vai harkitsisitko muita vaihtoehtoja? Miksi?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoisin toisen lapsen mahd. pian, mutta mies jarruttelee. Tahtoo että meen töihin välillä, olen nyt ensimmäisestä lapsestamme vanhempainvapaalla.

Vierailija
2/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle vielä suurempi, kun sille on tuo vasektomiakin jo vuosia sitten tehty. Sais siinä vähän selitellä, etten ole vieraissa käynyt. Lapsiluku on todellakin täynnä (3 kpl), enkä kyllä jaksaisi (fyysisesti odotusta/henkisesti vauva+taaperoaikaa) itsekään. Huh... jo pelkkä ajatus hirvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ikää on 40v.

Vierailija
4/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on yritetty toista lasta, eikä vain ota onnistuakseen. Jos nyt saisin tietää, että olen raskaana, luultavasti itkisin silkasta riemusta tunnin. Ja lisää seuraavina päivinä. Ei voisi olla parempaa uutista.

Hieman olen kummissani tämän ketjun valtavasta määrästä olisi katastrofi, abortin tekisin -vastauksia. Onko niin, että vain sellaiset vastasivat, vai ovatko av:lla lisääntymisaikeissa olevat ihmiset todella näin pieni vähemmistö?

Vierailija
5/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan on yritys päällä, haluan äidiksi.

Vierailija
6/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman miettisin jaksamista koska kuopus 10kk nyt.

Suunnitelmissa ei ole enää lisääntyä vaikka haluja mulla kyllä olis.

Vierailija
7/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua lasta, eikä sellainen edes sopisi elämäntilanteeseeni.

Vierailija
8/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ei tää puutteessa elävä yh ole moiseen toimeen päässy tän vuoden puolella:(

Vierailija
9/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisi mukanaan taas pari vuotta hyvinv aikeaa aikaa (terveyden vuoksi), mutta en edes harkitsisi aborttia.

Onneksi mies on menossa vasektomiaan.

Vierailija
10/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkisin onnesta jos plussa pärähtäisi testiin! 1,5 vuotta yritetty mutta mitään ei kuulu..:(

Vierailija
11/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saisi hyvän lööpin aikaiseksi. Luonnonihme.

Vierailija
12/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimittäin ei ole kohtua. Tulla raskaaksi ilman kohtua se olis jo sensaatio. Jos vauvan puýstyisi näillä vehkein valmiiksi saattamaan, niin siitä vaan!

T. Neljän äiti.

Vierailija
13/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että ihminen on eläin..vaan oma lajinsa..jonka jumala on luonut..mitä väliä sitten on moraalilla? lailla tai säännöillä kun niistä ei tarvi koskaan vastata kuoleman jälkeen..

Olet siis jossain lapsentasoisessa moraalikäsityksessä? Moraali ei ole jotain tiettyä, pysyvää, tiukkaa ja kirjaankirjoitettua. Moraalin avulla käsittelemme ja erottelemme hyvää pahasta ja pahaa hyvästä. Se ohjaa toimintaamme. Mutta moraali ei tarkoita sitä, että jokin tietty asia joka tilanteessa olisi väärin. Se pistää meidät miettiämään seurauksia ja vastuuta.

Moraalin erilaisia näkökulmiakin on monta. JOkaiseen tilanteeseen emme voi soveltaa samoja käsitteitä. Siksi olisikin ihmiselle tärkeää miettiä niitä valintoja oikeasti moraalisesti, eikä valmiiden, kirjoitettujen mallien mukaan. Pahimmillaan se tekee ihmisestä nimittäin moraalisesti sokean ja aiheuttaa paljon vahinkoa.

Vierailija
14/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitäisin. Eihän nyt noin voi oikeen edes kysyä.

Vierailija
15/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just siksi huolehdittu ehkäisystä, ettei tulisi katastrofeja.

Vierailija
16/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa se olisi jo jonkinmoinen ihme ja jo täysin uskomattoman huonoa tuuria. Viimeksi oli todella painavat syyt tehdä abortti, tällä kertaa niitä ei olisi. Pitäisi lapsen, raskautta varmaan jouduttaisiin seuraamaan.

Vierailija
17/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienoinen katastrofi koska meillä on. 2v. ja vauva ennestään...eikä mummoja ja ukkeja ole tässä lähellä auttamassa. Mutta tottakai vauva olis kuitenkin tervetullut perheeseen. Ollaan ajateltu että lapsiluku jää kahteen, mutta eihän sitä tiedä jos vielä innostutaan.

Vierailija
18/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdin koko ajan. Olen yllättäen raskaana ja erittäin masentunut. Nyt olisi viimeiset hetket käsillä päättää, mitä tekisin :(

Vierailija
19/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus on vasta 4 viikkoa vanha.

Vierailija
20/66 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään pian eskari-ikäinen poika, joka on hyvin rasittava ja saanee lähiaikoina ylivilkkaus-diagnoosin. Hänet kai jaksaisi muuten, mutta kun itselläni on mm. ahdistuneisuushäiriö ja reagoin stressiinkin hyvin fyysisesti...mieheni eli lapsen isä on ehdottomasti sitä mieltä, että jos olen raskaana, lapsi pidetään.

Tuntuu kamalalta sillä tahtoisin toisenkin...mutta en tiedä, jaksanko arjen pyöritystä kovinkaan hyvin. :/ Kaipaan kovasti tyttöä, sen myönnän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme