Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen narkkari,haluatko kysyä jotain?

Vierailija
24.09.2011 |

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vois kuvitellakkaan että käyttäisin viihdekäyttönä piriä, kyllä se vie ennemmin tai myöhemmin kokonaan. ENkä kyllä tunne aikaisemmistakaan piireistä näitä ihmisä... essuja moni voi viihdekäyttää mutta niihinkin jää sellaiseen henkiseen koukkuun että en suosittele!

En ikinä hyväksyisi että lapseni käyttäisi huumeita, en minkäänlaisia. En toisaalta hyväksy sitäkään että örveltäisi alkoholin vaikutuksestakaan mutta alkoholi kuitenkin yleensä on hallittavampi aine kuin esim piri.

Ja sinä joka ostat "siististi" vauhtisi, niin joku kuitenki tietää että vedät. Ja siitä voi tulla sinulle jossain vaiheessa ongelmia. Ei se pussi taivaasta tipahda... ja se että et ole itse näissä piireissä liikkunut niin et ilmeisesti tiedä että todennäköisesti sana on kulkenut kauas, aika moni tietää sä vedät.

Vierailija
2/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kyllä, pidän käyttöäni yhtä oikeutettuna kuin monien harrastamaa alkoholinkäyttöä joka saattaa olla jopa päivittäistä.

En ikimaailmassa kannustaisi lastani käyttämään mitään päihteitä! En sitten mitään. Mutta jos olisi pakko valita, siitä oli kysymys.

Ja hei vaikka en varsinaisesti piireissä ole liikkunut, olen varsin tietoinen mitä siellä tapahtuu. Vaikka en niissä piireissä liiku, se ei tarkoita ettenkö tuntisi ihmisiä jotka liikkuvat - joka taas tarkoittaa sitä että he yleensä tietävät käytöstäni. Jos tämä tulee "huonossa" yhteydessä ilmi, sitten tulee. Olen sen riskin ottanut huomioon. Voihan se olla että minut annetaan ilmi ja senkin olen ottanut huomioon. Tiedän, että tämä on tulella leikkimistä mutta olenpahan itse valintani tehnyt kuten olette tekin.

Jos pidät minua narkkariäitinä joka yrittää oikeuttaa käyttönsä, siinähän pidät. Halusin vain kertoa teille oman tarinani, aivan rauhassa saatte tuomita.

Hoidan kuitenkin lapseni hyvin, vanhempani ja mieheni tietävät käytöstäni, ja hei, kämppäkin pysyy siistinä! (Ei kylläkään amfetamiinin voimin, se tulee avuksi vasta suuremmissa siivouksissa) Käyn jopa töissä. Tottakai arkeeni kuuluu ongelmia, mutta uskon että samoin on teillä. En ole täydellinen vaimo tai äiti, mutta toki yritän olla mahdollisimman hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irti pirikoukusta :)! Itsekin entinen käyttäjä ja tiedän mitä käyt läpi. Itsellä kuitenkin eri tilanne, eli minun käytöstä ei kovin moni tiennyt ja se teki asiasta omalla tavalla vaikeamman. Mutta nyt olen onnellinen äiti ja kaikki tuo taakse jäänyttä elämää jo yli 10 vuotta. Näille, jotka leimaavat sinut luuseriksi, kun olet käyttänyt huumeita..en voi kuin sääliä heitä. Heistä huokuu tietämättömyys. Heille ei vain ole suotu elämänviisautta. Mutta joku kysyi miten vanhemana voi vaikuttaa siihen, ettei lapsi ala käyttämään aineita. Jos sopii, niin minäkin voisin koittaa vastata :)? Ei ainakaan mustavalkoinen ajattelumallin opettaminen, eikä pelottelu. Minusta parasta on se, että hankkii tietoa riittävästi huumeista (keskustelkaa entisten käyttäjien kanssa esim.). Pitäkää lapsiin avoin keskusteluyhteys auki tästä aiheesta. Moralisoiva, tuomitseva ja pelotteleva tyyli vain työntää kapinoivan teinin teistä kauemmaksi. Ja se mikä minut sai käyttämään aineita..huono itsetunto. Eli jos jossain haluan omien lasteni kanssa onnistua, niin siinä että heillä on hyvä itsetunto ja hyvät välit minuun vanhempana. Olin suonensisäisiä huumeita käyttävä eksynyt nainen, joka pääsi sieltä ylös. Ja te arvon tuomitsijat, ette kuuna päivänä minusta sitä uskoisi ;).

Vierailija
4/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irti pirikoukusta :)! Itsekin entinen käyttäjä ja tiedän mitä käyt läpi. Itsellä kuitenkin eri tilanne, eli minun käytöstä ei kovin moni tiennyt ja se teki asiasta omalla tavalla vaikeamman. Mutta nyt olen onnellinen äiti ja kaikki tuo taakse jäänyttä elämää jo yli 10 vuotta. Näille, jotka leimaavat sinut luuseriksi, kun olet käyttänyt huumeita..en voi kuin sääliä heitä. Heistä huokuu tietämättömyys. Heille ei vain ole suotu elämänviisautta. Mutta joku kysyi miten vanhemana voi vaikuttaa siihen, ettei lapsi ala käyttämään aineita. Jos sopii, niin minäkin voisin koittaa vastata :)? Ei ainakaan mustavalkoinen ajattelumallin opettaminen, eikä pelottelu. Minusta parasta on se, että hankkii tietoa riittävästi huumeista (keskustelkaa entisten käyttäjien kanssa esim.). Pitäkää lapsiin avoin keskusteluyhteys auki tästä aiheesta. Moralisoiva, tuomitseva ja pelotteleva tyyli vain työntää kapinoivan teinin teistä kauemmaksi. Ja se mikä minut sai käyttämään aineita..huono itsetunto. Eli jos jossain haluan omien lasteni kanssa onnistua, niin siinä että heillä on hyvä itsetunto ja hyvät välit minuun vanhempana. Olin suonensisäisiä huumeita käyttävä eksynyt nainen, joka pääsi sieltä ylös. Ja te arvon tuomitsijat, ette kuuna päivänä minusta sitä uskoisi ;).

En voisi kuvitellakaan käyttäväni enää piriä viihdekäyttönä. En sen vuoksi, että pelkäisin sen vievän mukanaan. Tiedän että siihen pystyisin. Aktiivisen käyttöni jälkeen käytin vuosia vain 2-4 kertaa vuodessa. MUTTA, aina, siis ihan aina, jos on tekemisissä yhtään tuon narkkimaailman kanssa, se vaikuttaa sinun maailmankuvaasi. Siellä on asiat, kuten hyvin tiedät, täysin eri tärkeysjärjestyksessä kuin tavallisessa maailmassa. Itse en halua enää tuota vääristynyttä maailmankuvaa lainkaan elämääni, koska haluan ettei se vaikuta mitenkään esim lasteni kasvattamiseen. Minä rakastin piriä, se oli parasta mitä olin koskaan kokenut. Olin ihan tunnettu niissä piireissä siitä asiasta, mutta sitä "rakkautta" ei voi edes verrata rakkauteeni lapsiani kohtaan ja minusta se olisi loukkaus lapsiani kohtaan sekoittaa narkkarirakkautta heidän elämäänsä. Tämä siis minun mielipiteeni. Mutta kukin tekee tavallaan. Voit olla hyvä äiti vaikka silloin tällöin piriä vedätkin. En vain usko etteikö se asia sinua hiukan kaiherra omallatunnolla. Itse en pystyisi enää katsomaan itseäni peiliin, jos nyt vetäisin vedot. En millään.

Vierailija
5/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusta. Mutta toinen juttu.. ensimmäinen reaktio oman lapsen huumeidenkäyttöön on useimmiten juuri tuomitseva, peloitteleva yms., koska se on aikamoinen shokki. Oikeastaan pahinta, mitä voi kuvitella, silloin kun asia ensimmäistä kertaa valkenee. Itse oksensin fyysisesti monta päivää, ennen kuin pystyin edes oikein ajattelemaan asiaa. Lamaantumista ei vaan voi estää.

Vierailija
6/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusta. Mutta toinen juttu.. ensimmäinen reaktio oman lapsen huumeidenkäyttöön on useimmiten juuri tuomitseva, peloitteleva yms., koska se on aikamoinen shokki. Oikeastaan pahinta, mitä voi kuvitella, silloin kun asia ensimmäistä kertaa valkenee. Itse oksensin fyysisesti monta päivää, ennen kuin pystyin edes oikein ajattelemaan asiaa. Lamaantumista ei vaan voi estää.

samaa mieltä siitä, että omien lasten huumeidenkäyttö on yksi kamalimmista asioista, joita edes voi kuvitella. Tarkoitankin, että asiaa ei saisi lakaista maton alle, koska asiasta halutaan mielummin vaieta. Pois silmistä, pois keskusteluista, pois mielestä. Lopulta asiasta olisi kuitenkin tärkeää keskustella avoimesti. Mihin lapsi käyttää, eli mitä asiaa hoitaa tällä. Jokainen käyttää johonkin tarpeeseen ja sen selvittäminen on kaikista tärkein asia. Uskon vakaasti, että onnellinen ja tasapainoinen ihminen ei tarvitse mitään päihteitä. Voin todeta tämän ihan omaltankin kohdaltani; nyt minulla on perhe ja ihanat lapset ja olen onnellinen..en kertakikkiaan kaipaa päihteitä. Elämä on tarpeeksi ihanaa selvinkin päin :). Haluan toivottaa kaikille voimia jaksaa taistella omien lasten kanssa huumeita vastaan.

Vierailija
7/137 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kyllä, pidän käyttöäni yhtä oikeutettuna kuin monien harrastamaa alkoholinkäyttöä joka saattaa olla jopa päivittäistä.

En ikimaailmassa kannustaisi lastani käyttämään mitään päihteitä! En sitten mitään. Mutta jos olisi pakko valita, siitä oli kysymys.

Ja hei vaikka en varsinaisesti piireissä ole liikkunut, olen varsin tietoinen mitä siellä tapahtuu. Vaikka en niissä piireissä liiku, se ei tarkoita ettenkö tuntisi ihmisiä jotka liikkuvat - joka taas tarkoittaa sitä että he yleensä tietävät käytöstäni. Jos tämä tulee "huonossa" yhteydessä ilmi, sitten tulee. Olen sen riskin ottanut huomioon. Voihan se olla että minut annetaan ilmi ja senkin olen ottanut huomioon. Tiedän, että tämä on tulella leikkimistä mutta olenpahan itse valintani tehnyt kuten olette tekin.

Jos pidät minua narkkariäitinä joka yrittää oikeuttaa käyttönsä, siinähän pidät. Halusin vain kertoa teille oman tarinani, aivan rauhassa saatte tuomita.

Hoidan kuitenkin lapseni hyvin, vanhempani ja mieheni tietävät käytöstäni, ja hei, kämppäkin pysyy siistinä! (Ei kylläkään amfetamiinin voimin, se tulee avuksi vasta suuremmissa siivouksissa) Käyn jopa töissä. Tottakai arkeeni kuuluu ongelmia, mutta uskon että samoin on teillä. En ole täydellinen vaimo tai äiti, mutta toki yritän olla mahdollisimman hyvä.

No eipä kuulu tollasia ongelmia meidän arkeen. Ite pyöriny piripiireissä, mutta kun lapsi syntyi jäi se paska niin taakse. Ei tulis mieleenkään altistaa lapsia mitenkään mihinkään huumemaailmaan liittyvään. Ja tekstistäs näkee, että ajatusmaailmas on jo vääristyny. Kuka tahansa nyt jaksaa siivota suurestikin pelkän kahvin voimalla.. Toivon ihan sun ja lastes puolesta, että lopetat ton itsesi kusettamisen ja keksit terveemmän harrastuksen. Ja ei tarvi varmaan saarnata, mut ei se siivouskaan suju sillon kun sulle myydään paskasatsi ja saat elämäs rytmihäiriöt ja täriset pari pvää.. Ja tätä tapahtuu ihan paremmissakin piireissä.

Vierailija
8/137 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lähinnä sanoa, että olet paska ja luuseri. Ja että on väärin lapsiasi kohtaan, jos joutuvat olemaan kanssasi tekemisissä.

Raskaana olessa on väärin käyttää, mutta on päässyt irti joka on pääasia. Ja sille ei enään voi mitään ! Mulla on pari kaveria jotka ovat piriin koukussa ja siitä on todella vaikea päästä irti ! Ja riippuvaisen haukkuminen/mollaaminen ei todellakaan auta pääsemään ainakaan irti aineesta, päin vastoin. ( Yleisesti ottaen ! ) Luuseri-touhua on mutta jos pääsee eroon niin saa multa pisteet ! Ja nämä alkoholisti-vanhemmat ovat erittäin säälittäviä ja luuserimaisia tapauksia !!!

Vierailija
9/137 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto on yleinen syy huumeiden käyttöön. Ja se että tuomitaan ja syrjäytetään arjesta, vain pahentaa ongelmaa. Joten ihmiset jotka eivät tiedä mistään mitään, turha tuomita.

Vierailija
10/137 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei se noin mene.

riippuvuudet ovat itse aiheutettuja tiloja/sairauksia. Ykköstyypin diabeteksen puhkeamiseen ei voi vaikuttaa millään tavalla tai siitä ei olla saatu mitään tietoa, mistä se voisi johtua.

Täällä ykköstyypin diabeettikomies sekä erilaisten päihteiden ja piristeiden käyttäjä. Minä en kuitenkaan kuormita yhteiskuntaa ongelmilla, mun ei tarvi käydä missään hoidossa päihdeongelmani takia, koska haluan lopettaa sen ihan itse, ilman yhteiskunnan turhaa rasittamista.

Mutta muista, että sinä et ole mikään kuluerä diabeteksesi kanssa tälle yhteiskunnalle tai et ainakaan tahallasi ole sellainen.

Hyvää loppuvuotta.

Vierailija
11/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaan?

Vierailija
12/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten pääsit eroon? Onko sinulla lapsia, käytitkö huumeita raskaana ollessasi?

Oletko kertonut huumeiden käytöstäsi nykyisille ystävillesi?

Vierailija
13/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa,myin huumeita sillä rahoitin.

Vierailija
14/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen vuoden jälkeen tajuttuani ettei siellä ole elämää.Käytin raskaana ollessani,ja kaikki tietävät että olen narkannut.

Vierailija
15/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiinko lapsesi huostaan vai jouduitko ensikotiin tmv vastaavaan? Lapsen isä -oliko hänkin narkkari?

Vierailija
16/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa,lapsen isä on narkkari ja kyllä lapset lähtivät huostaan.

Vierailija
17/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tehdä, jos epäilee nuoren käyttävän huumeita?"

Kävisitkö kommentoimassa?

Vierailija
18/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aineesta pidit eniten?

Vierailija
19/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missä vaiheessa heidät sait?

Vierailija
20/137 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tehdä, jos epäilee nuoren käyttävän huumeita?"

Kävisitkö kommentoimassa?

enpä tiedä,kova kuulustelu paikallaan.Poika vai tyttö?Tuo mulle ei käytä sen jälkeen enään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi