Mitä LAPSEN mielestä tosi kivaa teitte tänään YHDESSÄ?
Ja oliko sinullakin kivaa? Lapsen ikä myös...
Minä huomasin, että 1½-vuotiaani oli ihan onnessaan, kun jäin köllimään viltin päälle lattialle ja katsomaan hänen kanssaan eläinohjelmaa. Yleensä aina touhuan jotain, nytkin olin aikeissa silittää. Onneksi jäin köllimään! Lopuksi syötiin suklaakakkua.
Kommentit (69)
Lapsi oli innoissaan, mulla oli ihan helvetin tylsää ;)
On ollut kipeänä ja nyt toipilaana vieläkin kärrttyinen niin ei mennyt päivä ihan iloisissa merkeissä. Mummolassa käynnistä tykkäsi myös kun sai kuunnella lastenlauluja ja leikkiä mummon kanssa. Illalla oli myös onnessaan kun äiti nukutti. Ollaan totutettu isin nukuttamiseen viime aikoina ja nyt oli niin iloinen kun pääsi ätän kaa nukkumaan.
Kaupassa käydessämme koira oli oksentanut matolle oven eteen ja silloin kyllä sieppasi. Ajattelin, että menee saunailta ihan pilalle kun täytyy mattoa alkaa pesemään.
Enpä joutunut siihen itse paljon puuttumaan, kun lapset nappasivat harjat ja hinkuttivat niin ettei minulle jäänyt hommaksi kuin huuhtelu. Lapsilla oli hauskaa ja minä sain nautiskella löylyistä.
kaupassa usein vetoamalla lapsen "mä osaan kyllä!"-tunteeseen (pienenä sai työnnellä lastenkärryjä ja pakata niihin ostokset) ja päättämishaluun (lapsi saa valita minkä muotoista pastaa ostetaan jne).
Autossa eka pitämällä seuraa "katos mitä tosi mielenkiintoista tuolla on"-tyylillä. Pikkuhiljaa meidän selostukset jäi vähemmälle ja lapsi alkoi kviihtyä ilman "opasta".
Ja viime kädessä hävyttömällä lahjonnalla; jos huomaan että kohta menee ranttaliksi, totean että tää on susta varmaan tosi tylsää, mutta jos jaksat olla kiltisti loppuun asti niin saat namia/piirrettyjö/muuta mieluisaa. Hyi mua.
Ketjua lukiessani ihmettelen, miten olette saaneet lapsenne nauttimaan autossa ja bussissa istumisesta tai kaupassa käymisestä? Meillä nämä ovat ikävimpien tekemisten listan kärjessä.
mä muistan kun isä ja äiti teki muuton yhteydesäs remonttia ja koko kämppä oli sekaisin. Olin 5 ja musta oli ihan huippua kun meillä ei ollut ruokapöydällä tilaa syödä, levitimme pöytäliinan lattialle ja söimme siinä :)
P. S. Kun kävin oman lapsen kanssa ekaa kertaa Korkeasaaressa kysyin reissun jälkeen mikä oli ollut kivoin eläin. Mielenkiintoisin oli ollut kärpänen joka pörräsi ympärillä kun söimme eväitä :)
Kiinnittäkää huomiota, että tässä ketjussa tulee ilmi, että lasten mielestä hauskimmat päivät ja tekemiset on tosi yksinkertaisia, tyyliin "makoiltiin viltillä ja syötiin jäätelöä". Eli se kiireetön, yksinkertainen yhdessäolo on parasta. Siten opetatte lapsillenne sen onnellisuuden lähteen. Tehkää vaikka olohuoneen lattialle maja ja syökää siellä jotain eväitä ja höpötelkää hölmöjä juttuja.
Mies on viikonlopun veks, joten pientä tyttöjen vknloppua vietetty tyttären kanssa. Aamulla köllittiin sängyssä, sit katsottiin yhdessä ladtenohjelmia, käytiin ulkona ja kaupassa, oli tytön herkkupäivä joten ostettiin myös sipsejä ja pillimehua. Leikittiin piilosta, siivosin tytön huonetta hänen avustusellaan, se oli hänelle leikki. Päiväunet, sen jälkeen taas köllimistä, katsottiin Dvd:ltä sylikkäin pari lastenohjelmaa. Sit tehtiin yhdessä lihamureketta, leikittiin pikkuautoilla ja muilla pikku-tavaroilla, laulettiin, piilotettiin esineitä... Syötiin , sit herkuteltiin sipseillä ja pillimehulla ja katottiin pari jaksoa Karhuherra Padingtonia vierekkäin sohvalla. Sit olikin jo iltarutiinit, puuro, pesut ja sitten mentiin omaan huoneeseen lukemaan satu, ja piti kertoa omasta päästäni vielä pari satua. Eli koko päivä tyttären kanssa!
kaupassa usein vetoamalla lapsen "mä osaan kyllä!"-tunteeseen (pienenä sai työnnellä lastenkärryjä ja pakata niihin ostokset) ja päättämishaluun (lapsi saa valita minkä muotoista pastaa ostetaan jne). Autossa eka pitämällä seuraa "katos mitä tosi mielenkiintoista tuolla on"-tyylillä. Pikkuhiljaa meidän selostukset jäi vähemmälle ja lapsi alkoi kviihtyä ilman "opasta". Ja viime kädessä hävyttömällä lahjonnalla; jos huomaan että kohta menee ranttaliksi, totean että tää on susta varmaan tosi tylsää, mutta jos jaksat olla kiltisti loppuun asti niin saat namia/piirrettyjö/muuta mieluisaa. Hyi mua.
Ketjua lukiessani ihmettelen, miten olette saaneet lapsenne nauttimaan autossa ja bussissa istumisesta tai kaupassa käymisestä? Meillä nämä ovat ikävimpien tekemisten listan kärjessä.
onnistumatta mitenkään pysyvästi. Autossa katselevat DVD:ltä ohjelmia, mutteivät nekään jaksa kovin pitkään viihdyttää. Alkavat yleensä jossain vaiheessa kinaamaan keskenään jne. Perilläolosta kysellään ekan kerran parin km:n matkan jälkeen.
Bussilla kuljetaan lyhyitä matkoja, päiväkodille jne. joten ne nyt menee. Mutta eivät pojat niistä mitenkään tykkää.
Ostoksille menoa vastustetaan varbaalisesti, vinkumalla ja marisemalla jne. Tänään pitäis käydä ostamassa yksi synttärilahja ja isomalle talvitakki ja aikamoinen uikutus kuului, kun tämän kerroin.
Uhkailua ja sanktioitakin käytetään...
Sitä vaan ihan oikeasti ihmettelen, että jonkun lapsista nuo asiat ovat kivoja :).
oli illalla disco. :D Mies tanssi 4 vuotiaan
kanssa hikipäässä ja he "breikkasivat" jne. Lapsi oli tosi innoissaan. :) Minä ja puolivuotias katseltiin menoa nauraen ja välillä tanssien.
Kivaa oli koko perheestä! MIes on niin ihana kun heittäytyy kaikkeen tuollaiseen.
joka lauantai toistuva rutiini, mutta hauskaa meillä oli.