Soviteltu pväraha, mikä halvatun järki???
Otin tänään kys jutusta selvää josko alkaisin tekemään keikkaa ja koska sitä ei ole läheskään varmaksi 4-5-pvälle vkossa niin soviteltua pitäis kai hakea tasaamaan tuloja.
No, sainpa tietää liitoltani, että se max75% minulla tarkottais hieman alle 29h työmaikaa vkossa, siis haloo sehän meinais vain 3 työpäivää vkossa=24h.
Sittenkö se jäljelle jäävä eli vajaa 5h olis sitä mistä saan sovitellun, se tekis n.60e!!!
MIKÄ järki mun olis painaa töissä jos saisin asoviteltua päivärahaa muutaman hassun kympin??!!
+ - 0 se menis ellei jopa miinukselle kun ottaa huomioon työmatkakulut, eväät yms.
Juu ja tähän shokkiin ei nyt auta ritinät siitä kuinka työnteko on aina kannattavampaa ja parempi, juu niin on MUTTA kai siitä pitäisi edes peruselämiseen tarvittavat tulotkin saada!!?
Jep, ehkäpä jatkan täystyöttömyyslinjalla ja olen aamulla kotona kun muksut lähtee kouluun ja 4,5-6,5h myöh heitä vastaanottamassa ja oion sitten vaikka matonhapsuja aikani kuluksi..
Johan tässä on mennytkin tällä tavoin 4kk..
Kommentit (11)
Kävin tekemässä keikan hlökohtaisena avustajana. Työkeikasta sai palkkaa n. 10 e/h ja se vähensi työttömyyskorvausta. Bruttona käteen jäi korvauksen yli 5 e/h, siitä kun vähentää verot ja matkakulut ja ruokailukulut, niin eipä siitä jäänyt muuta positiivista kuin kokemus.
Minua kun pyydettiin uudeleen samaan paikkaan totesin ettei sovi. Mielummin tosiaan auttaa omat lapset kouluun ja on iltapäivällä paikalla kun tulevat koulusta kotiin.
Kävin tekemässä keikan hlökohtaisena avustajana. Työkeikasta sai palkkaa n. 10 e/h ja se vähensi työttömyyskorvausta. Bruttona käteen jäi korvauksen yli 5 e/h, siitä kun vähentää verot ja matkakulut ja ruokailukulut, niin eipä siitä jäänyt muuta positiivista kuin kokemus.
Minua kun pyydettiin uudeleen samaan paikkaan totesin ettei sovi. Mielummin tosiaan auttaa omat lapset kouluun ja on iltapäivällä paikalla kun tulevat koulusta kotiin.
Jos menet avustettavan kanssa kahvilaan ja ostat sieltä itsellesi kahvit ja pullan ni ei sitten jää enää mitään ylimääräistä käteen.
Jos menet avustettavan kanssa kahvilaan ja ostat sieltä itsellesi kahvit ja pullan ni ei sitten jää enää mitään ylimääräistä käteen.
ja vaikka täällä kuinka jeesustellaan, että työnteko aina kannattaa, tositilanteessa moni miettii, onko hommassa järkeä. Etenkin jos vaakakupissa on myös esim. lasten kanssa vietettävä aika.
saisit palkan lisäksi vielä rahat viikon ruokiin ilmaiseksi?
Jos sulla noin paljon riittää keikkaa vielä, niin aika järjetöntä on logiikkasi, tuossahan pärjäisi jo ilman mitään ylimääräistä tukeakin.
hyvin se nytkin sulta sujuu, paperihommat on rassaavia, ja minkä tähden, eli anna olla, loisi huolella ja hoida mukulat.
Joskus kyllä pääset hommiin, jossa tienaa rahaa, eikä vain pennejä.
Tekstin perusteella sulta on tainnut opinnot vähän jäädä kesken. Ehkä sun kannattais niitä jatkaa?
sen jälkeen onkin saanut ammattitaidon ja koulutuksen.
Ja sitten eräät porskuttaa täysin kouluttamattomina vakipaikoissaan..tai jollakin ½v-1v pätkällä.
ap
Arvaa, kummalla on parempi mahdollisuus saada kokoaikainen työpaikka: sillä, joka on ollut pari vuotta kotona työttömänä, vai sillä, joka on tehnyt viimeiset kuukaudet osapäivätöitä?
sen jälkeen onkin saanut ammattitaidon ja koulutuksen. Ja sitten eräät porskuttaa täysin kouluttamattomina vakipaikoissaan..tai jollakin ½v-1v pätkällä. ap
saisit palkan lisäksi vielä rahat viikon ruokiin ilmaiseksi?
Jos sulla noin paljon riittää keikkaa vielä, niin aika järjetöntä on logiikkasi, tuossahan pärjäisi jo ilman mitään ylimääräistä tukeakin.