Mitä LAPSEN mielestä tosi kivaa teitte tänään YHDESSÄ?
Ja oliko sinullakin kivaa? Lapsen ikä myös...
Minä huomasin, että 1½-vuotiaani oli ihan onnessaan, kun jäin köllimään viltin päälle lattialle ja katsomaan hänen kanssaan eläinohjelmaa. Yleensä aina touhuan jotain, nytkin olin aikeissa silittää. Onneksi jäin köllimään! Lopuksi syötiin suklaakakkua.
Kommentit (69)
Rento aamu ensin hihitellen yhdessä sängyssä. Päivällä käytiin metsäretkellä ja geokätköjä hakemassa. Illalla Hauskat kotivideot ja herkkuja. Sitten vielä vähän uusien kirjojen lukemista yhdessä ja nauramista. Lapset 6v ja 4v. Oli kivaa minullakin.
tehtiin texmex ruokaa ja saunottiin.Syötiin karkkia ja jäätelöä.Lapsilla "ihan paras päivä".Ei ne paljon tarvitse:)
Kuopus, 2,5v, oli ihan innoissaan kun pääsi kerrankin isosiskon mukaan bahá'í-lastentunnille, ja esikoinen, 6v, taas oli innoissaan, kun samalle tunnille tuli hänen kavereistaan yksi uusi osallistuja :) Tunnin jälkeen meillä tuli käymään muutamia ystäviä, joiden kanssa suunniteltiin yhteisiä touhuja tänä syksynä, ja kuopus lähti onnesta soikeana isin kanssa "pauppaan", kun esikoinen jäi onnessaan esittelemään yhden ystäväni teini-ikäiselle pojalle eskaritehtäviään, Prinsessa-lehtiään ja mitä kaikkea sitten neidin kaapeista ja laatikoista löytyikään. Tämä ko. teinipoikakin on todella valloittava tapaus, koska hän oikeasti kuuntelee näitä pikkulasten touhuja, leikkii heidän kanssaan ja saa lapset tuntemaan itsensä tärkeiksi :)
En tiedä, teinkö minä varsinaisesti mitään sellaista, josta lapsi olisi tykännyt, siis että olisi tehnyt sen asian juuri minun kanssani, mutta minä pidän lastentunnit, ja minä kutsuin nämä ystävät kylään, joten olin ainakin alkusyy sille, että lapset pääsivät näihin kivoihin puuhiinsa.
4,5 km päässä Hesellä syömässä. Oltais käyty kauempana, mutta kun lapsen etukumi tyhjeni koko ajan, niin oli turhan raskasta ajoa. Lapsi on 9v. Oli meillä kivaa, vaikkakin matkaan meni aika paljon kauemmin kuin suunniteltiin, koska osa matkasta piti kävellä.
hetki tais olla, kun pääsi ulos hyppimään kuralätäköihin. Niin ja illalla kylpyammeeseen kylpemään.
Kävimme autolla kauppareissun tarkoituksella vähän kauempana (25km) kun kaikki tykkäämme ajella ja kuunnella musiikkia samalla. Lapset olivat tyytyväisiä ja katselivat maisemia.
Paistoin vohveleita.
2,2 vuotiaani katseli vierestä ja sekoitteli pannua itsekin,kun ruskistin siinä lihaa,kaalia,kesäkurpitsaa,purjoa,ym
Pitää kovasti kokkauspuuhista.
3v kysyi saunassa että: mikä päivä tänään on? Kun vastasin että lauantai, sanoi siihen että: Lauantai on paras päivä. Mukana menossa oli myös pian 7v esikoinen ja mies.
Liian harvoin tehdään yhdessä koko perheen voimin mitään, tuntui olevan lapsille tärkeä juttu.
kun kävimme puistossa ruokkimassa kanoja ja sen jälkeen kahvilassa lounaalla.
Lapsi 6 v.
Isä palasi yöllä työmatkalta ja voi sitä riemua, kun lapset aamulla tajusivat, että isä on tullut kotiin sillä aikaa kun he nukkuivat.
Oli ihana lämmin ja aurinkoinen päivä, käytiin leikkikentällä ja kerättiin pähkinäpensaan juurelta pähkinöitä, esikoinen sitten kivellä rikkoi niitä ja syödä mussutettiin niitä sitten yhdessä. Leikittiin ja ihmeteltiin kaikenlaista. Kotimatkalla kadulla soitti hauska ska-bändi joka viehätti lapsia, tanssittiin ja oli ihanaa. Kotona oli sitten väsymyksen takia tiukkoja hetkä mutta klo 8 jo molemmat nukkuivat rauhallisesti. Lapset 1 ja 4. Olipas hyvä päivä!
Oli ihana lämmin ja aurinkoinen päivä, käytiin leikkikentällä ja kerättiin pähkinäpensaan juurelta pähkinöitä, esikoinen sitten kivellä rikkoi niitä ja syödä mussutettiin niitä sitten yhdessä. Leikittiin ja ihmeteltiin kaikenlaista. Kotimatkalla kadulla soitti hauska ska-bändi joka viehätti lapsia, tanssittiin ja oli ihanaa. Kotona oli sitten väsymyksen takia tiukkoja hetkä mutta klo 8 jo molemmat nukkuivat rauhallisesti. Lapset 1 ja 4. Olipas hyvä päivä!
Tuleepa hyvä mieli näistä vastauksista. Kaikilla on siis ollut mukavia hetkiä lasten kanssa :D .
Meilläkin oli lapsen kanssa muitakin mukavia hetkiä kuin tuo viltillä kölliminen.
Aamusta heti soitimme latinomusiikin tahtiin marakasseja ja pieni tanssi äidin mallin mukaan ;). Voi, miten hauskaa! Päiväunet otimme poikkeuksellisesti kainalokkain, sekin oli ihanaa. Ja lasta nauratti kauheasti Hiiri tulee-leikki, jota leikimme pitkin päivää.
ap
hyvä ap!
Valitsi muffinsit, kokeiltiin Lidlin makuesansseja ja maisteltiin sitten koko perheen voimin manteli-, appelsiini-, sitruuna- ja suklaa- (kakaosta) muffinseja.
Isompi lapsi pääsi aamupäivällä käymään töissäni ja autella.
jääkiekkokoulua varten, syötiin subissa, ajettiin linjaautolla, syötiin suklaata, käytiin kaupassa
riitojakin oli, mutta ne nyt sovittu ja 6 v lapsi jo unten mailla
läheisellä kentällä lennättämässä leijaa. Tyttö 3-vee. Koirakin oli mukana.
Ja tänään haettiin meille kaksi marsua :) Tuo marsujen odotus on ollut kivaa minustakin, häkin hain jo viikko sitten ja sitä olemme sisustaneet. Lisäksi 6- ja 8-vuotiaat ovat ahkerasti lukeneet marsukirjoista hoito-ohjeita. Tänään kyllä meinasi mennä tappeluksi, sillä kaikki olisivat halunneet syöttää marsuja ja muutenkin roikkua koko ajan häkin vieressä. Kaikenkaikkiaan oli silti kivaa :)
pinomassa puita monta tuntia. Nautti kovasti. Pienempikin kävi aamupäivällä ulkona ennen kauppaanlähtöä, mutta leikki vesilätäkössä sateessa yksinään. Kaupan jälkeen saivat jätskit, tykkäsivät takuulla!
Isompi jatkoi iltapäivällä puuhommia isänsä kanssa ja me pienemmän kanssa köllöteltiin sohvalla, kun pienelle nousi kuume päiväunien jälkeen. Minä katsoin Taksi-elokuvaa ja pienempi kölli sylissä ja sohvalla. Välillä vähän höpöteltiin ja leikittiin "missä on"-leikkiä.
Vähän ennen pienemmän nukkumaanmenoa lapset saivat uudet otsalamput, joilla leikkivät pimeässä vessassa. Voi sitä onnea!
Nyt illalla isompi sai luvan pelata Kinectimalsia - on onnellinen lapsi!