Mistä löytäisin mummon lapselleni?
Lapsellamme ei ole isovanhempia. Onko kukaan löytänyt ns. varamummoa lapselleen ja mitä kautta? Millaisia kokemuksia?
Kommentit (45)
Hän on lapseton ja tosi innokas olemaan meidän lasten kanssa. Olen tosi iloinen siitä miten tässä on käynyt, sillä nyt tämä varamummius on niin luontevaa että olemme muutenkin paljon enemmän hänen kanssaan tekemisissä kuin kummankaan vanhempien. Heitä ei kiinnosta meidän elämä, ja meitäkin vähitellen yhä vähemmän heidän elämänsä. Varamummi on se jonka kanssa vietämme aikaa ja jota meidän lapsemme rakastavat.
En tiedä missä seuduilla niitä toimii, mutta niihinhän saa laittaa mitä palveluja itse tarvii ja mitä on valmis tarjoamaan. En tiedä kunnolla tuosta systeemistä että miten sitten toimii. Ilmeisesti kuitenkaan raha ei vaihda omistajaa.
Musta tää on itsekkyyden huippu. Sanokaa nyt ihan rehellisesti, kuinka todennäköistä on, että löytäisitte vanhan ihmisen paapomaan lapsianne? Suurimmalla osalla mummuista on ihan omat lapsenlapset ja aika vähän kiinnostusta vieraisiin "kakaroihin". Ja ne, jotka on lapsettomia, ovat usein aika vihamielisiä tai sitten heilläkin on omat sukulaislapset jo valmiiksi.
Itse en kehtaisi edes kysellä mitään varamummua. Ihan älytön odotuskin, että jostain pitäisi löytyä joku hoitopaikka lapselle ja vanha ihminen paapomaan. Ei maailma vaan toimi niin. Jos teillä on joku sukulainen tai naapuri, voitte yrittää tutustua siihen ja katsoa, tulisiko siitä jotain. Mutta ventovierasta ihmistä nyt lähteä lehdillä hakemaan. Miksette itse tarjoudu jonkun lapsenpiiaksi? Rakastamaan hänen lapsiaan ja leipomaan niille pullaa ihan hyvästä mielestä?
Törmäsin tänne samanlaisesta surullisesta syystä, että etsin mummia lapselleni. Sellaista, jolla olisi antaa aikaa meille. Emme tarvitse vahtia lapsellemme, vaan mummia, jonka voisimme pyytää välillä sunnuntaisin syömään, välillä saunomaan, joka tulisi syntymäpäivänä kylään ja muulloinkin ja jonka luona voisi myös vierailla. Jonka kanssa jutella niitä näitä ja jota voisi käyttää asioilla ja ehkä auttaa siivouksessa.
Minä olen laittanut Suomi24-keskustelupalstalle ja
Meidän Perhe-keskustelupalstalle ilmoituksen itsestäni että haluaisin olla jollekin lapselle varamummo. Ihan rakkaudesta lapsiin eli ihan ilmaiseksi. Eli jos Jyväskylästä etsit niin olisin valmis.