Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hemmetin tympeää kun ei vaivauduta vastaamaan txt-viestiin!!!

Vierailija
20.09.2011 |

Oikeasti, onko niin kamalan ylivoimainen asia vastata saamaansa tekstiviestiin EDES 2-3vrk sisällä??

Mua ottaa ihan hitosti kupoliin parin kaverini tyyli vastata ties milloin jos lainkaan, minusta se on tosi huonoa käytöstä ja töykeää!!

Nytkin odotan kommenttia 2 eri hlölle lähettämääni viestiin ja he sai ne viestit viime pe!!

Tulee sellainen haista sinä paska-olo, en ole edes vastausviestin väärti://

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein unohdan tekstarin heti sen luettuani. Vastattava on siis joko heti tai jos se ei onnistu niin saatan muistaa asian vasta seuraavan kerran kun tulee tekstari, jos silloinkaan. En tarkoita tällä mitään pahaa, olen vain hiukan huonomuistinen ja tollo. Tiedän aiheuttavani tuolla mielipahaa ja se tuntuu pahalta vaikken teekään sitä tahallani.

Vierailija
22/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti on sopiva silloin, kun haluaa tiedottaa lyhyesti eikä odota vastausta.

Tekstarista puuttuu vuorovaikutus. Puhelimessa saa kysyttyä pikaisia asioita tehokkaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kärsivällinen, please!

t. oikeusaputoimiston virkailija

Vierailija
24/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät ihmiset laittavat viestiin kysymyksen, jonka vastaus ei mahdu tekstariin. Sellaisiin en vaivaudu vastaamaan. Esimerkki tästä: "Hei, mikä olikaan sen ihanan mustikkapiirakan ohje, jota teit kun viimeeksi oltiin kylässä? Ja mitä teiile nykyään kuuluu?" Tälläinen tekstari on älytön. Mitä kitjoittaja olettaa että vastaan?

Toinen tyyppi on, että olettaa kaikkien istuvan kännykkä kädessä kotona. Esimerkki: "Lähdetkö kahville 5 min. kuluttua? Nähdään portilla!". Siis mitä? Mun puhelin on jossain hyllyllä ja viestiääni äänetön, katson viestit kun puhelin soi.

Jos jollain on asiaa, niin soittakoon! Viestit ovat ilmoittelua varten tai vastaavaa. Esimerkiksi puhelinnumeron lähettämistä varten.

Vierailija
25/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään yleistä ja tavallista olla moukka tässä asiassa!

PS. taidankin vinkata kännykkävalmistajille, että se tekstiviestisysteemi on puhelimissa aivan turha, kun eihän sitä kerta tarvita kun aina voi ja pitää nimenomaan soittaa!!

ap

Vierailija
26/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole kyse todella tärkeästä asiasta, vaan sellaisesta, johon voi vastata muutaman tunnin sisällä. Sellaiset ihmiset ovat ärsyttäviä, jotka soittavat kaikki pienetkin asiat esimerkiksi klo 22 aikaan illalla kun toiset saattavat olla jo nukkumassa. Miksei voi tekstata kun siihen ei yleensä herää.

Opettele laittamaan puhelin äänettömäksi kun menet nukkumaan.

Vierailija
27/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ehtiä vastata niihin, kun lapset pörrää ympärillä ja räplää kännykkää ja sählää jotain. Erityisesti kutsut johonkin, kun monesti on muuttujia joista olisi niin paljon helpompi puhua ihan puhumalla. Siksi jos mun kanssa haluaa sopia jotain kiireistä tai erityisen varmasti haluaa saada sen vastauksen, on mulle vaan soitettava.

Ärsyttää myös serkku, joka pyytää aina lapsensa hoitoa tekstiviestillä. OTan lapsensa meille ihan mielellään yökylään, mutta mun mielestä yöhoidot on sen luokan juttuja et pitäis puhua eikä viestittää.

Vierailija
28/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään yleistä ja tavallista olla moukka tässä asiassa! PS. taidankin vinkata kännykkävalmistajille, että se tekstiviestisysteemi on puhelimissa aivan turha, kun eihän sitä kerta tarvita kun aina voi ja pitää nimenomaan soittaa!! ap

Minä en ainakaan tiedä mitään ärsyttävämpää kuin luuriin näpyttely, kun saman asian voi hoitaa tuhat kertaa kätevämmin tietokoneella. Itse en edes muista, koska viimeksi olisin tekstarin lähettänyt.

Vierailija
29/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään tekstaillen asiat hoituu. Itsekin myönnän, että saattaa mennä vuorokausi vastata pahimmillaan, mutta toisaalta vastaan aina, ja niin kuuluukin tehdä.

Jos mulle soitetaan, en välttämättä vastaa soittoon. En vaan jaksa kovinkaan usein alkaa mitään spontaania puintia puhelimessa, joillain kavereilla käsitys puhelinkeskustelusta on vähintään tunnin maratoni, josta ei pääse eroon muuta kuin lähestulkoon lyömällä luurin korvaan. Ja kun toinen soittaa, ei voi koskaan tietää, onko kyse puheripulista vai jostain tärkeästä.

Tekstaus pikkuasioiden osalta on paljon älykkäämpää. Siis minun kanssani. Ehkä kaikkien kannattaisi selvittää ainakin lähimpien kaveriensa preferenssit, niin ei tule viestintäkatkoksia.

Vierailija
30/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole kyse todella tärkeästä asiasta, vaan sellaisesta, johon voi vastata muutaman tunnin sisällä. Sellaiset ihmiset ovat ärsyttäviä, jotka soittavat kaikki pienetkin asiat esimerkiksi klo 22 aikaan illalla kun toiset saattavat olla jo nukkumassa. Miksei voi tekstata kun siihen ei yleensä herää.

Opettele laittamaan puhelin äänettömäksi kun menet nukkumaan.

Ei sitä voi laittaa äänetömäksi parin hullun takia. Jollakin (vaikka vanhoilla vanhemmilla) saattaa olla todellinen hätä vaikka keskellä yötä!

Vierailija
31/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, onko niin kamalan ylivoimainen asia vastata saamaansa tekstiviestiin EDES 2-3vrk sisällä?? Mua ottaa ihan hitosti kupoliin parin kaverini tyyli vastata ties milloin jos lainkaan, minusta se on tosi huonoa käytöstä ja töykeää!! Nytkin odotan kommenttia 2 eri hlölle lähettämääni viestiin ja he sai ne viestit viime pe!! Tulee sellainen haista sinä paska-olo, en ole edes vastausviestin väärti://

Sua ei oo priorisoitu. Kyllä tärkeille vastataan:)

Vierailija
32/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en soita kellekään kuin aivan äärimmäisessä hädässä. Tekstareita saan laittaa ilmaiseksi netissä muutamia kymmeniä kuussa.

Ja nyt te alatte paasaamaan ettei köyhällä eläkeläisellä/ttt-asiakkaalla saa olla nettiä.. Niin en soita kellekään kuin aivan äärimmäisessä hädässä. Tekstareita saan laittaa ilmaiseksi netissä muutamia kymmeniä kuussa.

Ja nyt te alatte paasaamaan ettei köyhällä eläkeläisellä/ttt-asiakkaalla saa olla nettiä..

Vierailija
33/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g voita 1dl sokeria 3dl jauhoja+leivinjauhe murustetaan. Päälle pari desiä rahkaa ja kermaa + mustikat ja sokeri. 200C30min. Hyvää kiitos, koska nähdään!

Ihan normi tekstari. Jos et tohon kykene niin voinet vastata näin:

Meilasin sulle reseptin.

Jessus kun on tosiaan vaikeaaaaa. Mua ärsyttää myös tekstareihin vastaamattomat mut olen jo oppinut että ketkä ei vastaa ja niille soitan jos on asiaa, mutta käytännössä tulee harvemmin oltua yhteydessä tällaisten kanssa. Mun on hankala tällä hetkellä puhua jaaritella puhelimessa lasten kanssa kotona, joten on paljon helpompi näpyttää nopea viesti.

Eräät ihmiset laittavat viestiin kysymyksen, jonka vastaus ei mahdu tekstariin. Sellaisiin en vaivaudu vastaamaan. Esimerkki tästä: "Hei, mikä olikaan sen ihanan mustikkapiirakan ohje, jota teit kun viimeeksi oltiin kylässä? Ja mitä teiile nykyään kuuluu?" Tälläinen tekstari on älytön. Mitä kitjoittaja olettaa että vastaan?

Toinen tyyppi on, että olettaa kaikkien istuvan kännykkä kädessä kotona. Esimerkki: "Lähdetkö kahville 5 min. kuluttua? Nähdään portilla!". Siis mitä? Mun puhelin on jossain hyllyllä ja viestiääni äänetön, katson viestit kun puhelin soi.

Jos jollain on asiaa, niin soittakoon! Viestit ovat ilmoittelua varten tai vastaavaa. Esimerkiksi puhelinnumeron lähettämistä varten.

Vierailija
34/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin koko ajan facebookkiaan päivittämässä. Siihen riittää energiaa, aikaa sekä taitoa.

Vierailija
35/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari on ihan kätevä silloin kun ilmoittaa jotain pikaisesti mutta silloin kun odottaa vastausta ja varsinkin pikaista vastausta on moukkamaista lähettää tekstari.

On näköjään yleistä ja tavallista olla moukka tässä asiassa! PS. taidankin vinkata kännykkävalmistajille, että se tekstiviestisysteemi on puhelimissa aivan turha, kun eihän sitä kerta tarvita kun aina voi ja pitää nimenomaan soittaa!! ap

Vierailija
36/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se oiskin paljon helpompaa kun on kunnon näppis

kuitenkin koko ajan facebookkiaan päivittämässä. Siihen riittää energiaa, aikaa sekä taitoa.

Vierailija
37/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en soita kellekään kuin aivan äärimmäisessä hädässä.

ja kuten huomaatte, näin näppärästi se käy viestien näpyttely kännykällä nelikymppiseltäkin :D

Vierailija
38/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g voita 1dl sokeria 3dl jauhoja+leivinjauhe murustetaan. Päälle pari desiä rahkaa ja kermaa + mustikat ja sokeri. 200C30min. Hyvää kiitos, koska nähdään! Ihan normi tekstari. Jos et tohon kykene niin voinet vastata näin: Meilasin sulle reseptin. Jessus kun on tosiaan vaikeaaaaa. Mua ärsyttää myös tekstareihin vastaamattomat mut olen jo oppinut että ketkä ei vastaa ja niille soitan jos on asiaa, mutta käytännössä tulee harvemmin oltua yhteydessä tällaisten kanssa. Mun on hankala tällä hetkellä puhua jaaritella puhelimessa lasten kanssa kotona, joten on paljon helpompi näpyttää nopea viesti.

Eräät ihmiset laittavat viestiin kysymyksen, jonka vastaus ei mahdu tekstariin. Sellaisiin en vaivaudu vastaamaan. Esimerkki tästä: "Hei, mikä olikaan sen ihanan mustikkapiirakan ohje, jota teit kun viimeeksi oltiin kylässä? Ja mitä teiile nykyään kuuluu?" Tälläinen tekstari on älytön. Mitä kitjoittaja olettaa että vastaan? Toinen tyyppi on, että olettaa kaikkien istuvan kännykkä kädessä kotona. Esimerkki: "Lähdetkö kahville 5 min. kuluttua? Nähdään portilla!". Siis mitä? Mun puhelin on jossain hyllyllä ja viestiääni äänetön, katson viestit kun puhelin soi. Jos jollain on asiaa, niin soittakoon! Viestit ovat ilmoittelua varten tai vastaavaa. Esimerkiksi puhelinnumeron lähettämistä varten.

Okei, eli siihen olisi kuulunut vastata laittamalla joku kotimammanpikapiirakka -ohje. Ymmärsin. Sinä et ymmärtänyt että tuo oli esimerkki, ja usein vastaukset eivät mahdu yhteen tekstariin ja usein en päivystä puhelin kädessä.

Vierailija
39/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkia! On näköjään yleistä ja tavallista olla moukka tässä asiassa!

PS. taidankin vinkata kännykkävalmistajille, että se tekstiviestisysteemi on puhelimissa aivan turha, kun eihän sitä kerta tarvita kun aina voi ja pitää nimenomaan soittaa!!

ap

onko pakko käyttää kaikkia toimintoja, jotka niihin on asetettu?

ikävä kyllä pelkkää peruspuhelinta ei nykyään vaan enää saa.

Vierailija
40/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmisistä n. puolet ei yksinkertaisesti osaa kirjoittaa ymmärrettävästi.

Mutu-arvio perustuu siihen, että tänne kirjoittaa vain osa kirjoitushäiriöisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän