Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hemmetin tympeää kun ei vaivauduta vastaamaan txt-viestiin!!!

Vierailija
20.09.2011 |

Oikeasti, onko niin kamalan ylivoimainen asia vastata saamaansa tekstiviestiin EDES 2-3vrk sisällä??

Mua ottaa ihan hitosti kupoliin parin kaverini tyyli vastata ties milloin jos lainkaan, minusta se on tosi huonoa käytöstä ja töykeää!!

Nytkin odotan kommenttia 2 eri hlölle lähettämääni viestiin ja he sai ne viestit viime pe!!

Tulee sellainen haista sinä paska-olo, en ole edes vastausviestin väärti://

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "älytön", et ymmärrä mitä sinun pitäisi tuollaiseen vastata jne. niin en voisi antaa sulle vinkkiä, miten tästä kiperästä tilanteesta selviät. Et näköjään ymmärtänyt, että mustikkapiirakkaohje oli helppo esimerkki. Jos resepti on lyhyt ja yksinkertainen, niin voinet näpyttää sen viestiin tuolla tavoin lyhennellen, jos pitkä ja monimutkainen niin laita vastaus että oot laittanut linkin meilillä. Onpas haastavaa.

Mikä oikeasti sitten olisi sellainen viesti, että ei voisi vastata tekstarilla? Mä olen pohtinut palestiinan tilannetta tekstarein, jaellut useita reseptejä, kertonut kuulumisiani monen tekstarin verran jne. Viitsimisestä kiinni, sitähän se on, ja totta kai kaveria kismittää kun ei vaivauduta vastaamaan. Ja usein ne samat tyypit roikkuu sit fb:ssä, huoh.

100g voita 1dl sokeria 3dl jauhoja+leivinjauhe murustetaan. Päälle pari desiä rahkaa ja kermaa + mustikat ja sokeri. 200C30min. Hyvää kiitos, koska nähdään! Ihan normi tekstari. Jos et tohon kykene niin voinet vastata näin: Meilasin sulle reseptin. Jessus kun on tosiaan vaikeaaaaa. Mua ärsyttää myös tekstareihin vastaamattomat mut olen jo oppinut että ketkä ei vastaa ja niille soitan jos on asiaa, mutta käytännössä tulee harvemmin oltua yhteydessä tällaisten kanssa. Mun on hankala tällä hetkellä puhua jaaritella puhelimessa lasten kanssa kotona, joten on paljon helpompi näpyttää nopea viesti.

Eräät ihmiset laittavat viestiin kysymyksen, jonka vastaus ei mahdu tekstariin. Sellaisiin en vaivaudu vastaamaan. Esimerkki tästä: "Hei, mikä olikaan sen ihanan mustikkapiirakan ohje, jota teit kun viimeeksi oltiin kylässä? Ja mitä teiile nykyään kuuluu?" Tälläinen tekstari on älytön. Mitä kitjoittaja olettaa että vastaan? Toinen tyyppi on, että olettaa kaikkien istuvan kännykkä kädessä kotona. Esimerkki: "Lähdetkö kahville 5 min. kuluttua? Nähdään portilla!". Siis mitä? Mun puhelin on jossain hyllyllä ja viestiääni äänetön, katson viestit kun puhelin soi. Jos jollain on asiaa, niin soittakoon! Viestit ovat ilmoittelua varten tai vastaavaa. Esimerkiksi puhelinnumeron lähettämistä varten.

Okei, eli siihen olisi kuulunut vastata laittamalla joku kotimammanpikapiirakka -ohje. Ymmärsin. Sinä et ymmärtänyt että tuo oli esimerkki, ja usein vastaukset eivät mahdu yhteen tekstariin ja usein en päivystä puhelin kädessä.

Vierailija
42/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen on tietyissä tilanteissa jo armottoman vanhanaikaista!

Nopea ja näpsäkkä tekstiviesti sopii mun mielestä paljon paremmin tiedonvälitykseen kuin puhelu, joka tosiaan helposti menee jaaritteluksi ja tyhjänjauhannaksi, kaikkine kohteliaisuuksineen.

Mä en ainakaan jaksa.

Ja tekstiviesteihin vastaamattomuus on epäkohteliasta! Ite soittaisin perään, jos en jaksais tekstata! Ja jos rahasta on kiinni, vastaisin facebookin laatikkoon. Jotain ongelmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällön referoida mut mä en näe mitään järkeä käydä tällaista ajatustenvaihtoa tekstareilla. Se on epämiellyttävää ja vie enemmän aikaa ja kuitenkin loppujen lopuksi paljon pintapuolisempaa kuin sanoa ne samat asiat puhelimessa, meilissä tai naamatusten.

Onneksi mulla ei ole kavereita jotka odottais tollaista viestintää. Jos joku on kiinnostunut kuulumisistani enemmän kuin 160 merkin edestä niin se voi soittaa ja jos joku on kiinnostunut kuulumisistani vain 160 merkin edestä niin se voi elää ilman sitä tietoa.

Vierailija
44/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muakin ärsyttää! Puhelimessa puhuminen on tietyissä tilanteissa jo armottoman vanhanaikaista!

Nopea ja näpsäkkä tekstiviesti sopii mun mielestä paljon paremmin tiedonvälitykseen kuin puhelu, joka tosiaan helposti menee jaaritteluksi ja tyhjänjauhannaksi, kaikkine kohteliaisuuksineen.

Mä en ainakaan jaksa.

Ja tekstiviesteihin vastaamattomuus on epäkohteliasta! Ite soittaisin perään, jos en jaksais tekstata! Ja jos rahasta on kiinni, vastaisin facebookin laatikkoon. Jotain ongelmaa?

ei myöskään käytä sähköpostia eikä naamakirjaa.

Vierailija
45/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on yleensä aina äänettömällä. Inhoan yli kaiken niitä jaarittelijoita, jotka puhuu ja puhuu. Tekstivietit on tosi käteviä ja niillä mut saa aina kiinni.

En välttämättä vastaa samantien, mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Ainakin samalle päivälle.

Eli älkää soitelko mulle mitään, mitä kuuluu soittoja!!

Vierailija
46/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti ne jotka preferoivat muita kommunikaatiotapoja ovat moukkia?

Puhelimessa puhuminen on tietyissä tilanteissa jo armottoman vanhanaikaista! Nopea ja näpsäkkä tekstiviesti sopii mun mielestä paljon paremmin tiedonvälitykseen kuin puhelu, joka tosiaan helposti menee jaaritteluksi ja tyhjänjauhannaksi, kaikkine kohteliaisuuksineen. Mä en ainakaan jaksa. Ja tekstiviesteihin vastaamattomuus on epäkohteliasta! Ite soittaisin perään, jos en jaksais tekstata! Ja jos rahasta on kiinni, vastaisin facebookin laatikkoon. Jotain ongelmaa?

Vierailija
47/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassoja.

Lähetä sähköpostia niin saat vastauksen. Tai soita, jos asia on kiireellinen.

Vierailija
48/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et myöskään käytä facebookia? Siihen et saa edes 160 merkkiä käyttää. Ja tiesitkö, että tekstareita voi kirjoittaa vaikka ne kolme peräkkäin, jolloin tekstiä mahtuu jo ihan hyvin yhteen viestiin. Mä en aina halua puhua puhelimessa, koska säännönmukaisesti jotkut odottavat tunnin maratonpuhelua samalla kun yritän juosta taaperon perässä, vaihtaa vauvalle vaipan, tehdä ruokaa illaksi ja raivata kotia kahvivieraita varten. Onneksi mulla on kavereita, jotka ymmärtävät, että elämäntilanteita on moneksi ja joskus pikaviestit toimivat ihan hyvin ja ovat tyhjää parempi yhteydenpitomuoto.

sisällön referoida mut mä en näe mitään järkeä käydä tällaista ajatustenvaihtoa tekstareilla. Se on epämiellyttävää ja vie enemmän aikaa ja kuitenkin loppujen lopuksi paljon pintapuolisempaa kuin sanoa ne samat asiat puhelimessa, meilissä tai naamatusten.

Onneksi mulla ei ole kavereita jotka odottais tollaista viestintää. Jos joku on kiinnostunut kuulumisistani enemmän kuin 160 merkin edestä niin se voi soittaa ja jos joku on kiinnostunut kuulumisistani vain 160 merkin edestä niin se voi elää ilman sitä tietoa.

Vierailija
49/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa kukaan yleensä reseptejä kysele, olen kehno kokki :) En ole kyllä facebookissakaan. Mut sinne sentäs voi helposti linkata sen reseptin.

Joo, tekstareita voi kirjoittaa vaikka sata perätysten mut en todellakaan jaksa tuhlata aikaani sellaiseen samalla kun yritän juosta taaperon perässä, vaihtaa vaippaa, raivata kotia kahvivieraita varten. Puhelussa samat asiat saisi hetkessä kerrottua ja handsfreellä on kädet vapaana.

Ilmeisesti et myöskään käytä facebookia? Siihen et saa edes 160 merkkiä käyttää. Ja tiesitkö, että tekstareita voi kirjoittaa vaikka ne kolme peräkkäin, jolloin tekstiä mahtuu jo ihan hyvin yhteen viestiin. Mä en aina halua puhua puhelimessa, koska säännönmukaisesti jotkut odottavat tunnin maratonpuhelua samalla kun yritän juosta taaperon perässä, vaihtaa vauvalle vaipan, tehdä ruokaa illaksi ja raivata kotia kahvivieraita varten. Onneksi mulla on kavereita, jotka ymmärtävät, että elämäntilanteita on moneksi ja joskus pikaviestit toimivat ihan hyvin ja ovat tyhjää parempi yhteydenpitomuoto.

sisällön referoida mut mä en näe mitään järkeä käydä tällaista ajatustenvaihtoa tekstareilla. Se on epämiellyttävää ja vie enemmän aikaa ja kuitenkin loppujen lopuksi paljon pintapuolisempaa kuin sanoa ne samat asiat puhelimessa, meilissä tai naamatusten. Onneksi mulla ei ole kavereita jotka odottais tollaista viestintää. Jos joku on kiinnostunut kuulumisistani enemmän kuin 160 merkin edestä niin se voi soittaa ja jos joku on kiinnostunut kuulumisistani vain 160 merkin edestä niin se voi elää ilman sitä tietoa.

Vierailija
50/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sulle aikaa silloin kun sulla olisi mulle asiaa. Ja päinvastoin, en myöskään oleta, että sulla olisi mulle aina aikaa.

Joten vastaan silloin, kun se mulle sopii. En oleta, että vastaat heti viesteihini.

Vierailija
51/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan vastaa niin typerään kuin SMS,

tai noh, joskus netissä vastaan, jos satun koneella ollessani muistamaan, mutta näin aniharvoin ja vain valituille henkilöille.

Laittakaa hemmetti meiliä niin saatte kiinni ja nopeimmin vastauksen.

Mutta oiskohan niin, että nuo tekstiviestipellet ovatkin kaikki niitä pikkupissiksiä?

Vierailija
52/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mielestä tekstarin kirjoittaminen on hitaampaa kuin saman asian sanominen puhelimessa.

Toisten mielestä tekstarin kirjoittaminen on nopeampaa kuin puhelimessa puhuminen koska heiltä menisi tunti sanoa se asia mikä mahtuu 160 merkkiin.

Vierailija
53/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "älytön", et ymmärrä mitä sinun pitäisi tuollaiseen vastata jne. niin en voisi antaa sulle vinkkiä, miten tästä kiperästä tilanteesta selviät. Et näköjään ymmärtänyt, että mustikkapiirakkaohje oli helppo esimerkki. Jos resepti on lyhyt ja yksinkertainen, niin voinet näpyttää sen viestiin tuolla tavoin lyhennellen, jos pitkä ja monimutkainen niin laita vastaus että oot laittanut linkin meilillä. Onpas haastavaa. Mikä oikeasti sitten olisi sellainen viesti, että ei voisi vastata tekstarilla? Mä olen pohtinut palestiinan tilannetta tekstarein, jaellut useita reseptejä, kertonut kuulumisiani monen tekstarin verran jne. Viitsimisestä kiinni, sitähän se on, ja totta kai kaveria kismittää kun ei vaivauduta vastaamaan. Ja usein ne samat tyypit roikkuu sit fb:ssä, huoh.

Olivatko viestit tyyliä:

"Mitä mieltä palestiinasta? Järkkyy!? Eikö??"

Vastaus:

"Eiku me mennään Kanarialle. Muut liian kalliita. Huoh"

Vierailija
54/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin saa ison qwerty-näppäimistön. Joissain puhelinmalleissa taas on esille vedettävä fyysinen qwerty-näppäimistö. Ihan sama se on sillä kirjoittaa kuin näppiksellä. Mutta jos haluaa pidättäytyä vanhoissa menetelmissä, niin siinäpähän pidättäytyy. Teknologiassa ja kulttuurin muutoksessa aina tahallaan jälkeen jättäytyminen varmaan aina joskus kannattaa.

Vierailija
55/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin saa ison qwerty-näppäimistön. Joissain puhelinmalleissa taas on esille vedettävä fyysinen qwerty-näppäimistö. Ihan sama se on sillä kirjoittaa kuin näppiksellä. Mutta jos haluaa pidättäytyä vanhoissa menetelmissä, niin siinäpähän pidättäytyy. Teknologiassa ja kulttuurin muutoksessa aina tahallaan jälkeen jättäytyminen varmaan aina joskus kannattaa.

Riittää yksi pöytäkone ja yksi läppäri, joilla hoidan tekstikommunikoinnin, ja niissä on ihan tarpeeksi teknologiaa. 6 vuotta vanhaa Nokiaani käytän vain puhumiseen.

Vierailija
56/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat keksineet kosketusnäyttöpuhelimet, joihin saa ison qwerty-näppäimistön. Joissain puhelinmalleissa taas on esille vedettävä fyysinen qwerty-näppäimistö. Ihan sama se on sillä kirjoittaa kuin näppiksellä.

No ei todellakaan ole. Tämänkin viestin kirjoittaminen kesti 20 s, kännykällä olisi mennyt ainakin minuutti.

Vierailija
57/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on yleensä aina äänettömällä. Inhoan yli kaiken niitä jaarittelijoita, jotka puhuu ja puhuu. Tekstivietit on tosi käteviä ja niillä mut saa aina kiinni. En välttämättä vastaa samantien, mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Ainakin samalle päivälle. Eli älkää soitelko mulle mitään, mitä kuuluu soittoja!!

Tekstari on ihan paras kommunikointiväline, ei tarvitse jauhaa paskaa enempää, kuin asian verran.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti ,jos tekstareihin ei voida vastata. Minusta se on toisen aliarvioimista. Ymmärrän kyllä mummoikäiset, jotka eivät oikeasti osaa kirjoittaa tekstiviestiä. Itse vastaan aina edes "OK", kun joku tekstaa. Tietääpähän, että luin. :)

Ja tässä on nimenomaan kysymys KÄYTÖSTAVOISTA.

Vierailija
58/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun yksinkertainen tapaamisesta sopiminen saattaa aiheuttaa 10 vietsin ketjun! Puhelu olisi kestänyt pari minuuuttia..

Vierailija
59/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestin lähettäminen on mielestäni toisen aliarvioimista.

Hyvät tavat kunniaan!

-Kuinka moni tekstiviesti on oikeasti "tarpeellinen"?

Vierailija
60/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kun ajatus katkeaa ja lapset hyppii seinille kun joku äiti joutuu jaaritella puhelimessa. Puheluihin menee kauheasti energiaa. Tekstaamisen voi valita rauhallisen hetken. Eli jos ei ole kiireellinen asia, tekstari kiitos!

Ajattelen myös että jos pitää jotain "tärkeää" kysyä, tekstari on parempi, koska silloin saa vastapuoli rauhassa pohtia, esim. vaikkapa haluaako niitä lapsia ottaa hoitoon tmv. Voi keksiä jonkun hyvän selityksen vaikka. Puhelussa ei onnistu, pitää änkyttää tai kohteliaisuuttaan suostua vastoin tahtoaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän