Tässä minun tarinani siitä, miksi minulla on avioliiton ulkopuolinen "järjestely"..
Tilanne on se, että olemme olleet mieheni kanssa yhdessä lähes kymmenen vuotta.
Alussa seksitarpeet ja halut olivat hyvin samanlaiset, mutta vuosien myötä miehen halut ovat hiipuneet monestakin syystä (jatkuvaa väsymystä, stressiä, jne jne) eikä hän koe olevansa nykyään kovin seksuaalinen ihminen, eikä jaksa oikein ajatella koko asiaa.
Olemme keskustelleet monesti tästä asiasta ja parisuhteesta yleensäkin, mutta miehen on ollut aina vaikea puhua seksistä ainakin minun kanssani, en tiedä puhuuko esim. kavereidensa kanssa.
Ja jotain ehkä kertoo miehen haluttomuudesta se, että täysin seksitön jakso saattaa olla parikin kuukautta. Hellyyttä, suukkoja, halauksia ja lähekkäin oloa meillä kuitenkin on aina ollut, ja väittäisin parisuhdetta muutoin oikein hyväksi.
Itselläni halut ja himot aivan samanlaiset kuin vuosia sitten ja tilanne on loppujen lopuksi johtanut siihen, että hoidan pääasiassa omat seksuaaliset tarpeeni toisaalla kuin kotona. Mies ei tiedä tätä ja tiedän, ettei tämä ole reilua, eikä oikein, mutta se on kuitenkin minun ratkaisuni siihen, että voimme yleensäkään jatkaa elämää perheenä. Elämässä muuten kaikki osa-alueet mallillaan, vain tämä seksipuoli kyntää parisuhteessa.
Tämän toisen miehen kanssa seksi on vapaata, estotonta, ja hänen kanssaan on helppo keskustella kaikesta seksiin liittyvästä. Toiveista ja haaveista. Ja kuinka hyvältä tuntuu, kun toinen oikeasti haluaa tuottaa kaikin tavoin tyydytystä ja himoitsee.
Tämä toinen mies on pitkäaikainen tuttu, jonka kanssa sattumalta aikoinaan aloitimme keskustelun parisuhteista ja huomasimme, että omat parisuhteemme ovat kuin kopioita toisistaan.
Tämän miehen kanssa ei ole koskaan ollut mitään "rakkaus kipinää" vaan kyse on aidosti vain ja ainoastaan niiden seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisestä, jotka kotona jäävät tyydyttämättä.
Jos oikein karusti vertaisi, niin kyse on täysin samasta asiasta, jos joku käy maksullisissa, paitsi, että kukaan ei maksa kenellekään. Mies ei ole siten uhka miehelleni enkä minä hänen vaimolleen.
Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää?
Kommentit (107)
Eikö sulla omatunto soi, jo lastesi takia?Täh, en käsitä?!
jos seksi ei toimi parisuhteessa ja erotaan, niin lapset kärsii eniten.
M38
Juuri näin, eli jos liitto pitää hajottaa pelkän selksin takia lapset kärsii eniten. Mutta sitähän juuri olet vaatimassakin, ettei ap saisi toimia niinkuin toimii.
Voisko joku itse haluttomuudesta kärsivä vastata, sellainen jolle riittäisi se pari kertaa vuodessa - ajatteletteko tosiaan että puolisonne on siihen tyytyminen eikä vieraisiin saa lähteä, että ero olisi parempi?
Pakko mainita että olen itse nimenomaan enemmän haluttomampi osapuoli, ja jos meillä menisi siihen pisteeseen että päivittäin halukas mieheni saisi olla ilman kuukausitolkulla en mitenkään näe mikä oikeus minulla olisi loukkaantua jos hän hoitaisi halunsa muualla. Ilmiselväähän se ettei seksi meidän suhteessa silloin mikään tärkeä tekijä olisi - miksi se yhtäkkiä muuttuisi tärkeäksi siksi että mies tekisi sitä jossain muualla?
ettet ole antanut miehellesi mahdollisuutta tehdä sinua onnelliseksi tuollakin saralla. Ok, olette siis voineet keskustella asiasta monesti, mutta oletko suoraan sanonut, että seksi on asia jota ilman et voi elää ja jos sitä ei ole, voit päätyä hakemaan sen muualta? Kerroitko, että haluaisit seksiä juuri hänen kanssaan, joten voisiko hän lähteä kanssasi vaikka seksuaaliterapeutille tai parisuhdeleirille, jossa voisitte selvittää mistä on kyse? Nyt sä olet vaan pettäjä muiden joukossa ja miehesi saa multa symppispisteet. Parisuhteessa pitäis osata keskustella suoraan vaikeistakin asioista. t. 16v yhdessä.
minäkin voisin tuollaisen järjestelyn hyväksyä. Mutta haluaisin kyllä, että minulta kysyttäisiin asiasta etukäteen.
parisuhteen ongelmat hoidetaan puolisoiden kesken, ei muualle. Eli kun esim. seksiin liittyviä ongelmia on, yritetään ratkaista ne oman puolison kanssa, eikä hakea panoapua muualta. Ja kun kaikki keinot on käytetty, niin sitten jatketaan tai erotaan tai tehdään esim. sopimus, jossa seksiä voi hakea muualtakin. Mutta aina toista osapuolta arvostaen, mitä ap ei nyt tässä salailussa tee.
lopettaa tuon järjestelyn kertomatta siitä miehellesi ja koittaa saada oma seksielämänne kuntoon. Kuinka paljon olette yrittäneet tehdä miehen haluttomuudelle jotakin? On aina riski, että jäätte kiinni tai sinä voit tulla raskaaksi tai jompikumpi saa taudin.
Ja oikeastaan raivostuinkin hänen puolestaan lukiessani edellisiä kommentteja. Te tekopyhät hurskastelijat, oletteko itse eläneet vuosikausia tilanteessa, jossa miestä ei kerta kaikkiaan kiinnosta seksi yhtään eikä hän ole myöskään valmis tekemään asialle mitään? Itse olen ja aion tehdä saman ratkaisun kuin ap.
kuin fyysinen pettäminen. Ei mikään läheinen ihmissuhde voi toimia niin, että toinen pettää luottamuksen ja valehtelee.
Kunnioitus kuuluu kaikkiin ihmissuhteisiin.
Puhu miehesi kanssa.
jos seksiä ei saa, vaikka haluaisi kotona, pitää se hakea muualta.
Onhan parisuhde nyt helvetti muutakin kuin seksiä, siinähän on vaikka mitä muuta mikä voi toimia ja loistavasti; parhaalla mahdollisella tavalla, eikä nyt pelkästään seksittömyyden takia kannata erota,
kun nuo tarpeet voi tyydyttää muuallakin.
Ymmärrän täysin ap;tä.
Tuohan on tilanteeseen sopiva ratkaisu.
mikä on avioliiton loppu. Lisäksi seksi yleensä koetaan niin intiimiksi asiaksi, että sitä puolta ei haluta jakaa toisen kanssa vain siksi, että halujen määrä ei ole vakio. Itse en haluaisi lainkaan enää seksiä, jos tietäisin että se ei ole "yksinoikeudella" annettua seksiä. Lisäksi taudit ovat iso riski irtosuhteissa - ja jos jonkun pettäjän kanssa puuhaa ei voi todellakaan olla varma että tauteja ei ole liikkeellä. Minulle on kummallista ajatella, että se jolla on suuremmat halut, saisi automaattisesti kiristää toista että on suostuttava tai kaikessa hiljaisuudessa haen mitä tahdon muualta. Ei tuollainen ole yhteisen elämän jakamista, ei lainkaan sellaista mitä miellän avioliitoksi.
jos meillä menisi siihen pisteeseen että päivittäin halukas mieheni saisi olla ilman kuukausitolkulla en mitenkään näe mikä oikeus minulla olisi loukkaantua jos hän hoitaisi halunsa muualla. Ilmiselväähän se ettei seksi meidän suhteessa silloin mikään tärkeä tekijä olisi - miksi se yhtäkkiä muuttuisi tärkeäksi siksi että mies tekisi sitä jossain muualla?
Ja oikeastaan raivostuinkin hänen puolestaan lukiessani edellisiä kommentteja. Te tekopyhät hurskastelijat, oletteko itse eläneet vuosikausia tilanteessa, jossa miestä ei kerta kaikkiaan kiinnosta seksi yhtään eikä hän ole myöskään valmis tekemään asialle mitään? Itse olen ja aion tehdä saman ratkaisun kuin ap.
jos seksiä ei saa, vaikka haluaisi kotona, pitää se hakea muualta.
Onhan parisuhde nyt helvetti muutakin kuin seksiä, siinähän on vaikka mitä muuta mikä voi toimia ja loistavasti; parhaalla mahdollisella tavalla, eikä nyt pelkästään seksittömyyden takia kannata erota,
kun nuo tarpeet voi tyydyttää muuallakin.Ymmärrän täysin ap;tä.
Tuohan on tilanteeseen sopiva ratkaisu.
miksei siitä voi puhua etukäteen parisuhteen toisen osapuolen kanssa? Jos hän ei järjestelyä hyväksyisi niin sitten ei auttaisi kuin erota.
Juuri näin, eli jos liitto pitää hajottaa pelkän selksin takia lapset kärsii eniten. Mutta sitähän juuri olet vaatimassakin, ettei ap saisi toimia niinkuin toimii.
jotta ymmärtäisin mikä oikeus ap:lla on hakea seksiseuraa _salassa_ mieheltään. Luottamus on elintärkeää parisuhteessa ja sitä on tässä alkuperäisessä postauksessa loukattu. Minunkin mielestäni järjestely olisi OK, jos tämä olisi kaikkien osapuolten hyväksymä, mutta nythän ap:n miehellä ei ole hajuakaan missä mennään ja jos asiain todellinen laita selviää, niin todennäköisesti erotaan -> lapset kärsii.
Joskus joutuu elämässään tekemään uhrauksia muiden eteen ja nyt olisi ap:n paikka parantaa tapansa joko lopettamalla pettäminen ja/tai kertomalla siitä rakkaalle miehelleen.
t. M38
mikä on avioliiton loppu. Lisäksi seksi yleensä koetaan niin intiimiksi asiaksi, että sitä puolta ei haluta jakaa toisen kanssa vain siksi, että halujen määrä ei ole vakio. Itse en haluaisi lainkaan enää seksiä, jos tietäisin että se ei ole "yksinoikeudella" annettua seksiä. Lisäksi taudit ovat iso riski irtosuhteissa - ja jos jonkun pettäjän kanssa puuhaa ei voi todellakaan olla varma että tauteja ei ole liikkeellä. Minulle on kummallista ajatella, että se jolla on suuremmat halut, saisi automaattisesti kiristää toista että on suostuttava tai kaikessa hiljaisuudessa haen mitä tahdon muualta. Ei tuollainen ole yhteisen elämän jakamista, ei lainkaan sellaista mitä miellän avioliitoksi.
jos meillä menisi siihen pisteeseen että päivittäin halukas mieheni saisi olla ilman kuukausitolkulla en mitenkään näe mikä oikeus minulla olisi loukkaantua jos hän hoitaisi halunsa muualla. Ilmiselväähän se ettei seksi meidän suhteessa silloin mikään tärkeä tekijä olisi - miksi se yhtäkkiä muuttuisi tärkeäksi siksi että mies tekisi sitä jossain muualla?
eli samoin se haluton voisi kiristää että seksiä ei tipu enää koskaan ja jos muualta haet tulee ero.
ja jollekin toiselle vastaajalle, miten niin muka rusinat pullasta????? ymmärsin että Aphan haluaisi mieluummin sekstailla oman miehensä kanssa eli ei takuulla ole hänellekään se ideaalisin tilanne tämä.
Tottakai jokainen haluaisi olla onnellisessa uskollisessa avioliitossa mutta se satu ei aina vastaa todellisuutta ja sitten kukin yrittää pärjätä miten parhaiten taitaa. Tilanteesta ei enää saa täydellsitä mitenkään, lapset on olemassa, heitä ei voi eikä haluaisikaan pyyhkiä pois ja aloittaakseen uudelleen nollapisteestä.
Kai jokaisella on oikeus yrittää olla onnellinen, ja onnellinen ihminen yleensä tekee perheensäkin onnelliseksi.
AP, oletko ihan, IHAN varma ettei miehelläsi ole sivusuhdetta, olispa hauska nähdä miten vastaajien kanta muuttuisi - vai muuttuisiko - jos toinen nainen, tai mies, ilmenisikin miehen haluttomuuden syyksi?
Ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun pettävän huoran selostukset ja perustelut. Miestäsi käy lähinnä sääli, vapauta hänet pls!
Jännä tämä asenne...naisen kertomus pettämisestään on "pettävän huoran selostuksia ja perusteiluita ja miten mies käy sääliksi". Mutta jos nainen kertoo miten on tullut petetyksi, niin kyllä joka järjestään on niitä naisia nokkimassa, että oma on vikasi, olet kuitenkin läski, nalkuttava pihtarilahna ja miehellä on täysi oikeus pettää...ja ylläripylläri silloinkin miestäkin käy sääliksi, kun joutuu hakemaan seksin liiton ulkopuolelta.
AP, oletko ihan, IHAN varma ettei miehelläsi ole sivusuhdetta, olispa hauska nähdä miten vastaajien kanta muuttuisi - vai muuttuisiko - jos toinen nainen, tai mies, ilmenisikin miehen haluttomuuden syyksi?
kiinnostaisi, miten ap suhtautuisi tähän, eli jos miehen haluttomuuden syy olisi esim. kyllästyminen ap:hen seksuaalisesti ja sen vuoksi hän hakisi seksinsä muualta, mutta kuitenkin haluaisi pysyä parisuhteessa ap:n kanssa?
Avioliitto ja seksi on kahden kauppa - ja jos siihen ei pysty niin sitten ei ole kypsä olemaan avioliitossa. Tai sitten ainakin pitää sopia oman liittonsa säännöt avoimesti eikä tehdä päätöstä pettämisestä omin päin.
eli samoin se haluton voisi kiristää että seksiä ei tipu enää koskaan ja jos muualta haet tulee ero. ja jollekin toiselle vastaajalle, miten niin muka rusinat pullasta????? ymmärsin että Aphan haluaisi mieluummin sekstailla oman miehensä kanssa eli ei takuulla ole hänellekään se ideaalisin tilanne tämä. Tottakai jokainen haluaisi olla onnellisessa uskollisessa avioliitossa mutta se satu ei aina vastaa todellisuutta ja sitten kukin yrittää pärjätä miten parhaiten taitaa. Tilanteesta ei enää saa täydellsitä mitenkään, lapset on olemassa, heitä ei voi eikä haluaisikaan pyyhkiä pois ja aloittaakseen uudelleen nollapisteestä. Kai jokaisella on oikeus yrittää olla onnellinen, ja onnellinen ihminen yleensä tekee perheensäkin onnelliseksi. AP, oletko ihan, IHAN varma ettei miehelläsi ole sivusuhdetta, olispa hauska nähdä miten vastaajien kanta muuttuisi - vai muuttuisiko - jos toinen nainen, tai mies, ilmenisikin miehen haluttomuuden syyksi?
jos toinen haluaa seksiä ja toinen ei?
jompi kumpi joutuu olemaan ilman haluamaansa
ja jos toinen haluaa vaikka viis kertaa päivässä ja toinen viis kertaa vuodessa ja seksiä harrastetaan kerran viikossa, niin kyllä siinä molemmat joustaa. Se että toinen lähtee vieraisiin omin luvin on vain itsekästä pettämistä. Jos halut eivät kertakaikkiaan mene yksiin, niin sitten siitä asiasta on syytä keskustella, ja joskus ero on parempi ratkaisu. Omalla kohdallani se olisi ensisijainen ratkaisu jos pettäminen olisi se toinen vaihtoehto. Siinä vaiheessa suhde on jo kuollut, jos toista kunnioittaa niin vähän että lähtee vieraisiin haaroihin.
jos toinen haluaa seksiä ja toinen ei? jompi kumpi joutuu olemaan ilman haluamaansa
Vaikuttaa samalta kuin minun suhteeni pullaan. Äitini leipoo omasta mielestään erinomaista pullaa, mutta itse en voi sitä sietää. Se on kuivaa ja mautonta. Sen sijaan naapurin tädin leipoma pulla on juuri sellaista, mistä pidän. Sitä sitten käyn mielelläni syömässä iltateen kanssa. Juttelen muutenkin mukavia tädille.
ap ole yksinkertaisesti kysynyt, mitä miehesi pitäisi tuollaisesta järjestelystä? Onhan sinulla sille hyvät syyt, pettämiselle vain ei ole koskaan hyviä syitä.