Tässä minun tarinani siitä, miksi minulla on avioliiton ulkopuolinen "järjestely"..
Tilanne on se, että olemme olleet mieheni kanssa yhdessä lähes kymmenen vuotta.
Alussa seksitarpeet ja halut olivat hyvin samanlaiset, mutta vuosien myötä miehen halut ovat hiipuneet monestakin syystä (jatkuvaa väsymystä, stressiä, jne jne) eikä hän koe olevansa nykyään kovin seksuaalinen ihminen, eikä jaksa oikein ajatella koko asiaa.
Olemme keskustelleet monesti tästä asiasta ja parisuhteesta yleensäkin, mutta miehen on ollut aina vaikea puhua seksistä ainakin minun kanssani, en tiedä puhuuko esim. kavereidensa kanssa.
Ja jotain ehkä kertoo miehen haluttomuudesta se, että täysin seksitön jakso saattaa olla parikin kuukautta. Hellyyttä, suukkoja, halauksia ja lähekkäin oloa meillä kuitenkin on aina ollut, ja väittäisin parisuhdetta muutoin oikein hyväksi.
Itselläni halut ja himot aivan samanlaiset kuin vuosia sitten ja tilanne on loppujen lopuksi johtanut siihen, että hoidan pääasiassa omat seksuaaliset tarpeeni toisaalla kuin kotona. Mies ei tiedä tätä ja tiedän, ettei tämä ole reilua, eikä oikein, mutta se on kuitenkin minun ratkaisuni siihen, että voimme yleensäkään jatkaa elämää perheenä. Elämässä muuten kaikki osa-alueet mallillaan, vain tämä seksipuoli kyntää parisuhteessa.
Tämän toisen miehen kanssa seksi on vapaata, estotonta, ja hänen kanssaan on helppo keskustella kaikesta seksiin liittyvästä. Toiveista ja haaveista. Ja kuinka hyvältä tuntuu, kun toinen oikeasti haluaa tuottaa kaikin tavoin tyydytystä ja himoitsee.
Tämä toinen mies on pitkäaikainen tuttu, jonka kanssa sattumalta aikoinaan aloitimme keskustelun parisuhteista ja huomasimme, että omat parisuhteemme ovat kuin kopioita toisistaan.
Tämän miehen kanssa ei ole koskaan ollut mitään "rakkaus kipinää" vaan kyse on aidosti vain ja ainoastaan niiden seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisestä, jotka kotona jäävät tyydyttämättä.
Jos oikein karusti vertaisi, niin kyse on täysin samasta asiasta, jos joku käy maksullisissa, paitsi, että kukaan ei maksa kenellekään. Mies ei ole siten uhka miehelleni enkä minä hänen vaimolleen.
Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää?
Kommentit (107)
onko täällä niitä pahamaineisia pihtarivaimoja?
jos sinua ei todellakaan kiinnostaisi seksi tippaakaan mutta miehesi ihan kuihtuisi puutteessaan, niin miksi et sallisi hänelle vieraissa käymistä kunhan hoitaisi asian hienotunteisesti?
Miksi? en voi ymmärtää?
jos seksi on itselle täysin yhdentekevää, sen kieltäminen toiselta jonkun periaatteen vuoksi on pelkkää valtapeliä, kaikkea muuta kuin rakkautta. miksi haluaisi kieltää rakastamaltaan ihmiseltä ilon elämästä jota ei itse halua jakaa?
ja sitten sokerina pohjalla, jos olisit siis apn miehen asemassa, vaimo joka viihtyy yhdessä mutta ilman seksiä mieluummin - Oletteko todellakin sitä mieltä että parasta olisi että mies sitten ottaisi eron ettei tarvisi pettää - ja tietysti veisi lapset mukanaan? Todellakin?
tämä järjestely ei ole mielestäni erityisen mahtava tai kehumisen arvoinen, vaan valinta olosuhteiden seurauksena.
Tästä ei tiedä tämän toisen miehen lisäksi kukaan muu. Olisi miestäni alentavaa kertoa siitä esimerkiksi jollekin ystävälleni.
Oma tietoinen syntini, jonka kannan ihan itse.
Jokunen vuosi sitten mietin eroa juuri tämän seksittömyyden takia, mutta tulin siihen tulokseen, että tämä ei ole sellainen asia, jonka takia kannattaisi erota, hajottaa lasten koti ja perhe ja muutoin toimiva ja rakkauden ja hellyyden täyteinen mutta seksitön parisuhde.
Enkä omasta mielestäni elä kulissiparisuhteessa, jollaisesta täällä av:lla joskus puhutaan sellaisissa tapauksissa, joissa lapset ovat lähinnä ainoa syy pysyä yhdessä.
tuossa järjestelyssä muuta vikaa ole kuin se, ettei miehesi tiedä siitä. Jos kerran tuo järjestely on niin mahtava, mikset ole kertonut siitä miehellesi? Siksikö, että sitten et ehkä saisikaan kaikkea mitä haluat toisten kustannuksella?
Minusta tuo vaikuttaa hyvinkin järkevältä tilanteesi huomioonottaen. Ehkä ainoa surullinen asia on se ettei seksiä voi jakaa jonkun sellaisen kanssa jota rakastat ja himoitset, joka saa perhosia vatsaasi ja mahan kippuraan ja p*llun liekkeihin. Minusta seksi on parasta intohimoisena. Sitä toivoisin kaikille, siksi toivon myös sinulle ap ettet loppuiäksesi jäisi sellaisesta paitsi.
miksi mielestäsi miehelläsi ei ole oikeutta tietää teoistasi, jotka kuitenkin yleensä koetaan pahimpana mitä parisuhteessa voi tehdä? Ei tuossa ole muuta vikaa kuin se, että petätte puolisoitanne pahimmalla mahdollisella tavalla. Miestäsi alentavaa on se, että petät häntä..olet oikeasti todella tekopyhä.
Kyse ei ole pelkästään normaalista tarpeesta vaan myös (ainakin minun kohdallani) siitä, että koko naiseus häviää kun toinen ei halua. Halutuksi tuleminen on ainakin minulle todella tärkeää. Enkä oikein ymmärrä, miksi olla yhdessä ihmisen kanssa, jota ei halua.
Olen ollut suhteessa, jossa miehen halut olivat jo alussa vähäiset ja hiipuivat pidemmän päälle. Ja loppuajasta tuli väistämättä mieleen, että haen erotiikan muualta jos sitä en kotoa saa. Pettämään en lähtenyt vaan erosimme, koska koin, ettei tilanne tule koskaan muuttumaan.
Ymmärrän sinua ap, vaikken ikinä pettäisi itse. Ainoa mitä sinulta toivoisin miestäsi ajatellen, että kertoisit miehellesi. Jos et halua suoraan sanoa menoistasi, ainakin virittäisit keskustelun aiheesta, että seksittömyys on nyt siinä pisteessä, että tekisi mieli lähteä käymään vieraissa. Yleisesti siis kuulostelisit miehesi mielipidettä asiasta. Tiedä vaikka asia olisi hänelle harkinnan jälkeen ok.
Mutta on ilkeää pettää toisen luottamus. Kyllä jokaiselle pitää antaa mahdollisuus itse päättää pystyykö sietämään vieraissa käyntiä, vaikka itse ei haluaisi.
Miten voi katsoa puolisoaan silmiin jne?
Mutta ehkä tollaset ihmiset eivät katsokaan ja siksi sitä läheisyyttä ei olekaan. Eihän mies voi halutakaan, jos akka on liian etäinen!
voihan olla että miehesi hyväksyisi tuon järjestelyn. Mutta hänellä pitää olla oikeus päättää asiasta. Ehkä hän ei pidä perheen koossapysymistä niin tärkeänä, että hyväksyisi vaimon vieraissakäynnin, tai sitten pitää.
haluat sen ihanan miehesi, perheesi ja tuon "toimivan" parisuhteenne, niin hyväksyt myös sen, että ihmiset muuttuvat vuosien mittaan.
Tuo "en minä tällaiseen parisuhteeseen silloin aikoinani lähtenyt" on todella heikko syy. Oletko itse vastaavasti kaikin tavoin samanlainen kuin silloin kymmenen vuotta sitten?
Jos liittoon ryhdytään ja perhe perustetaan, niin täytyy olla myös valmistautunut siihen, että ihmiset muuttuvat elämäntilanteiden myötä.
Ei minuakaan (eikä kyllä miestänikään) todellakaan huvita tässä vaiheessa sekstailla joka päivä - tilanne oli ihan eri kun 10 vuotta sitten olimme vastarakastuneita opiskelijoita ilman lapsia. Mutta tämä on ihan luonnollinen elämänvaihe tässä ns. ruuhkavuosihässäkässä ja en hetkeäkään epäile, etteikö tilanne tästä taas muutu kun lapset kasvavat jne.
Oletko vakuuttunut siitä, että miehesi ei enää _koskaan_ halua harrastaa seksiä kuin tuon pari kertaa kuussa? Jos olet, niin eroa hänestä koska parisuhteen tarpeet eivät tuossa tapauksessa mätsää ja tuo on miehesi kannalta kohtuutonta - jos häntä kerran kuitenkin niin rakastat.
Eikö sulla omatunto soi, jo lastesi takia?
Täh, en käsitä?!
Miten voi katsoa puolisoaan silmiin jne?
Mutta ehkä tollaset ihmiset eivät katsokaan ja siksi sitä läheisyyttä ei olekaan. Eihän mies voi halutakaan, jos akka on liian etäinen!
vaikka en pettämistä hyväksykään.
Ja omasta kokemuksesta voin kertoa, että sitä rakkautta ja läheisyyttä voi olla myös siinä seksittömässä suhteessa.
Nimim. myös miehen haluttomuudesta kärsivä
Toivottavasti jäätte kiinni ja petetyt puolisot saavat itse päättää jatkosta kanssanne.
Tietää itsekin, että oma mies ei halua seksiä, koska on varmaan fiksu ja tajuaa, että muija on kylmä häntä kohtaan! (koska pettää)
Et saa yhtään sympatiapistettä ap. täältä/ multa ainakaan....sen sijaan miehesi saa kaikki pointsit.
Ja joo...kysypäs, mitä mieltä hän on tästä "järjestelystäsi":)
Huoh!
se tietenkin ymmärrettävää, että haluaa sitä seksiä jostakin. Mutta eikö sillä parisuhteen toisella osapuolella ole oikeus päättää, tekeekö omille seksihaluilleen jotain, suostuuko toisen vieraissakäyntiin vai haluaako erota? Tuo toinen osapuoli elää tahtomattaan parisuhteessa, jota ei ole oikeasti olemassakaan.
tämä järjestely ei ole mielestäni erityisen mahtava tai kehumisen arvoinen, vaan valinta olosuhteiden seurauksena.
Tästä ei tiedä tämän toisen miehen lisäksi kukaan muu. Olisi miestäni alentavaa kertoa siitä esimerkiksi jollekin ystävälleni.
Oma tietoinen syntini, jonka kannan ihan itse.Jokunen vuosi sitten mietin eroa juuri tämän seksittömyyden takia, mutta tulin siihen tulokseen, että tämä ei ole sellainen asia, jonka takia kannattaisi erota, hajottaa lasten koti ja perhe ja muutoin toimiva ja rakkauden ja hellyyden täyteinen mutta seksitön parisuhde.
Enkä omasta mielestäni elä kulissiparisuhteessa, jollaisesta täällä av:lla joskus puhutaan sellaisissa tapauksissa, joissa lapset ovat lähinnä ainoa syy pysyä yhdessä.
Tämä järjestely on sinun valintasi, joka sopii sinulle. Miehelläsi on todennäköisesti syynsä haluttomuuteensa. Luuletko että hänen itsetuntonsa ja halunsa sinua kohtaan palaavat, jos hän jostain syystä saa salasuhteenne selville?
En jaksa enempää jauhaa, mutta kun kysyit palstalaisten mielipiteitä, niin oma kantani on että teet todella raukkamaisesti väärin muka rakkautta ja hellyyttä auliisti sinulle tarjoavalle miehellesi. Onneksi on selkärankaisiakin miehiä ja naisia tässä maassa.
M38
Eikö sulla omatunto soi, jo lastesi takia?Täh, en käsitä?!
jos seksi ei toimi parisuhteessa ja erotaan, niin lapset kärsii eniten.
M38
jos miehesi tietäisi siitä ja hyväksyisi sen.
Nyt se on vain räikeä petos liittoasi kohtaan. Toivottavasti edes käytät aina huolellisesti kumia, koska tuo panosi voi dipata elintään muissakin vaoissa eikä mikään visvainen tuliainen ole oikein miestäsi kohtaan.
parisuhteen ongelmat hoidetaan puolisoiden kesken, ei muualle. Eli kun esim. seksiin liittyviä ongelmia on, yritetään ratkaista ne oman puolison kanssa, eikä hakea panoapua muualta. Ja kun kaikki keinot on käytetty, niin sitten jatketaan tai erotaan tai tehdään esim. sopimus, jossa seksiä voi hakea muualtakin. Mutta aina toista osapuolta arvostaen, mitä ap ei nyt tässä salailussa tee.
Sitä paitsi "varatun" paneminen musta osoittaa huonoa arvostelukykyä, piittaamattomuutta ja itsekeskeisyyttä aina.
Eikö sulla omatunto soi, jo lastesi takia?Täh, en käsitä?!
jos seksi ei toimi parisuhteessa ja erotaan, niin lapset kärsii eniten.
M38
Koska ap:n mies ei halua seksiä ja jos sen vuoksi erotaan, niin silloinhan se on sen miehen vika.
Sitä paitsi "varatun" paneminen musta osoittaa huonoa arvostelukykyä, piittaamattomuutta ja itsekeskeisyyttä aina.
Sinkun kanssa tilanne on todella tulenarka. Varatut ymmärtävät tilanteen, eikä vaara perheiden särkymisestä ole niin suuri.
ole kertoneet puolisoillenne, koska ilmeisesti ajattelette, etteivät he tuota hyväksyisi. Silti petätte heitä. Miksi?