Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuuko mies jäämään lasten kanssa kotiin, että pääset yksin ruokakauppaan?

Vierailija
19.09.2011 |

Pääsen yksin rauhassa ruokakauppaan ehkä 3 kertaa vuodessa.

Yleensä joudun ottamaan yhden lapsista mukaan, koska miehelle olisi kurjaa olla kaikkien kolmen kanssa kotona se tunti, mikä siellä kaupassa menee.

Mies taas usein haluaa kauppaan aivan yksin, koska ei voi ottaa sinne yhtä lasta mukaan, kun se hankaloittaa kauppareissua.

Millä ilveellä te muut saatte miehen jäämään kotiin lasten kanssa? Meillä lapset alle kouluikäisiä, yksi taaperokin on.

Olisi niin kiva päästä kauppaan rauhassa yksin tekemään ostoksia, mutta ei, aina on vähintään yksi otettava mukaan, että miehelle ei jää niin isoa taakka lapsenhoidossa...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää ihan keposeen lastensa kanssa.

Vierailija
2/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ei edes pääse sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mies jää lasten kanssa ihan mutisematta, sulla on siellä äidinkulta, joka ei ilmeisesti muihinkaan kotihommeleihin osallistu.

Vierailija
4/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäännyit tuollaisen miehen kanssa noin monta kertaa?

Vierailija
5/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin usein kaikkien neljän lapsen kanssa niin että minä saan olla rauhassa kotona =O

Vierailija
6/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että kun olen yksin lähdössä, niin mies alkaa pukemaan lapsia ja pian kaikki olemme kaupassa.

En ole nalkuttajatyyppi, vaikka joka kerta ajattelen, että mikä vitun ääliö tuo on, kun ei suostu jäämään lasten kanssa kotiin. Vittuako sen aina pitää ängetä mukaan. Sitten vaan olen että "ai no kiva, mennään kaikkia!"

Aargh!

ap

Vierailija
7/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun näitä "munattomia" (kuten joku toinen totesi) on niin paljon... Niin moni äiti kyselee, että mites muut, kun oma ei suostu tähän eikä siihen.

Kyllä itse valikoin sen mukaisen miehen, että ihan on aikuinen ja vastuullinen; jos niitä lapsia haluaa, niin pärjää sitten kanssa niiden kanssa.

Vierailija
8/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies jopa oli hoitovapaalla kahden vaippaikäisen kanssa puoli vuotta.. Joten olen päässyt muuallekin kuin kauppaan :-) Opiskelin tuon ajan.

Vierailija
9/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ei edes pääse sinne.

Jälleen kerran voisi sanoa että PUHUKAA asiasta, älkää veivatko sitä täällä foorumilla ja kuvitelko ratkaisevanne ongelmaa.

Vaimo sai ihan saman kilarin tuossa taannoin. "Miksi mä en saa koskaan käydä kaupassa?" No prkl olisi kysynyt? Voi käydä kaupassa vaikka joka hemmetin päivä ja olen 100x mieluummin lasten kanssa kotona kuin seison Prisman jonossa. Ei vaan taas kerran tullut puheeksi ennen kuin eväät itkupotkuraivariin oli kasassa...

Vierailija
10/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin! Lapsemme ovat yhteisiä, joten hoitokin sujuu molemmilta.

Ja pääsen tasan sinne, minne haluan. Siis ihan yksinkin.

Kummallista käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
11/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut moiseen?

Meillä käyn yksin kaupassa, jumpassa, kahvilla ja syömässä. Siis välillä. Välillä käyn jommankumman tai molempien kanssa. Riippuu tilanteesta.

Samoin tekee mies. Samat säännöt ja vastuu molemmilla - tottakai!

Vierailija
12/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi on tuollainen!? Miksi on halunnut (vai onko?) noin monta lasta, jos ei kykene niiden kanssa olemaan EDES TUNTIA!?

Vierailija
13/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sun ja lasten kanssa yhdessä, perheenä?

Juu, ei tosissaan, muakin toi nauratti, vitsi vitsi.

Minulla on mies, joka ei oma-aloitteisesti tee mitään lasten kanssa. Ei ole esim. koskaan oma-aloitteisesti ulkoillut lasten kanssa. Mutta menee kyllä, jos minä pyydän.

Ja koska teen vuorotyötä, mies joutuu pakostakin hoitamaan lapsia tosi paljon. Hyvin hoitaakin! Vähän etäisesti, mutta hommat hoituu kyllä.

Vierailija
14/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kauppareissut pääsääntöisesti joko yksin tai kuopuksen kanssa, jos mä lähden lenkille tms.

Meillä mies pärjää kyllä muutenkin lasten kanssa, olen ollut jopa useamman vuorokauden matkalla yksin ja hyvin mies pärjäsi lasten kanssa yksin. Pääsen myös muuten liikkumaan aivan oman haluni mukaan, jos mies ei ole työmatkalla. Tosin nyt isommat lapset pärjäävät jo keskenään muutaman tunnin, eli eivät ole enää vahdittavia. Mutta mies pärjäsi kyllä aikanaan kahden vaippaikäisen kanssakin hyvin.

Vierailija
15/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli? Riitelevätkö lapset koko ajan?

Mulla on vain kaksi lasta ja mies kyllä jää heidän kanssaan kotiin ja hoitaa omalla suurpiirteisellä tavallaan, esim. pelaa jotain autopeliä x-boxilla ja lapset (5- ja 1-vuotiaat) katselee (tai 1-vuotias ei niinkään vaan tyhjentää kirjahyllyä tms.)

Mikset vain sano, että lähdet nyt yksin kauppaan ja sitten lähdet?

Vierailija
16/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kanalauma hiilihangot ja soihdut ojossa ojentamassa kelvotonta perheenisää tyystin yksisilmäisen kertomuksen perusteella.

Vierailija
17/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitat vaatteet päälle ja lähdet ovesta ulos ja sanot, että "käyn kaupassa yksin, odottakaa te täällä" -ei kai se nyt sen vaikeampaa voi olla? Tai jos on, niin melkoisen uusavuttoman olet riesaksesi nainut.

Siis mikä ihme näitä nykyajan äitejä vaivaa kun joka toisen perheen mies on semmonen, että ei "suostu jäämään lasten kanssa yksin" -hitto ei kai se nyt mikään valinnan mahdollisuus ole? Ethän sinäkään voi valita!

Lakatkaa naiset hyysäämästä miehiänne ja antakaa/laittakaa vastuuta lasten hoidosta. Mutta huom! hyväksykää myös, että mies ei hoida lapsia teidän tavalla vaan omallaan.

Vierailija
18/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP tosissasi? Miehesi taitaa olla sairaalloisen mustasukkainen?

Tuli mullekin mieleen että pitää ainakin se yksi lapsi pakata muijalle mukaan esiliinaksi ettei pääse kauppareissulla livahtamaan vieraisiin...

Vierailija
19/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppareissujen lisäksi mies hoitaa lapset myös naisten iltojen, harrastusten ym. ajan. Aiheesta ei ole tarvinnut edes keskustella koskaan.

Vierailija
20/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain sano, että lähdet nyt yksin kauppaan ja sitten lähdet?

mies heti lohkaisee, että et kai vaan yritä jättää mua yksin lasten kanssa - kyllä mä sun ajatuksenjuoksusi tunnen!

ap