Suostuuko mies jäämään lasten kanssa kotiin, että pääset yksin ruokakauppaan?
Pääsen yksin rauhassa ruokakauppaan ehkä 3 kertaa vuodessa.
Yleensä joudun ottamaan yhden lapsista mukaan, koska miehelle olisi kurjaa olla kaikkien kolmen kanssa kotona se tunti, mikä siellä kaupassa menee.
Mies taas usein haluaa kauppaan aivan yksin, koska ei voi ottaa sinne yhtä lasta mukaan, kun se hankaloittaa kauppareissua.
Millä ilveellä te muut saatte miehen jäämään kotiin lasten kanssa? Meillä lapset alle kouluikäisiä, yksi taaperokin on.
Olisi niin kiva päästä kauppaan rauhassa yksin tekemään ostoksia, mutta ei, aina on vähintään yksi otettava mukaan, että miehelle ei jää niin isoa taakka lapsenhoidossa...
Kommentit (56)
Mikset vain sano, että lähdet nyt yksin kauppaan ja sitten lähdet?
mies heti lohkaisee, että et kai vaan yritä jättää mua yksin lasten kanssa - kyllä mä sun ajatuksenjuoksusi tunnen!ap
Eiköhän olisi jo aikakin ellet sitten itse halua pitää miestäsi yhtenä lapsistasi...
mies heti lohkaisee, että et kai vaan yritä jättää mua yksin lasten kanssa - kyllä mä sun ajatuksenjuoksusi tunnen!ap
No niin Tiina, aika palata sinne lieden ääreen, vapaahetki meni jo.
Oli yh kun tavattiin ja on ollut parin vaippaikäisen kanssa toisella puolella maapalloakin ilman minua. Ap, mä en tekisi yhtään lasta tuollaisen tossun kanssa! Pistäisin sen takaisin äidin luo kasvamaan.
niin, että kun olen yksin lähdössä, niin mies alkaa pukemaan lapsia ja pian kaikki olemme kaupassa.
En ole nalkuttajatyyppi, vaikka joka kerta ajattelen, että mikä vitun ääliö tuo on, kun ei suostu jäämään lasten kanssa kotiin. Vittuako sen aina pitää ängetä mukaan. Sitten vaan olen että "ai no kiva, mennään kaikkia!"
Aargh!ap
Avaa suusi ja pyydä häntä tasapuolisuuden nimissä jäämään joskus lasten kanssa kotiin. Missä teidän kommunikaatio??
Mulla on aviopuolisona mies eikä mikään vässykkä.
Oikeasti on tuollaisia miehiä? Mun mies jää kotiin vaikka ulkomaanmatkani ajaksi lasten kanssa.. Kaupassakäynnit ym. aivan normaalia arkea lasten kanssa tai ilman..
Mene ovesta ulos, älä ota lapsia mukaan.
Mä käyn yksin kaupassa, harrastuksissa, kirjastossa, ystävillä, matkoilla, kampaajalla, hammaslääkärissä ja ihan missä vaan haluan.
Mies tekee samoin.
"Niin ajattelin. Haluaisin käydä yksin kaupassa niinkuin säkin aina teet. Haluaisin olla sen hetken yksin."
Kuinka vaikea on edellyttää mieheltä samoja asioita kuin itseltä? Toivoa samoja asioita mitä mieskin saa? Tasa-arvoa? Miehen järkeen vetoamista?
Mä voin lähteä neljäksi päiväksi Lontooseen ja kyse ei ole siitä, ettäkö mies ei "suostuisi" jäämään kotiin lasten kanssa, vaan siitä, että onko meillä varaa siihen.
Kaikenlaista vikaa on munki ukossa mutta pääsen kyllä yksin ihan minne ja milloin vaan haluan jos vaan ukkokulta ei ole töissä: kauppaan, baariin, kaverille, laivalle.... Kannattaisi vähän katsella että kenen kanssa lisääntyy. Tykkään tosin käydä kaupassakin perheen kanssa jos vaan lapset virkeitä eikä nälkäisiä ;D
No siihen sanot ihan avoimesti, että kyllä ajattelin tällä kertaa tehdä niin, koska tarvitsen joskus rauhallisenkin kauppahetken. Lasten kanssa on vaikea siellä olla, ja hän kuitenkin käy usein kaupassa yksin.
Kuinka avuton ap oikeesti on?? Jos järkipuhe ei mene läpi niin mies on luuseri tai sovinisti. Sitten jätät sen. Mä en todellakaan tekis tollasella miehellä yhtään mitään, ja sellanen lentäis niska-perseotteella rapakkoon.
...mutta en olisi uskonut, että vielä nykyään on näin "munattomia" naisia???
Eikö sulla ole mitään itsearvostusta nainen!
Ryhdistäydy!
pääsen vaikka maailmanympärimatkalle, kunhan hommaan ne lapset hoitoon. Käyn yksin kampaajalla, ostosmatkoilla, shoppailemassa kaupungilla, kirjastossa jne, mutta lapset ovat silloin isovanhemmilla.
Teille, jotka sanoitte, että meneehän se mieskin yksin, niin ei mene. Sillä ei ole harrastuksia. Ei käy koskaan yksin missään, paitsi joskus kaupassa, mutta sinnekin usein ottaa yhden lapsista mukaan eli hirmu harvoin käy yksin kaupassa, kai siksi luulee, että minäkin haluan ottaa sinne yhden lapsista. Töissä tietysti käy myös, mutta muuten viihtyy kotona 24/7.
ap
pääsen vaikka maailmanympärimatkalle, kunhan hommaan ne lapset hoitoon. Käyn yksin kampaajalla, ostosmatkoilla, shoppailemassa kaupungilla, kirjastossa jne, mutta lapset ovat silloin isovanhemmilla.
Teille, jotka sanoitte, että meneehän se mieskin yksin, niin ei mene. Sillä ei ole harrastuksia. Ei käy koskaan yksin missään, paitsi joskus kaupassa, mutta sinnekin usein ottaa yhden lapsista mukaan eli hirmu harvoin käy yksin kaupassa, kai siksi luulee, että minäkin haluan ottaa sinne yhden lapsista. Töissä tietysti käy myös, mutta muuten viihtyy kotona 24/7.ap
Surkea tapaus, ei voi muuta sanoa. Onko sillä mielenterveysongelmia vai onko se työnarkomaani, kun ei muuta elämää ole? Aika ahdistavalta kuulostaa.
kuin mieheni onkin kotitöihin osallistumisessa, niin just tuo että suostuu olemaan läsnä kotona lasten kanssa sillä aikaa kun mä teen kotitöitä eli käyn ruokaostoksilla - juuri sen verran sekin pystyy hanskaamaan.
Teille, jotka sanoitte, että meneehän se mieskin yksin, niin ei mene. Sillä ei ole harrastuksia. Ei käy koskaan yksin missään, paitsi joskus kaupassa, mutta sinnekin usein ottaa yhden lapsista mukaan eli hirmu harvoin käy yksin kaupassa, kai siksi luulee, että minäkin haluan ottaa sinne yhden lapsista. Töissä tietysti käy myös, mutta muuten viihtyy kotona 24/7.ap
Ei lapsenvahtia tarvita silloin kun isä on kotona! Sitä tarvitaan silloin kun vanhemmat haluavat mennä yhdessä tai samaan aikaan. Jos mies ei käy missään, se on ihan hänen valintansa, mutta ei se sitä poista, että lapset ovat hänenkin lapsiaan ja hänen kuuluu ottaa lapsista vastuu kun sinä olet poissa. Jos sinä tarvitset omaa aikaa, kuuluu hänen tarjota se sinulle.
En voisi ikinä sanoa miehelleni "Ai jaa, mennäänkin sitten kaikki!" jos oikeasti haluaisin mennä yksin. Sanoisin, että ajattelin tällä kertaa mennä yksin. Jos miehellä olisi joku hyvä perustelu sille, että kaikki mennään, voisin toki muuttaa mielipidettäni.
Surkea tapaus, ei voi muuta sanoa. Onko sillä mielenterveysongelmia vai onko se työnarkomaani, kun ei muuta elämää ole? Aika ahdistavalta kuulostaa.
mt-tapaukselta vaikuttaa...
en ole nalkuttajatyyppiä (kuten perus-av-mamma varmaan on), enkä väen väkisin ole vääntämässä riitaa jostain kauppakäynnistä (kuten monet ketjuun kirjoittaneista pirttihirmuista, jotka ehdottavat ratkaisuksi sitä, että vaan sanoo miehelle, että nyt menen kauppaan yksin ja sitten paukauttaa oven perässään ja jättää miehen kotiin lasten kanssa).
ap
en ole nalkuttajatyyppiä (kuten perus-av-mamma varmaan on), enkä väen väkisin ole vääntämässä riitaa jostain kauppakäynnistä (kuten monet ketjuun kirjoittaneista pirttihirmuista, jotka ehdottavat ratkaisuksi sitä, että vaan sanoo miehelle, että nyt menen kauppaan yksin ja sitten paukauttaa oven perässään ja jättää miehen kotiin lasten kanssa).
ap
varmaan joutuu nalkuttamaan siitä että lasten ISÄ olisi OMIEN lastensa kanssa. Huhhuh.
ap
varmaan joutuu nalkuttamaan siitä että lasten ISÄ olisi OMIEN lastensa kanssa. Huhhuh.
mistä meillä riidellään! :-D Ei tarvitse paukutella ovia tms. Sanon vaan, että mä käyn kaupassa, moro. On itsestään selvää, että näin tehdään. Myös mies tekee niin. Siis HALOOO! Heheeeee. Melkoinen pirttihirmu täytyy olla kun käy kaupassakin YKSIN!
olethan provoilija, olethan?
ei tuollasia ihmisiä voi olla.