Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuuko mies jäämään lasten kanssa kotiin, että pääset yksin ruokakauppaan?

Vierailija
19.09.2011 |

Pääsen yksin rauhassa ruokakauppaan ehkä 3 kertaa vuodessa.

Yleensä joudun ottamaan yhden lapsista mukaan, koska miehelle olisi kurjaa olla kaikkien kolmen kanssa kotona se tunti, mikä siellä kaupassa menee.

Mies taas usein haluaa kauppaan aivan yksin, koska ei voi ottaa sinne yhtä lasta mukaan, kun se hankaloittaa kauppareissua.

Millä ilveellä te muut saatte miehen jäämään kotiin lasten kanssa? Meillä lapset alle kouluikäisiä, yksi taaperokin on.

Olisi niin kiva päästä kauppaan rauhassa yksin tekemään ostoksia, mutta ei, aina on vähintään yksi otettava mukaan, että miehelle ei jää niin isoa taakka lapsenhoidossa...

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä on sillä tavalla yhteinen projekti, että 3 iltaa viikossa saan lentää vaikka kuuhun (käyn jumpassa ja kaupassa tai tyttöjen kanssa parilla tai kirjojen lukupiirissämme tai kansalaisopiston ranskan tunnilla) ja miehelläni on 3 iltaa viikossa, jolloin kukaan ei kysele perään. Yleensä kummatkin vain piipahtavat harrastuksissa, mutta kyllä lapset ovat meillä ihan yhteinen projekti.

Mies yleensä viettää lasten kanssa lauantait, koska näkee niitä niin harvoin ja vie ne jonnekin teatteriin, museoon tai hoploppiin tai uimaan tai jonnekin. Lapset ovat 2, 4, 8 ja 12

Vierailija
42/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä oikein patistaa mua yksin lähtemään vaikka kaupungille shoppailemaan niin saisin ostella rauhassa. Uskomattomia miehiä teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi niin kiva päästä kauppaan rauhassa yksin tekemään ostoksia, mutta ei, aina on vähintään yksi otettava mukaan, että miehelle ei jää niin isoa taakka lapsenhoidossa...

Oikein taakka lapsnehoidossa, tunti itsenäisesti omien jälkeläisten kanssa :D

Vierailija
44/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset 1 1/2 vee, joissa on hommaa kyllä. Ilmoitan, että nyt mä meen käymään kaupassa ja otan auton avaimet, Cittarissa mulla menee tunti, pari, kun kierrän tarjoukset ja mietin seuraavan viikon sapuskat, hurautan autolla pihaan, annan ukolle pusun, se kantaa kassit keittiöön ja se on siinä.

Ei meillä mitään riitaa siitä tule tai nalkutusta. Ukko on vaan iloinen kun mun tarkkuudella talousrahojen käytössä säästettiin pitkä penni, eikä sen tarvinnut kuin hengailla pikkuisten kanssa.

Vierailija
45/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tosi usein sanonut, että "taisit taas yrittää kauppaan menoa yksin ja jättää mut lasten kanssa".

En tiedä, mikä siinä on niin vaikeeta. Mulle on tosi harvinaista herkkua päästä kauppaan yksin, vaikka tosi paljon tykkäisin siellä rauhassa kierrellä ja katsella :(

ap

Vierailija
46/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käy töissä.

Kun mies tulee töistä kotiin, minä teen omia juttuja ja mies lähtee lasten kanssa kauppaan. Mies laittaa lapsille ruuat, hoitaa iltatoimet ja vaipat ym. Minä teen enää illasta ne mukavat jutut ja miehelle jää hoitovastuu.

Meidän suhteessa minä olen joskus melko "munaton".

Mutta en minä antaisi asian mennä tuohon suuntaan. Minua vähän jopa huvittaa nämä. En voi ymmärtää miten joku voi antaa tuollaisen käydä edes päinsä? Minä en ainakaan yksin halunnut näitä lapsia, saati sitten pannut niitä yksin alulle.

Mutta joo, meillä on ihan toimiva ja toista kunnioittava suhde.

Vierailija
47/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattiko tehdä kolme lasta tuollaisen miehen kanssa, jonka mielestä kaupassakäynti yksin on verrattavissa riidan haastamiseen tai karkaamiseen?

Tai että sä et saa harrastaa mitään, käydä kampaajalla hänen luvallaan ja avullaan tai yleensäkään ottaen tehdä koskaan mitään muuta kuin olla lasten kanssa?

Mä tulisin hulluksi. Vuorotellen ja välillä yhdessä on ihan hyvä päästä tuulettumaan ja jos ei pääse edes kauppaan yksin, päähän siinä räjähtää.

Meillä pienin oli 2 kun päätimme pitää keväällä ja syksyllä aina äitien pakoviikonlopun mökillä. Huh kuinka helpottaa pitkäksi aikaa kun mies jää lasten kanssa kotiin ja itse saa vain olla, syödä, kälättää ja nauttia kun kukaan ei roiku tai vaadi mitään!!!

Vierailija
48/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies myös.

En ole muuten kirjoittanut, ettei mies olisi koskaan lasten kanssa. On hyvinkin paljon, leikkii, lukee, laittaa lasten kanssa ruokaa, touhuaa pihalla jne. Enkä nyt herranjestas kysy lupaa kampaajalla käymiseen!

Miehen pinna riitää lasten kanssa olemiseen paljon paremmin kuin mulla.

En mäkään kyllä mielellään jää lasten kanssa kotiin jos mies menee yksin kauppaan, vaan haluan tietysti mukaan.

ap

Vierailija
49/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ei edes pääse sinne.

Jälleen kerran voisi sanoa että PUHUKAA asiasta, älkää veivatko sitä täällä foorumilla ja kuvitelko ratkaisevanne ongelmaa.

Vaimo sai ihan saman kilarin tuossa taannoin. "Miksi mä en saa koskaan käydä kaupassa?" No prkl olisi kysynyt? Voi käydä kaupassa vaikka joka hemmetin päivä ja olen 100x mieluummin lasten kanssa kotona kuin seison Prisman jonossa. Ei vaan taas kerran tullut puheeksi ennen kuin eväät itkupotkuraivariin oli kasassa...

että kaupassakäynti on sinusta vastenmielistä? Taas koko homma oli vaimon syytä, koska vaimo ei ymmärtänyt sanoa sulle.

Vierailija
50/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsemme ovat jo isoja (nuorinkin 12), mutta aikoinaan kun olin kotona kolmen lapsemme kanssa, niin minä kävin yksin kauppareissut, ja mies oli jälkikasvun kanssa kotona.

Mies ei nauttinut kauppareissuista, minulle ne olivat "omaa aikaa". Ja meistä molemmista lasten raahaaminen kauppareissuille on lähellä lastenrääkkäystä.

En kyllä muista, että mitään erityistä temppua tähän olisi tarvittu. Osanottoni!

Vierailija
51/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nalkuttajatyyppiä (kuten perus-av-mamma varmaan on), enkä väen väkisin ole vääntämässä riitaa jostain kauppakäynnistä (kuten monet ketjuun kirjoittaneista pirttihirmuista, jotka ehdottavat ratkaisuksi sitä, että vaan sanoo miehelle, että nyt menen kauppaan yksin ja sitten paukauttaa oven perässään ja jättää miehen kotiin lasten kanssa).

ap

kauppaan? Ei meillä tarvi anella ja pyydellä lupaa että saako mennä kauppaan. Sama koskee molempia, jos minä haluan mennä kauppaan yksin niin saan mennä. Jos mies niin saa mennä. Ilmoitan lähteväni kauppaan ja jos miehelle ei sovi (on jotain muuta menoa/hommaa) niin mies sanoo ja sitten katsotaan miten tehdään. En yhtään ihmettele ettet pääse kauppaan jos asenne on tuo, että mies päättää kaiken mitä teillä tehdään, sinä pyytelet joka kerta että saisitko mennä tai tehdä jotain. Sanot sille miehelle että nyt mä lähden kauppaan enkä ota lapsia mukaan. Kyllä se mies niiden kanssa pärjää, ei se niin avuton ole, se on niiden isä.

Vierailija
52/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi miehesi ei jää lasten kanssa kotiin kun käyt kaupassa? Ei ymmärrä.. :D

Vierailija
53/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ekassa viestissä, että mies haluaa kauppaan yksin, ettei ole lapset häiritsemässä ostostenteko tms. Miksi siis miehesi mielestä ne ei häiritse sinun kauppareissuasi? Ja mäkin ihmettelen sitä, mikset heitä takkia niskaan ja sano heipat kun mies tulee kotiin, ja lähde sinne kauppaan? Meidän perheessä jo toisen synnyttyä oli itsestään selvää, että kun lapsia on kaksi, toinen jää niiden kanssa kotiin kun toinen lähtee kauppaan, ihan sama kumpi sinne kauppaan menee. Yleensä se olen minä, niin saa mies touhuta sitten rauhassa lasten kanssa kotona kun töistä vihdoin kotiin pääsee.

Vierailija
54/56 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto on, että mennään kaikki sinne kauppaan yhdessä.

Helpommalla pääsee lasten kanssa kotona :)

Vierailija
55/56 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ilveellä te muut saatte miehen jäämään kotiin lasten kanssa?

Herranjumala millaisia miehitä teillä on!!!

No sillä ilveellä, että mieheni on NORMAALI ja VASTUUNTUNTOINEN mies joka kantaa vastuunsa lapsista ja perheestä.

SUn miehes vaikuttaa lapselta itsekin, vastuunpakoilijalta.

Vierailija
56/56 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kysy lupaa kampaajalla käymiseen, mutta hommaat lapset siksi aikaa isovanhemmille (tai mies vie?), kuten aiemmin kirjoitit. Ja kumpikaan teistä ei halua päästää toista yksin kauppaan? Mun on vähän vaikea hahmottaa koko tilannetta. Mutta jos käytte molemmat töissä niin oletan että toinen vie lapset hoitoon ja toinen hakee. Ehkä voisit käydä kaupassa yksin työmatkan yhteydessä?

ja mies myös.

En ole muuten kirjoittanut, ettei mies olisi koskaan lasten kanssa. On hyvinkin paljon, leikkii, lukee, laittaa lasten kanssa ruokaa, touhuaa pihalla jne. Enkä nyt herranjestas kysy lupaa kampaajalla käymiseen!

Miehen pinna riitää lasten kanssa olemiseen paljon paremmin kuin mulla.

En mäkään kyllä mielellään jää lasten kanssa kotiin jos mies menee yksin kauppaan, vaan haluan tietysti mukaan.

ap