Miksi et saisi luovuttaa verta Suomessa?
Tämä kysymys siis vain niille, jotka eivät täytä niitä ehtoja.
Kommentit (28)
eikös se raja ole 2 viikkoa? Muuten kai voisinkin luovuttaa
ollut leikkauksessakin ulkomailla.
Olen asunut viimeiset 4 vuotta pohjoismaiden ulkopuolella ja olen raskaana.
Eli olen asunut Britanniassa yhteensä yli 6 kuukauden ajan 1.1.1980 – 31.12.1996.
Olen kuitenkin luovuttanut verta säännöllisesti ennen tuon kiellon voimaantuloa, kun koko hullun lehmän taudista ei vielä tiedetty yhtään mitään.
Lisäksi olen oireileva, jatkuvasti lääkitty reumaatikko.
tarkemmin sanottuna Keski-Euroopassa, joten ei kelpaa minun vereni Suomessa.
Mutta en halua kuulut SPR:n rahantekoautomaatin alaisuuteen. Luovuttaisin heti verta jos sen tekisi joku muu kuin SPR.
Mutta en halua kuulut SPR:n rahantekoautomaatin alaisuuteen. Luovuttaisin heti verta jos sen tekisi joku muu kuin SPR.
ja kysy voitko luovuttaa siellä? Et voi. Mistä löydät sellaisen tahon joka hoitaa homman ilman kustannuksia?
Eli olen asunut Britanniassa yhteensä yli 6 kuukauden ajan 1.1.1980 – 31.12.1996.
Tosin olin kasvissyöjä, enkä syönyt mitään lihaa, lihavalmisteita, en edes liivatetta. Mutta jos ei kelpaa, niin ei kelpaa...
Hb on 144-148 välillä, joten sen puolesta kyllä kelpais.
viimeisen vuoden aikana, ja imetän edelleen. Onko noissa viel äjotain Hb rajoja? todennäköisesti ikuisesti aneemisena en ylitä noita rajoja.
En saa koskaan luovuttaa verta ellen ole vuotta harrastamatta seksiä aviomieheni kanssa. Hän ei saa luovuttaa koskaan. Syyä on se, että hänellä on ollut seksiä miehen kanssa yli kymmenen vuotta sitten.
olen raskaana ja sitten aion imettää vuoden joten puolentoista vuoden kuluttua voin vasta verta luovuttaa..
Mulla on epilepsia, joten jatkuva lääkitys estää
Kaksisuuntainen mielialahäiriö (voi laukaista sairausjaksoja) ja lääkitys. Mielelläni muuten luovuttaisin. Yhden kerran olen luovuttanut kun olin vielä nuori ja "terve". Hemoglobiini ilman rautakuuria ei antaisi periksi luovuttaa. Eli siis raurakuurin söin ennen verenluovutusta.
Luultavasti eivät huoli vertani. En tiedä syytä! Olen kyllä painorajoilla ja minulla on epätavallinen veriryhmä josta ennen soiteltiin perään, että tule luovuttamaan.
Tuli jotain häikkää niiden ilmoittautumisohjelmassa kun yritin piruuttani tilata aikaa netillä tältä sivustolta jokin aika sitten.
SPR näyttää ihmisten hyväksikäyttäjäjärjestöltä. Ja siellä on sekopäisiä vapaaehtoistyöntekijöitä, jotka myös esiintyvät kirkon vapaaehtoisina. Onhan se mahdollista että siellä pyörii ne jokapaikanluudat!
Oletko sinäkin jonkinlainen jokapaikanluuta? Missä pyöritkään?
Luonnostaan alle 100. Rautaa syömällä nousee 120:een. Lääkäri nauroi, kun kysyin voinko luovuttaa.
olen käyttänyt v.1999-2001 suonensisäisiä huumeita. Minulla ei ole mitään tauteja ja sama mies ollut 10-vuotta. Jos joku osaa vastata miksi en saa luovuttaa, niin olisin todella kiitollinen.
alle 50 kiloa (normaalisti), minulla on liian alhainen Hb ja tällä hetkellä olen kaiken päälle raskaana.
Ainakaan ennen vanhaan alle 50-kiloiset eivät saaneet luovuttaa?