Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei osta lapsen luokkaretken tukemiseksi noita

Vierailija
18.09.2011 |

sukkia tai huopatossuja:((

Kysellyt kaikki tutut, naapurit jne eikä ole kiinnostusta, tosi halju olo tullut.

Ei sitä viitsi itsekään kovin useita pareja ostella kun ei nyt just edes ole tarvetta sukille tms.

Huokaus:/

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

askartele niitä mitä myyvät.

Esim. oppilaat voisivat itse kerätä vaikka tyhjiä raejuusto/suolakurkku ymv. rasioita/purkkeja joissa kansi kotoaan, nämä tietenkin tuotaisiin puhtaina ja vielä pestäisiin uudestaan koulullakin astianpesukoneessa.

Noista voi askarrella karkkirasioita (maalaamalla esim. kuvaamataiton tunnilla, jos kiire spraymaali hyvä ja nopea tapa maalata jos purkkeja paljon) ATK-tunnilla voitaisiin laatia purkkeihin etiketit mitkä printataan ja liimataan purkkeihin (ns. etuetiketti ja taakse toinen missä tuoteselostus). Sitten ostettaisiin edullisesti jostakin hyviä paperipäällysteisiä karkkeja, ne jaettaisiin purkkeihin ja purkit myytäisiin.

Moni ostaisi tuollaisia "itse tehtyjä" purkkeja mielummin, noita ostaisi mielellään myös itse lahjoiksi kummeille/mummeille. Jokainen euro jäisi oppilaille, ja se olisi aika paljon. Jos vaikka heti syksyllä kerätään purkkeja (niitä tulee aika paljon) sitten marraskuussa askarrellaan ne, ja joulukuussa myydään, saadaan hyvin rahaa. Keväällä uusiksi esim. pääsiäisteemalla jne. Jos yksi purkki maksaisi esim. 4€ niin siitä jäisi melkein koko summa luokalle (ainoat kulut olisivat karkkien lisäksi maalit ja etiketit, mitkä varmaan saisi koulun materiaaleista?) ja karkkia jos ostaa tukusta tmv. ison määrän, niin ei ole kallista, eli esim. 4€ purkista vittoa saisi 3€.

Vierailija
2/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUS JA RESSIEN RESSI!

Onhan se ny kauheeta kun joku myy suklaata tai sukkia voi itku mikä kohtalo.

Sitte se joulu voi ääää ku pitää ostaa jollekin lahja/lahjoja!

Sitte ne trullit, voi sydäri niitä kerjääviä kersoja!

MINÄ MINÄ MINÄ!

Ihania lapsia kasvaa tälläsissä perheissä, taidanki perustaa jonku mielisairaiden lepokodin, työmaa on taattu ku porukka ahdistuu millon mistäki ja kaikki on niin kauheeta, SIIS OIKEESTI joku keksifirma rikastuu nyt ku ostan joltain lapselta niitä keksejä

AAMEN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myynnissä niitä karkkirasioita 6.5 euroa kappale ja luokalle jäi vain 3 euroa.

Eli olisin myynyt niitä 10 kappaletta ja luokka olisi saanut vain 30 euroa. Lisäksi kun ne karkit on oikeasti pahoja ja kukaan ei halua niitä. Ihmiset ostaa niitä vain kannustuksen vuoksi. Tai sitten niitä ostetaan epätoivoisena itse.

Mieluummin antaisin luokalle sen 65 euroa kuin ostaisin 10 rasiaa karkkia ja luokka saisi 30 euroa.

Minä en ymmärrä, mikä hinku joillakin on todella pakkomyydä näitä kaikille sukulaisille ja työkavereille. Meillä on myös näitä sukkia ollut myynnissä töissä. Koskaan en ole ostanut ja kyllä on myyjärouvat olleet suu väärässä.

Ostan mieluummin sukkani suoraan kaupasta. Helpompaa.

Vierailija
4/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallesi ja tiuski sitten siellä naama norsunvitulla kun et saa myytyä niitä.

AHDISTUS JA RESSIEN RESSI!

Onhan se ny kauheeta kun joku myy suklaata tai sukkia voi itku mikä kohtalo.

Sitte se joulu voi ääää ku pitää ostaa jollekin lahja/lahjoja!

Sitte ne trullit, voi sydäri niitä kerjääviä kersoja!

MINÄ MINÄ MINÄ!

Ihania lapsia kasvaa tälläsissä perheissä, taidanki perustaa jonku mielisairaiden lepokodin, työmaa on taattu ku porukka ahdistuu millon mistäki ja kaikki on niin kauheeta, SIIS OIKEESTI joku keksifirma rikastuu nyt ku ostan joltain lapselta niitä keksejä

AAMEN

Vierailija
5/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa myydä/ostaa jtain mitä ei tarvitse. Mielummin sitten antaa suoraan rahana lasten matkakassaan sen tuen.

Vierailija
6/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kun ne karkit on oikeasti pahoja ja kukaan ei halua niitä. Ihmiset ostaa niitä vain kannustuksen vuoksi.

Ostin niitä jonkun tutun lapsen leirikoulun tukemiseen ja lapsetkaan eivät tykänneet niistä :-). Olivatko nyt jotain pikkuveljen karkkeja.

Ei enää ikinä. Pahoissa karkeissa ei mitään järkeä :-)

Vierailija
7/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu vanhemmille, eikä heidän naapureilleen, eikä sukulaisille.

en koskaan myy mitää tollaista kenellekkään, enintään omalle äidilleni :) Maksamme itse lapsen osallistumisen.

Vessapaperia kyllä ostaisin, pesuainettakin jos olisi käyttämäämme merkkiä. Huopatossut voisin ostaa tytölle, mutta tuskin niitä saa missään sovittaa?

Vierailija
8/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ala-asteella vanhempien kesken totesimme, ettei kerätä rahaa. Ei ole suuria tuloja, mutta vielä vähemmän aikaa tuhlattavaksi. Onko järkeä leipoa kakku ja myydä se euron voitolla, käyttää tähän päivä ja ostaa tuliaisiksi naapuriluokan kakkuja. Ei ole.

Jokainen tienaa paremmin omassa leipätyössään. ja jos ei tienaa, voi yrittää päästä Siwan kassalle pariksi tunniuksi tuuraamaan ja jo on tienattu paljon helpommalla muutama kymppi kuin sukkia myymällä.

Maksoimme leirikoulun kutosella. Nyt lapsi seiskalla ja ekassa vanhempainillassa ehdottelin samaa taktiikkaa, katsotaan miten käy.

Vierailija
9/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksien ja leirikoulujen kustannukset kuuluvat ainoastaan vanhemmille. Jos ei ole rahaa ei kannata harrastaa tai järjestää kalliita leirejä.

Vierailija
10/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehtori kielsi kaikenlaisen tavaran kaupittelun luokkaretkien ja leirikoulun rahoittamiseksi. Sanoi, että on kohtuuton riesa kylälle, kun joka vuosi usea luokka jotakin kaupittelee ovelta ovelle.

Rahat kerätään suoraan vanhemmilta, discoja ja myyjäisiä pitämällä ja erilaisten kylätapahtumien kahvituksia hoitamalla.

Vierailija
11/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna jar-x:n sukkia. Sukulaiset on luvannut ostaa muutamat, en oo tyrkyttäny tms. Onneks ovat halunneet vähän tukea (kun eivät oo ihan älykalliita). Mutta mitään paineita en oo ottanu, jos en sais myytyä, viesin ihan ilman syyllisyydentunteita tyhjän tilauslapun.

Mä olen kyllä kans vähän tuota myymisjuttua vastaan, en kannattanut tätä myymisideaa, mutta kun tarpeeksi moni kannatti, siihen lähdettiin. On kuulemma tosi hyvä rahasampo. Ja pah!

Vierailija
12/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tuotteet mielestäni. Käytännössä ostimme itse useamman parin ja pyyhkeitä, osan itsellemme tarpeeseen ja muutaman lahjaksi. Lisäksi pari sukulaista osti muutaman tuotteen. Siinä se, enkä yhtään nolostellut viedä sitä paperia takaisin.

Vierailija
13/70 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ei retkeä

2) varainkeruuta

3) suoraan lapsen osuus tilille

Arvatkaas mikä oli tulos:

yksi ainut 25 oppilaasta (vanhemmista) halusi maksaa rahalla. kaikki muut kerätä. Pari uikuttaajaa olisi halunnut maksaa rahalla mutta kun on kuulemma epäoikeuden mukaista jos muut saavatkin kerättyä osuuden myymällä muille tuotteita...

Vierailija
14/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia en kyllä itsekään ostaisi tuollaisesta yhteydestä. Tuntuisi oudolta.

Osta kaikille sukulaisille joululahjoiksi niitä sukkia ja huopikkaita.

Vierailija
15/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meille ei ikinä oteta mitään noita myytäviä juttuja vaan annetaan lapsen osuus suoraan rahana.

Toi on sairasta sukulaisten ja naapureiden kiusaamista kun kerran viikossa jonkun luokka myy jotain ja sitten samojen ihmisten pitäisi ne kaikki ostaa.

Vierailija
16/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkia tai huopatossuja:((

Kysellyt kaikki tutut, naapurit jne eikä ole kiinnostusta, tosi halju olo tullut.

Ei sitä viitsi itsekään kovin useita pareja ostella kun ei nyt just edes ole tarvetta sukille tms.

Huokaus:/

Vierailija
17/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjiä on nykypäivänä ihan liikaa. Homma pitäisi alistaa veroille ja kirjanpitovaatmuksille kuten muukin liiketoiminta jotta saataisiin se loppumaan.

Vierailija
18/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa ja talouspaperit olisi helpompi kohde. Tai ne isoäidin keksit. Toivon että tyttöni luokka joskus myisi niitä keksejä - joskus kaverin lapselta ostettiin ja ne oli niiiiin hyviä.

Vierailija
19/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa (yhteensä 7!!!) luokkaretki- ja harrastetoimitarahastojen kartuttamiseksi milloin mitäkin. Aivan hirveää työkavereitten kiusaamista! En halua lapsensa luokan piirustuksista koottua kalenteria, en jotain sukkia, karkkeja, pipareita tms. En yksinkertaisesti halua rahoittaa joidenkin minulle täysin tuntemattomien lasten luokkaretkiä!

Toinen työkaveri laski juuri, että jos hän joka kerta ostaisi, kun kaupitellaan, maksaisi se hänelle 60 e/kk eli ei ihan pientä summaa siitä, että tuntemattomat lapset pääsevät leirikouluun. Tuolla 60 e/kk summalla maksaa omalle lapselleen 720 euron hintaisen ulkomaanmatkan. Minä panostan mieluummin siihen!

Vierailija
20/70 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa (yhteensä 7!!!) luokkaretki- ja harrastetoimitarahastojen kartuttamiseksi milloin mitäkin. Aivan hirveää työkavereitten kiusaamista! En halua lapsensa luokan piirustuksista koottua kalenteria, en jotain sukkia, karkkeja, pipareita tms. En yksinkertaisesti halua rahoittaa joidenkin minulle täysin tuntemattomien lasten luokkaretkiä! Toinen työkaveri laski juuri, että jos hän joka kerta ostaisi, kun kaupitellaan, maksaisi se hänelle 60 e/kk eli ei ihan pientä summaa siitä, että tuntemattomat lapset pääsevät leirikouluun. Tuolla 60 e/kk summalla maksaa omalle lapselleen 720 euron hintaisen ulkomaanmatkan. Minä panostan mieluummin siihen!

Olen niin samaa mieltä, että harvoin ole :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän