Kotiäidit ovat työelämää vieroksuvia naisia
Sellaisia, joilla ei ole kiinnostusta ja ambitiota edetä vaativissa hommissa. Tykkäävät mieluummin siitä, että saavat olla pomoja omassa kodissaan. Eipä tarvitse kauheasti kilpailla muiden kanssa saati käyttää kamalasti aivojaan.
Vaikka mielipiteeni onkin tämä, se ei silti tarkoita etten arvostaisi kotiäitejä. Hyvä, että nainen tuntee omat kykynsä ja rajansa ja toimii niiden mukaan.
Kommentit (59)
että jotkut naiset tekevät vaikka 15 vuotta lapsia toisensa perään, eivätkä ole koskaan hankkineet mitään koulutusta tai olleet päivääkään töissä.
Oikeasti: onko sinulla tapana useistakin asioista kertoa ymmärtämättömyyttäsi? Luuletko, että jotakuta kiinnostaa?
Kuinka sitä yhdessä päivässä muuttukin työtävieroksuvasta aivottomasta amebasta kunnianhimoiseksi ura-apinaksi.
Itse en kylläkään koe muuttuneeni hirveästi niistä päivistä, kun olin kotiäitinä, vaikka nyt työelämässä riittääkin haasteita ja etenemistä. Sama minä se silti olen, ihmisessä on monta puolta ja onnekseni olen osannut nauttia sekä koti- että uraäitiydestä.
Sellaisia, joilla ei ole kiinnostusta ja ambitiota edetä vaativissa hommissa. Tykkäävät mieluummin siitä, että saavat olla pomoja omassa kodissaan. Eipä tarvitse kauheasti kilpailla muiden kanssa saati käyttää kamalasti aivojaan. Vaikka mielipiteeni onkin tämä, se ei silti tarkoita etten arvostaisi kotiäitejä. Hyvä, että nainen tuntee omat kykynsä ja rajansa ja toimii niiden mukaan.
että jotkut naiset tekevät vaikka 15 vuotta lapsia toisensa perään, eivätkä ole koskaan hankkineet mitään koulutusta tai olleet päivääkään töissä.
Oikeasti: onko sinulla tapana useistakin asioista kertoa ymmärtämättömyyttäsi? Luuletko, että jotakuta kiinnostaa?
asioista:)
Haluan heti osingolle! T. Kotiäiti joka saa kelalta 380 euroa kuussa + lapsilisän 100 euroa. Siinä kaikki yhteiskunnan varat jota minä saan. Jos jostain saa enemmän niin otan mielelläni vastaan.
tokikin piti laittaa. Onneton kirjoittamaan:D
Haluan heti osingolle! T. Kotiäiti joka saa kelalta 380 euroa kuussa + lapsilisän 100 euroa. Siinä kaikki yhteiskunnan varat jota minä saan. Jos jostain saa enemmän niin otan mielelläni vastaan.
:=O oletko yksin lapsen kanssa?
niin - minä en ole kyllä ikinä saanut tai sen puoleen tarvinnut asumis-tai muita tukia..en saisi itse asiassa edes peruspäivärahaa,mikäli olisin työttömänä työnhakijana,kiitos puolisoni isojen tulojen. Eipä ole käynyt mielen vieressäkään täällä lähiön leikkikentillä pyöriessä,että seuralaisena olisi nippu yhteiskunnan elättejä jälkikasvujensa kanssa,kohtalaisen hyvin toimeentulevaa väkeä taidetaan olla kaikki samassa asemassa olevat kotiäidit.Missähän slummissa sä asustat,jos ajatukset ovat tuollaiset.
tyhmä en ole, mulla on yo-paperit, opistotasoinen tutkinto ja amk tutkinto. Mutta töitä olen tehnyt 3kk elämäni aikana. käykö kateeksi ;)
niin - minä en ole kyllä ikinä saanut tai sen puoleen tarvinnut asumis-tai muita tukia..en saisi itse asiassa edes peruspäivärahaa,mikäli olisin työttömänä työnhakijana,kiitos puolisoni isojen tulojen. Eipä ole käynyt mielen vieressäkään täällä lähiön leikkikentillä pyöriessä,että seuralaisena olisi nippu yhteiskunnan elättejä jälkikasvujensa kanssa,kohtalaisen hyvin toimeentulevaa väkeä taidetaan olla kaikki samassa asemassa olevat kotiäidit.Missähän slummissa sä asustat,jos ajatukset ovat tuollaiset.
jos se sinua kiinnostaa:D
Mutta työni puolesta näen kaikenlaista.
Jotkut nauttivat vuosien työputken jälkeen siitä, että on mahdollisuus (myös rahallisesti) olla kotona jonkin aikaa ennen töihin paluuta. Mun mielestä on ihana olla kotona omien lasten kanssa ja työpaikka kyllä odottaa. Lapset ovat vain hetken pieniä.
Haluan heti osingolle! T. Kotiäiti joka saa kelalta 380 euroa kuussa + lapsilisän 100 euroa. Siinä kaikki yhteiskunnan varat jota minä saan. Jos jostain saa enemmän niin otan mielelläni vastaan.
:=O oletko yksin lapsen kanssa?
se 380 euroa menee suoraan suoraveloituksena asuntolainan lyhennykseen. Mies maksaa suunnilleen saman verran palkastaan, ja lisäksi lähes kaikki laskut sekä ruuat ym. (maksoin juuri itse puhelinlaskuni) :)
ei kiinnosta ura tms. vaan töissä on käytävä että katto pysyy pään päällä ja ruokaa pöydässä - kivahan se olisi olla kotona vaikka noita lapsia ei olisikaan ja puuhailla, mitä huvittaa.
Mutta mulle ei aukea tuo logiikka, että kotiäitiys olisi ammatti...
käy kateeksi, tulen esimerkiksi saamaan ihan mukavaa eläkettä ja pystyn pysymään omillani vaikka mies päättäisikin jostain kumman syystä vaihtaa vaimoa parinkymmenen vuoden päästä...
tyhmä en ole, mulla on yo-paperit, opistotasoinen tutkinto ja amk tutkinto. Mutta töitä olen tehnyt 3kk elämäni aikana. käykö kateeksi ;)
Olisin mieluummin kotona, lapseni kanssa, mutta koska minulla on parempi koulutus kuin miehelläni niin menin töihin ja mies jäi kotiin. Ja tosiaankaan en ole opiskelusta tykännyt ala-asteen jälkeen, kun joku meni mainitsemaan että kotiäidit ovat vaan ihmisiä jotka eivät opiskele tjms.. Silti olen opiskellut ja tulevaisuudessa aijon opiskella lisää. :) Töihin menin siksi, ettei aina tarvitsisi kituuttaa.
käy kateeksi, tulen esimerkiksi saamaan ihan mukavaa eläkettä ja pystyn pysymään omillani vaikka mies päättäisikin jostain kumman syystä vaihtaa vaimoa parinkymmenen vuoden päästä...
tyhmä en ole, mulla on yo-paperit, opistotasoinen tutkinto ja amk tutkinto. Mutta töitä olen tehnyt 3kk elämäni aikana. käykö kateeksi ;)
kateus paistaa taas , taitaa olla joillain rankkaa töissä? mä olen kotiäitinä 7 ja 8 vuotiaille enkä saa yhteiskunnalta muuta apua kuin lapsilisät kuten myös te "uraäidit" saatte...mun miehellä on hyvä palkka n.6000 euroa käteen kuussa mut en mä niitäkään rahoja tarvii kun mulla on omia säästöjä ja omaisuutta...käykö kateeks?
Ja kyllä vaan nautin. Työelämässä oli aina joku kana kotkottamassa, joku saakelin kateellinen korppi kyttäämässä, joku lehmä valittamassa.
Tunnustan suoraan että mulla on 2 ongelmaa:
1) Olen tavattoman kaunis
2) Tämän lisäksi älykäs ja mukava
Tällaista yhdistelmää harva nainen kestää pullaansa tukehtumatta, siinä kuulkaa kaksoisleuka vaan hyllyy kun pitää sontaa suoltaa suun täydeltä.
Miehen kanssa sitten päätettiin, että koska ei rahakaan ole ongelma niin parempi mun on olla kotona. Tai mitä mä nyt kotona ennätän olla. Matkustelen paljon, käyn vähän siellä ja täällä. Lapsetkin ovat jo sen verran isoja, että eivät tarvitse kokoaikaista huoltamista. Musta on kerrassaan mukava käydä Metropolitanissa katsomassa tauluja, hierojalla avauttamassa jumittavat lihakset, joogata ja tehdä pilatesta. Aivot saa jumppaa erilaisista peleistä ja maailmantapahtumista tiedän sen verran, että pystyn viihtydyttämään miehen businestuttuja.
Mutta ihan parasta on, kun aamulla vetelen unia klo 8:30 saakka. Se on mulle luontainen aika herätä. Eläke on säästetty. Mies huolehti sen ensimmäisenä, että jos hänelle jotain sattuu, niin mulla on säästöt. Kyllä 1.5 miljoonalla nyt jonkinlaiset eläkepäivät saa, kun asuntokin on maksettu. Ja tää raha siis sijoitettuna, kasvamassa koko ajan korkoa.
kun täällä heti eriävät mielipiteet leimataan arvosteluksi toista kohtaan. Tai kateudeksi vielä yleisemmin:)
Tai jos oikeasti avoimen kiinnostunut jostain, vastaus on suunnilleen, " Mitä Vi**ua se sulle kuuluu".
kun ovat 17-40 vuotiaana tehneet niitä lapsia. No saahan ne sitten lapsilisiä ja asumistukia ja sossusta rahaa.
Kyllä näitä oikeasti on, ei päivääkään töitä missään välissä.