Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

43 v ja raskaana!

Vierailija
17.09.2011 |

Voi hyvänen aika, nyt on maailmankirjat sekaisin meidän perheen elämässä. Raskaustesti näytti aamulla plussaa. Olemme pitäneet ehkäisystä huolen, mutta koska hormonaaliset ehkäisyt eivät minulle sovi, niin olemme turvautuneet kondomiin. Mitä ihmeen kummaa nyt teen? Meillä on kaksi suloista lasta jo. Mitä kummaa!? Ja eikö sen raskautumisen pitäisi ylipäänsä olla jo epätodennäköisempää tässä iässä. Nyt on kyllä pää ihan sekaisin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Mun 43-vuotiaana tehty kuopus on jo ihana 5-vuotias.

Vierailija
2/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv, 38-vuotias vauvaa yrittävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja huolellinen raskauden seuranta, ei siinä sen kummempaa.

Itse olen tehnyt lapset 36- ja 38-vuotiaana, ja tullut raskaaksi ekasta ja tokasta kierrosta, joten en usko, että sitä ihan mahoksi parissa vuodessa tulee. Kyllähän niitä lapsia pukkaa niin kauan kuin vain suinkin munasolu irtoaa :)

Onnea!! Minäkin tekisin oikeastaan mielelläni vielä yhden vauvan!

Vierailija
4/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta. :)

Ehkä sitten itsekin uskallan vielä yhden.... jos niin käy.

Vierailija
5/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanon että onneksi olkoon. Tuohan se lapsi yleensä onnea mukanaan, vaikka hankaluuksiakin!

Raskautuminen on kyllä epätodennäköisempää tässä iässä (olen 44 ja puolivuotias vauva tuossa köllöttelee jaloissani) mutta se on vain tilastollista. Joillain naisilla hedelmällisyys on hyvinkin tallella pitkälle lähelle 50 vuotta ja toisille taas raskaaksi tuleminen on vaikeaa jo vähän 30 vuoden jälkeen.

Itse kuulun varmasti niihin jotka heivaavat tilastollisia lukuja ylöspäin koska olen tullut ihan helposti raskaaksi monta kertaa 40 vuoden jälkeen. Mutta päättyivät sitten yhtä lukuunottamatta keskenmenoon varhaisilla viikoilla... keskenmenoriski kasvaa iän myötä sekin mutta tietenkin sekin on vain riski eikä mistään voi tietää miten sinun kohdallasi tai tässä raskaudessa on.

Niin se elämä yllättää ja tosiaan kääntää maailmankirjat sekaisin ja uusille lehdille. Ehkä tämän raskauden jälkeen on sterilisaation aika, jos ei halua uusia yllätyksiä? Hedelmällistä aikaa voi sinullakin olla jäljellä ainakin viisi vuotta.

Vierailija
6/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä ei todellakaan ollut suunnitelmissa! Oikeesti on ihan epätodellinen olo. Voiko tälläiselle ikäraakille syntyä vielä vauva, kenties terve vauva. Kyllä nyt on meidän perheen äiti ja iskä ihan kummissaan. Tokihan vielä voi tapahtua mitä vain, mutta olo on silti kuin liisalla ihmemaassa. Voi taivahan talikynttilät!

Vierailija
7/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ainakin kaikki mahdolliset tutkimukset sen näkemiseksi missä kunnossa vauva on.

Ja tee henkinen työ siinä että olen vaihdevuotinen uhmaikäisen äiti ja mummoikäinen murrosikäisen.

Kun lapsesi on ns täysi-ikäinen eli vasta 18v niin sinä olisit 71-72v...

Vierailija
8/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä aloittaisi uutta raskaus/vauva-aika/uhmaikä/taapero/päiväkoti/ala-aste/yläaste jne rumbaa sinun iässäsi.

Onneksi ei tarvitsekaan, olen 48v kun pahnanpohjimmainenkin aikuinen ja sitten on kyllä jo taas korkea aika saada elämää ihan vain itsellekin, ja miehelle.

Vierailija
9/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lahja!

t.11 v yritystä,tuloksena suloisen touhutäti 1,5 v

Vierailija
10/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummoikäinen murrosikäisen. Kun lapsesi on ns täysi-ikäinen eli vasta 18v niin sinä olisit 71-72v...

18-19 vuoden päästä äiti on reilut kuuskymppinen (ei edes eläkeiässä ;))

Vierailija
11/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ainakin kaikki mahdolliset tutkimukset sen näkemiseksi missä kunnossa vauva on. Ja tee henkinen työ siinä että olen vaihdevuotinen uhmaikäisen äiti ja mummoikäinen murrosikäisen. Kun lapsesi on ns täysi-ikäinen eli vasta 18v niin sinä olisit 71-72v...

Vierailija
12/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään lasta ei oltu viimeiseen asti suunniteltu, mutta silti näin vain kävi. Olen kuitenkin luottavaisin mielin: näin oli tarkoitettu tapahtuvaksi.

Onnea ap:lle odotukseen! :)

Vierailija
13/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ainakin kaikki mahdolliset tutkimukset sen näkemiseksi missä kunnossa vauva on.

Ja tee henkinen työ siinä että olen vaihdevuotinen uhmaikäisen äiti ja mummoikäinen murrosikäisen.

Kun lapsesi on ns täysi-ikäinen eli vasta 18v niin sinä olisit 71-72v...

tais vähän sun laskut heittää. Onnea Aplle! Olet varmaan kuule vielä työelämässä, kun kaikki lapsesi ovat täysikäisiä. Et sä nyt niin vanha vielä ole.

Vierailija
14/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ainakin kaikki mahdolliset tutkimukset sen näkemiseksi missä kunnossa vauva on. Ja tee henkinen työ siinä että olen vaihdevuotinen uhmaikäisen äiti ja mummoikäinen murrosikäisen. Kun lapsesi on ns täysi-ikäinen eli vasta 18v niin sinä olisit 71-72v...

Minä en ainakaan tehnyt yhtään mitään testiä.Ei kukaan voi toisen puolesta näin isoja asioita määrätä.

-kuopus 43-vuotiaana.

Vierailija
15/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihmeellistä ja voi yllättää. Ikinä ei tiedä mitä nurkan takana voi odottaa..

Eikös se iltatähti lupaillut jossain tutkimuksessa äidille erityisen pitkää ikää : )

Vierailija
16/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän parhaat naurut!

Vierailija
17/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun vielä itsekin saisin toisen, olen 41v

...setäni oli 60 ja tätini 43 kun saivat kuopuksen ;)

Vierailija
18/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun vielä itsekin saisin toisen, olen 41v

...setäni oli 60 ja tätini 43 kun saivat kuopuksen ;)

...ja serkkuni oli 25v, kun setä kuoli

Vierailija
19/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin sujui mulla raskaus alkujärkytyksen jälkeen. Tyttö on jo 9-vuotias eikä mulla kyllä vieläkään ole vaihdevuosia, tai jos on, niin mitään merkkejä niistä ei ole. Mä en muuten "ottanut" mitään testejä, kun ei mulle mitään määrätty, vaikka pyysinkin, vain np-ultra, jonka mukaan kaikki oli kunnossa, niin kuin sitten olikin.

Vierailija
20/23 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen raskaana. Tämä lähti heti ekasta kierrosta. Nähtiin miehen kanssa vain joka toinen viikko, työni takia, niin olin yllättynyt, että heti raskauduin.

Mutta kevät vauvaa odotellaan. Kaksi vanhinta lasta on jo aikusia. Jotenkin tuntui, että olenko taas valmis aloittamaan kaiken alusta. Mut varmaankin sitten olen...