Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät naiset: paljonko teille jää omaa rahaa kuukausittain

Vierailija
28.07.2011 |

kaikkien perheen maksujen jälkeen? Siis käytettäväksi vaikka kampaajaan tms?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pärjää hyvin.

Vierailija
2/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jäi max 50€ ihan omiin tuhlailuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parilla tilillä rahaa, joita voi molemmat käyttää terveen järjen rajoissa.

Joten jos mä tahon, voin mennä kampaajalle. Tai voin ostaa jotain vähemmän järkevää.

Jos kertaostos alkaa menemään n.500 euron yli, juttelemme asiasta yhdessä, tai ainakin kerrotaan että tämmöstä rahan menoa tiedossa.

Vierailija
4/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toimin niin että ensin elän kuukauden niin kuin parhaaksi näen (olen aika saita luonteeltani) ja sitten pistän yli jääneet rahat ylimääräiseksi lainanlyhennykseksi. Mun on hirveän vaikea ajatella niin että käyttäisin henkilökohtaisiin menoihini kaiken mikä välttämättömien maksujen jälkeen irtoaa. Mitä mä oikein ostaisin?

Sanoisin käyttäväni henkkoht menoihin (vaatteet, kosmetiikka, työruokailu, satunnainen kaverien kanssa syömään tai baariin meneminen, "tarpeettomat" sisustusjutut joita mieheni ei haluaisi ruveta sponsoroimaan) niin sanoisin että menee ehkä noin 500 euroa kuussa.

Vierailija
5/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on muslimi, ja islamin mukaan miehen tulee elättää perhe. Vaimon rahat ovat vaimon rahoja, eikä niitä tule käyttää perheen menoihin. Mies kun maksaa vielä mun kampaajalla ja kosmetologilla käynnit sekä vaatteet ym. minkä katsoo kuuluvan elatusvelvollisuuteen, niin mulla ei oikeastaan mene rahaa mihinkään.

Vierailija
6/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 150-200 e kuussa. Yleensä, jos tuntuu, että laskujen ja pakollisten hankintojen jälkeen jää ylimääräistä, niin ostetaan jotain kotiin tai laitetaan "matkarahastoon", mutta tuon 150 e voin kyllä hupuloida siitä huolimatta...

Vierailija
7/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostan ripsiväriä tai rintaliivit, se on sitten säästettävä jostain muusta pois.

Vierailija
8/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen ei tarvitse elättää naista kuin kotieläintä. Hän maksaa kyllä irtokarkit ja oluet joskus. Ja pihivit.

mieheni on muslimi, ja islamin mukaan miehen tulee elättää perhe. Vaimon rahat ovat vaimon rahoja, eikä niitä tule käyttää perheen menoihin. Mies kun maksaa vielä mun kampaajalla ja kosmetologilla käynnit sekä vaatteet ym. minkä katsoo kuuluvan elatusvelvollisuuteen, niin mulla ei oikeastaan mene rahaa mihinkään.

Vierailija
9/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi? Ei meillä lasketa, mitkä menot maksetaan minun ja mitkä mieheni tileiltä. Rahaa riittää normaaleihin menoihin kummallakin eli halutessani voin ostaa vaatteita, reissata tai käydä kampaajalla milloin huvittaa, olettaen tietenkin että rahaa on. Mulla tulee palkka kuun viimeinen päivä ja miehelle puolivälissä kuuta eli "pummaillaan" toisiltamme vuorotellen rahaa. Minä olen meillä vastuussa lasten vaatteista ym. menoista mutta samasta yhteisestä kassasta nekin menee, vaikka onkin erilliset tilit.

Vierailija
10/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan laskenut paljonko kulutan omiin menoihini. Vaihtelee paljon, joskus voi kulua useampi tonni ja joskus muutama satanen kuukaudessa.

Vierailija
11/16 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa käteen 2700, minä 3000, lapset tienaa 350 :) Tuosta maksetaan asuminen ja tarha, 1300 + 500 eli 1800. Ruokaan menee 400. Sitten ostetaan, mitä tarvitaan. Säästöön jää kolmisen tonnia.

Aika harvoin me aikuiset mitään ihmeitä tarvitaan, joskus takki tai kengät, minä tykkään käydä jalkahoidoissa. Kumpikaan meistä ei ole materialisti, joten rahasta ei juuri tarvitse keskustella. Minä haluaisin ehkä pistää enemmän säästöön, sillä haaveilen omistusasunnosta.

Vierailija
12/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissut omien ystävien kanssa, sosiaalielämä yleensä?

Vierailija
13/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään "omaa rahaa" ole, tulot ovat perheen yhteiset. Joskus jää säästöön, silloin kun jotain tarvitsee ostaa/käyttää niin käytän-rahat joko minun tai miehen palkasta.

Palkat menevät samalle tilille eikä voi enää käyttäessä erotella että kenen rahoja ovat!

Vierailija
14/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos muslimivaimo voittaa lotossa? Vai onko uhkapelit kielletty?

Vierailija
15/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tarpeksi, pistän jääneet lainanlyhennykseen, haluun niin eroon tosta mastercardista ja opintolainasta ennen vauvan tuloa. veronpalautukset ku pistää viel siihen niin sit ollaan kuivilla. shoppailla enemmän kerkee myöhemminkin.

Vierailija
16/16 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jää rahaa varmaan viitisen sataa, käytän sitä sitten mihin haluan/koen tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän