Kauanko teillä kestää kodin imurointi?
Entä viikkosiivous? Suursiivous? Kuinka usein imuroit?
Mitä kaikkea siivoatte suursiivouksessa? Entä viikkosiivouksessa?
Kommentit (8)
Mies imuroi tosi tarkasti, mä olen suurpiirteisempi.
Meillä ei tehdä viikkosiivousta vaan siivotaan kun on likaista. Mä olen kotiäitinä ja siivoan pitkin viikkoa, imuroin monta kertaa viikossa, pyyhin tahrat lattioilta yms yms. Mies hoitaa perusteellisen lattioiden luuttuamisen ja mattojen tamppaamisen silloin kun tarvetta on.
Ja suursiivous? Mikä se on?
Viikkosiivous 4h, suursiivous 9h. Imuroin harvoin, sattuneesta syystä....
Matot, pölyt, lattiat
menee 10-15 minuuttia. Imuroin vaihtelevasti, ehkä kerran tai kaksi viikossa.
Meillä ei tehdä viikkosiivouksia, eli siivotaan, kun ehditään ja kun tarvitsee.
Suursiivouskin tehdään vain pari kertaa vuodessa, siihen menee silloin päivä tai kaksi.
Imurointiin menee n. 20 min. Viikkosiivoukseen ehkä tunti (imuroin ja pesen lattiat) suursiivouksia en tee ja muut jutut (pölyjen pyyhintä, kaappien ovet, vessat jne. Siivoan pikkuhiljaa pitkin viikkoa)
Minun imuroinnillani koko touhuun menee reilu tunti, miehen nysväyksellä 2-3h (kun imuroi myös pölyt ym.)
Entä viikkosiivous? Suursiivous? Kuinka usein imuroit? Imuroin 1-2 kerrosta joka viikko ja keittiön+eteisen tarpeen tullen eli harvemmin kaikkia kerralla, näin urakka ei tunnu liian suurelta.
Mitä kaikkea siivoatte suursiivouksessa? Entä viikkosiivouksessa?
Viikkosiivoukseen kuuluu imurointi, vessojen pesu, pyyhkeiden vaihto ja pölyjen pyyhintä. Sen sijaan suursiivouksessa edellisten lisäksi myös pestään ikkunat ja sauna + pesuhuone sekä edellisestä vaihtokerrasta huolimatta vaihdetaan lakanat ja pyyhitään pölyt sekä putsataan ikkunat ja kaikki lasipinnat + pestään lattiat.
mies osallistuu, yksin tehtynä 8 h) ja suursiivouksiin menisi koko viikonloppu.
Suursiivoukseen kuuluisi viikkosiivouksen lisäksi ikkunoiden pesu, kaappien siivous, saunan pesu yms.
Viikkosiivous pölyjen pyyhkiminen, vessojen pesu (lattiat, pöntöt, lavuaarit), imurointi, laattalattioiden pesu, puulattioiden kuivapyyhintä öljyliinalla, keittiön tasojen puhdistus, kaappien ovien pyyhintä, kodinkoneiden pyyhintä, mikron siivous
Siivooja siivosi perussiivouksen eli imurointi, matot ulos, pölyjen ja ovenpielien pyyhintä ja lattianpesu, neljässä tunnissa.
Mutta kaikki piti olla sitten raivattu paikoilleen ja lattioilta nosteltu kaikki ylimääräinen pois.
Itse imuroin pikaisesti kerroksen puolessa tunnissa, kunnolla menee tunti, siis kaikki lattialistat, ikkunalaudat, kaapinaluset jne.
Viikkosiivoukseen käytettyä aikaa en osaa arvioida, jokainen lapsi siivoa oman huoneensa ja osan yhteisistä tiloista. Alakerran siivouksessa menee mulla varmaan kolme tuntia mutta siivoankin myös tavaroita paikoilleen ja pyyhin esim. kahden ruokapöydän tuolit jne.
mutta kyllähän siihen aikaa menee kun siivotaan 150m2 kahdessa kerroksessa...