Huomenna tulossa pari kaveripariskuntaa iltaa istumaan, arvostelkaa mun menu:
Suolaisena tarjottavana kinkku-vihannespiirakka, majoneesipohjainen makaronisalaatti, patonkeja ja tietysti sipsejä rouskuteltavaksi :)
Ja makealla puolella ihan perusrehellistä pullaa (on todella hyviä kookostäytteellä!) ja ehkä vielä joku omenapiirakka tms.. olisikohan sille tarvetta?
Omat juomat, veikkaisin että lähinnä siideriä, miehillä olutta :)
Kommentit (45)
Makaronisalaatti ja kookos ihan missä muodossa vaan, hajukin on kamala. Mutta muu tarjoilu kuulostaa ihan hyvältä.
Hyvillä mielin syön kaiken mitä ystävä minulle laittaa! :-)
Ihan passeli menu (mitä ihmeen hienoa siinä sanassa on? Minun aamiaiseni menu oli mehua ja leipää!), jos kukaan ei ole allerginen tai jollain ah-niin-muodikkaalla dieetillä.
Mä viihtyisin kyllä hyvin tuollaisen iltapalan parissa, mutta mulla nyt on muutenkin tapana syödä vierailla sitä mitä tarjolla on, eikä ruveta nirsoilemaan.
Mutta... Omia juomia en ihan ymmärrä, jos kyseessä teidän kutsuma illanistujaisporukka? Vai onko nämä sittenkin enemmän ryyppäjäiset kuin illanistujaiset? Meillä on vieraille aina tarjolla viiniä, olutta, vissyä tms. mitä nyt sitten halauavatkin juoda. Näitä on siis aina kaapissa, emme niitä erikseen illanistujaisia varten varaile.
Laita makaroni, salaatit, majoneesit ja muut ainekset omiin kippoihinsa niin jokainen voi koota mieleisensä salaatin.
Minä tykkään salaateista, mutta en voi syödä pastaa (tulee ripuli) enkä pidä mistään kastikkeista tai majoneeseista. Tomaatille ja paprikalle olen allerginen, enkä siksi voi niitäkään syödä.
Muuten tuo menu kuulostaa ihan kivalta :)
aika tylsä "menu".
Aika pienellä vaivalla voi tehdä jotain hieman erikoisempaakin ja maukasta ruokaa ja/tai naposteltavaa. Näin äkkiseltään en osaa heittää esimerkkejä, mutta niitähän on kirjat ja netti täynnä :)
lohi- ja porokiekkoja, ja vihersalaatin majoneesisalaatin seuraksi. Omenapiirakka ja jätski maistuu kyllä. Ja minä tykkään sipseistä ja raahaisin omat viinit mukaan :)
vaikka meetwurstilla ryyditettynä on sellaista kaljan kyytipoikaa pitemminkin kuin vihersalaatti. Jos hiukan miettii, mikä on illan tarkoitus; ilmeisesti ryystää kaljaa ja siideriä ja syödä täyttävät sapuskat.
Veikkaan, että olette 2-kymppisiä kasvavia teinejä vielä ;o)
iltaa istuttiin, niin tarjolla oli savulohi-makaronisalaattia (ei majoneesia), vihersalaattia, lihapullia ja patonkia. Tein ruokia vielä reilummalla kädellä sillä ajatuksella, että syödään niitä itse vielä seuraavana päivänä. No vähän saatiin lautasenreunaa liattua illan sapuskoilla :)
Ehkä meillä ja kavereilla sitten vaan on sellainen junttimaku että tuollainen tylsä ruoka oikeasti maistuu. Kyseessä ei siis ollut mitkään illalliset, vaan ihan vaan saunomista, pikkaisen juopottelua ja iloista puheensorinaa.
Siideriä ja valkoviiniä (ja sekalainen juomavalikoima baarikaapissa) oli tarjolla talon puolesta, oman maun mukaiset juomat vieraat toivat tullessaan. Meillä tämä on ihan normikäytäntö. Itse en ainakaa oleta jos mennään iltaa istumaan, että isäntäpariskunta huolehtii, että olisi kaikkien makujen mukaan juomaa tarjolla.
oman maun mukaiset juomat vieraat toivat tullessaan. Meillä tämä on ihan normikäytäntö. Itse en ainakaa oleta jos mennään iltaa istumaan, että isäntäpariskunta huolehtii, että olisi kaikkien makujen mukaan juomaa tarjolla.
Miksei ne tuo myös oman maun mukaisia ruokia tullessaan? Omituinen käytäntö, kyllä meilläpäin ainakin kelpaa se mitä kyläpaikassa tarjoillaan. Ei tulisi mieleenkään lähteä kylään omia eväitä viemään.
Veikkaan, että olette 2-kymppisiä kasvavia teinejä vielä ;o)
Et taida ymmärtää kaikkien käyttämiesi sanojen merkitystä.
Minullekin on ihan tuttua ja tavallista, että kaverien illanistujaisissa vieraat tuovat vähintään omat juomansa mukanaan. Joskus syötävätkin on nyyttäriperiaatteella, joskus isäntä/emäntä tarjoaa sapuskat.
Ja jättäisin ehkä pullan pois kokonaan, tuskin sitä viitsii patongin jälkeen syödä.
oman maun mukaiset juomat vieraat toivat tullessaan. Meillä tämä on ihan normikäytäntö. Itse en ainakaa oleta jos mennään iltaa istumaan, että isäntäpariskunta huolehtii, että olisi kaikkien makujen mukaan juomaa tarjolla.
Miksei ne tuo myös oman maun mukaisia ruokia tullessaan? Omituinen käytäntö, kyllä meilläpäin ainakin kelpaa se mitä kyläpaikassa tarjoillaan. Ei tulisi mieleenkään lähteä kylään omia eväitä viemään.
Valitettavasti meillä on kavereihin verrattuna hieman erilainen maku alkoholijuomien suhteen ja jos nyt on tarkoitus saunajuomia ja ehkä muitakin nautiskella, niin jäähän se tekemättä, jos tarjolla on vain olutta. Ja yksi juo mustikkaa ja toinen mansikkaa ja kolmas karpaloa ja neljäs lonkeroa jne.
Mutta se on ihan hyvä, että meidän kaveripiireissä tämä ei ole koskaan ollut mikään ongelma vaan ihan normaali käytäntö. Toki meillä on otettu huomioon sitten mahdolliset holittomat juomat ja jos kirkasta haluaa jollain laimentaa, niin vaihtoehtoja löytyy siihenkin.
outo yhdistelmä, samoin piirakka vehnäjauhotaikina pohjalla + makaronisalaatti, kovasti on vehnäjauhoja kun vielä pullassakin sitä on.
Ihan amiksen köksäpuolen vuonna 1981 käyneenä sanon että eri ruokalajeissa koitetaan käyttää eri raaka-aineita, jos illan teemana ei ole vehnäjauhot.
Kuudelle hengelle nyt voisi isäntäväkikin jotain juomapuolta tarjoilla, vaikka omat juomat sitten jatkossa olisikin jokaisella.
ehkä myös jotain vihersalaattia, vaikka esim. kreikkalaista tuon makaronisalaatin kanssa vielä. Itse kyllä tykkään tuhdeista salaateista mutta ehkä joku kaipaa jotain kevyempää. Pullat jättäisin pois ja tarjoaisin sitä omenapiirakkaa jäätelön tai vaniljakastikkeen kanssa.
En itse söisi noita ruokia (koska olen vegaani) mutta jos kuvittelen itseni sekasyöjäksi tai muistelen niitä aikoja, niin tätä mieltä:
Tarjottavat ovat ihan sympaattisia ja nälkä varmasti lähtee. Mukavaa on se, että noiden kanssa ei tarvitse olla niin tarkkana mihin kellonaikaan syö ja ruoat ovat valmiina eikä emännän tarvitse kokata enää.
Iso miinus on, että kaikki tuore puuttuu. Tuntuisi raskaalta, kun ei ole vihersalaattia eikä mitään hedelmäisempää, raikkaampaa jälkiruokaa. Korjaisin siis tuota niin, että tekisin suuren vihersalaatin sivuun, pullat tarjoaisin "kahvin kanssa", ja varsinaiseksi jälkiruoaksi hedelmää ja jäätelöä.
mulla olisi vaikeaa.
Mites ois joku modernimpi versio samoista aiheista? Kinkkupiirakka kuulostaa ällölle ja makaroonimajoneesi ihan 70-luvulle.
Kreikkalainen salaatti mieluummin ja sipulipiirakka.
Sipseistä en tykkää, pullaa söisin yhden.
metwurstia sekaan, kuten joku jo ehdotti.
Omenapiiras ja valmisvaniljakastike/jäätelö kanssa saa äänen lisää.
yksi juo mustikkaa ja toinen mansikkaa ja kolmas karpaloa ja neljäs lonkeroa jne.
Mutta tässä taidetaankin puhua jostain ryyppäjäisistä. No meillä ei sellaisesta välitetä, istutaan iltaa ihan vähemmilläkin valikoimilla.
pulla on kyllä aika outo tuohon yhdistelmään...
Mitä jos tekisit vaikka omenapiirakan ja sen kanssa vaniljakastike/jäätelö? Ja sen kanssa juomaksi jotain muuta kuin olutta!
Piirakan ei tarvitse olla vehnäjauhopohjalla, muitakin on olemassa. Itse tykkään käyttää ruis-perunataikinaa. Ja jos tälle linjalle lähdetään, niin kaikkien syntymäpäivien ja muiden kahvikekkereiden teema on myös vehnäjauhot. Kyseessä kuitenkin kaveriporukan illanistujaiset, eikä mikään illallis-menu mirrikauloille.
Mukavaa iltaa ap:lle!
mutta kai se menis. Piiraan seuraksi tekeisin raikkaan salaatin, en majoneesipohjaista. Jättäisin sipsit pois ja tekisin jonkin kivan suolapalan vielä, lohirullia tms. Patongille pari herkulevitettä.
Jälkkäriksi tarjoaisin sitä omenapiirasta vaniljajäätelöllä.