Siis laittaako joku vielä banaania täytekakkuun???
Luulin sen olevan ohi, kun hilloja saa kaupasta vaikka minkälaisia. Siis hyi helvetti, tummanharmaata mössöä, joka mätänee muutamassa tunnissa! Koko kakku on pilalla ja kylässä menee kyllä muukin ruokahalu, kun kakun välistä pursuaa musta, haiseva banaanimössö. 70-luvulla se oli jotain niin hienoa, kun banaani oli eksoottinen hedelmä. Nykyisin banaanitäyte kakussa kertoo kyllä emännästä enemmän kuin tuhat sanaa.
Kommentit (121)
Ei tullu liekkiä tämän aloituksen eteen, vaikka yritystä olikin. Banaani on paljon terveellisempi eikä sisällä lisättyä sokeria ja lisäaineita niin kuin kaupan hillot.
Se on vaan tekijän taitamattomuutta, jos banaani tummuu. Kai nykyään opetetaan jo peruskoulun kotitaloustunnilla, miten banaanin ja omenan tummumisen voi estää, vai?
Banaani on kakun välissä älyttömän toimiva juttu, kun sen yhdistää (valutettuun) ananasmurskaan ja tilkkaseen sitruunamehua. Tällaiset kakut katoavat meillä alta aikayksikön.
Minä laitan perus täytekakkuun banaania, mansikoita survottuna ja ananasta... Kaikki aina kehuneet täytettä, mutta on toki makuasia.
Siis mitä? Voiko joku ahistua banaanista täytekakussa? Voiko banaaniton täytekakku olla trendi? Voiko olla mitään hölmömpää kun lukea täällä näitä ja vielä kommentoida? Olenkon WT? Ja ovatko farkkuni väärän väriset?
Mä en ymmärrä että joku edes tekee kermatäytekakkuja. Itse teen juhliin juustokakkuja tai "juustokakkuja" eli jotain hyydykekakkuja tai sitten suklaamoussetäytteisiä kakkuja jos haluan sokerikakkupohjan esimerkiksi lasten kakkuun (massakuorrutettu ja koristeltu).
Banaani kakun välissä on todellinen turn off, jää koko kakku syömättä. Kuvottavaa, ja ihan yhtä kuvottavaa vaikka ois valeltu sitruunalla kuin harmaanakin.
Hyi ja yäk, miten joku kehtaakin tehdä muuta kuin trendien ja uutuuksien perässä juoksijat ja täyttää kakkunsa ihan millä täytteellä huvittaa ja mistä juhlasankari pitää. Taas yksi maailmanluokan ongelma, jos yksi sadasta kakuntekijästä ei käytä teollista valmismössöä ja ns. hilloa, joka ei ole hedelmää tai marjaa nähnytkään. Vielä hienompaa aloittajan mielestä on varmaan tärkkelys-piltin käyttö kakun täytteenä, se on oikeasti pahaa.
Ei sitä sinne muussata. Siitä tehdään ohuita siivuja.
Ooh, miten mainio ketju. Pakko nostaa!
Raikas banaani-mansikkakakku on aivan parasta.
Itse en tykkää ällömakeista kaupanhilloja sisältävistä kakuista yhtään.
Tuoreita marjoja tai hedelmiä niiden olla pitää!
Kuka käyttää jotain sokerisia hilloja? Yh. Sitruunalla kostutettu banaani-mansikka/vadelmakakku on ihan parasta.
Tämän ketjun innoittamana juuri tein banaani- mansikkakakun. nam.
On kyllä ällöä jos kakun välissä on ruskeaa mössöä.
Tykkään banaanista kakussa (esim. mansikoiden kera). Ehkä siinä on myös lapsuusnostalgiaa mukana. En välitä liian makeista kakuista. En tykkää laittaa hilloa vaan laitan pelkät mansikat ilman sokeria. Kakuistani tykätään laajasti koko suvussa ja lähipiirissä. Olen epävirallinen mansikkakakkumestari meidän suvussa ja teen kakut kaikkiin juhliin.
Kyllä banaani aina teollisuushillon voittaa.
Meillä tehtiin 1970-luvulla täytekakkuja, jotka kostutettiin maidolla, banaanitäyte, ruusumarjasosetta Piltti-purkista (ei sellaista taida enää ollakkaan) ja kermavaahtoa tietty. Kesällä vaan mansikoita ja kermavaahtoa.
vain homot syö hilloa! liian makeita
ja läskit akat
banaani on makeaa, mutta terveellisempää kuin ällömakeat hillot, lisäksi tosi harva on allerginen banaanille, kun taas mansikalle tai kiwille allergisia löytyy yllättävän paljon. Itse teen banaanimössön ja sekoitan siihen purkin rahkaa, tuolloin maitohappo estää banskun tummentumisen. Sitten vatkattua kermaa purkki ja avot, ei puoliakaan siitä kalorimäärästä, mikä hillolla ja kermalla saaddaan aikaan. Ja hyvää on. kivan väriraidan saa kakkuun Pilteillä, mutta makuahan niistä ei merkittävästi tule. Eikä muuten maksa paljon, ja jos tämän vuoksi olen WT, sit ei maha mittään ;)