Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 42-vuotias liian vanha äidiksi?

Vierailija
19.01.2011 |

Onko?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äitejä, jotka eivät ole onnistuneet saamaan lasta aiemmin. Myös perhetilanne voi muuttua ja haluaa lapsia vielä myöhemmin.

Jokaisen oma valintahan tuo on.

Vierailija
2/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kehoni ole. Hyvin on raskaus mennyt. Ei ongelmia, ei suurempaa väsymystä. En voisi edes kuvitella itseäni vielä mummoksi, vaikka joillekin tässä iässä käy niin. Olen pienten lasten ja koululaisten äiti ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten enpä usko:)

Vierailija
4/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli 42, kun sai minut. Miten usein olenkaan toivonut itselleni nuorta äitiä! En äitiä, jota joudun jo alta parikymppisenä hoivaamaan sairauden vuoksi.

Vierailija
5/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset voisivat olla, toiset taas eivät.Ja muuten ei ihan joka 6-kymppinenkaan ole vielä hoivaamistarpeessa.

Vierailija
6/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitten kun olet liian vanha äidiksi. Omat nuoremmat lapseni ovat silloin vasta 9- ja 4-vuotiaita. Onko sitten huostaanoton paikka, koska olen tullutliian vanhaksi ollakseni heidän äitinsä?

Kauheaa!

Vierailija
7/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammat paasasivat tee vielä kaveri tälle, ei olis tullu mieleenkään. Tunsin itseni vanhaksi jo silloin pienen lapsen äitinä. Onneksi oli vanhimmat jo niin isoja, että auttoivat kotihommissa ja vauvan hoidossa. Vanhin oli jo 18 vuotias.

Vierailija
8/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta hän on ihan sopivan ikäinen äiti.

Vierailija
9/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa 42v naisista on äitejä, osa jopa isoäitejä : )

Vierailija
10/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat 13 ja 11 kun olen 42 enkä kyllä ajatellut heitä silloin vielä pois antaa ikäni takia.

Vierailija
11/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annankin lapseni pois heti kun täytän 42.

Vierailija
12/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi toivonut nuorta äitiä. Minun oli 43v kun synnyin, kaikilla kavereillani oli minimissään 10 vuotta nuoremmat. Nyt, kun tarvitsisin neuvoja ja keskustelukumppania, juuri sellaista, jollainen äidin tulisi olla, äitini on 80-vuotias alzheimerpotilas. Lapsillenikaan hän ei osaa olla mummo, vaan syytöksiä jakava kärttyilijä.

Vierailija
13/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ovat valmiita aiemmin kuin toiset ja toisilla onnistuu aiemmin kuin toisilla.

tapasin kerran naisen joka 45-vuotiaana odotti esikoistaan, olivat 10 vuoden yrittämisen jälkeen onnistuneet. naisesta paistoi läpi onni ja ilo. eikä näyttänyt muuten tippaakaan yli 35 vuotiaalta tämä nainen :)

Vierailija
14/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just jaksaa skabata 13- ja 15-vuotiaiden teinipimatsujen kanssa ;-D

Vierailija
15/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi jätti meidät lapsetkin pienenä nukkumaan keskenämme että pääsi ravinteliin.

Eikä kummatkaan pahemmin lapsenlapsiaan hoida, kun ovat nyt 62-61)

t: 41vee vauvan, alakoululaisten ja murrosikäisen äitee

Vierailija
16/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse sain kuopukseni 43-vuotiaana.

Vierailija
17/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi toivonut nuorta äitiä. Minun oli 43v kun synnyin, kaikilla kavereillani oli minimissään 10 vuotta nuoremmat. Nyt, kun tarvitsisin neuvoja ja keskustelukumppania, juuri sellaista, jollainen äidin tulisi olla, äitini on 80-vuotias alzheimerpotilas. Lapsillenikaan hän ei osaa olla mummo, vaan syytöksiä jakava kärttyilijä.

meni nuoruus ryypätessä ja bailatessa,ei siinä lapsia ehtinyt paljon hoitaa. Nyt aikuisena välit tosi huonot enkä ole paljoa viitsinut kännistä mummia lapsille esitellä.

Niin että jos nyt ei yleistettäis.

Vierailija
18/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmannen lapseni 42-vuotiaana. Ajatellen että olen 60 kun hän on täysi-ikäinen, ikäkysymys alkaa olla siinä ja siinä...mutta koska olen terve ja urheilullinen niin ei tässä fyysisesti ole niin lujilla kuin voisi olettaa. Mutta jos ensimmäistä suunnittelet niin onhan se aika korkea ikä ensisynnyttäjälle ja vauvanhoidon vaativuus voi yllättää.

Vierailija
19/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tärkeintä on se, että osaa antaa lapselleen pyyteetöntä rakkautta ja turvalliset kotiolot. Iällä ei ole niin merkitystä, jos on perusterve ja energinen ihminen.

Olin oikeastaan nuorena vähän kateellinen ystävälleni, jolla oli mummoni ikäinen äiti ja isä. He osasivat rakastaa, olivat tasapainoisia, kun taas ovat vanhempani olivat liian nuoria ja keskittyivät kaikkeen muuhun, kuin meihin lapsiin.

Vierailija
20/67 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni äiti oli 42 kun hän syntyi.

hänen sisarukset oli 13 ja 15v.

Tiedän yhden pojan joka oli 16 kun äiti oli raskaana ja se oli hänelle kova paikka. Hän ei edes olisi uskonut että hänen vanhemmat vielä sellaisissa puuhissa ovat, ja ei se varmaan niin nuoren imagoon kuulu et äiti on raskaana. Mut kyllä on kovin läheinen suhde tähän pikkuveljeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme