Siis ei jumalauta, mitä helvettiä tuon lapsen opettaja on sössinyt???
2-luokkalaisella oli tänään sisällä jumppasalissa temppurataa ja ulkona koko koulun sukkulaviestiä.
Asteita +14 ja kova tuuli sekä sadekuuroja.
Nyt lapsi tuli kotiin niissä sisäjumppakamoissa eli ei edes polvet peittävissä sortseissa, sukissa ja t-paidassa, takki sentään påäällä.
Opetttaja oli kuulema sanonut liikkasalitouhujen jälk että vaihdettava ne sortsit päälle, niillä lapsi oli sitten tuolla ulkona juossut sukkulaviestinsä, mennyt ruokailuun ja tuli kotiin!!
Siis MITÄH???!!!!!
Mitä helvettiä opettaja ajatteli, siis sortseilla ulkona tässä syyssäässä ja tuulessa ja loppukoulupäivänkin ajan ja kotimatka!!
Käyn ihan helvetin hiilenä ja ennenkaikkea olen TOD äimistynyt että mikä logiikka tuossa nyt oli???
Kommentit (116)
ja olisin varmaan tehnyt samoin kuin ap.n poika. Jos liikkatunnin jälkeen olisi sanottu, että nyt kiireesti syömään ja tunnille, en olisi uskaltanut viivytellä ja vaihtaa vaatteita. Varsinkin oma opettajani oli sellainen vihaisen oloinen niin en olisi uskaltanut edes kysyä mitään.
Surullista taas huomata, kuinka palstamammat hyökkää. No, nythän heillä on aikaa kun vauva on päiväunilla ja on aikaa roikkua koneella ja purkaa pahaa oloaan ulos tänne av.lle haukkumalla muita.
esim. joskus oli naapurin kissa paskoo mun pihalle iiiks mitämä teen? herrajee, kyllä vauva.fi av-mammat pelastakaa maailma.
Ainakin meillä saattaa näillä säillä olla tokaluokkalaisella college-verkkarit sekä sisä- että ulkoliikuntaa varten. Oletko takuuvarma, että opettaja käski pukea juuri SHORTSIT? Entä jos niitä ei olisi ollutkaan? Jospa opettaja käskikin laittaa jotkut liikuntavaatteet. Kuulostaisi loogisemmalta.
Sinun pitää antaa lapsesi käydä koulua rauhassa. Kohta hän ei ole enää yksi koululainen muiden joukossa, vaan hermoheikko lapsi, joka ei tiedä, miten miellyttää äitiä, joka vahtii ja vihaa opettajaa.
jotenkin samantyyppinen tama kirjoittaa ja sit noi itselleen vastaamiset ja vastakommenttien huomioitta jättämiset.
Moi PSYKIS _o/ oot mun idoli
niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Ap:n vika oli millanen teksti hyvänsä.
esim. joskus oli naapurin kissa paskoo mun pihalle iiiks mitämä teen? herrajee, kyllä vauva.fi av-mammat pelastakaa maailma.
Minusta on oikeastikin sen opettajan asia katsoa sen verran lasten perään, että eivät hypi täysin säähän sopimattomissa vaatteissa ulkona.
Tähän säähän ei sovi lyhythihainen t-paita ja sortsit, ei vaikka miten olisi lajina juoksu tai vaikka pussihyppely.
Collegeverkkahousut eivät olisi olleet tiellä yhtään sen enempää eikä olisi tullut kylmä, kun sen oman luokan juoksun jälk piti vielä seistä siellä kentän laidalla katsomassa muiden luokkien menoa.
Voitte ihan rauhassa solvata lapseni ajatuksenjuoksua tässä asiassa, se kertoo vain teistä, aikuisista, jotakin todella mustaa.
Lapseni on luonteeltaan varsin "kuuliainen" eikä esim aiheuta luokassa koskaan häiriötä tai ole riidoissa mukana. Siihen luonteeseen kuuluu myös se piirre että hän olettaa opettajan kehoittavan tai antavan luvan mm luokasta poistumiseen, pukuhuoneeseen tai wc menoon ja vaatteiden vaihtoon.
Eri asia jos olisi vaikka pissalla päästävä tms niin toki silloin itse kysyy voinko mennä ilman että opettaja tsekkaa onko wc-hätä.
Laitoin opettajalle tästä Wilmaan viestiä, totesin että sisäliikkakamat oli mukana ilmoitetun sisäliikunnan vuoksi ja muuten oli sitten ne verkkahousut ym.
Mutta että heillä ei lapsen kertoman mukaan kuulema ollutkaan mahdollisuutta vaihtaa sisäkamoja päälle kun saliin menivät ja siellä heilumisen jälk oli pyytänyt lastani vaihtamaan sortsit+t-paidan.
Sukkulaviestin jälk olivat kuulema menneet tohinalla suoraan syömään ja sieltä oppitunnille (ei vaihtomahdollisuutta).
Esitin toiveen, kuten hekin meille vanhemmille, että jatkossa poika saisi myös sieltä puolelta mahdollisuuden tarkoituksen+säänmukaisen vaatetuksen vaihtoon ja luonteelleen ominaisesti ja ehkä ikääkin ajatellen odotti opettajan kehoitusta tai lupaa käydä pukkarissa tai wcssä vaatteidenvaihdossa.
Ei sellaisesta voi 8v lasta syyllistää, paitsi ehkä tämän palstan täydelliset äidit kaikkea ajattelevine "täydellisine" pikkuaikuisineen eikun siis lapsineen.
Ap
Sitä samaa pussukkaa (Reebokin jumppakasi ja opettajalle jo tuttu) kuin koko syksyn ja jossa aina sisäliikkakamat.
opettaja oli komentanut laittamaan sen salin sienänvierustalle.
ap
Ainakin meillä saattaa näillä säillä olla tokaluokkalaisella college-verkkarit sekä sisä- että ulkoliikuntaa varten. Oletko takuuvarma, että opettaja käski pukea juuri SHORTSIT? Entä jos niitä ei olisi ollutkaan? Jospa opettaja käskikin laittaa jotkut liikuntavaatteet. Kuulostaisi loogisemmalta.
Sinun pitää antaa lapsesi käydä koulua rauhassa. Kohta hän ei ole enää yksi koululainen muiden joukossa, vaan hermoheikko lapsi, joka ei tiedä, miten miellyttää äitiä, joka vahtii ja vihaa opettajaa.
Sun lapsesi on ihan normaali 8-vuotias. Sehän on katsos nykyään niin epänormaalia jos lapset KUUNTELEVAT aikuista. Oon todella sitä mieltä,mitä äskenkin kirjoitin että todella alhaista rueta haukkumaan toisen lasta vajaaälyseksi,mutta hei sehän kertoo vaan jtn omista lapsista.
muutaman äitiyslomalla olevan opettajan vauva panna päiväunille kun ovat päässeet palstalla haukkumaan lapsia ja heidän vanhempiaan.
Hohhoijaa....
Sun lapsesi on ihan normaali 8-vuotias. Sehän on katsos nykyään niin epänormaalia jos lapset KUUNTELEVAT aikuista. Oon todella sitä mieltä,mitä äskenkin kirjoitin että todella alhaista rueta haukkumaan toisen lasta vajaaälyseksi,mutta hei sehän kertoo vaan jtn omista lapsista.
"tuon ikaisen pitaisi kylla jo itse tajuta. ei se mikaan lastentarha ole"
Ja näinhän se ei todellakaan ole! 8-vuotiaalta ei saa odottaa mitään teräksistä aikuisen päättelykykyä ja pitää häntä tyhmänä, jos hän käsittää jotain väärin. Oletko koskaan itse ollut lapsi ja vähän ulalla? Nykyään lastenkasvatuksessa pielessä on juuri se, että lapsen pitää heti olla fiksu pikkuaikuinen joka tajuaa heti kaiken oikein tai on jotenkin huonompi kuin muiden fiksut kullannuput. 8-vuotiaalla on vielä oikeus olla vähän hupsu ja tajuta väärin se, mitä häneltä vaaditaan. Se ei kerro älykkyydestä yhtään mitään. Toivottavasti et itse odota omalta lapseltasi aina täydellisyyttä ja kaiken tajuamista ja hauku lapselliseksi tai tyhmäksi, jos hän ei tajua...
Minusta ap:n olisi pitänyt asiallisesti kysyä opelta, miten asia meni ja miten odotettiin toimivan. Sitä ap ei tehnyt vaan käytti ilmeisen asiatonta tyyliä. Se ei johda muuhun kuin välien huononemiseen ja koituu lapsen haitaksi!
Toisekseen ap:n tulisi jutella asiasta lapsen kanssa ja antaa ohjeita miten toimia vastaisuudessa.
Nyt ei ole talvi eli mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.
No, meillä lapset eivät ole pikkuaikuisia eivätkä täydellisiä (päinvastoin). Voisin myös hyvin kuvitella ekaluokkalaisen poikani saapuvan kotiin shortseissa sateessa ja tuulessa ;). En myöskään ole itse opettaja :). Siltikään en kehtaisi riehua opettajalle tällaisesta asiasta vaan ennemminkin ohjeistaisin poikaani paremmin.
En siis ajattele, että poikasi olisi ollut tyhmä. Ajattelen, että häntä olisi hyvä opastaa, jotta hän jatkossa uskaltaisi esimerkiksi reippaasti kysyä, voiko ne pitkät housut laittaa jalkaan jne. Elämä on oppimista...itse kullakin.
Opettajalla oli vähintään yhtä kiireinen aikataulu kuin ap:n lapsella. Siinä hötäkässä saattaa yksi vaateohje jäädä kertomattakin. En myöskään usko, että opettajat muistavat, millainen jumppakassi kenelläkin on ja mitä siellä on tapana mukana kantaa.
muutaman äitiyslomalla olevan opettajan vauva panna päiväunille kun ovat päässeet palstalla haukkumaan lapsia ja heidän vanhempiaan.
Hohhoijaa....
en minäkään todellakaan äitinä tykkäisi,että lapsi juoksisi shortseilla tässä kelissä.
luulenpa että muutamat täällä jotka haukkuvat ap;tä, näkisivät ulkona shortseilla liikkuvan lapsen olisivat kilvan tekemässä lastensuojeluilmoituksia liian vähäsestä pukeutumisesta.
vanhempiensa varaamat säänmukaiset vaatteet ja varusteet. En millään jaksa uskoa, että opettaja olisi kieltänyt ap:n lasta pukemasta pitkiä housuja kotimatkalle.
muutaman äitiyslomalla olevan opettajan vauva panna päiväunille kun ovat päässeet palstalla haukkumaan lapsia ja heidän vanhempiaan. Hohhoijaa....
en minäkään todellakaan äitinä tykkäisi,että lapsi juoksisi shortseilla tässä kelissä. luulenpa että muutamat täällä jotka haukkuvat ap;tä, näkisivät ulkona shortseilla liikkuvan lapsen olisivat kilvan tekemässä lastensuojeluilmoituksia liian vähäsestä pukeutumisesta.
joskus ihmettelen sitä opettajien logiikkaa. Eli liikkatunnilla piti olla verkkarit jalassa. Mutta lapsille ei oltu sanottu, että kun on ulkoliikuntaa, ei ole paikkaa, missä vaihtaa ne verkkarit jalkaan. Lasten olisi pitänyt itse oivaltaa, että ulkoliikuntapäivänä pannaan verkkarit jalkaan jo kotona ja pidetään koko päivä niitä jalassa.
Ja sitten toiset opettajat jätti valituksia kun lapsilla oli verkkarit tunneilla.
Opettajilla ei oikein tiedotus pelannut, että lapsilla ei ollut mahdollisuutta vaihtaa missään niitä liikuntavaatteita. Ja todellakaan 2 luokkalainen tyttö ei riisu kentän laidalla pikkarisilleen poikien näkösillä ja vaihda siinä verkkareita jalkaan.Monia muitakin omituisuuksia on nähty ja toisten vanhempien kanssa ihmetelty.
Tooooosi uskottavaa taas vaihteeksi. Ensinnäkään opettajat EIVÄT valita jos koululaisilla on tunnilla verkkarit. Nehän on ihan normaali vaate. Mukava ja käytännöllinen etenkin lapsilla. Myös yläkouluikäiset käyttävät hyvin paljon collegehousuja koulussa.
Toisekseen ainakin meillä jumppatunnit on ekan ja tokan luokan ajan yhteisiä tytöillä ja poijilla. Ja yhteinen on pukkarikin. Ja ajattelepa uintikertoja liikassa, sehän on ihan sama asia kuin olis pikkarisillaan. Ja somasti on tytöt ja pojat samassa altaassa.
vanhempiensa varaamat säänmukaiset vaatteet ja varusteet. En millään jaksa uskoa, että opettaja olisi kieltänyt ap:n lasta pukemasta pitkiä housuja kotimatkalle.
muutaman äitiyslomalla olevan opettajan vauva panna päiväunille kun ovat päässeet palstalla haukkumaan lapsia ja heidän vanhempiaan. Hohhoijaa....
en minäkään todellakaan äitinä tykkäisi,että lapsi juoksisi shortseilla tässä kelissä. luulenpa että muutamat täällä jotka haukkuvat ap;tä, näkisivät ulkona shortseilla liikkuvan lapsen olisivat kilvan tekemässä lastensuojeluilmoituksia liian vähäsestä pukeutumisesta.
no ei vaan,mutta en jaksa uskoa,että se on opettajalle ylivoimainen tehtävä katsoa että olisi edes pitkäthousut päällä.
Siinä ei varmaan ehdi katsoa, mitä kenelläkin on päällä. Onko se edes opettajan tehtävä?
no ei vaan,mutta en jaksa uskoa,että se on opettajalle ylivoimainen tehtävä katsoa että olisi edes pitkäthousut päällä.
Olla shortseissa loppupäivän????
Ok, itse vertasin omiin lapsiini, nyt 3. ja 2. luokkalaiset - en osaa kuvitella että syntyisi vastaava tilanne. Ehkä eskarissa olisi voinut tapahtua jotain tuollaista jos ei opet ohjeistaisi.
Jos ap tietää ettei lapsi tajua tuollaista niin miksi ei sitten ohjeista LASTA tarkemmin:
"JOS juokset nämä shortsit jalassa sen viestin niin MUISTA sen jälkeen vaikka vessassa pukea verkkarit siihen päälle ettet vilustu."