Paljonko menee aikaa jos uit yhden kilometrin?
Olen huomenna menossa uimaan ja ojattelin laittaa uinti tavoitteeksi ton kilsan. Mut jos mulla menee siinä aikaa yli tunti niin ei taida mun kuntoa kasvattaa ;)
Eli missä ajassa toi pitäs uida?
Kommentit (48)
7-vuotias poikani ui kilometrin rintaa tai vaparia/rintaa (puolivälissä vaihtaen) puoleen tuntiin, mutta ei ole edes hengästynyt, saati väsynyt koska puoleen tuntiin saa uida melko rauhallista vauhtia.
Tekniikasta ja paikasta riippuen 18-20min. Oon itte huomannut et jossain uimahalleissa jotenki isot virtaukset ja aikaero voi nousta 1km kuntouinnissa 30s-1min.
Minulla, 60v, mies menee kilometriin 20 minuuttia. En ole erityisen nopea uimaan, mutta tekniikka suurin piirtein kohdilaan. Näinpä joku joka käyttää huonolla tekniikalla kilsaan tupla ajan kuluttaa luultavasti huomattavasti enemmän energiaa. Yleensä uin tunnin.
Kannattaa opetella hyvä tekniikka, säästää niskaa ja polvia. Ja mitata mieluummin käytettyä aikaa kuin matkaa.
Mulla meni tänään 600m matkaan puoli tuntia! Oon jonkin verran ylipainoinen (19kg), mulla on todella huono kunto ja olen uinut viimeksi ala-ikäisenä. Nyt on tarkoitus käydä uimassa kahdesti viikossa, toivottavasti kunto tästä kohenee ja saan joskus sen kilsan tohon puoleen tuntiin. Tän ikäisenä (27v) ei pitäisi olla näin huonossa kunnossa...
Olen hidas uimari ja mulla menee n 40 min. Kyllä se tuntuu ihan kuntoilusta ja vauhti kyllä paranee ajan myötä.
Koulussa uitiin tuplatunnilla (90 min) aina kilometri. Paljonkohan siinä olisi mennyt sitten, ehkä vajaa tunti, kun tuli kuitenkin käytyä saunassakin, puettua, suihkuteltua jne.
Onko hyvin uintitekniikan opetteleminen vaikeaa?
Minäkin tähän hukkumakerhoon liityn, ainakin, jos ei tarpeen vaatiessa saisi tukea/jalkoja pohjaan. Pari uintikurssiakin olen käynyt, mutta hengittämisen ja veden yhdistäminen ei kuulu lahjoihini. Aikatavoitetta tämä ei varmaan auta asettamaan. Tsemppiä harrastukselle!
Aika kauan, kun mut pitäis naarata pohjasta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2011 klo 22:27"]
Hukkuisin varmasti ennen kuin olisi kilsa täynnä. Olen ihan surkea uimari.
[/quote]
Juuri niin kuin oisin itte vastannut :D -en osaa juuri uida joten ainakin tämä elämä....
Uin uinticooperissa 650m. Olen siis 23-vuotias nainen. Sen verran vauhdistani tiedän. Tällä vauhdilla kilsa menis 17 minuuttiin?
Muuten uin vaan aikaa, yleensä salin jälkee 30-45min
Uinit on tekniikkalaji! '
Vaikkei minulla ole kovin rautainen kunto, niin entisenä kilpauintia harrastavana vedän rintauinnilla kilsan pariinkymmeneen minuuttin. Vapaauinnilla voisi mennä vähän nopeammin. En ole pitkään aikaan sitä kokeillut.
Olen 52-vuotias nainen.
Mutta menet kuten menet. Ei lenkkipolullakaan ole mitään kilpailua. Jokainen ihan omaan tahtiin. Älä vertaile muihin. Jos tekniikka on vähän huono, niin mene vaikka kurssille.
Jos tekniikka on hallussa, niin uinti on kuin kävely. Periaatteessa sitä voi tehdä loputtomiin.
Olen uinut kymmenen kilsaa putkeen ihan kevyesti rintauintia. Jotain kolme ja puoli tuntia siiinä kyllä meni ja alkoi kyllä tylsistyttää enemmän kuin rasittaa fyysisesti. Vedonlyönti oli kyseessä, kun muijaporukassa ei uskottu, että pystyn.
Rikaistuin viisisataa!
Olen siis nainen itsekin!
Kiitti nauruista. Ethän oo tosissas?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:04"]
[/quote]
Kuka?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:04"]
[/quote]
Jos tarkoitat minua, joka ui 10 kilsaa, niin ihan totta on! Kännipäissäni menin uhoamaan, kun uimataidosta oli puhe. Itseänikin sitten hirvitti, kun en pitkiin aikoihin yli kolmea kilsaa ollut uinut.
Tiesin kuitenkin, että jos ei mitään aikarajaa, niin pystyn siihen. Ja pystyin.
Mulla ei muuten koskaan ole ollut niin nälkä kuin tämän jälkeen. Söin varmaan 3000 kcal yhdeltä istumalta. Juomaa nautin jonkin verran suorituksen aikana kyllä. Ei-alkoholipitoista!
En ole aikaa mitannut. On vain tapana kellua virran mukana kunnes altaassaoloaika tulee täyteen.
Käyn uimassa kerran vuodessa ja uin rintauintia. Tekniikka minulla on kunnossa, enkä pidä pitkiä taukoja. Mutta tällä harjoitusmäärällä ei ole sen pidempää mennyt.