Paljonko menee aikaa jos uit yhden kilometrin?
Olen huomenna menossa uimaan ja ojattelin laittaa uinti tavoitteeksi ton kilsan. Mut jos mulla menee siinä aikaa yli tunti niin ei taida mun kuntoa kasvattaa ;)
Eli missä ajassa toi pitäs uida?
Kommentit (48)
, uin rintauintia ja ilmeisesti melko nopeasti, koska melko paljon joudun ohittelemaan muita. Hengästyn kunnolla, kun uin tota vauhtia.
ja en ole mikään himoliikkuja, taitaa kunto olla keskimääräistä huononpi jopa...
Sehän on täysin tekniikasta kiinn. Sulla täytyy olla ihan surkea tekniikka.
En tiedä missä ajassa pitäis uida, mutta jos säännöllisesti käyn uimassa, niin 1 km menee 20 - 25 min. Riippuu kuinka paljon uin rintaa ja kuinka paljon selkää. Vaparissa tekniikkani on niin huono, että en pysty sitä uimaan kuin 50 m kerrallaan.
Pidän sitä vauhtinani, koska uin aina vähintään 2 km eli tunnin lenkin. Uin aina 50 metrin altaassa niin on helpompaa kun ei ole käännöksiä koko ajan (Helsingissä esim. Mäkelänrinteessä).
Uin aina aikaa en matkaa ,sopii minulle paremin eli 30 min. menee varmaan jonkin verran päälle kilometri.Sen päälle kävelen vesikävelyä(siis jalat pohjassa en sillä vyöllä )20 min.
Eli sellainen 50 min, kunto pläjäys.
M 58
1500m ja se kyllä kohottaa mulla ainakin kuntoa...
käyn niin harvoin uimassa enkä jaksa paria sataa metriä enempää yhdellä kertaa
tuo puoli tuntia per kilometri on hyvä taviksen vauhti kuntoilumielessä. Ei tule veren maku suuhun, mutta ei ole sellainen verkkainen vanhempien rouvien sunnuntai-iltapäivän vauhtikaan :)
kunto on huono ja uida en osaa, pinnalla kyllä pysyn. Varmaan uimataitoisen kriteerit täyttäisin mutta niskat tulee kipeäksi, pitäisi mennä uimakouluun.
mökkiuintia pää jäykästi kenossa. rva 106kg
30-39 vuotiaan tulee uida 400-495 m / 12 min saavuttaakseen tason "hyvä". 325-400 m/12 min on kohtalainen taito. Joten tosta laskettuna kilsaan menisi noin puoli tuntia.
Itellä menee kilometriin noin 40 min eli uintivauhti aika huono. Mutta mulla ei oelkaan hyvä uintitekniikka koska uin pää pystyssä ja niska väsyy.
Hukkuisin varmasti ennen kuin olisi kilsa täynnä. Olen ihan surkea uimari.
menis kans koko loppuelämä, hukkuisin varmaan ensimmäisen 100m aikana. En osaa/uskalla uida, kun pienenä olin lähellä hukkua...
ollaan lasten altaassa ja uskoisin että uin n 20 m kerralla.
Lopetin kilpauinnin 6 vuotta sitten kun perheen perustin, ja sen jälkeen kävin ensimmäisen kerran uimassa ilman lapsia viime keväänä. Uin ihan rauhassa, välillä vähän kovempaa (jotta hengästyisin vähän) ja pääasiassa ihan rauhallista tahtia, ja kilometriin meni 16 min.
mutta riippuu ihan omasta uimataidostasi, kunnostasi ja uintityylistä. Minä uin rintauintia.