Tämä sateinen, tuulinen, myrskyinen pvä vaatii nyt mokkamuffinsseja mummoni
60v vanhalla respetillä :-)
Pyöräytän niitä jälkkäriksi ja ruoaksi teen kermaisen lohilaatikon.
Illalla vois lämmittää saunan ja käpertyä miehen kainaloon kun muksut menneet nukkumaan ja uskoa siihen että työasianikin vielä järjestyy, jotenkin ja joskus.
Kohta tuleekin esikoinen, 4-luokkalainen kotiin, ja klo14 pääsee 2-luokkalainen:)
-työttömänä 4kk-
Kommentit (22)
kyllä minäkin ap;ta ymmärrän! en minäkään kauheen innokkaasti lempi reseptejäni jaa.
miettikääs nyt mitä olisi käynyt jos karl fazer olisi jaellut fazerin sinisen reseptiä ympäriinsä..Jos joku on tosi hyvä niin miksi pantata vain itsellä jos sitä joku sattuu kysymään? En tajua.
olenhan minä niitä reseptejä antanutkin,kun en ole kehdannut kieltäytyä.
on vaan vähän harmittanut,ettei tarjottavani ole niitä ns.harvoja paikkoja mistä niitä saa,eli näin ollen ihmiset saattaa "kyllästyä" niihin. ja olisihan se nyt kiva,että muistettaisiin juu niinä "minun herkkuina".
selvensikö yhtään?
kyllä minäkin ap;ta ymmärrän! en minäkään kauheen innokkaasti lempi reseptejäni jaa.
miettikääs nyt mitä olisi käynyt jos karl fazer olisi jaellut fazerin sinisen reseptiä ympäriinsä..Jos joku on tosi hyvä niin miksi pantata vain itsellä jos sitä joku sattuu kysymään? En tajua.
olenhan minä niitä reseptejä antanutkin,kun en ole kehdannut kieltäytyä.
on vaan vähän harmittanut,ettei tarjottavani ole niitä ns.harvoja paikkoja mistä niitä saa,eli näin ollen ihmiset saattaa "kyllästyä" niihin. ja olisihan se nyt kiva,että muistettaisiin juu niinä "minun herkkuina".
selvensikö yhtään?
OHJE:
3,5 dl vehnäjauhoja
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
1 dl kermaa
2 munaa
100 g sulaa voita
1 dl tosi vahvaa kahvia
3 rkl tummaa kaakaojauhetta
100 g suklaarouhetta
Kuorrutus:
225 g margariinia/voita
4 rkl kaakaojauhetta
2 1/4 dl tomusokeria
5 rkl vahvaa kahvia
1,5 rkl vaniljasokeria
Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää loput aineet ja sekoita tasaiseksi. Lisää viimeisenä suklaarouhe ja kääntele varovasti sekaisin.
Laita muffinipellille paperivuokiin, 200 asteeseen noin 15-20 minuutiksi.
Tee kuorrute. Mittaa kulhoon pehmennyt rasva ja muut aineet. Vatkaa vatkaimella voimakkaasti ainekset sekaisin. Pursota tai levitä kuorrute jäähtyneiden muffinien päälle. Koristele haluamallasi tavalla esim. nonparelleilla.
ap*hyvä yritys mutta ei kuitenkaan mummoni ohje, kaukana siitä*.
No laitahan nyt tänne jakoon se resepti, että me muutkin syysviiman kalvamat av-mammat päästään herkuttelemaan.
Kuulostaa mukavalta päivältä.
Positiivisuus kannattaa.
Ihanan tunnelman osaat luoda, kiitos jakamisesta. Ja voisit jakaa sen resetinkin ;)
Itse olen flunssaisena sohvalla ja juon kuumaa mehua ja dottelen miestä työmatkalta takaisin.
Respetiä en valitettavasti jakoon laita, koska se tosiaan on mummoni peruja ja kuuluu lähtemättömästi lapsuusmuistoihini:-) samoin kuin lukuisat muut ruoat ja maut, soimaan itseäni iänkaiken etten älynnyt pyytää niitä mummoltani talteen ennenkuin hän kuoli.
On minulla iso kansiollinen ohjeita ja sen välissä irtolappuinakin niitä, mummon käsialalla ja vanhimmat jostain 40-luvulta kun mummollani oli jo 3 lasta, äitini syntyi sitten pahnanpohjimmaisena v.1958 mutta hänkin kuoli jo 5v sitten:´(
ap*hieman ohi aiheenkin juu*
Ollaan sairasteltu tämä viikko. Maattu peittojen alla ja kateltu elokuvia.
Mieheni tuo meille kohta thaimaalaista ja pötköttely jatkuu.
Ihanaa kun saa olla sisällä :)
Respetiä en valitettavasti jakoon laita, koska se tosiaan on mummoni peruja ja kuuluu lähtemättömästi lapsuusmuistoihini:-)
Hmm.. En oikein ymmärrä miksi et halua jakaa hyväksi kokemaasi reseptiä muiden kanssa? Oletko ap sitä mieltä, että reseptin jakaminen jotenkin vähentäisi omaa nautintoasi muffinsseista? Tai mummosi reseptin arvoa? Tai lapsuusmuistojasi?
Itse olen huomannut, että hyvän mielen tuottaminen muille lisää omaa hyvinvointiani..
En vain halua kallisarvoista sukureseptiä jakaa täällä virtuaalimaailmassa vaikka joku ei sitä ns ymmärtäisikään.
ap
Respetiä en valitettavasti jakoon laita, koska se tosiaan on mummoni peruja ja kuuluu lähtemättömästi lapsuusmuistoihini:-)
Hmm.. En oikein ymmärrä miksi et halua jakaa hyväksi kokemaasi reseptiä muiden kanssa? Oletko ap sitä mieltä, että reseptin jakaminen jotenkin vähentäisi omaa nautintoasi muffinsseista? Tai mummosi reseptin arvoa? Tai lapsuusmuistojasi?
Itse olen huomannut, että hyvän mielen tuottaminen muille lisää omaa hyvinvointiani..
Voitte teeskennellä että ovat ap:n mummon ohjeella jos se mieli siitä paranee ;)
Voitte teeskennellä että ovat ap:n mummon ohjeella jos se mieli siitä paranee ;)
En tajua ap:n asennetta. Mitä meni leveilemään ohjeella, kun ei kerran voi jakaa. Typeryyttä. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Mun mielestä.
En tajua ap:n asennetta. Mitä meni leveilemään ohjeella, kun ei kerran voi jakaa. Typeryyttä. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Mun mielestä.
Ei se resepti siitä kulu vaikka muutama av-mamma sitä kokeilisikin -.-
mutta sitten paljastuikin miten henkisesti köyhä ap on. Ei viitsi hyvällä reseptillä ilahduttaa. Kyllä mummosi kääntyisi haudassaan jos tietäisi pihiydestäsi! Maailma olisi paljon ihanampi paikka jos ihanuuksia ei pihtailtaisi.
Kaikesta huolimatta hyvää päivänjatkoa aplle ja muillekin. Elämä opettaa aikanaan ;)
tuskinpa se resepti nyt niin maaginen on etteikö vastaavia ole keittokirjat täynnä.
Ajattelin, että tästä tulee kerrankin mukava ketju. Pääasia aloituksessa ei mielestäni ollut resepti, vaan sellainen tunnelmakuvaus.
Itsekkin reseptiä pyysin, mutta ei jäänyt paha mieli siitä että en sitä saanut.
Jos joku on tosi hyvä niin miksi pantata vain itsellä jos sitä joku sattuu kysymään? En tajua.