Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiannoin erään 17-vuotiaan lähihoitajaopiskelijatytön koululle pilven polttelusta

Vierailija
11.09.2011 |

Mitä mieltä olette?

Hän joutui tekemään huumetestin, joka oli tietysti positiivinen. Sen jälkeen hänestä ilmoitettiin sosiaalitoimeen ja joutui kertomaan vanhemmilleen asiasta (oli ilmeisesti kuitenkin jonkin verran valehdellut vanhemmilleen, eikä kertonut koko totuutta). Nyt hän varmaan joutuu seurantaan. Toivottavasti viisastuu, eikä enää käytä huumeita, ettei joudu vielä koulusta erotetuksi. Omasta mielestäni tein oikein, sillä en todellakaan haluaisi, että esimerkiksi huumeissa oleva ensihoitaja pelastaisi minun lastani. Pitäkää äidit parempaa huolta nuoristanne älkäkää kulkeko silmät ummessa! Ai niin, en tunne tätä tyttöä henkilökohtaisesti vaan erään tuttavan kautta. Hän ei siis tiedä minun ilmiantaneen häntä ja oli kuulemma erittäin vihainen kuultuaan, että hänet on ilmiannettu ja oli jopa uhannut tappaa ilmiantajan, jos saa hänet kiinni. Missä omatunto?

Kommentit (216)

Vierailija
181/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:14"]

Laki on laki, ei siinä tarvitse mitään väännellä.

[/quote]

En ota kantaa pilviveikkoihin, mutta onko laki aina oikeassa? Pitääkö lakia aina noudattaa?

Vierailija
182/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää Siksi katsoin vierestä kun maahanmuuttajat raiskasivat vaimoni. En voinut puuttua, koska laki kieltää. Olivat varmaan pilvessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 08:30"]

Kyllä pitää Siksi katsoin vierestä kun maahanmuuttajat raiskasivat vaimoni. En voinut puuttua, koska laki kieltää. Olivat varmaan pilvessä.

[/quote]

Juuri näin. Jos näkee raskauksen on vain pyydettävä raiskaajaa lopettamaan, raiskaajaan kiinni käyminen johtaa pahoinpitelysyytteeseen. Ihan sama koskee muitakin roistoja, heihin ei ole asiaa kajota tai syyte napsahtaa...semmonen laki meillä.

Vierailija
184/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein, olisin tehnýt samoin.

Vierailija
185/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdepuolen hoitajana voin kyllä todeta että kyllä alkoholi aiheuttaa ihan yhtä lailla ongelmia ja sairauksia. Kännissä kaadutaan ja satutetaan muita paljon enemmän ja useammin kuin pilvessä. Alkoholi on laillinen huume. Miksi sitä ei kielletä kun kaikki muutkin huumeet ovat kiellettyjä?

Alkoholistin aivot ovat pehmeät. Alkoholidementia on hirveä sairaus. Näitä sitten paijataan ja hoidetaan verovaroilla!

Vierailija
186/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 11:00"]

...sitten myös jokainen ajoittain kännäävä opiskelija, koska ethän halua krapulaistakaan hoitajaa lapsesi pelastajaksi.

Tsiisus mitä moraalista ylimielisyyttä ja naiviutta.

jos lapsesi polttelisi pilveä?

Ap

En ole tuo jolta kysyit, mutta vastaan omasta puolestani. Lapseni polttelee pilveä silloin tällöin, entä sitten? Sata kertaa mieluummin niin, kuin että toikkaroisi kännissä ja joutuisi ties mihin vaikeuksiin.

Vierailija
187/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein.Perkele mitä paskaa te muut puhutte ettekö tajua että kannabis on huume.Saatana huumeiden käyttäjät.Hävetkää

Vierailija
188/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein!! Oli poltellut sitten vaan kerran tai satakertaa, tai kuukausi sitten tai eilispäivänä, kyseessä on laissa kielletty huume ja selvästikään hoitajaopiskelija ei ole itsensä kanssa sellaisella tasolla, että ymmärtää mitä on terveys, toimintakyky ja muista vastuussa oleminen

Vierailija
189/216 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän alkoholistilääkärin, joka menee krapulassa tai eilisillan maistissa vielä töihin. En ole ilmiantanut.

Vierailija
190/216 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevänsä rikoksen. Pilven polttelu on mielestäni ihan jokaisen oma asia kunhan sitä ei tee töissä tai koulussa (kuten ei viinaakaan sine viedä). kannabis on kuitenkin tässä hankala, koska tyttö oli hyvinkin saattanut käyttää sitä useita päiviä sitten. Kannabis voisi mun puolesta olla laillistakin ja sen laittomuus on jokseenkin järjetöntä, mutta jos sitä polttelee, pitää ymmärtää että siihen sisältyy kiinnijäämisen riski, koska se ON laitonta ajattelee itse siitä mitä tahansa. Tuosta syystä joku saattaa myös kertoa eteenpäin, jos saa tietää harrastuksesta. Ja todellakin, oppilaitokset määräävät itse, mitä siellä saa tehdä ja haittaako viikonloppupössyttelyt. Jos tyttö ei tätä kestä vaan uhkailee ilmiantajaa niin ei mielestäni ihan tasapainoisimmasta päästä ole. Ja niille jotka kysyvät, miettikö AP ilmiantaessaan, mitä seuraamuksia tyttö joutuu kestämään ja miten joutuu kärsimään ja on täysi marttyyri tämän viattoman nuoruuden "kokeilun" takia sanoisin, että 17-vuotiaan pitäisi jo tajuta mitä tarkoittaa tehdä rikos ja että siitä kiinni jäädessään ei voi syyttää kuin itseään. Vaikka laki olisikin vähän kyseenlainen. Jos olisin jäänyt kiinni sillä kerralla, kun itse pössyttelin, en syyttäisi "vasikkaa", koska en ole niin itserakas ja egosentrinen, etten ymmärtäisi muiden näkökulmaa asiaan ja että jotkut voivat olla eri kannalla kannabiksen laillistuksesta. Koska loppupeleissä vaikka sanoisin mitä, tekoni on (vielä) yksinkertaisesti Suomessa laiton. Jos olisin hoitajaopiskelija, ymmärtäisin vielä paremmin ilmiannon ja sen, että asialla on minulle seuraamuksia. Kuinka tyhmiä ja itsekeskeisiä (mä saan tehä mitä haluun eikä muut saa rajottaa mua) nuoret ovat nykyään? Olen itsekin sitä mieltä, että vapaa-ajalla pössyttely on jokaisen oma asia, mutta silti tajuan vastakkaisiakin mielipiteitä eikä tulisi mieleenkään pitää idioottina jotakuta, joka ilmiantaa toisen jostakin, joka vielä mielletään rikolliseksi toiminnaksi.

Yhdesti_kokeillut_ja_ei_koukussa-88

Vierailija
191/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö Ap ja muut tämän tytön ilmiantamista puolustavat ymmärrä sitä, että kyseessä on hyvin nuori henkilö, joka hyvin pitkälti on henkisesti vielä lapsi?

Ei noin nuori ymmärrä välttämättä seurauksia, joita kiinnijäämisestä tulee. Siksi on hyvin julmaa ja sydämetöntä puhua, että "omapa on syynsä, olisiko kannattanut tytön miettiä, mitä kiinnijäämisestä seuraa".

Sitä suuremmalla syyllä, että tyttö opiskeli terveydenhoitoalaa, olisi ollut tärkeää ilmoittaa asiasta tytön vanhemmille ja yrittää hoitaa asia ilman viranomaisia. Nyt tytöllä on luultavasti merkintä Suojelupoliisin rekisterissä, ja se tarkoittaa sitä, että hän ei koskaan voi työskennellä esim. terveydenhoito- tai lastenhoitoalalla, koska työtä hakiessa työnantaja pyytää aina rikosrekisteriraportin.

Vaikka tyttö olisi lopettanut pilven polttelun siihen paikkaan, kun hän jäi kiinni, eikä koskaan enää käyttäisi mitään huumeita tai päihteitäkään, niin se ei häntä auttaisi, koska on merkintä rekisterissä. Reiluako?

Älkää vedotko siihen, että kun kannabis on laitonta ja käyttäjät näinollen laittomuuden tekijöitä, niin he eivät voi työskennellä terveydenhuollon tehtävissä. Huumeet katsotaan kyllä Suomessa aika pahaksi asiaksi, mutta miettikääpä silti, että millaisia rikollisia toisaalta itse olette: Onko sinulla tapana ajaa ylinopeutta tai liian lähellä edessä ajavaa autoa? Oletko ollut pimeissä töissä tai teettänyt pimeää työtä? Oletko ladannut musiikkia laittomasti netistä? Oletko koskaan ostanut alaikäiselle päihteitä kaupasta? Jne...

Katsokaapa huviksenne tämä 3 minuutin Poliisi-tv-pätkä kannabiksesta:

"Noin 50 000 suomalaista on kasvattanut ja miljoona meistä kokeillut sitä".

Poliisi-tv: Kannabiksen kotikasvatus lisääntyy:

Käyttäkää järkeänne: jos kannabis on näin yleistä, eikö meillä pitäisi olla valtava määrä huumeiden ongelmakäyttäjiä (eli narkkareita/nistejä)? Ei kuitenkaan ole. Mitä niihin todellisiin narkkareihin ja kovien aineiden käyttäjiin tulee, niin tottakai ne käyttävät kannabista, miksi eivät käyttäisi? Ja tottakai he käyttävät myös tupakkaa ja alkoholia, miksi eivät käyttäisi?

Ei tietenkään kannabis ole täysin haitatonta, eikä se sovi noin nuorelle kuin mitä 17-vuotias on. Olisiko silti kannattanut ensin miettiä toimintatapaa, ennenkuin lähtee tohkeissaan ilmoittamaan viranomaisille asiasta?

terveisin: Päihteetön, hyvässä työssä oleva nuori nainen (kannabismyönteinen silti).

Vierailija
192/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 10:46"]

Mitä mieltä olette?

Hän joutui tekemään huumetestin, joka oli tietysti positiivinen. Sen jälkeen hänestä ilmoitettiin sosiaalitoimeen ja joutui kertomaan vanhemmilleen asiasta (oli ilmeisesti kuitenkin jonkin verran valehdellut vanhemmilleen, eikä kertonut koko totuutta). Nyt hän varmaan joutuu seurantaan. Toivottavasti viisastuu, eikä enää käytä huumeita, ettei joudu vielä koulusta erotetuksi. Omasta mielestäni tein oikein, sillä en todellakaan haluaisi, että esimerkiksi huumeissa oleva ensihoitaja pelastaisi minun lastani. Pitäkää äidit parempaa huolta nuoristanne älkäkää kulkeko silmät ummessa! Ai niin, en tunne tätä tyttöä henkilökohtaisesti vaan erään tuttavan kautta. Hän ei siis tiedä minun ilmiantaneen häntä ja oli kuulemma erittäin vihainen kuultuaan, että hänet on ilmiannettu ja oli jopa uhannut tappaa ilmiantajan, jos saa hänet kiinni. Missä omatunto?

[/quote]

Minäkin ihmettelen, missä omatuntosi on, kun tuolla lailla silkkaa ilkeyttäsi menet toimimaan noin. Aika etovalta ihmiseltä vaikutat.

Vierailija
193/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 12:36"]

En hyväksy, että lähihoitajaopiskelija polttelee pilveä. En hyväksy että kukaan muukaan polttelee, sillä se on laissa kielletty, mutta ei ole aikaisemmin tullut vastaavaa tilannetta eteen, että olisi tarvinnut ilmiantaa ketään. Ihan turha tytön tai kenenkään muunkaan minua syyllistää, kyllä Suomen laki kertoo, kumpi toimi väärin. Ja se, että tyttö opiskelee nimenomaan lähihoitajaksi, kosketti minua ehkä siksi, että olen itse lähihoitaja ja kuten sanoin, en todellakaan haluaisi, että kukaan pössyttelijä hoitaisi minun lastani.
Ap

[/quote]

Oletko oikeasti niin typerä, että ajattelet lain määräävän oikean ja väärän eron?

Kuulut niihin jotka kannattivat epileptikkojen pakoksterilointia ja natsisaksan juutalaislakeja?

Vierailija
194/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvenpolttajat linnaan kaikki. Suomi puhtaaksi ja asiat järjestykseen.

Ap:n teko oli hyvä ja oikein.

Vierailija
195/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:00"]

[/quote]

Ap:n teko oli pahantahtoista kiusantekoa. Kuvottava ihminen!

Vierailija
196/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sietäisit saada selkääs. Mitä meet puuttumaan toisten ihmisten asioihin, sisar hento valkoinen, toivon että kun itse joskus poikkeat taivasten tieltä, joku laulaa sut samantien. Ja ei muuta ko odottelemaan karman toteutumista.Hirveä ihminen, kaikki lehmät pitäs lahdata, tiedätkö mix? Ettei syntys lisää vasikoita.

Vierailija
197/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 11:57"]

Koska toinen on laiton huume. Sen vaikutuksen alaisena ollaan pitkään. Eihän kukaan järkevä kännejä töissä vetäisi. Positiivinen tulos KOULUSSA tarkoittaa, että hän oli koulussa (eli hänen töissänsä) huumeiden vaikutuksen alaisena. Kyllä käräyttäisin, jos joku olisi koulussa kännissä. Varsinkin hoitaja, heillä on vastuu hoidosta ja usein myös hengestä.

Miten ap sait asiasta tietää?

kyllä nyt on niin paljon taas faktoja pelissä, mistä revit kaken tän viisauden?

[/quote]

Vierailija
198/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:00"]

[/quote]

Ap:n teko oli pahantahtoista kiusantekoa. Kuvottava ihminen! [/quote]

Ei vaan Ap puuttui nuoren päihdekierteeseen. Se oli oikein ja kehuttavaa.

Minä kannatan kovia, todella kovia huumetuomioita. Kannabiksen ja kaikkien muiden aineiden käyttäjille, myyjille, valmistajille ja kasvattajille.

Passiiviset hamppupäät tulee ruotia pois yhteiskunnastamme. He ovat kansantaloudellinen taakka. He eivät kelpaa.

Vierailija
199/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:06"]

Passiiviset hamppupäät tulee ruotia pois yhteiskunnastamme. He ovat kansantaloudellinen taakka. He eivät kelpaa.

[/quote]

Tämä "passiivinen hamppupää" paitsi maksaa veroina sinun sosialitukesi, myös leikkaa sinut tai läheisesi, jos saatte esim. aivohalvauksen tai loukkaannutte pään alueella.

Vaimoni, tuo "passiivinen hamppupää" paitsi maksa veroina puolisosi sosiaalituen, myös kasvattaa lapsesi.

Mikäli vaimo onistuu kitkemään lapsistasi kodin vaikutuksen ja he päätyvät yliopistoon opiskelemaan, sisareni, tuo "passiivinen hamppupää" toimii heidän proffanaan.

Keskity sinä siis siihen kaljan lipittömiseen, mihin kapasiteettisi juuri ja juuri riittää.

Me "passiiviset hamppupäät" pyöritämme sillä aikaa yhteiskuntaa.

Vierailija
200/216 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:06"]

[/quote]

Tämä "passiivinen hamppupää" paitsi maksaa veroina sinun sosialitukesi, myös leikkaa sinut tai läheisesi, jos saatte esim. aivohalvauksen tai loukkaannutte pään alueella.

Vaimoni, tuo "passiivinen hamppupää" paitsi maksa veroina puolisosi sosiaalituen, myös kasvattaa lapsesi.

Mikäli vaimo onistuu kitkemään lapsistasi kodin vaikutuksen ja he päätyvät yliopistoon opiskelemaan, sisareni, tuo "passiivinen hamppupää" toimii heidän proffanaan.

Keskity sinä siis siihen kaljan lipittömiseen, mihin kapasiteettisi juuri ja juuri riittää.

Me "passiiviset hamppupäät" pyöritämme sillä aikaa yhteiskuntaa. [/quote]

Toivon, että poliisi tutkii IP:si ja tulee tekemään kotietsinnän huumeluolaasi. Tai proxyn takanahan sinä kuitenkin olet, kuten kaikki epärehelliset.

Haluan, että sinunlaisesti pistetään vankilaan ja pitkäksi aikaa. Olette vaarallisia huumeihmisiä, koskaan ei voida tietää, milloin napsahdatte. Mitä jos napsahtaminen tapahtuu leikkauksen aikana?

Olette vaaratekijä. Siitä ei pääse mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän