Mies käy huorissa. Miten reagoisit? (ov)
Meillä on aika monta vuotta avioliittoa takana. Vuosiin on mahtunut niin hyviä kuin huonoja aikoja. Viime vuodet on kuitenkin ollut pa. hyvää aikaa. Asiaan on varmaan vaikuttanut se, että molemmilla meillä on mielekäs työ, lapset on vähän isompia ja elämä jotenkin uomissaan ilman suurempia vaikeuksia. Vaikeudet on myös varmaan lähentänyt meitä. Ollaan siis "toivuttu" molempien uskottomuudesta ja toisen vakavasta sairaudesta.
No, nyt sain sitten viime viikolla tietää, että miehellä on edelleen tapana käydä ulkomaan reissuillaan huorissa. Toisaalta asia ei tullut mulle ihan puun takaa, koska tiedän miehen harrastaneen mm. strippipaikoissa käyntiä. Kuulostan varmaan ihan idiootilta mutta en oikeesti ole koskaan uskonut, että se siellä pystyisi muuta kuin katsomaan. Reissut kuitenkin suuntautuu ympäri maailmaa ja oma kuva niistä naisista (tai onko ne kaikki edes naisia?!) ei kauheen ruusuinen ole. Mä en jotenkaan muutenkaan hyväksy niitä paikkoja, koska kaipa niihin paikkoihin aina liittyy myös alistamista, väkivaltaa, rikollisuutta ja huumebisnestä yms.
Samana päivänä, kun sain asiasta tietää, mies oli just lähtenyt työreissulle. Asia on vaivannut mua ihan kauheesti enkä ole pystynyt vastaamaan sille edes puhelimeen kuin pari kertaa. Jotenkaan en vaan halua alkaa riehumaan puhelimessa. Toisaalta tuntuu, että haluaisin unohtaa koko asin ja jatkaa kuin en asiasta tietäisikään. Eli siis olla mainitsematta asiasta yhtään mitään. Eihän se mua tähänkään asti ole vaivannut, kun olen ollut onnellisen tietämätön koko asiasta.
Toisaalta taas tuntuu, että en pysty asiaa unohtamaankaan. Tulee jotenkin sellainen olo, että mua pidetään ihan idioottina, vaikka olenkin ihan fiksu, älykkäs, akateemisessa työympäristössä menestyvä nainen. Ja vaikka tekisi mitä tahansa työkseen tms., niin tuollainen idioottina pitäminen on musta jotenkin kauheinta mitä toiselle voi tehdä! Erota en tämän asian takia varmaankaan halua, joten siksikin kai pitäisi vaan unohtaa ja olla puhumatta koko asiasta. En vaan tiedä pystynkö vilkutteleen iloisesti ovella seuraavan reissun koittaessa...
Mitäs te muut naiset tekisitte?
Kommentit (127)
arvostan. näin miehenä etenkin noin naisen kysymänä ja miettimänä ja kokemana tätä asiaa. hienoa.
Pidä mies tyytyväisenä kotona ni ei mee vieraisiin. Ei helppoa mutta fakta. Kokemusta on.
Tämän keskustelun perusteella voidaan vetää joitain moraalisia ohjeita miehille, niinkuin yleensä:
- ei saa haluta seksiä
- suhteen toimimattomuus on aina sinun syysi ja ongelmasi
- naista ei saa haluta tyydyttää
- virheitä ei saa tehdä
- jos ajatteletkin seksuaalisuutta ilman vaimoasi, on sinun ensin otettava avioero
- parempi rakastua tulisesti naapurin blondiin tai vaikkapa työkaveriin kuin maksaa palveluksista (tätä minä en todellakaan ymmärrä? Oikeastiko on parempi, että se mies pettää seksin lisäksi myös emotionaalisesti?)
Ei oo helppoo ei…
Ei mulle ainakaan pilalle mennyt makkara maistuisi. Ties mitä tauteja. Ja varmana yhteisiä rahoja tuntenut omiin mielihaluihin. Epäreilua!
Femakot huutaa taas miesvihaansa täällä. Miehen huorien käyttäminen on ok. Hyväksy se.
Syyttäisin itseäni, jos en olisi kykenevä tyydyttämään miehini tarpeita. En kuitenkaan toivoisi miehini käyvän huorissa.
Mun ja miehen suhde alkoi hiipumaan, intohimo ja hellyys oli vähentynyt, seksiä harrastettiin kerran kuussa korkeintaan. Hain sitten jännitystä muista miehistä, suutelin ja lääpin muita aina kun olin risteilyllä/baarissa tms. kavereiden kanssa, mies kotona. Yks kerta menin humalassa tunnustamaan kaiken, jopa sillä uhalla että mies jättää mut. Seuraavana päivänä keskusteltiin, että mitä, miksi ja milloin, kenen kanssa jne. Päätimme jatkaa yhdessä ja lupasin parantaa tapani.
Nyt meillä menee paremmin kuin koskaan, saimme intohimon ja hellyyden takaisin. Olen niin onnellinen, että uskalsin avata suuni, vaikkakin kännissä. Saimme lopulta keskusteltua asiat selviksi!
Eli vaikka miehesi on se pettävä osapuoli, avaa suusi ja sano sanottavasi. Keskutelkaa rauhassa ja pitkään, ja ottakaa aikalisä jos siltä tuntuu. Saattaahan olla, että miehesi hakee jännitystä tms. huorissa käymisellä. Ja muistakaa tautitestit!
Toivottavasti tästä oli apua, tsemppiä! (ja katsotaan vaan niin kappalejako katoaa matkalla koska mobiili)
Saksassa käy miljoona miestä päivässä huorissa. Miten vaimot pärjää? Onko Sakssa sukupuolitauti epidemia? Tuskin
[quote author="Vierailija" time="13.03.2011 klo 12:25"]Tota noin en tiedä osaanko auttaa, mutta olen entinen tällainen maksullinen nainen. Tästä jo useita vuosia, mutta kyllä ne silloin oli oikeasti just niitä naimisissa olevia miehiä ne asiakkaat ja niin varmasti alalla vieläkin.
Ulkomailla mies käy maksullisissa monestakin syystä.. Se on turvallisempaa kun kukaan ei tunnista, halvempaa ja mies on yksinäinen, uteliaisuus ja kokeilunhalu. Joissain työpiireissä tämä on ihan tapana (mm. Aasia) ja miehen on ikään kuin pakko osallistua.
Mutta ei se tarkoita että mies ei rakastaisi vaimoaan vaikka maksaa ulkopuoliselle seksistä. Moni mies kaipaa irtiottoa arjesta ja maksullinen ei jää kaipaamaan aktin jälkeen mitään syvällistä.
Kehoittaisin juttelemaan miehen kanssa asiasta kasvokkain, kun palaa kotiin. Jos mies on muuten ns. hyvä, ei kannata kaikkea heittää pois tuon takia. Vaikka ymmärrän hyvin että olet loukkaantunut.
Taudit tietty kannattaa tarkistaa, mutta maksulliset ei anna ilman kondoomia.
[/quote] .......sinulle ilmeisesti on ok jos miehesi pettäisi sinua sillä maksullisena teet sitä itsekin...aivan sama juokseeko mies ulkomailla huorissa vai naapurissa..se on aina PETTÄMISTÄ..idiootteja ja välinpitämättömiä sellaiset jotka pitävät pettämistä arjesta irrottautumisena..voivoi
Jotkut tuntemistani suomalasimiehistä ovat käyttäneet prostituoitujen palveluita, yleensä suhteessa olevat, minulla on heihin ystävyssuhde syntynyt ihan normaalien työpaikkojen kautta jotkut tunnen lukiosta asti. Miehillä tuntuu olevan halua puhua asioista kaverin kanssa kun vaimon/tyttöystävän kanssa ei voi.
Mitä tuohon arvoihin ja hyväksikäyttöön tulee niin moni mies pitää toimintaansa ok koska suurin osa suomalaisista "prostituoiduista" tuntuu olevan alle kolmekymppisiä opiskelijoita jotka rahoittavat opintonsa näin ja miehet tuntevat auttavansa nuoria ja nättejä opiskelijatyttösiä hädässä. Olen muutaman tavannut illanvietoissa ystävien seuralaisina ja kyllä siis miehet voivat todellakin ottaa juhlimaan mukaansa vaimon sijaan prostituoidun ja maksaa siitä.
Omasta mielestäni asia on vaikea sillä naisena pitkään en luottanut yhteenkään mieheen vaan olin ihan varma että kaikilla miehillä on taipumusta tuollaiseen. Onneksi mies jossain vaiheessa löytyi, sellainen joka jaksoi rinnalla seistä myös ne ristiriitaiset ja epävarmat ekat vuodet jolloin jokainen myöhäinen kotiintulo herätti sisäisen hälytyskellon. Meni todella monta vuotta ennenkuin uskoin että minulla on mies jonka moraaliin ei mahdu pettäminen. Silti joskus mietin heikkona hetkenä. Ystäväni, miespuoliset ovat edelleen ystäviäni.
Jos sinä et halua erota ja ymmärrän hyvin että miksei et halua, niin entä jos yrität puhua miehen kanssa (rauhassa, et riehumalla), pystyisittekö sopimaan jotkut pelisäännöt? Esim. Että jos käy vieraissa työreissuilla niin todellakin vain työreissuilla, ei kotimaassa ja että käyttää aina kumia, käy säännöllisesti sp-tautitesteissä jne. Tietysti hyvä varmaan myös kuulla miehen motiivi asiaan.
Mitä tulee huorien elämään ja mainitsemaasi pakottamiseen/hämäräbisnekseen niin suurin osa sinunkin ostamistasi kulutustavaroista on valmistettu orjatyövoimalla! Vaatteet h&m:ltä, lastenne lelut... Kaikkien niitten valmistamiseen on käytetty mahdollisesti lapsityövoimaa tai ainakin naistyövoimaa minimaalisella palkalla. Miten se loppujen lopuksi eroaa itsensä myymisestä?
Miesnäkökulmaa asiaan. Mielestäni on moraalisesti väärin leikkiä toisen tunteilla. Ja sitähän varattu mies joutuu tekemään jos haluaa saada vierasta naista ilman rahaa. Naiselle, jolta haluaa seksiä, pitää valehdella että en ole naimisissa tai ollaan juuri eroamassa, pitää valehdella että juu rakastan sua yhden yön poka, haluan kaikista maailman naisista vain sinua en koskasn ketään muutä. Sitten nainen voi kumminkin ihastua ja tälle pitää tuottaa karvas pettymys että tämä oli nyt kumminkin vain nämä pari kertaa seksiä mitä halusin.
Pidän tällaista likaista peliä yököttävänä ja siksi maksan mieluummin huoralle satasen pari. Tunnetta ei ole mukana yhtä paljon, mutta pelin säännöt ovat molemmille selvät. Kokemus on jossain määrin vähän kuin hierojalla käynti, pikku morkkiksella höystettynä tosin. Mutta enpähän leiki vieraan naisen tunteilla tai lupaa jotain sellaista, jota en edes aionpitää.
Ottaisin eron. Kaikista pahinta olisi, että mies riskeeraisi pettämisen takia terveyteni panemalla huoria, joilla voi olla kaikkea kupasta hiviin.
Lisäksi alaan liittyy ihmiskauppaa ja alistamista. Hyi helvetti.
...ap:llä tai muilla saman kokeneilla privameiliä johon voisi viesteillä. Olen nimittäin samassa veneessä. Mies käynyt huorissa 13v ja sain tietää tästä vasta pari kk sitten. Vieläkään en ole varma erotako vai jäädäkö (kanta vaihtelee päivittäin). Vertaistukea on ymmärrettävistä syistä todella vaikea löytää...
Hei
Olin seitsemän vuotta uskollinen. Suhde on muuten ollut onnellinen, mutta olen elänyt kroonisesti puutteessa viimeiset vuodet. Aluksi halumme kohtasivat ja elin elämäni onnellisinta aikaa. Mutta sitten se haalistui. Aamuin illoin tekisi mieli, mutta parempi puolisko yhdeksän kertaa kymmenestä torjuu ja jopa suuttuu. Illalla hän haluaa "omaa aikaa" ja ahdistuu lähentelyistä. Meillä oli kerran viikossa vakioilta pari vuotta, mutta hän piti niitä "ahdistavana" pakkoseksinä ja lopetimme ne.
Joo nyt pidätte kömpelönä rakastajana, mutta saan eniten kiksejä naisen nautinnosta. Pyrinkin tekemään kaikkeni että naiseni nauttii.
Vähitellen aloin ahdistua suhteessa ja huomasin masentuneisuuteni vaikuttavan vaimoonikin.
Kerran hän oli lähti reissuun, taukoa tuli miltei kaksi kuukautta. Hormonit alkoivat jylläämään ja ajattelin että en ole koskaan elämässäni ollut kahden naisen kanssa enkä tule koskaan olemaan. Jotenkin näillä ajatuksilla tuli kokeiltua. Ilmoituksessa mainostettiin itsenäisyyttä, kun tulin paikalle huomasin että naiset olivat täti-iässä. Ei varmasti mitään ihmiskaupan uhreja. Ajattelin että tänne saakka on tultu, niin mennään nyt loppuun asti. Kumi laitettiin päälle ja pidin silmät kiinni. Ja sieltä se turhaumat purkautui. Itkin kun lähdin pois. Ehkä minussa ei olekaan mitään vikaa.
Väitän, että 90 % maksullisissa käyvistä käyttää kondomia aikuisen naisen kanssa, joka tekee työtä omien valintojensa kautta. Eniten hämmentää "hirviöistäminen". Heterosta tehdään lapsiin sekaantuja - Haloo. Minusta tuntuu että toista alistava seksuaalinen vallankäyttö on "parisuhdesadismia". Multa et saa muulloin kun mua huvittaa mutta et saa kyllä tehdä mitään muutakaan.
Miestä on niin helppo syyllistää normaaleista ja luonnollisista haluistaan. Kaikki on väärin. Ehdottelu on väärin, naisen katsominen rintoihin tai peppuun on väärin, taputtaminen pepulle on väärin, ahdistavaa painostamista seksiin. Mutta kun kerran maksaa naiselle yhteisellä sopimuksella niin lyhyen hetken saa olla mies.
En nyt sano että olisi jotenkin hienoa käydä maksullisissa naisissa. Se on vähän surullistakin. Mutta joku jaksaa tällä tavalla olla isä perheessä.
Toki voisi etsiä myös salasuhdetta, mutta tässä ei varmasti voi välttää tunteita. Itse en halua ainakaan mitään kolmiodraamaa käynnistää.
Onko monelle "rouvalle" tullut mieleen että oma onni tulee toisen kustannuksella? Onko puolisonne onnellinen tai välitättekö edes siitä?
Ilmoittaisin että seuraavalle ulkomaanmatkalle saakin pakata mukaan kaikki omat tavaransa ja takaisin ei ole tulemista.
että jollekulle muutamalle valitulle läheiselle puhuisin kuitenkin asiasta. Kävisin testeissä. Ottaisin asian miehen kanssa puheeksi. Ainakin nämä, mutta eipä tässä ole kovin pitkälle vielä apua...
Ei-prostituoidun kanssa tapahtuneen satunnaisen pettämisen saattaisin pystyä antamaan anteeksi, jos mies katuisi todella ja voisimme työstää asiaa esim. pariterapiassa. Mutta ns. huorissa käyntiä en voisi antaa ikinä anteeksi. Siinä ylitetään sellainen maailmankatsomuksellinen raja, mitä en voisi ikinä antaa anteeksi. Vastustan voimakkaasti prostituutiota, ja jos mieheni olisi tukemassa tuota riistoa, en voisi jatkaa.
Kävisin paniikissa sukupuolitautitesteissä, toivoisin parasta ja lähtisin lasten kanssa välittömästi.
Jättäisin sen paskan samantien. Kävisin sukupuolitautitesteissä. En ottaisi miestä enää takaisin vaikka yrittäisikin.