Turvakaukalosta, joka olisi helppo kiinnittää
Hei! Meille on toivottavasti tulossa vauva tammikuussa ja turvakaukalon hankinta on siis edessä. Meillä ei ole omaa autoa, mutta autoa saadaan tarvittaessa tulevalta ukilta tai papalta lainaan. Joten mikä olisi sellainen erittäin helposti kiinnitettävä, mutta turvallinen kaukalo.
Kiitos!
Kommentit (26)
on meilläkin käytössä ja erittäin hyväksi havaittu. Itse kaukalo on eri kaukalomallien kevyimmästä päästä, turvatesteissä hyvin pärjännyt ja se on todella helppo kiinnittää turvavöillä tai telakalla. Omassa autossa meillä on telakka, mutta viikoittain kuljetaan myös vaarin kyydillä ja siihen sen istuimen saa kivasti turvavyöllä. Kaukalo on kapeahko, mutta meidän tavanomaista pidempi vauva menee siinä mainiosti varmaan lähemmäs vuoden ikää. Yhdeksän kilon kohdallahan kaukalon voi muutenkin vaihtaa istuimeen, joten varmaan riittää käyttöikä.
Lisäksi toinen miinus siitä tarranauhasta siinä läpässä, jonka alta vöitä saa pidennettyä...meillä jää sukat siihen kiinni.
Kaukalossa on myös havainnollinen kiinnitysohjetarra, joten joskus kun vauva kulkee mummin ja vaarin kyydissä ilman mua, niin osaavat kiinnittää kaukalon varmasti oikein. Paitsi että vaari on tosiaan ollut kuskina niin usein, että osaa jo kiinnittää kaukalon ilmankin apuja.
Lisäksi kaukalo on kiitettävän edullinen ja turvavöiden pituutta on helppo säätää vauvan kasvaessa.
Ainoa miinus tulee hiostavasta pintamateriaalista (jotain tekomateriaalia, joka tuntuu mokkanahkalta) ja kesällä meidän hikipää vauva oli aina tukka märkänä autolla ajelun jälkeen. Tosin siihen auttoi harson laittaminen pään alle, ettei kovin iso vaiva kuitenkaan :)
Paino raja 13kg, joten saa olla aika iso vauva jos ei tuohon mahdu. Vertailuna...mun hieman yli 1,5v poika painaa alle 12kg. Tosin se ei matkusta enää kaukalossa ku pituutta on se verran.
vaan pituus! Meidän poika on 1,5 v myös ja painaa 10 kiloa, mutta pituutta on sitäkin enemmän ollut syntymästä asti. Turvakaukalossahan ei saa kuljettaa lasta, jos lapsen päälaki tulee kaukalon yläreunan yli.
t, 13
Emmaljungan kaukalo, aina kiinnitetty turvavöillä autoon. Todella helppo ja nopea, eikä kovin helposti voi väärin vöitä laittaa. Näppärän kokoinen kaukalo kantaa.
Emmaljungan kaukalo, aina kiinnitetty turvavöillä autoon. Todella helppo ja nopea, eikä kovin helposti voi väärin vöitä laittaa. Näppärän kokoinen kaukalo kantaa.
lisäykseksi, että ollaan moniin eri autoihin kaukaloa kiinnitetty, eikä missään ole auton turvavyöt olleet liian lyhyet. Menee siis lyhyempienkin turvavöiden kanssa hyvin.
Paino raja 13kg, joten saa olla aika iso vauva jos ei tuohon mahdu. Vertailuna...mun hieman yli 1,5v poika painaa alle 12kg. Tosin se ei matkusta enää kaukalossa ku pituutta on se verran.