Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi talvena hytistään sitten oikein kunnolla

Vierailija
08.09.2011 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090814341218_uu.shtml

Onneksi asumme kerrostalossa joten ei tartte palella.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun alakerran mummot posottaa pattereita täysillä, ja meille tulee sitten pattereihin sellaista kädenlämpöistä vettä, kun lämpö on jäänyt mummoille. Ja yläpuolella on avovintti. Talviaamuisin saa pukea pipon heti sängystä noustessa, paitsi jos on nukkunut pipo päässä.

Vierailija
2/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi alakerrassa on päiväkoti, joten ei tule kylmä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sisälämpötila max 19 astetta, termostaatteja ei voi säätää. Viime talvena oli kylmä, piti ostaa lisäpatterit, ja niiden käyttö maksaa.

Vierailija
4/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään on niin monet taloyhtiöt tiputtaneet lämpötiloja säästöjen vuoksi.

Toista se on omakotitalossa takkatulen loimussa ;)

Vierailija
5/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle tiivis talo. Että tervetuloa vaan pakkaset.

Ihan noin muuten, mun mielestäni on paljon ihanampaa, että on sitten vaikka kunnolla pakkasta, kuin että on niitä perhanan +5 asteen kelejä tammikuussa. Parasta tietysti olisi semmoinen -10 pintaan, että pystyisi vielä ulkoilemaan kunnolla. Mutta silti mieluummin -30 kuin +5 talvella.

Vierailija
6/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vasta palellaan. Meillä ainakin taloyhtiös säästetään ja patterit ei lämmitä tarpeeksi talvisin. Yhdessä makkarissa vaikka oli tosi kylmä ilma ja sisällä myös patteri oli puoliksi kylmä. Kävivät testaamassa ja mukamas ihan kunnossa. Meilläkin on pakko olla kylmimmissa huoneissa lisäpatterit.

Vierailija
7/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finlex.fi/pdf/normit/1921-D2s.pdf

kohta 2.2. näitä käytetään suunnitteluarvoina. 19 ei ole riittävä sisälämpötila oleskeluvyöhykkeellä.

Vierailija
8/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin 2008 sanoi joku pitkäaikaisennuste kansainvälinen sellainen. Ruotsalaisiako pitäisi uskoa sillä perusteella, että joskus ennenkin oli noin?

Ja joo, lisäpattereiden käyttö maksaa maltaita!

Mutta kaikissa kerrostaloissa ei palele! Toisissa on sisällä 27 astetta vaikka mitä tekisit ja toisissa tosiaan se 18 ja lisäksi vetää joka nurkasta. Kokemusta on molemmista.

Vierailija
9/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kunnon talvista.

Ja meillä ilmalämpöpumppu ja varaavat takat sekä ylä- että alakerrassa + autotalli täynnä ilmaiseksi saatua puuta.

Vierailija
10/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä oli yksi ainoa lisäpatteri toissatalvena ja sain normaalin 120 euron sähkölaskun sijaan lähes 600 euron laskun!!!

Vierailija
11/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat säästää lämmityksessä ja lämmittävät takkaa, se muka lämmittää koko talon. No, ihan miten vaan- minä olen vilustunut useasti lapsenakin, kun energiapihit vanhempani polttivat olkkarissa takkaa ja makkarin mittari näytti 16 astetta...

Vierailija
12/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perseestä!

Onneksi täältä kylmästä ja pimeästä pääsee pois...

Vierailija
13/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina olen enemmän palellut kerros-/rivitaloissa kuin omakotitaloissa.

Vierailija
14/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen lämmityksen tason voi nykyisin asettaa joka huoneessa erikseen ihan sellaiseksi kuin haluaa...

Eli makkareissa (kauimpana takoista) kovilla pakkasilla tarvittaessa vähän lisähöökaa, olkkarin ja alakerran varaavat takat taas lämmittävät mukavasti muita tiloja ja huoneita.

Haluavat säästää lämmityksessä ja lämmittävät takkaa, se muka lämmittää koko talon. No, ihan miten vaan- minä olen vilustunut useasti lapsenakin, kun energiapihit vanhempani polttivat olkkarissa takkaa ja makkarin mittari näytti 16 astetta...

Vierailija
15/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä että kerrostalossa sitä vasta palellaan. Meillä ainakin taloyhtiös säästetään ja patterit ei lämmitä tarpeeksi talvisin. Yhdessä makkarissa vaikka oli tosi kylmä ilma ja sisällä myös patteri oli puoliksi kylmä. Kävivät testaamassa ja mukamas ihan kunnossa. Meilläkin on pakko olla kylmimmissa huoneissa lisäpatterit.

Vauvallakin sai olla ties kuinka monta peittoa päällä kun oli niin pirun kylmä ja soitin talonmiehellekin asiasta, kuulemma lisättiin lämpöä, mutta mitään eroa huomattu.. Meillä oli myös patterit puoliksi kylmät.

Vierailija
16/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jo 3-5 vuorokauden päähän ulottuvia sääennusteita on tosi hankala tehdä, mutta nyt muka jo tiedetään ensi talven lämpötilat...

Vierailija
17/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tahansa sisällä pärjää, mutta kun ulos on aina yhtä järkyttävää astua. Hyi ja yök. -2 on sopiva, ei oo loskaa, mutta sitä kylmempi on sietämätöntä. Rakastan kesää rajattoman paljon.

Vierailija
18/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumentulo ei haittaa kun ajaa maastoautolla jossa on kunnon nastarenkaat.

Viime talvenakin ajoin läpi melkoisista kinoksista ensimmäisenä kaupungin keskustassa tehden latua pikkuautoille -hauskaa oikeastaan!

Lumiaurat olivat jossain ihan muualla.

Vierailija
19/21 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvisin, vaikka termarin laittaisi ykköselle..

Edellisessä kämpässä taas kk:n patteri oli täysin kuollut, toinen patteri oli yläreunasta n. viiden sentin matkalta haalea, loppu patteri täysin kylmä. Tai no, oli se tuloputki tms. lämmin.. Ja ikkunoista veti eli kun mereltä tuuli, kämppä oli helvetin kylmä. Ja pakkasella vielä kylmempi. Onneksi lasitettu parveke auttoi vähän.

Heräsin monena aamuna siihen, kun nenän pää oli kylmä ja tärisin kylmästä..

Kumpikin kämppä on/oli ylimmässä kerroksessa.

Vierailija
20/21 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

okt-talossa voi tosiaan pitää jokaisen huoneen erikseen sen lämpöisenä kuin haluaa. En minäkään tykkää, että makuuhuoneessa on yli 20 astetta, vaan 18on mun mielestä hyvä omaan makkariini. Lasten huoneet on tietysti lämpimämpiä, koska niissä tehdään muutakin kuin käydään nukkumassa.

Ja muuten oleskelutilat on meillä olleet ihan liian lämpimiä, siis jotan 24-26 astetta ( mies tykkää), mutta nyt saa laskea tuo lämpötila 21-22asteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi